Beste allround rig voor beginner


Plaats reactie
Giovanni Wille
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-02-2018 21:00

01-02-2018 21:23

Dag iedereen,

Mijn naam is Wille Giovanni en zoals aangegeven in de voorstelhoek ben ik eigenlijk een beginner in het karpervissen. Ik heb het namelijk wel al redelijk wat gedaan maar heb geen verstand van alle methodes en technieken en welke eventueel beter zijn in welke situatie.

Hierdoor mijn vraag, ik zou graag statisch beginnen karpervissen en vroeg me af welke rig er het meest geschikt is om zowat overal te gebruiken. Ik zou zowel op kanaal, put of rivier vissen. Ik versta dat 1 rig niet voor alledrie deze omstandigheden even effectief zal zijn, maar ik wil eerst wat ervaring op doen om me dan te verdiepen in al deze rigs.

Verder vroeg ik me dan ook af of bij de vermelde rig dan ook dingen zijn waarop ik moet letten zoals bv een lead of voorslag of stoppers voor de rig op zijn plaats te houden enzovoort.

Ik weet het, het is een open vraag maar had graag toch wat info gekregen. Ik zie namelijk de bomen door het bos niet meer met al die rigs, voorslag, lead, type van draad,....
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

02-02-2018 09:03

Hé Giovanni, de beste allround rig voor iedereen is denk ik iets persoonlijks.
Hier een linkje van de basisrig van Piet Vogel, die kan je wel een eind op weg helpen.

https://rigsolutions.nl/post_articles/v ... tot-hitec/

(het lezen/kijken van andere artikelen van Piet kan sowieso geen kwaad)

Geef de rig de tijd/vertrouwen, niet na 1(2,3..) keer blanken de schuld bij de rig leggen

Succes
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
dave verbeek
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-06-2010 20:18
Locatie: Dordrecht

12-02-2018 10:09

Ik zou me beperken tot kanaal en putten of alleen rivier vissen.
Het rivier vissen is wel echt een slag apart waarbij stiekem toch een hoop andere materialen bij kom kijken waaronder ook de hoofdlijn bijv.

Voor het vissen op kanalen en putten kan je best met 1 allround rig uit de voeten maar echt een allround rig bestaat niet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

15-02-2018 10:18

Als ik jouw was zou ik eens kijken naar kant en klare rigs van piet vogel.
http://www.bukkumhengelsport.nl/piet-vo ... ligner-995

Heb je er 9 voor 9,95 en dit zijn echt geen verkeerde rigs.
Michael Corvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 12-04-2018 09:11
Locatie: Maastricht

15-04-2018 11:16

Basisrig op vijver is gewoon ‘t beste

90% van alle vissers vist hiermee

Op kanaal, Maas, etc zou ik personelijk
De. Chod rig of helicopterrig gebruiken

Succes!
Plaats reactie