Het seizoen van Frank Avezaat

Hans-Peter van Ee

23-02-2002 21:00

Frank

Allereerst wil ik jouw een compliment geven omdat jij één van de trouwste deelnemers bent aan het seizoen van.

Ten tweede lees ik graag hoe het mensen vergaat in hun visserij over een langere periode.
En wat anderen drijft om maar weer telkens terug te keren aan de waterkant, ongeacht het nu succesvol is of niet.

Jammer is het dat jij een beetje een ontevreden gevoel hebt overgehouden aan afgelopen seizoen maar wel heel herkenbaar voor andere karpervissers, zo ook voor mij.
Wat ik zelf altijd deed na een wat minder succesvol verlopen seizoen, was kijken naar de positieve uitschieters die er altijd wel zijn.
Deze uitschieters gebruikte ik altijd als aanknopingspunt voor het nieuwe seizoen.
Zoals bijvoorbeeld de vangsten bij jullie op duivenvoer en kikkererwten.
Maak van deze partikels is eens een boilie door alles fijn te malen of plat te stampwn.
Zeef de grovere resten er goed uit, dan rolt de mix beter.

Wat ik ook opvallend vond is dat jij op dat kromme riviertje bij jouw in de buurt slecht hebt gescoord.
Als ik me het goed herinner heb ik jouw op een ander board wel eens wat tips gegeven
wat betreft de wintervisserij op dit soort wateren.
Over het algemeen hoor ik goede geluiden over de vangsten op dit soort type wateren in de winter.

Nu heb ik toch nog een paar vragen aan jouw over de manier hoe jij het hebt aangepakt vorige winter.

1. Heb jij met boilie's gevist?
2. Heb je van te voren ook gevoerd?
3. Wat voor een plek heb je onder water bevist?

Frank, alvast bedankt en succes komend seizoen.

met complimenterende groet

HPE
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-02-2002 21:24

Beste Hans-Peter,

allereerst wil ik je bedanken voor je positieve reactie over mij seizoens bijlage... zelf vind ik het eigenlijk een stom stukje maar ja... moest even wat schrijven en de volgende zal zeer goed in elkaar zitten... wees daar maar zeker van.

Dan denk ik dat je met je vragen de winter van het seizoen 2000/2001 bedoelt.

In deze winter heb ik gewoon op mijn thuisplas doorgevist omdat daar in de winter de beste kansen lagen maar het wilde dus niet echt lukken.

We visten met boilies, mais en nog veel meer maar het liep niet... dat was ook bij de andere vissers goed te merken.
Er werd af en toe voorgevoerd omdat we lekker mobiel wilden blijven en zodat we konder verkassen zodra we ergens teken van vis zagen. Het lastige was alleen dat die tekenen van vis er niet waren... alles was passief en we konden niets ontdekken. Niemand ving die winter wat en als er dan toch vis op de kant kwam was het brasem.
De stekken die ik heb bevist varieerden van omgevallen bomen tot diepe gaten en onder richels... maar zoals ik al zei... niemand ving wat en alles is er geprobeerd... het was een vage winter maar gelukkig gaat het dit jaar beter...

het staat nu 4-2 in het voordeel van de karper maar dat zijn echt domme fouten geweest zoals vandaag: Ik was even bij een andere visser 50m van mijn stek om een vis te landen toen ik een fluiter kreeg... toen ik eenmaal bij mijn hengel was was het dus mis... maar ja... volgende keer beter

En hopelijk zal mijn seizoen dit jaar beter lopen. IK ben in ieder geval druk mijn best aan het doen om wat meer te vissen want vorig jaar liep dat de mist in door een scheiding van mijn ouders en daardoor 2 verhuizingen.

We gaan door tot in de moeilijke momenten en binnenkort schrijf ik ff een leuk artikeltje voor KWO zodat jullie een andere (volgens mijn theorie) belangrijke factor in de visserij kunnen zien... namelijk de LOL bij het vissen.

Succes HPE... en vang die biggen maar weer.

Frankie de mislukte wintervisser :grin:
Hans-Peter van Ee

24-02-2002 23:00

Hoi Frank

Ik heb jouw seizoensupdate nog eens nagelezen en het klopt jij hebt alleen de eerste sessie op dat kromme riviertje gezeten.
Stom van mij, maar ach ik ben ook maar een mens.
Toch zou ik van jouw graag wat informatie over dit watertje, want ik ben in de toekomst van plan om hier te gaan vissen.

Je mag me ook mailen op vatohpe@hotmail.com als jij jouw info niet hier kwijt wil.

met vriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-04-2002 12:05

Zo er komt weer een nieuwe bijdrage van mij :grin:

het leuke is dat het eigenlijk gewoon doorgaat op vorig jaar... namelijk afzien en geen vis.

hans-peter, laat me weten wat je van het nieuwe stukje vind als hij geplaatst is :wink:

Ps: direct na de examens (begin Juni) is de kromme rijn aan de beurt... ik weet gelukkig een mooie paaistek dus daar ga ik dan wel wat OVB'ers vangen :grin:
Misschien kunnen we dit jaar samen eens een paar keer dit water aanpakken???
_________________
wie niet vist zal niets vangen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2002-04-16 12:07 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2002 12:17

Beste Frank, ik volg jou op het internet (je had ook niets anders verwacht zeker?). Wat mij nou eens goed toe lijkt is, als ik b.v. volgend jaar wat meer tijd zou hebben, met een aantal jonge jongens naar een mooi openbaar water in Frankrijk te gaan vissen en die -veiligheid- kan ik daarbij heus garanderen. Ik begrijp uit allerlei postings dat een aantal jonge vissers van hun ouders niet anders dan naar een B-water mag gaan vissen en hoop daar eens wat verandering in te kunnen brengen. Ik ben er zeker van dat een aantal andere volwassen ervaren vissers hier ook wel de nodige moeite voor willen doen. Kweste van tijd en organisatie.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-04-2002 12:21

Beste Aart.

ik had inderdaad niet anders verwacht nee :grin:

het lijkt me een goed plan wat je zojuist hebt voorgesteld...
misschien ben ik het aankomende jaar (2003) zelf wel in staat om op niet B-wateren te vissen aangezien ik steeds al heb vermeld dat ik daar zo'n beetje mee stop zodra ik mijn eigen auto heb. En die hoop ik dan te hebben dus....

maar het is inderdaad een heel leuk initiatief.

Ik hoop hier verder nog meer over te horen
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

16-04-2002 15:37

Aart,

Echt een fantastisch leuk idee om zoiets te organiseren voor de jeugdige karpervissers, ik heb respect voor de dingen die jij allemaal doet voor de karpervisserij ik zit elke dag op dit board en elke dag geef je wel weer iemand tips of info,je brengt een heel boek uit over nachtvissen op openbaar water in frankrijk en daarnaast ook nog eens allerlei stukken schrijven voor internetsites en ik denk nog veel meer echt waar petje af Aart, Klasse.

Met vriendelijke groet,
Josse
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

17-04-2002 00:19

Aart, ik kan niet anders als me volledig bij Jos aansluiten (al heb je mij wel een beetje laten vallen........Geintje, ik heb er alle begrip voor met jouw drukte)
groet,
edwin
Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

17-04-2002 19:35

Idd aart afgelopen visma heb ik je lezing bijgewoond.Over o.a het vissen op de ijssel en in frankrijk.Ook weleens gemailt voor wat info voor me eerste keer frankrijk.

Je hebt vooral na die lezing op de visma een andere beleving aan me vissen gegeven.Kan nu meer van de mooie momenten genieten wat minder van de runs die komen.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-04-2002 19:26

ziet het er goed uit jongens? zoals gewoonlijk weer weinig vissen maar bij de volgende staan er toch wel mooie visjes bij :wink:

tell me if you like it
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

25-04-2002 21:45

Hoi Frank,

What I like, is je doorzettingsvermogen, waarschijnlijk veroorzaakt door die voor velen onbegrijpelijke drang naar de waterkant, in weer en wind en bij nacht en ontij. Soms als ik bij windkracht 8 en 4 graden boven nul weer eens een avondje zit te blanken onder mijnplu met daarover voor wat meer beschutting een gammazeiltje dan vraag ik me zelf wel eens af waar ik mee bezig ben. Maar dan na twee dagen ben ik die blank alweer vergeten en in gedachte mijn volgende sessie al weer aan `t voorbereiden.
That`s the way of the true fisherman.

groeten,

Henrie
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-04-2002 11:31

hey,

thnx.

even het volgende over dat doorzettingsvermogen:
ik ben er de komende week maar weinig op dit db de reden:

vannacht vissen
zaterdagnacht vissen
van zondag tot zondag vissen (7 daagse sessie)
ma, di, woensdag thuis en dan 4 dagen vissen :grin:

dit komt uiteraard allemaal in mijn nieuwe bijdrage :grin:
Paul Kuijten

26-04-2002 11:50

die zevendaagse sessie, op je thuisplas ???
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-04-2002 12:38

klopt paul... PLAS V...
bel ff als je langskomt want dat vermoed ik nu haha
0627388094
Paul Kuijten

26-04-2002 18:21

Kom wel ff buurten !
en ik bel eerst ff

mzzl Paul

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paul Kuijten op 2002-04-26 18:22 ]</font>
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

24-07-2002 10:31

Hallo Frank.

Compliment voor jou nieuwe seizoensbijdrage.
Mooie foto's ook.
Kon het bijna niet meer bijbenen.
De karpers vliegen je om de oren.

Ook gefeliciteerd met je eerste dertiger natuurlijk.
Dat er nog velen mogen volgen en wij dat natuurlijk mogen lezen en zien.
Ik begin me trouwens steeds meer zorgen te maken hoe ik in godsnaam mijn eigen seizoen zal gaan beschrijven.
Zo compact en staccato als jij dit doet is iets wat ik niet gewend ben.
Ben er nog niet over uit, maar ik vind vast wel een oplossing.

Moet ik wel snel beginnen, want na het vele blanken in het begin van dit jaar, kan ik het de laatste maanden zowat niet meer bijbenen, maar dat is een luxe probleem.

Met saluerende groet en succes op de Zwaan,


Mike
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-07-2002 22:10

Idd Rob, dat uitvaren daar klopt iets niet, ik heb het ook meegemaakt dat een storm opstak tijdens het uitvaren, ikke in mijn rubberbootje (met portable visvinder) op zelfs 300 meter uit de kant, voor ik het wist maakte ik water, was ik al een peddel kwijt en sloeg bijna om had bijna het loodje gelegd (dan toch liever maar die blixem). En met mijn stomme kop is dit zo ongeveer twee keer gebeurd, jaja wat eem idioot he, maar tzal me niet nog een keer gebeuren.

Frank, je verhalen spannend houden is leuk, maar ik ga toch liever voor realiteit, als jij doodleuk vertelt dat jullie gerust met windkracht 9-10 uitvaren dan kan ik je niet meer serieus nemen (ondanks een mooie dertiger). En de volgende keer dat het zo hard waait en ik noodgedwongen in me auto overnacht omdat ik me oval niet opgezet krijg mag ik jouw dan bellen zodat je hem ff voor me opzet?? alvast bedankt.

De volgende keer dat er iemand van de AID, de Juten of welke andere controlerende instantie mij wijst op alle misstanden langs de waterkant (derde hengel, betreden van verboden terrein en illegaal nachtvissen) dan zal ik jouw telnr. maar geven, want jij vind dat maar wat prachtig en je bent er verdomd trots op ook.

Frank, waarschijnlijk vermoed jij afgunst en jalouzie, geen van alle, maar houd het gewoon een keer realistisch en houdt rekening met de Reputatie van het karpervissen.

Verder veel succes met het vissen, en zit je a.s zaterdag nog op de zwaan? Rijdt er denk ik wel ff langs, dus misschien zien we elkaar wel ff, praten we er ff over......

Met kritische groeten,
Kiron

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kiron zaal op 2002-07-24 22:27 ]</font>
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

25-07-2002 11:16

Rob en Kiron.

De beste stuurlui staan aan wal en hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Voorlopig heb ik van jullie hand nog nooit iets gelezen en dat kun je van Frank niet zeggen.

Windkracht 9-10?
Zie het maar als dichterlijke vrijheid.
Als iedereen z'n verhalen zou schrijven zoals het zich voordoet, kon het nog wel eens een saaie bedoening worden.
Ik viste hier en ik ving dit en dit en dit en dit.
Gaaaaaap!

Met burgelijk ongehoorzame groet,


Mike
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

25-07-2002 11:29

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Alofs op 2002-10-19 03:03 ]</font>
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

25-07-2002 11:29

Ha die Frank!

Mooi seizoen man! En lekker beschreven ook!

Kiron: Beetje overdrijven zit er nu soms eenmaal bij om een leuk verhaal op papier te krijgen..laat maar waaien zou ik zeggen!
Ik zou graag dan eens een "reality" story van jou willen lezen! Het schrijven van een artikel is nou eenmaal niet makkelijk, mijn complimenten naar Frank, die het lekker compact en leesbaar heeft gehouden..
Ik zou zeggen, als je het beter kunt..kruip zelf maar eens achter de pc en laat ons dan maar eens een "poepje" ruiken van jou verborgen schrijvers talenten..

Het is toch geweldig om zo'n "jonge" passievolle karpervisser te zien genieten van z'n hobby vissen/schrijven!!? Mocht je toch nog op of aanmerkingen hebben zoals je hebt laten blijken op het openbare DB, koppel het dan naar Frank zelf toe, met een bakkie koffie aan de waterkant komt het toch iets "vriendelijker" over!?

Maar goed, die schrijft stelt zich zeer kwetsbaar op, zeikers zullen er altijd wel blijven, vergeet niet dat je blij moet zijn DAT er nog mensen zijn die artikelen schrijven--> van vissers, voor vissers!

Frank! ga lekker op jouw manier door! Tumbs up!

Vriendelijke groeten,
Roy Alofs
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

25-07-2002 12:03

Frank,

Ik ben benieuwd of er een boek aankomt :razz:


MVG JoHaN

oja het bloed kruipt waar het niet gaan kan he :smile:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-07-2002 12:38

Heey naamgenoot,

Heerlijk, hoe jij kan schrijven en kan vissen.
En heb schijt een het commentar van een paar boarders, jij doet jij ding, hebben zij niks over te zeiken :wink:
Ik vind je verhaal prachtig mooi.
Trouwens de 30iger is mooi man :smile:

En nu op naar de Zwaan, zal wel ff knokken zijn, maar met jou doorzettingskracht zal dit wel lukken.
(och, ik praat wel als een leraar die tegen een leerling zegt als ie naar een andere school gaat haha :grin::D:D lol)
maar Frank, suc6 he.
en idd mocht je een boek uitbrengen, dan zie ik em vanzelf wel ergens in het rijtje staan van Rini, luc, Alijn, Jan, Sjef en zo nog vele andere bekende karperaars die karperbestsellers geschreven hebben :smile:

Frank, we horen nog van je

Later

Frankie v A :grin:
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

25-07-2002 14:57

Frank,
compliment voor de beschrijving van je seizoen. Werkelijk top. Dat je nog vele mooie (en grote) karpers mag vangen.

Sjors
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2002 16:17

Frank, ik sluit me helemaal bij Sjors aan.
Karperboeken bestsellers? Alleen dichtbundels verkopen nog slechter:-)
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-07-2002 17:40

Mike, Roy en welke andere "tegenstanders"mijn pad nog mogen kruisen,

Jullie en anderen zullen nooit een verhaal van mijn hand lezen of ooit foto's van mij zien op inet of in welk blaadje dan ook. Het heeft namelijk voor mij totaal geen waarde om zo prominent mogelijk onder het vissersvolk aanwezig te zijn, en het is (voor mij )al zeker geen toevoeging aan het vissen. Ik vis voor mezelf en voor niemand anders (misschien heel een klein beetje voor me vismaat maar verder niet). Egoistisch hé

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen graag hun verhaal aan het papier / inet toevertrouwen of hun foto's rondstrooien, alleen maar om goed en aardig (niet iedereen doet het hiervoor) gevonden te worden. Maar ik vind dat je jezelf maar moet bewijzen met je vangsten, je gedrag tegenover de vis en tegenover andere vissers en niet door je verhalen wat op te leuken met onzinnige info die kant nog wal raakt, alleen maar om als een "die-hard" over te komen......

Met groeten,
Kiron

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kiron zaal op 2002-07-25 17:45 ]</font>