Hallo mede karpervissers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Vlieland
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-01-2014 11:45
Locatie: Bollenstreek

23-10-2019 21:12

Mijn naam is Arnold Vlieland 41 jaar en ben helemaal gek van het vissen op karper. Met mijn 7de begonnen met een telescoop hengeltje op baasjes en voorntjes. Tot ik de eerste karper ving. Daarna wilde ik alleen maar karper vissen. Meeste ervaring heb ik eind jaren 90 op gedaan. Nu is er wel het een en ander veranderd. Hoop via deze weg leuken ideeën uit te kunnen wisselen. En over het karpervissen te praten.

Groetjes en vangsen allemaal
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-10-2019 18:48

Hallo enthousiaste karpervisser,

Je zult een beetje je best moeten doen de anderen aan de praat te krijgen. Momenteel meer meekijkers. De uitdaging is om de kijkers over te halen tot reageren. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

25-10-2019 11:36

Ha Arnold, welkom!

Een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad.

Hoe vis je het liefst? Statisch, pen, oppervlakte, ...?
Gebruikersavatar
Arnold Vlieland
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-01-2014 11:45
Locatie: Bollenstreek

25-10-2019 18:27

Kees Ouwehand we gaan ons best doen. Bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Arnold Vlieland
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-01-2014 11:45
Locatie: Bollenstreek

25-10-2019 19:39

Bas Bakker daar weet ik niet zo snel een antwoord op. Ik vis net zo lief statisch op een Franse binnenzee waar het elke keer weer spannend is om beet te krijgen. Als met de pen op een kanaal ,waar je na een mooie opsteker aanslaat en je hengel hoepel rond getrokken word.

Wat voor manier vind jij het leukst Bas ?
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

26-10-2019 16:16

Ik vis eigenlijk meestal statisch en vind het zo maar uit het niets een mooie run krijgen geweldig.

Moet wel zeggen dat ik vorige week terug ben gekomen uit Frankrijk en toen ik daar mijn PB verbeterde ik 'even' een geweldige rush ervaarde maar dat dit als ik heel eerlijk ben toch anders voelde dan toen ik van het zomer hier op een parkwatertje een karper ving van misschien net 6 pond waar ik veel moeite voor moest doen.

De vis op het parkwatertje zal allemaal te happen tussen de drijvende losse bladeren daardoor ontstond af en toe een gaatje van misschien net 10 cm doorsnede waar ik mijn floater aasje telkens tussen dropte maar telkens als ik deze had gedropt zwom de vis weer 50 cm verder.
Het heeft zeker een uur geduurd voordat dit kleine schubje mijn aas had gevonden waarbij ik zelf stokstijf in de brandende zon stond en zelfs toen hij het aasje opnam wist ik niet eens zeker als hij mijn aas wel mee naar binnen had geslurpt maar ik trok de lijn toch maar strak en warempel hij zat aan de haak.

Dit visje gaf ondanks zijn minieme formaat toch wel meer voldoening omdat ik hier ook hard mijn best voor had gedaan,dit is toch wel iets anders als op een meer een harde spot zoeken een marker droppen en aanblijven voeren in de hoop dat die vis komt en je rigje oppakt.

Uiteraard vang ik ook graag 'dikke bakken' maar vind persoonlijk voor de beleving de spanning en euforie groter als je niet statisch vist hoewel ik statisch ook zat heb meegemaakt wat ik nooit meer zal vergeten.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-10-2019 11:09


Wat voor manier vind jij het leukst Bas ?
Het liefst zo visueel mogelijk. Oppervlakte, met de pen, of onder de kant. Vroeger veel statisch gevist, maar nu ben ik weer terug waar ik begon. Zien hoe de vis mijn aas pakt.

Overigens vis ik nog wel statisch, maar dan het liefst heel mobiel. Soort van penvissen met beetmelders.
Plaats reactie