Nash Scope vs. Dwarf


Niek Van Renterghem
Berichten: 79
Lid geworden op: 12-02-2012 15:53

21-05-2017 11:28

Ahoi,

Even een vraagje aan de Scope 10ft eigenaars..
Aangezien ik op zoek ben naar een degelijk foudraal voor 2stuks 12ft 3-delige hengels (shimano beastmaster trout / zander bx 360 cm) vroeg ik me af wat de afstand bedraagt van het handvat..
Dus de afstand reelhouder tot onderkant..
De transportlengte van beide hengels is gelijk (127cm) maar ik vrees dat de reelhouder hoger zitten zal bij de Scope hengels..

Alvast bedankt..
Grtz Niek
Niek Van Renterghem
Berichten: 79
Lid geworden op: 12-02-2012 15:53

22-05-2017 17:33

Niemand met een 10ft Scope hengel?
Pieter Jan vd Stoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 15-12-2014 21:09

29-06-2017 20:06

Hey

hier iemand met de volledige Nash uitrusting bestaande uit:
Nash Dwarf schepnet
Nash Dwarf rod 9ft 2.75lbs
Bijpassende Nash foudraal

Daarnaast heb ik onlangs even de nieuwe variant van de Nash Dwarf 9ft 2.75lbs hengel getest...

Mijn ervaringen zijn als volgt:
Schepnet: 1x is deze afgebroken tussen het Y-stuk en steel. Onder garantie vervangen en het nieuwe Y-stuk is eigenlijk te breed waardoor het net heel moeilijk past (veel kracht nodig). Daarnaast heb ik 1x een gat in het net gehad zo een 2cm voor het Y-stuk. Net vervangen onder garantie. Op dezelfde plek zit nu weer een gat.

Hengels: 2x top gebroken en onder garantie vervangen (2e keer brak de top buiten de garantieperiode, maar kreeg wel een nieuwe)
Tijdens het wachten op de vervangende top heb ik de nieuwe 2017 versie van de dwarf hengel gekocht. Hiervan zou de top niet meer breken. Echter drukte ik de dop achterop de steel direct los bij het monteren van de top. (het telescopische onderstuk steunt af op de afsluitdop van de onderkant) Blijkbaar zat deze dus zeer zwak verlijmd.
Daarnaast past een Shimano Baitrunner DL6000ra niet op 2017 hengels van Nash (in de winkel ook gepast op andere nieuwe modellen). Toegegeven, de voet van deze Shimano molen is niet groot, maar als je 'm op een nash hengel zet hangt deze gewoon los.
Verder vissen ze prima als ze het doen. Maar echt betrouwbaar zijn ze niet. Werpen/drillen etc doen ze verder perfect.

Foudraal Afgezien van het feit dat de maat ideaal is, en de hengels er mooi in passen zijn er verschillende plekken waar touwtjes/naden loslaten.

Al met al is mijn ervaring met Nash dus niet fantastisch. Ze hebben een prima idee met de korte telescoophengels. Helaas laat de uitvoering te wensen over.... Als ik nieuwe hengels moet kopen (omdat de toppen weer breken? :roll:) koop ik geen Nash meer...
Delano Bouwmeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-07-2017 09:26

17-07-2017 14:14

Sinds een week trotse eigenaar van nash dwarf abbreviated 10ft 3 lb met bijpassend foudraal en de Scope SL backpack.

Tegenwoordig draag ik 3 dingen mee naar het viswater, dat is mijn foudraaltje van 127cm(net kan mooi aan de buitenkant van het foudraal gemonteerd worden), stoel en de backpack(waar een onthaakmat aan vastgebonden word)
De Scope SL backpack is vrij groot, maar dat is voor mij geen probleem. Ik kan alles meenemen om een nachtje te vissen. eten, drinken en zelfs mijn kilo zakjes boilies en een 2.2kilo pot tijgernoten.

Ook heb ik getwijfeld aan de kwaliteit van de dwarf hengels omdat ik las van de gebroken toppen.
Ik heb meerdere verkooppunten gebeld en uiteindelijk na een telefoontje met Hareco toch deze hengels besteld.
De gebroken toppen komen voor bij de oudere modellen, deze dus niet aanschaffen! en ga voor de abbreviated versie (2017)
Hareco gaf aan dat ze deze hengels nog nooit terug hebben gehad met gebroken toppen.
account mag verwijderd worden...
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

24-09-2017 11:08

Beste Boarders,

Even een vraagje aan de Nash Scope gebruikers. Zijn er mensen die "penvis" ervaring hebben met deze hengels? Daarmee bedoel ik het vissen op kleine stadswateren met de dobber of met de korst?
Zo ja, vinden jullie de hengels daar ook geschikt voor? Niet te stug?

Ik ben nml op zoek naar een setje compacte allround hengels die ik kan inzetten voor het penvissen (in nl maar ook op vakantie in bv frankrijk) en daarnaast ook gewoon voor de statische visserij op middellange afstand (max tm 8o m)?

Ik hoor graag van jullie
Maarten Landman
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-11-2017 11:49

27-11-2017 01:04

Ik heb nu een jaar of 2 de 9 ft dwarfs 2,75 lbs.
Daarbij de foudraal voor 2 hengels en 2x BP 4 nash molens.
Voldoen voor mij nog steeds prima.
Geen problemen gehad. Ondanks dat ik de eerste versie heb nog nooit gebroken toppen.
Heb het schepnet in handen gehad maar deze bewust laten liggen.
Oogde mij niet heel stevig.
Voor de rest zeer tevreden.
Hiervoor 12 ft hengels gehad maar ben blij dat ik de overstap heb gemaakt naar de 9ft.

Wil voor het mooie alleen nog een 9ft hengel hebben om te spodden. Heb nu een 13 ft.
Zit nu te kijken naar de scope 9 ft 4,5 lbs. Maar die prijzen :o
Iemand nog ideeën voor een andere optie?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

30-01-2018 22:35

Ik wilde een klein, ‘statisch’ karperhengeltje mee voor als ik ga vliegvissen. Dat ik makkelijk kan meenemen en snel verplaatsen. Lang getwijfeld over de lengte van de hengel. Waar voor mijn idee de sweetspot op 7ft ligt voor mij (n doel). En die kon ik niet vinden in mijn prijsklasse. Of het was 6ft, of een enkele 8voeter, maar meeste waren 9ft.

Uiteindelijk zojuist een dwarf 6ft, 2lbs besteld. Ik ben heel erg benieuwd. Volgens mij wordt drillen een feest, alleen wat gebeurt er als er een 25+ ponder aan komt? Dat moet ik nog zien of dat dat ook te doen is. 1 voordeel: die vang ik echt zelden, met de nadruk op zelden haha.

Moet hem ff vast hebben en aan de slag. Heel veel zin in, en heb al 2 maanden niet gevist.

Overmorgen zal die wel hier zijn, en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de regen dan op is. Game on! :-)
Zit hier wel vis?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

30-01-2018 22:59

Die Sawn off s zijn er bij nash tegenwoordig ook in 2 ponders, dat kan zeker een feest zijn! Vind zelf meestal de lbs verhouding niet overeenkomend, met de huidige stalker hengels. Heb zelf de dwarf s in 2.25 10ft gehad, maar ook tot 2x toe een gebroken top (bij 2.75 pook & 2.25), verder netjes oplost maar wel de hengels van de hand gedaan via Mp.

Groet.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-04-2018 12:13

Ik loop een beetje te spelen met idee om mijn set wat compacter te maken, met het oog op vervoerbaarheid/mobiliteit. Een Scope setje zou hier mooi bij passen, maar ik twijfel of mijn huidige molens erbij zouden passen. Ik vis nu met Daiwa Entoh's. Zijn er ervaringen met dergelijke bigpits icm 10 voets hengels? is dat en beetje in balans of kan ik bijvoorbeeld beter uitwijken naar bv shimano 5500?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-04-2018 18:19

Persoonlijke keuze dit, verschilt per persoon, persoonlijk vind ik de normale big pitters niet in verhouding op een 10 ft! Maar goed .....

Groet.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-04-2018 08:47

Andre Jacobs schreef:Ik loop een beetje te spelen met idee om mijn set wat compacter te maken, met het oog op vervoerbaarheid/mobiliteit. Een Scope setje zou hier mooi bij passen, maar ik twijfel of mijn huidige molens erbij zouden passen. Ik vis nu met Daiwa Entoh's. Zijn er ervaringen met dergelijke bigpits icm 10 voets hengels? is dat en beetje in balans of kan ik bijvoorbeeld beter uitwijken naar bv shimano 5500?


Inmiddels daad bij woord gevoegd. Inmiddels een set Nash Scope 10ft 2,75lbs gekocht. De fullshrink versie, compleet met RT pack en een black ops 2 rod holdall. Zeer content met het fraaie uiterlijk en het compacte formaat (alhoewel, dat RT pack ding is nog wel een unit...). Ik hoop komend weekend de actie goed te kunnen testen :-).

De hengels ogen overigens zeer slank. De blank is dunner dan mijn 12ft 2,5lbs hengels, die ik overigens al mooi slank vond. Ik ben gewend om met mn 'gewone' hengels ook een kleine spod weg te zetten, maar dat vind ik nu nog wel een beetje eng met deze hengels. Zeker icm de berichten dat van enkele gebroken toppen her en der.

Wat betreft de balans met bigpit molens. Eerlijk is eerlijk, mijn eveneens nieuwe set Daiwa tournaments ogen toch best lomp onder deze hengels. Ik wil heel graag met deze molens blijven vissen, maar Shimano's in de 5500 maat is een betere match voor deze hengels.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

19-04-2018 20:17

Heb je de tournies 5000T Andre?
Die vallen wel mee onder 10ft.
Zijn er genoeg die met ultegra’s 14000 erop vissen :roll:
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

23-04-2018 11:21

Inmiddels de waterkant gezien met de hengels. Ik moet toch even op mijn eerder bericht terugkomen, de tournies zijn wat mij betreft een prima match met de scopes :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

23-04-2018 11:23

Ohja, wat betreft de hengel zelf, ik ben zeer tevreden. Het is dus de 10ft 2,75lbs versie. Op een 12 ponds karpertje ging de hengel toch mooi krom en ik kon een 85 grams lood met pva zakje ver genoeg wegzetten. Ik ben heel blij :-)