Rotte Meren, Bleiswijk

Plaats reactie
Wouter van Zanten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-10-2007 22:52
Locatie: Rotterdam

29-05-2018 19:05

Beste Carpboard:

Sinds een paar jaar heb ik een bootje, deze een beetje opgeknapt en omgetoverd tot karper boot. hier ben ik begin vorig jaar mee gaan vissen op de Rotte Meren. Alleen tot op heden heb ik nog geen karper op de kant (in mijn boot) gehad.

Ik vraag me dan wel eens af of hier wel karper zit, of heel weinig.
Is dit water zo “moeilijk” of doe ik iets heel erg fout ?

Ik ben begonnen om vanaf de A12 t/m de plassen zelf vanaf een aantal steigers te gaan vissen, hierna Steekstokken gemaakt en hier mee op plekken gaan liggen waar je normaal niet kan komen vanaf de steigers, zoals diverse rietkragen en bij het eiland.

Als aas gebruik ik vooral boilies, met een chod rigje met 15mm pop-up (hier wel vaak een brasem op gehad) en een standaard bottom bait rig met lign aligner, (geen stijve onderlijnen ofzo) ook heb ik wel eens tijgernoten geprobeerd, maar dan heb je snel last van brasem.

Ben ik de enige die op de Rotte Meren geen succes kan boeken ?

Dit jaar wil ik meer de Rotte zelf op gaan vissen, niet meer op de plassen, aangezien het hier een stuk drukker is geworden dan vorig jaar.

Even voor de duidelijkheid, ik wil/hoef niet te weten wat de stekken zijn en waar de “dikke” vissen zitten, alleen of ik iets fout doe, en of de Rotte Meren gewoon moeilijk water is ?
Anders ga ik kijken of ik mijn bootje niet ergens anders neer ga leggen.

Alvast super bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-05-2018 19:29

Om te beginnen zijn we hier gek op foto's, vooral van boten ombouwen :D

Op de rotte zelf zit karper.
Meest "normale maat" schub. Makkelijk en veel te vangen is er niet (nergens meer?!)

Er zijn een aantal gekende stekken waar regelmatig gevist word/werd, maar eigenlijk word er gemiddeld op de hele Rotte niet veel gevist en/omdat er ook niet (meer) veel gevangen word.

Ik heb het hier alleen over de Rotte zelf, niet de zgn plasjes vanaf de A12 (Bleiswijkse zoom)
CarpeR Diem
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

29-05-2018 22:06

Ook een moeilijke maand, veel karper trekt naar binnen (zal maar zeggen richting de stad) Noorderkanaal (woonboten), boezem, binnen Rotte! Word jaarlijks gepaaid! Succes.

Groet.

Met de boot ben je maar tot bepaalde hoogte op de binnen Rotte/ Boezem welkom!
Vergeet nog wat,
Noorderkanaal ook weinig tot geen aanlegplekken, ivm vaarroutes pleziervaart tussen de sluizen.
Wouter van Zanten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-10-2007 22:52
Locatie: Rotterdam

30-05-2018 19:28

Bedankt voor de reacties.

Ik zelf vis alleen op de meren, bootje past de Irene brug niet door (ik weet dat hij ook open gaat)

Aangezien hier weinig gevangen wordt ga ik van het jaar maar eens goed nadenken waar ik volgend seizoen wil gaan liggen.
Vlietlanden lijkt mij een mooi water, maar is net te ver rijden om even naar de boot te gaan.
Bergse plassen is een goede kandidaat, hier heb ik op scouting gezeten.
Kralingseplas heb ik al eens een jaar gezeten, hier mijn PR gevangen. Maar na al de bagger werkzaamheden niet meer geprobeerd.

onderstaand een linkje naar wat sfeerfoto's, aangezien jullie hier dol op zijn.

https://photos.app.goo.gl/CR0ffQdt0t0JBCP23
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

06-06-2018 10:10

Rottemeren... Sja, een verdwaalde torpedo kan je er nog wel vangen verder niet veel bijzonders meer tegenwoordig. Vroeger was het wel een stuk leuker vissen daar!

Als ik een boot zou hebben zou ik hem in elk geval niet daar neerleggen.
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie