Rebelcell en Rhino vx54 .....twijfels


Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

09-11-2017 14:36

Zoiets dus :-)


Technische specificaties

12V50 ah

Chemie Lithium ion
Voltage 14.4V
Capaciteit (C1-C20) 50Ah
EqPb (vergelijkbare lood-accu) tot 12V105Ah
Nominale energie 648 Wh
Maximale continue ontlading 60 A
Piek ontlading (10 sec) 75 A
Levensduur (#ladingen) (@80%DoD) ~1500
Levensduur (#ladingen) (@100%DoD) ~1000
Maatvoering 195x130x155mm
Gewicht ~ 5,0 KG
Energiedichtheid ~ 104 Wh/KG

Elektronica & BMS
Bandbreedte voltage 12.0V ~ 16.8V
Laad temperatuur 0 ~ 45 °C
Ontlaad temperatuur -20 ~ 60 °C
Bewaar temperatuur 0 ~ 45 °C
Maximale laad stroom 20A
Laadstatus indicator Ja, digitaal
USB uitgang ja, 2x
Geïntegreerd cel balanceren ja
Temperatuur beveiliging ja
Maximale ontlaadstroom beveiliging ja
Overspanning beveiliging ja
Onderspanning beveiliging ja

Bescherming & certificering
Beveiligingsklasse (IEC 529) IP54
CE-certificaat ja
Garantie 2 jaar

Mag ook via pb
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

03-09-2018 15:49

taco van vuuren schreef:Hoi,

Onderstaande link geeft mogelijkheden tot bestellen van een Lifepo4 accu vanuit het Verenigd Koninkrijk. Volgens mijn redelijke prijs en geen invoerrechten/btw omdat dit een EU land betreft.
Uiteraard zal er een geschikte lader aangekocht moeten worden en zijn deze accu's niet voorzien van volt indicatie. Zou dit een goede/geschikte optie kunnen zijn ipv LI-ON ?

http://www.ebay.nl/itm/LiFePO4-ABS-12V- ... i2rF62UQdA


Ik heb mij eens verdiep in deze batterijen en heb Tornadocells opgericht ,lithium ion 12v 50ah in een behuizing van een loodaccu Met een BMS die liefst 100ah continu discharge toelaat!Prijsje van 299€ Ook hebben al onze batterijen vanaf nu standaard bluetooth ,zodoende kun je perfect alle gegevens aflezen op uw smartphone voltage ,temperatuur ,hoeveel ah er rest ,hoeveel ah je afneemt op dat ogenblik en geeft onmiddelijk aan hoelang je nog met deze batterij kunt varen bij deze belasting! Ook heb ik de LiFePo4 batterijen in de verkoop ,bvb 12v 50ah komt op 549€ Ik wil maar zeggen ,ge kunt ze nu kortbij kopen aan de beste prijzen ,ik heb nog niets goedkoper gevonden in Europa!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-09-2018 17:03

Kan alleen nog weinig terugvinden over Tornadocells?
(ben geen feesboeker)
CarpeR Diem
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

03-09-2018 21:37

Idd website is onder constructie ,heb het ook bewust klein gehouden ,wist ook niet wat op mij af ging komen. Kan nu wel zeggen dat het mij gelukt is deze batterijen stukken goedkoper aan de man (visser) te brengen als mijn collega's. Op fb is in grote lijnen alles te vinden over Tornadocells ,alles kan op maat gemaakt worden en we verkopen zowel Lithium ion alsook LiFePo4.
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

04-09-2018 07:43

Die Tornadocell LiFePo4 accu van 50A is € 549 de RebellCell is € 569 beide zonder lader oftewel nauwelijks goedkoper.

lithium ion verlies je gewoon 10% van je motor kracht omdat die 11 volt geeft i.p.v. 12 volt.

Daarnaast als dit dezelfde soort accu's zijn (dacht het wel weet het niet zeker) die in voerboten gaan heb je ook nog eens ontploffings gevaar en moet je heel erg uit kijken dat je in een cell de spanning niet onder de 3,3 volt brengt anders is die kapot. Daarnaast zijn die nog steeds € 300

Mijn lood accu gaat ook al 6 jaar mee (30 - 40 nachten per jaar in gebruik) en was € 110,-- enkel wel 25 kg.

Iedereen moet voor zich bepalen of dat bijna € 450 meer waard is :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-09-2018 08:47

Die Rhino is een top staafmixer! Dit seizoen de hufterproef prima doorstaan.
Ik heb er twee oud model Jarocell's bij en dat was mijn beste aanschaf ooit. Wat een wereld dingen en ook hufterproef. Leegvaren, het maakt allemaal niet uit. Ik heb de mensen van Jarocell op Carp dit jaar leren kennen en ze zijn zeer vriendelijk en bieden een fantastische topservice. Zelfs als je met een tweedehandsje zoals mij aan komt. Dat siert ze. Ik heb er vervolgens een lader, occasion en zonnepaneel bij gekocht.
Ik heb er verder geen verstand van en er zullen ongetwijfeld goedkopere op de markt zijn, maar ik weet 1000% zeker dat de service bij hun goed is en zal daarom geen andere kopen.
Let op slagboom !
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-09-2018 10:16

Cor van Steen schreef:Die Tornadocell LiFePo4 accu van 50A is € 549 de RebellCell is € 569 beide zonder lader oftewel nauwelijks goedkoper.

lithium ion verlies je gewoon 10% van je motor kracht omdat die 11 volt geeft i.p.v. 12 volt.

Daarnaast als dit dezelfde soort accu's zijn (dacht het wel weet het niet zeker) die in voerboten gaan heb je ook nog eens ontploffings gevaar en moet je heel erg uit kijken dat je in een cell de spanning niet onder de 3,3 volt brengt anders is die kapot. Daarnaast zijn die nog steeds € 300

Mijn lood accu gaat ook al 6 jaar mee (30 - 40 nachten per jaar in gebruik) en was € 110,-- enkel wel 25 kg.

Iedereen moet voor zich bepalen of dat bijna € 450 meer waard is :)


Cor ,je gooit 2 dingen door mekaar de lithium ion 3s 12v 50ah kost bij Tornadocells 299€ een 3s 12v 100ah komt bij ons op 519€ ,wil je de Lithium ion 4s 12v 50ah dezelfde als Rebelcell , dus dezelfde opstelling van de cellen kom je bij ons op nog geen 400€ ! Laders van 20ah kosten bij ons 79€
Dan heb je de LiFePo4 batterijen ,zijn hetzelfde gebouwd als de collega's en 12v 50ah kost 549€ en een 12v 100ah 799€ maar lithium ion en LiFePo4 kunt ge niet vergelijken met mekaar ,de LiFePo4 batterijen zijn stukken beter en kunnen 2000 herlaadbeurten aan ! Dan heb ik ook nog een BMS (battery management systeem)die liefst een continu discharge van 100ah aan kan op alle batterijen ,waar dan ook nog eens bluetooth op zit om de batterijen af te lezen op uw gsm. Die lithium ion batterijen wat zogezegd ontploffen is door het feit dat men ze ergens "goedkoop" aankoopt maar ze kijken niet of er een BMS ingebouwd is ,die zorgt voor de veiligheid in de batterij zodat de cellen niet volledig ontladen worden ,geen overspanning krijgen enz,.. De LifePo4 batterijen ,daar moogt ge zelfs een nagel door kloppen ,die gaan enkel roken en dat is het ,de lithium ion en LifePo4 zijn 2 totaal verschillende batterijen!Zoals ge ziet er komt meer bij te kijken als de ah te vergelijken ,eerst zien naar de chemie ,lithium ion of LiFePo4 ,gaat de keuze naar de goedkopere lithium ion dan kijken naar de opstelling van de cellen 3s (Tornadocells ,carplounge) 4s (Tornadocells ,Rebelcell) De LifePo4 hebben maar 1opstelling! Voor en nadeel bij de Lithium 3s en 4s ,een 4s nominale voltage 14.8v zijn voltage gaat tot een 16v als deze volledig geladen is ,de motors kunnen deze voltage wel hebben maar met een fishfinder moet ge al opletten en een omvormer naar 220v gaat niet lukken ,deze omvormer springt in veiligheid ,een 3s daartegen nominale voltage 12.8v zijn voltage gaat tot een 14v in volledig opgeladen toestand, gaat sneller onder de 12v duiken echter geen gevaar voor fishfinder ,omvormer blijft perfect werken en de motor blijft werken ,kan zijn dat hij iets minder geeft maar zal nauwlijks voelbaar zijn. Ik hoop met deze uitleg wat klaarheid in deze donkere wereld te geven :-) Grtzz
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

04-09-2018 11:33

Daniels,

Ik dacht dat de Rebelcell accu's ook LiFePo4 waren maar dit is dus niet het geval begrijp ik van jouw.

Maar goed nog geen € 400 voor 20 kg minder gewicht en geen fishfinder der op kunnen aan sluiten is als nog een hoop geld :)

Daarnaast geef jij aan dat elektro motoren die hogere spanning wel aan kunnen alleen vraag ik mij af waarop dat gebaseerd is. Jouw mening of langdurig onderzoek.

En dat nauwelijks voelbaar zou ik weleens in de praktijk willen zien want bij een lood accu is het wel heel degelijk voelbaar dat die minder hard gaat :)

Mooi spul hoor dat zeker! Enkel best de nodige haken en ogen voor een hele hoge prijs wat vooral een hoop kilo's scheelt (want dat laden en ontladen verhaal is voor mij niet van toepassing)

Daarnaast heb je niet wat meer informatie dan een Facebook pagina? Gewoon een webshop of iets dergelijks.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-09-2018 15:12

Cor ,ik had al begrepen dat je het verschil tussen een LiFePo4 en een lithium ion accu niet kende.Een lithium ion 3s 12v50ah 4kg 299€ vervangt perfect uw batterij 12v 100ah van 30kg en daar kunt ge alles op aansluiten. Ivm de motor niet mijn mening maar tal van klanten die een 4s batterij hebben en die geen hinder ondervinden! Idd bij een loodaccu voelt ge onmiddellijk dat er minder vermogen op zit als deze leeg geraakt ik denk dat een loodaccu dan geen 10v meer heeft ,bij een Lithium ion of LiFePo4 is dat niet het geval ,deze houd het volle vermogen tot de BMS ingrijpt en de werking stop zet om schade aan de cellen te voorkomen ,remember uw voerboot lithium ion die ge niet meer kunt opladen ,gewoonweg omdat daar geen bms in de batterijen zit ,idd goedkoop ,duurkoop! Zoals ik voorheen gezegd heb ,heb het bewust klein gehouden en enkel via facebook batterijen aan de man gebracht ,een bedrijf laat ik liever langzaam groeien ,nu een website met een shop is onder constructie ,ik heb tijd , het is niet mijn core business
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

04-09-2018 18:09

Uhm, paar plaatjes, hoe en wat, hoe te doe, van jouw product! Misschien ook wel goed om te posten? Hier ook geen face boek. Blijf een beetje up to date dan :wink:

Groet.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-09-2018 18:41

Ze staan ook op marktplaats.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

04-09-2018 19:50

Cor van Steen schreef:Daniels,


En dat nauwelijks voelbaar zou ik weleens in de praktijk willen zien want bij een lood accu is het wel heel degelijk voelbaar dat die minder hard gaat :)


ik denk wel dat dat klopt want deze accus gaan onder zware belasting niet onder de 12 volt komen denk ik..

en een 110 ampere loodaccu komt al gauw onder de 10 of 9 volt volt zelfs als je volgas vaart....

hoe hoger voltage hoe sneller je schroef draait natuurlijk :)

verder begint het eindelijk een beetje betaalbaar te worden dit soort accu's...al zijn ze nog steeds 5x zo duur dan een loodaccu
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-09-2018 21:11

[Youtube][/Youtube]
Dennis 5 x zo duur als een loodaccu? Denk dat ze nu niet meer duurder zijn als een loodaccu als je het aantal herlaad beurten bekijkt.Een 100ah loodaccu kost toch snel een 130 ,160€ deze kan vervangen worden door een lithium ion van 50ah voor de prijs van 299€ Een degelijke goede loodaccu kan tot 300 herlaadbeurten aan ,een lithium ion een 1000 herlaadbeurten. Een loodaccu 30kg een lithium een 4tal kg :-)
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

04-09-2018 22:11

Daniels Benny schreef:[Youtube][/Youtube]
Dennis 5 x zo duur als een loodaccu? Denk dat ze nu niet meer duurder zijn als een loodaccu als je het aantal herlaad beurten bekijkt.Een 100ah loodaccu kost toch snel een 130 ,160€ deze kan vervangen worden door een lithium ion van 50ah voor de prijs van 299€ Een degelijke goede loodaccu kan tot 300 herlaadbeurten aan ,een lithium ion een 1000 herlaadbeurten. Een loodaccu 30kg een lithium een 4tal kg :-)



https://www.rubberbootexpert.nl/semi-tr ... uQQAvD_BwE

daar zijn ze ietsje goedkoper... maar ik denk eerlijk gezegd eerder dat je een 100 ampere loodaccu kan vergelijken met 70-80 ampere li-ion of lifepo4...

het gewicht is inderdaad een groot voordeel...zeker als je wat ouder word haha

dus dan is het nog steeds 3 a 4 x duurder.. maar deze accus gaan wel langer mee dan loodaccus..dat weet ik omdat ik een electrische scooter rijd uit 2011 met de originele (18650 cellen) accu's nog :)

dus op de langere termijn zijn ze niet zo heel veel duurder meer want ze gaan misschien wel 10 jaar mee...een goeie loodaccu maximaal 3 of hooguit 5 als die niet te veel gebruikt word en goed word bijgehouden
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

04-09-2018 23:36

Daniels Benny schreef:Cor ,ik had al begrepen dat je het verschil tussen een LiFePo4 en een lithium ion accu niet kende.Een lithium ion 3s 12v50ah 4kg 299€ vervangt perfect uw batterij 12v 100ah van 30kg en daar kunt ge alles op aansluiten. Ivm de motor niet mijn mening maar tal van klanten die een 4s batterij hebben en die geen hinder ondervinden! Idd bij een loodaccu voelt ge onmiddellijk dat er minder vermogen op zit als deze leeg geraakt ik denk dat een loodaccu dan geen 10v meer heeft ,bij een Lithium ion of LiFePo4 is dat niet het geval ,deze houd het volle vermogen tot de BMS ingrijpt en de werking stop zet om schade aan de cellen te voorkomen ,remember uw voerboot lithium ion die ge niet meer kunt opladen ,gewoonweg omdat daar geen bms in de batterijen zit ,idd goedkoop ,duurkoop! Zoals ik voorheen gezegd heb ,heb het bewust klein gehouden en enkel via facebook batterijen aan de man gebracht ,een bedrijf laat ik liever langzaam groeien ,nu een website met een shop is onder constructie ,ik heb tijd , het is niet mijn core business


Nou het verschil ken ik wel degelijk hoor :) Ook een voerboot gehad waar Lipo in zat enkel ik dacht dat die Rebelcell gevallen ook LiFePo4 waren.

Dat aantal herlaadbeurten vind ik een beetje onzin verhaal! Ik gebruik mijn elektromotor enkel voor uitvaren nou laat dat in een nacht maximaal 1500 meter zijn dan is die accu echt nog lang niet leeg hoor :)

Mocht ik langere stukken moeten varen koop ik wel een benzine motor. Vis toch enkel op openbaar water zondere "rare" regels.

Enkel dat gesjouw van die accu heb ik zo'n hekel aan. Probeer zo minimaal mogelijk mee te slepen naar de waterkant maar die accu is net zo waar als mijn rubberboot :)

Ga wel even op marktplaats kijken.
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

05-09-2018 07:56

Daniels,

Wat kost een lithium ion 3s 12v50ah 4kg inclusief zo'n plastic waterdichte box en USB aansluitingen e.d. en inclusief lader?
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

05-09-2018 10:11

Een 3s batterij Lithium ion 12v50ah komt op 299€ dan heeft ze een behuizing van een loodaccu ,deze wordt dan in een draagkoffer geplaatst en voorzien van usb poorten ,sigarettenplug ,oplaadpoort en aansluitpunten voor een bedrag van 139€ Een lader van 20ah komt bij ons op 79€. Dat komt op een totaal van 517€
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

06-09-2018 11:15

Lijkt mij hetzelfde spul als:

https://baitstar-voerboten.nl/product/1 ... accu-case/

De teksten en plaatjes lijken wel verdacht veel op elkaar :D

Ali verkoopt ze trouwens ook:

https://nl.aliexpress.com/item/12-v-50A ... autifyAB=0
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

06-09-2018 13:28

Die van alie komen hier niet binnen ten eerste te weinig continu discharge ,slechts 50ah ,die van mij 100ah . Ten tweede hoe gaat gij uw garantie regelen ,effe terugsturen :-) Ten derde zijn ze niet CE gekeurd ,toch wel de belangrijkste reden!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

06-09-2018 17:58

CE je belangrijkste reden?
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

06-09-2018 19:28

Idd ,stel gij koopt een batterij die niet CE goedgekeurd is bij Alie ,stel dat er een kabeltje in loskomt of dat door 1 of andere domme reden dat ding begint te smeulen en vuur vat. Laat ons hopen dat ge die batterij in uw garage bewaard ,als de verzekering er achter komt dat die batterij niet CE goedgekeurd is gaat deze zich terug trekken ! We staan er niet bij stil wat gevolgen dat allemaal kan hebben.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

06-09-2018 22:18

Daniels Benny schreef:Idd ,stel gij koopt een batterij die niet CE goedgekeurd is bij Alie ,stel dat er een kabeltje in loskomt of dat door 1 of andere domme reden dat ding begint te smeulen en vuur vat. Laat ons hopen dat ge die batterij in uw garage bewaard ,als de verzekering er achter komt dat die batterij niet CE goedgekeurd is gaat deze zich terug trekken ! We staan er niet bij stil wat gevolgen dat allemaal kan hebben.


ce is niet verplicht voor partikulieren... wel voor verkopers....dus het kan dat die niet geleverd word idd
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-09-2018 22:54

:) Ook het beoogde voordeel wat men denkt te behalen door te bestellen via ali, kan zomaar vies tegenvallen bij producten boven de € 22,-, invoerkosten enzo! Maar goed ....

Groet.
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

07-09-2018 17:10

Daniels Benny schreef:Die van alie komen hier niet binnen ten eerste te weinig continu discharge ,slechts 50ah ,die van mij 100ah . Ten tweede hoe gaat gij uw garantie regelen ,effe terugsturen :-) Ten derde zijn ze niet CE gekeurd ,toch wel de belangrijkste reden!


Die van jouw is ook 50ah maar dan betaal je voor het geheel € 514 bij Ali slechts de helft.

En wie zegt me dat jouw garantie goed is? Je hebt niet eens een fatsoenlijke website met gegevens en communicatie laat ook wel wat te wensen over hoor. Daarnaast ben jij zo te lezen een Belg nou das ook niet om hoek om even mijn accu langs te brengen :) Meeste Chinezen zijn niet zo lastig ook met garantie hoor

Daarnaast waar komt jouw spul vandaan? Gok dat dat uiteindelijk ook uit China komt (net al veel van ons eigen visspul).

CE keurmerk is een redelijk wasseneus hoor: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ore%3Adesc

Wat betreft import heffing onze Chinese vrienden sturen het met alle liefde op als "gift" of "promotie artikel" of een goedkopere bon. Zo vaak gedaan met van allerlei spullen uit China.

Ze verkopen trouwens ook Lifepo4 batterijen voor een fractie van de prijs van hier :)
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-09-2018 18:16

Cor van Steen schreef:Wat betreft import heffing onze Chinese vrienden sturen het met alle liefde op als "gift" of "promotie artikel" of een goedkopere bon. Zo vaak gedaan met van allerlei spullen uit China


Uhm,

Kun je dit voor mij iets nader uitleggen, laatst nog wat besteld/ ontvangen, dat kado/ gift verhaal gehoord! In ieder geval de beoogde winst/ voordeel bleef weinig van over!

Betekent dit dat ik het door iemand anders moet laten bestellen en versturen naar mij, of zelf bestellen en bij iemand anders laten bezorgen??? Nog een stoomoventje op de verlanglijst :wink: .

Accu's van Benny aantrekkelijk, Ali maakt het nog aantrekkelijker!

Groet.