Regels seine dept yvelines 78

Plaats reactie
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

23-10-2018 19:40

Beste boarders,

Is er iemand die weet wat de nachtvis regels zijn voor de seine in het dept yvelines 78? Ik kan niet echt iets duidelijks vinden.

Alvast bedankt.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

24-10-2018 07:20

http://www.powercarp.com/nuit/pdn78.pdf

Niet zo eenvoudig te vinden
Deze info heb ik rap rap gevonden, maar dateert van 2014
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

24-10-2018 09:05

Ja die oude info had ik ook gevonden...

Ook dit vond ik : https://www.federationpeche78.com/

Maar ook hier word ik niet echt wijzer van helaas..
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

30-10-2018 08:37

Over dit departement is online erg weinig te vinden.

Blijf het altijd verbazingwekkend vinden hoeveel het verschilt per departement. Zo zijn er departementen die gewoon een Google Maps kaart hebben op hun website met daarop perfect aangegeven waar je precies mag nachtvissen. En ook departementen waar geen fluit over te vinden is.

Anderzijds: Hoe beter de informatie verschaffing, hoe makkelijker het voor Hollanders en Belgen is om er te gaan vissen. Kort door de bocht zijn departementen waar weinig over te vinden valt wel wat rustiger met buitenlandse vissers.

Overigens is die informatie wel altijd te verkrijgen bij de lokale Office du Tourisme. Gewoon naar een "Guide Peche" vragen en je komt meestal wel een heel eind. In het ergste geval verwijzen ze je door naar een tabakszaak. Maar er zal ongetwijfeld wel papieren documentatie zijn!!
Stop wishing... Go fishing!
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

05-11-2018 20:49

Hoi David,

Bedankt voor je reactie.

Voor sommige departementen is het idd erg lastig om duidelijke info te vinden.

Ik heb inmiddels de federatie aangeschreven maar nog geen reactie. Ik zal het ook nog eens proberen via de Office du Tourisme.

Mvg
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

06-11-2018 13:15

je krijgt geen reactie omdat het er gewoon staat waar je mag nachtvissen...

ook al is het van 2014...dat geldt nog steeds

en dan is het gewoon een kwestie van de kaart (maps) erbij pakken en de desbetreffende delen bekijken, eventueel met streetview nog erbij...heel veel nazoekwerk dus

florian perquy schreef:http://www.powercarp.com/nuit/pdn78.pdf

Niet zo eenvoudig te vinden
Deze info heb ik rap rap gevonden, maar dateert van 2014


die had ik ook binnen 10 seconden al gevonden, en is dus nog steeds geldig omdat er geen nieuwere staat
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

08-11-2018 11:10

Mocht je overigens in je eentje gaan vissen in deze regio. Let goed op waar je gaat zitten!!

Het is een regio onder de rook van Parijs en veel tuig uit Parijs verblijft voornamelijk rondom Parijs. Let dus op dat je niet dicht bij zigeunerkampjes gaat zitten (die heb je nogal wat in de beboste gebieden daar). En ook compleet islamitische dorpjes in de buurt van die putjes zou ik persoonlijk overslaan.

De meeste wateren op die lijst zijn een soort park vijvers/putjes. Over het algemeen slecht bereikbaar of je moet een stuk willen stappen met de trolly maar dan staat je auto onbeheerd in bovengenoemde wijken. Over het algemeen is het vrij druk aan die putten. Wandelaars met honden, seks hebbende mensen die het wegens geloofsovertuigingen niet thuis kunnen doen, zwervers, hangjongeren en zigeuner types.

Ik vond het zelf niet de meest aantrekkelijke regio om te vissen, maar ik weet uit betrouwbare bronnen wel dat er op een aantal van die putjes bijzonder zware vissen zwemmen.
Stop wishing... Go fishing!
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

12-11-2018 20:26

Hoi David

Ik ben in de herfstvakantie in die omgeving geweest met mn gezin en heb ook al op de seine gevist.
Waar ik zat zag ik ook wel wat leuke plekken om eventueel terug te keren voor een trip.
Ik had alleen geen idee waar dat dat zou mogen. Vandaar mijn vraag.

Je hebt idd gelijk dat je daar wel goed moet oppassen waar je gaat zitten. Er zijn idd dorpjes/wijken waar het er allemaal wat minder uitzag.

Ik ben dan ook met name geïnteresseerd in de zones op de eine.

Inmiddels heb ik ook wat kaarten gevonden waar de betreffende P.K. punten op staan.

Weet iemand ook wat die Lot nummers betekenen?
Plaats reactie