Kanaal wessem nederweert

Plaats reactie
jarno vd steenhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-10-2010 11:36

08-05-2018 14:39

Hallo,

Ik heb een vraagje heeft iemand tips voor het kanaal wessem nederweert.
Heb verschillende sessie geprobeerd aan rietkragen vaargeul etc. Maar het wil op de een of andere manier niet zo.
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

08-05-2018 14:51

Gevoerd, niet gevoerd?

Heb je iets meer info
jarno vd steenhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-10-2010 11:36

08-05-2018 15:45

Ja, ik heb idd wel eens voerstek gemaakt langs het riet. Met boilies en pellets.

Maar ook sessies dat ik het niet gevoerd heb omdat je verschillende verhalenover het nut van voeren op een kanaal hierover leest.

Gebruik de laatste periode bbq en krill 20 mm proline boilies.
Ook wel eens met de snowman etc. Geprobeerd lijkt wel ofdat het hier niet wil lukken.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-05-2018 12:25

Ik weet niet waar die gemengde verhalen over het nut van voorvoeren vandaan komen, maar laat ik het (iets) simpeler maken. Ik ken geen enkele karpervisser die veel en succesvol op kanalen vist, die niet het nut in ziet van voorvoeren op het juiste moment en de juiste stek.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd moet voorvoeren, er kan instant best soms een visje gevangen worden. Het wil ook niet zeggen dat je altijd veel of lang moet voorvoeren. Het zorgt ook niet dat je stekkeuze, aaskeuze en presentatie opeens niet meer uitmaken, maar leg je die puzzelstukjes in elkaar dan kan voorvoeren een enorm verschil maken. Het kan het verschil zijn tussen blanken of meerdere vissen vangen, of tussen een enkele vis en een serie.

Het begint echter allemaal met stekkeuze. Zoek een stek op waar vis zit of komt en wil azen, kies een aas dat de vis wil vreten (en wat niet gelijk al door witvis opgeruimd wordt) zorg dat je montage klopt en maak de vis wat vetrouwd met je aas, dan kan er weinig mis gaan.

Natuurlijk kost dat in de praktijk allemaal wat meer moeite dan om zo op een scherm te typen, maar het heet dan ook vissen en niet vangen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

14-05-2018 08:39

Op dit kanaal is het regelmatig zo druk dat voorvoeren juist averechts kan werken. Daarnaast is het ook geen makkelijk kanaal dus je hoeft je niet te schamen dat je een paar keer geblankt hebt :).
jarno vd steenhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-10-2010 11:36

14-05-2018 12:55

Hahaha ow het is geen schaamte hoor alleen maar een drijfveer om nog meer te gaan. Ik was idd alleen benieuwd naar ervaringen van mensen die het kanaal al iets beter kennen. Ik woon namelijk nog niet zolang in Someren. En het is voor mij een uitdaging juist om ook hier de wateren te leren kennen.

Alleen zat ik er idd mee dat je de tegenstrijdigheid hoort van wel of niet voeren. Ik dacht zelf altijd wel te voeren. Maar er is nog een hoop te leren voor mij hier. Een nieuwe plek een nieuwe uitdaging.

Rand vaargeul of langs rietkragen of andere obstakels. Welk systeem om je baits aan te bieden. Welke keuze voor welk type baits te maken. En dan kom je denk ik een aardig eindje in de buurt van Daaf Wolters. Het is individueel waar je je successen mee haalt wat voor jou het fijnste succesvol vist.
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

14-05-2018 23:01

Toevallig dat ik er 3 weken terug langs reed voor mijn werk en leek mij een mooi water.Helaas voor mij te ver om een er te vissen
Plaats reactie