Vissen in Flevoland

Plaats reactie
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

27-01-2003 17:09

Ik ga verhuizen van Spijkenisse naar Almere. Kan iemand mij tips geven over locaties?? Ik weet dat er veel viswater is, maar waar zwemt een beetje leuke vis??

Alvast bedankt

Jeffrey
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2003 17:34

Hoezo leuke vis? Veel viswater en een behoorlijk tot groot bestand aan karper, is dat niet voldoende dan?
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

27-01-2003 17:59

Door heel de polder mag je karper verwachten en ja de krenten uit de pap moet je er toch echt zelf uitvissen...

Zuigerplas is leuk water, maar als ik jou was zou ik lekker op de noordeplassen an de gang gaan enz ezn water zat daar in almere... is toch heerlijk verhuizen naar een totaal ander gebied, pionieren gebalzen het mooiste wat er is SUC6 iig

raymond
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

27-01-2003 18:00

Door heel de polder mag je karper verwachten en ja de krenten uit de pap moet je er toch echt zelf uitvissen...

Zuigerplas in lelygat is leuk water, maar als ik jou was zou ik lekker op de noorderplassen aan de gang gaan enz enz water zat daar in almere... is toch heerlijk verhuizen naar een totaal ander gebied, pionieren gebalzen het mooiste wat er is SUC6 iig

raymond
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

03-02-2003 19:53

En dan nog een vraagje. Wordt er moeilijk gedaan over nachtvissen???

Groeten

Jeffrey
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-02-2003 10:09

Gewoon even in je vergunning kijken of het is toegestaan...

Groeten,

Mark
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

04-02-2003 18:54

Dat mag dan wel zo zijn Mark. Maar ze zijn in de ene plaats een stuk strenger dan in andere plaatsen. Nachtvissen in Spijkenisse, waar ik nu woon, kun je gewoon wel vergeten. Bij mijn vriendin, waar in de vergunning staat dat je ook niet mag nachtvissen is het geen enkel probleem. Dus vandaar de vraag.

Groeten
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-02-2003 08:13

John,

Bull's eye!

Groeten,

Mark
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

05-02-2003 17:23

John,

Zo bedoelde ik het niet. Ik weet dat het bij mijn vriendin nog niet verkloot is door ventjes met scootertjes en harde piepers en zo. Oftewel van die fijne figuren die het voor een ander verpesten!! Niet degene die zich voor de rest gewoon rustig houdt, lees niet de hele dag bier zuipt en de piepers niet zo hard aan zet dat als tie een aanbeet krijgt de hele buurt wakker is, en zich gewoon lekker bezig houdt met het gene waar hij graag mee bezig is. En dat is gewoon genieten van het karpervissen. Ik weet wel dat het strafbaar is, maar zolang mensen geen last van je hebben is er niets tegen om buiten de seizoenen te gaan nachtvissen. De goede hebben namelijk al onder de kwaaie geleden!!! Zie Spijkenisse, enz.

Groeten

Jeffrey
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

05-02-2003 18:15

Nou.. Nog niet verkloot? ... Ik zou toch haast anders gaan denken. Vorige herfstvakantie langs een kanaal hadden wat kinderen (14jaar ofzo) genacht vist.. tenminste, als je dat vissen kan noemen..We kwamen de ochtend erop nog langs, om te kijken of ze succes hadden gehad.
Maar ze begonnen elkaar te bekogelen met boilies, smeten koek bij elkaar de tent in.
En toen we nog later langs de stek gingen, toen ze al weg waren, lag het vol met rotzooi...
En aan een ander water, lag het ook vol met rotzooi, bierblikjes en weet ik veel wat nog meer....


mvg
Robbert
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

05-02-2003 18:41

John,

Even voor de duidelijkheid. Ik wil alleen maar weten of er heel strikt opgelet wordt. Dat is het enige.

Het wordt namelijk ook bij mijn vriendin oogluikend toegestaan, oftwel houd je alles netjes en heeft niemand last van je. Dan zou je zelfs daar in de woonwijk kunnen gaan vissen waar de politie gewoon nog even gezellig op bezoek komt. Niet zo als bij ons nu waar je als een crimineel wordt behandeld terwijl je gewoon lekker je visje probeert te vangen en lekker rustig in je bivvy, of paraplu ligt te slapen. Ik snap niet wat hier mis aan kan zijn!!!

Ik wil wel eens weten wie dat 'namens ons allen is'. Wat volgens mij vist ongeveer 80 procent van de karpervissers hun nachten als het niet is toegestaan. Is dat 'namens ons allen' die andere 20 procent??

Groeten

Jeffrey
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

05-02-2003 20:55

Jeffrey, natuurlijk vist 80 % van de karpervissers s'nachts wel eens op plaatsen waar dat niet is toegestaan. Echter, om onbegrijpelijke redenen is dit board niet representatief voor die 80 % ...vreemd.

Het zijn niet de goedwillende karpervissers die het rustig houden, en af en toe eens stiekem en onopgemerkt een nachtje vissen op een plaats waar dat niet mag die het (nachtvissen) verzieken voor anderen...het zijn de mensen die er een zooi van maken, mensen die met 5-persoons uitrusting opvallend op een niet-nachtvis-plek vissen, mensen die geluidsoverlast veroorzaken die het verpesten voor anderen. Laten we dat niet vergeten!

Ook ik vis nogal wel eens een nacht waar het niet mag. Ik zou hier nu ook ongetwijfeld negatieve reacties op krijgen. Maar, 1 ding weet ik absoluut zeker, ik heb nog nooit en te nimmer ook maar een half procent bijgedragen aan scherpere controles, nachtvisverboden en dergelijke. Als je een beetje thuis bent in het karperwereldje, dan weet je ook wel wat het verschil is tussen 'verantwoord' en 'verzieken voor anderen'.

Groeten ChrisN
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

10-02-2003 18:53

Bedankt voor de reactie Chris. Toch nog iemand die een beetje realistisch vooruit kijkt. Agenten die vissers beboeten omdat ze aan het 'nachtvissen' zijn omdat ze daarbij ook nog veel overlast veroorzaken mogen ze bij mij zeer hoge boetes krijgen. Tot het innemen van de papieren. Wellicht krijgen 'echte' vissers dan weer de gelegenheid om heerlijk bezig te zijn met vissen!!!

Groeten

Jeffrey
Daniel Legrand

23-03-2003 18:44

Op 2003-02-05 18:10, schreef John Kalishoek:
Oftewel: jij gaat toch buiten de zomermaanden aldaar nachtvissen? Zal de boswachters vast waarschuwen, kunnen ze weer wat boetes innen, hun klachten doorspelen en regelen dat er 's nachts helemaal niet meer gevist mag worden...

Namens ons allen............


Sorry hoor maar wat is dat voor sleimerige regeltjespraat!
Kan jij mij John vertellen dat jij nooit buiten de gesloten tijd heb gevist ??
Nou denk van niet in ieder geval ik vind het maar erg triest dat je dan iemand gaat bedreigen met boswachters beetje een kneusenstreek!
Maar goed niks verder over te melden,
HansPeter van Ee

23-03-2003 21:35

John

Voor mij heb je gelijk want ik heb een tijd geleden een posting gericht aan een aantal 'karpervissers' uit Ede.

Komend jaar gaat er een algeheel nachtvis verbod gelden in dit dorp met zijn weinige water en zijn vele karpervissers.
Een aantal mensen heb ik trouwens ook persoonlijk gewaarschuwd voor de gevolgen.
In de tijd dat ik in deze gemeente vistte hadden wij een goed contact met de plaatselijke HSV.
Wij mochten op al hun wateren het hele jaar door nachtvissen.
Dat is nu over, en terecht.

met dit-beleid-steunende groet

HPE
ray groot
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-03-2003 01:00

26-03-2003 10:14

Hallo daar
FF een tip voor jullie allemaal ook dit jaar wordt er weer erg streng gecontoleerd hier in de polder.
ik heb dit uit een betrouwdaare bron mogen vernemen.
Juist de tijd voor dat het nacht vissen weer is toegestaan.
Dus denk er ff om
Groeten uit Lelystad.

En er valt natuurlijk wel wat van te zeggen er is natuurlijk al weer een hoop verkloot door bepaalde vissers dus laten we met zijn allen de boel beperkt houden en ons eenm beetje aan de regels houden,
En neem voor al je avfal mee naar huis . Mischien als wij met zijn alle kunnen laten zien dat we ons wel goed kunnen gedragen aan de waterkant wordt het michien in een van de volgende jaren wel wat makkelijker.
Plaats reactie