Lacs de Cholet

Plaats reactie
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

24-02-2018 12:18

Hallo
De jaarlijkse gezinsvakantie is weer geboekt dit jaar gaan we nabij Cholet De camping is gelegen aan het meer van Ribou en op korte afstand van lac de Verdon en etang de Noues .
Er is helaas niet teveel te vinden op het www over de 3 wateren hier en daar wat info van 10 jaar oud .
Is er iemand die er al op 1 van de 3 wateren heeft gevist ik ben nog aan het twijfelen op welk water ik zou vissen .
Lac de Ribou 90 hec nachtvissen verboden ,Lac de Verdon 283 hec nachtvissen toegestaan en etang de Noues 35 hec nachtvissen toegestaan .
En ik twijfel ook nog als ik een voer of zodiac zal meenemen .
Hopelijk heeft iemand wat info over de Wateren .
Mvg Lorenzo
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-02-2018 13:10

Als je alleen gaat nachtvissen zou ik voor Noues gaan, mooiste bestand (zware spiegels) en mooiste stekken in het bos aan de oostkant. Nadeel is dat het overdag druk is met watersport, o.a. waterskiën, maar daar heb je nachts geen last van. Je kunt daar wel uit de voeten met een voerboot met dieptemeter.
Ander 2 meren zijn veel kaler en het bestand bestond toen vooral uit kleine schubs.
Info is wel een jaar of 15 oud.
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

25-02-2018 11:16

Bedankt voor de info Bert ,helaas vind ik ook geen recente info .
Nachtvissen hoeft niet echt het is een gezinsvakantie dat houd bij mij in enkele dagen voeren en vissen .
Op niet nacht viswateren is het trouwens een stuk rustiger weet ik uit ervaring .
Mvg Lorenzo
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-03-2018 13:13

Als het je niet om het nachtvissen gaat, zou ik zeker even Ribou bekijken.

Noues hebben we in het vroege voorjaar nog wel eens gevist, maar een 15kg was zeldzaam. 10 jaar geleden was dat wel iets anders, maar momenteel? hoop kleine vis, waarvan ik vermoed dat er regelmatig wat bijgezet wordt ivm wedstrijden ofzo

Verdon hoop hybrides en klein spul, groot water en zonder boot destijds niet veel te beleven
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

22-03-2018 09:34

Noues bevat inderdaad veel klein en jong spul.

De stekken aan de bosrand (overvaren of een flink eind lopen) zijn prachtig en je zit er echt heerlijk rustig.

Van de water recreatie hadden wij opzich niet heel veel last alleen i.v.m. obstakels op de bodem (ik denk een soort boomstronkjes ofzo) was drillen vanuit de boot wel noodzakelijk. Dit konden de Jet-ski-ers niet zo waarderen. Verder hebben ze over het hele water kabels en boeien gespannen waardoor je niet al te ver uit de kant kan vissen.

Ik denk dat ik er nog eens heen ga als mijn kleine neefje oud genoeg is om mee te gaan nachtvissen. Daar is het echt een watertje voor. Je kan er van alles leren.
Stop wishing... Go fishing!
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

27-03-2018 21:13

Sven en David bedankt voor jullie info .
Ik ben ook aan het zoeken op Franse websites en daar is ook niet bitter veel op te vinden .
Ik zal bij aankomst de lokale hengelsportzaken bezoeken en dan een keuze maken .
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Ribou omdat het naast de camping ligt .
Mvg Lorenzo
Plaats reactie