Wateroplosbaar, tegen sprekend!


Plaats reactie
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

24-08-2018 20:26

Vanochtend, eerste vissen op dezelf gedraaide bol een feit, wel door een maat. Nou is de vraag, water oplosbaar/ uitlekken van de bol! Zout/ predigested/ aminol (bodem attractie), salminol (stijgend bodem tot oppervlak). Eventueel andere alternatieven/ ideeën, in poedervorm/ vloeibaar, zonder het bolletje te reduceren tot grondvoer. Of zijn dit geheimen van de Chef :wink: .

Groet.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

24-08-2018 22:30

De vraag is wat onduidelijk gesteld, maar ik begrijp eruit dat je wil experimenteren met wateroplosbare additieven - zowel in poedervorm als vloeibaar – voor in je boilies.
Zelf heb ik geen ervaring met aminol of salminol, hoewel ik heel vroeger iets dergelijks onder een ander naam heb geprobeerd. Het zijn dure preparaten en als het om de aminozuren gaat kan men net zo goed tamari soja saus of marmite gebruiken.
Flavours zijn een tijd uit de mode geweest bij de zelfdraaiers; het zou het aas geen meerwaarde geven. Zelf ben ik ook niet zo scheutig meer als in de oude dagen met deze toevoegingen, maar een enkele keer kan het nog prima werken. Een aardbeiflavour (strawberry) in een vismeelmix geeft een zeer goed resultaat; ik heb er in ieder geval prima mee gevangen. Dit kan ook in een trouvit- of brokkenmix goed werken. Met scopex en tutti frutti idem dito, maar aardbei stond bovenaan!
Kerrie door je mix is door een ander forumlid al vaker genoemd en is een goedkope en effectieve toevoeging. Zelf gebruik ik de laatste tijd veel gemalen nassi kruiden door mijn birdseedmix met succes.
En wanneer je knoflookpoeder gebruikt kan je ook een vers geperst teentje aan je mix toevoegen.
Dit zijn zo een paar dingen die me nu te binnen schieten en een wondermiddel zal er niet tussen zitten. Wel dingen waar ik zelf goede ervaringen mee heb.
suc6
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

25-08-2018 10:50

Ok Jan, je hebt het wel bij het rechte eind, scopex/ tutti/ aardbei zullen het niet zo snel worden bij mij. Nasi kruiden gaat naar gekeken worden, mede door de vele variaties (Javaans/ Chinees/ Thai/ Indiaas ...), zit verder ook naar 100% natuurlijke producten in poedervorm. Moeilijk beslissen, prijzen veelal rond de €5,- de honderd gram, tja. Denk ook dat ik het mezelf weer te moeilijk aan het maken ben, maar goed ....

Thanks voor de feedback,

Groet.
Plaats reactie