lac vielles la forses

Plaats reactie
boone patrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-02-2017 11:07
Locatie: oost-vlaanderen (ronse)

31-05-2017 18:03

g.dag iedereen

ga hier eens een kort verhaaltje schrijven over het vissen in het openbaar water lac vieilles la forses departement 08 franse ardennen

vorige week hadden we een weekje verlof genomen vrouw en ik,we zijn dan samen met de hond Raycka vertrokken naar de franse ardennen
was een uurtje of twee rijden
daar aangekomen,zijn we dan eerst achter ons vergunning gegaan categorie 2,en dan op zoektocht voor een mooi plaatsje om te vissen,was al redelijk druk rond het water(is bijna altijd zo)
nu we hadden iets gevonden,was wel langs de grote baan maar kom,was voor ons beide heel goed

dan zijn we beginnen uitladen,een volle auto(camionette)allé om het verhaal toch iets korter te maken,op 4 uren was alles al geinstalleerd,2 tenten rod pot klaar gezet,boot opgeblazen,je kent dat allemaal hé
ondertussen kregen wij ook controle voor onze permie te tonen(vergunning in Frans is PERMIE)
zijn dan een beetje gaan voeren en rond 22.00 uur ging de eerste delkim af,aangeslagen en na 30 seconden los geschoten(jammer)
de volgende dag (was ondertussen warm aan het worden)terug een beetje bijgevoerd,en in de namiddag was het terug bingo,mooie spiegel van 21 kg,en uurtje nadien eentje gevangen van 13.250gr
deze namiddag ging het heel vlot,maar dat was ook de laatste beet wat betreft de karperbeten,s'avond kregen we nog twee aanbeten van een meerval,vrouw had eentje gevangen van 60 cm en de andere was niet veel groter
ondertussen was de volgende dag aangebroken
en waren er ook veel karpervissers aangekomen,nederlanders belgen,en één Engelsman
diezelfde dag zagen we zo'n 200 meters ver,daar was geen plaats meer voor een karpervisser,want de stekken die waren allemaal volzet(wij komen daar al 5 jaar na elkaar,en was voor de eerste keer zo druk langs het water)
nu,voor verder te gaan was daar een vrouw die tussen de stekken een tentje kwam plaatsen(blauw)en na een kwartier was ze terug vertrokken,we keken naar elkaar en vroegen ons af wat daar de bedoeling van was
goed,de avond was aan het vallen,en wat zien we aan dat tentje van die vrouw zien we een paar fransen aankomen allemaal met een tentje bij hun,en nog enkele vrouwen,ze waren met 12 mensen(goed geteld)
wij dachten direct aan het ergste,ze gaan hier toch geen feestje bouwen hé,zo dicht tegen onze tent
wat dacht je
natuurlijk was het een feestje die vrouw die in de namiddag aankwam aan het water,met die eerste tent,zij was jarig,en had heel de vriendenkring opgetrommeld om daar aan het OPENBAAR WATER eens lekker door te gaan.
wij wachten af tot het 22.00 uur was(want nadien moet het stil zijn)
ondertussen werden de flesjes bier goed leeg gedronken,en werd er al eens gebruld en getierd en niet te vergeten goed zingen,met harde franse muziek erbij
daar zaten wij dan !!!!
het werd één uur hadden nog geen oog dicht gedaan door het lawaai van hun,voor mijn vrouw was haar geduld ten einde,ze zij ik ga de politie opbellen(dit is een tip voor alle karpervissers die eens op sessie gaan in frankrijk)het noodnummer is 17
mijn vrouw had alles uitgelegd aan de politie,en ze zeiden dat de politie nog op baan was en dat ze eens een kijkje gingen komen nemen,het werd twee uur en drie uur,wie hadden wij niet gezien inderdaad de politie uw vriend zeggen ze dan
ondertussen was het lawaai ook aan het milderen,dit mogt wel was ondertussen na drie uur,en wijzelf ook niet geslapen
wij hebben dan ook foto's genomen van de voertuigen en de tenten die daar stonden,wachten op de volgende controle om dit hem dan te tonen wat er die nacht heeft afgespeeld,want de controle dat gebeurd daar bijna dagelijks,vorig jaar waren de politie met paard controle aan het uitoefenen,dit gans het meer rond

wij hadden ook informatie genomen van die andere karpervissers die in de buurt daar hun tent hadden opgesteld,zij hadden het natuurlijk ook gehoord welk kabaal het daar geweest is

de volgende dag die was ondertussen al aangebroken,en konden wij ons terug bezig houden met onze hobby
het weer was niet meer warm,maar wel heet aan het worden,en de beten van de karpers die bleven uit
de dag nadien was het terug hetzelfde zeer heet,en geen beten meer
de vrouw had het verstand om te zeggen,om ermee te stoppen met het vissen om dan in de namiddag ons boeltje af te breken en naar huis te gaan
en dat was een heel goed idee,want die namiddag waren er terug andere jongeren aangekomen om een feestje te bouwen,met heel veel zakken en gevuld met ........ bier,en verschillende tentjes
dus dat ging terug een nachtje met veel lawaai en herrie zijn

zo'n dat was ons weekje vissen in een openbaar water,
wij twijfelen om nog naar daar te gaan,want dit wil je niet meer meemaken
in de volksmond wordt er dan gezegd je ziet maar die karpervissers,alles kapot gooien een vuurtje maken,want dat deden zij ook,die strengste verboden is
de flesjes kapot gooien en in vuur gooien,en zo gebuurd het dat nachtvissen verboden wordt
waar wij samen de karpervissers NIKS kunnen aan doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je mag nog de politie bellen,haalt niks uit

geef mij nu maar een betaalwater
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

31-05-2017 20:57

Omwille van één voorval met wat geluidsoverlast en drukte niet meer op openbaar water vissen? Je kiest natuurlijk wel voor één van de drukste wateren in Noord-Frankrijk. En met de eerste echt warme dagen kan je ook niet verwachten dat je de enige bent die aan het water wilt zijn...
Er zijn trouwens nog genoeg wateren dieper in Frankrijk waar amper andere vissers komen.
boone patrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-02-2017 11:07
Locatie: oost-vlaanderen (ronse)

31-05-2017 21:05

het is ook het enigste water dat we kennen,in de franse ardennen
mischien kan er mij iemand een tip geven om andere meren te bevissen in die regio

Lorenz ???

alvast bedankt
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

01-06-2017 09:36

vielles la forses is een mij totaal onbekend water.

Begrijp niet waarom zoveel mensen hap klare brokken wil hebben. En dan waarschijnlijk wel een filmpje maken met pionieren als onderdeel van de titel.....
Ga dan toch lekker naar een betaalwater, daar kan je op 100 gram nauwkeurig verteld worden hoe zwaar de topvis op het moment is.
Pak google earth, de app carprules en/of gebruik zoektermen als parcours de nuit + naam departement.
Maar doe het zelf...... Waarom ga je eigenlijk vissen? Vraag je dat zelf eens af....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-06-2017 16:18

Het zou vooral al handig zijn dat de topicnaam, in dit geval van een water, juist gespeld wordt. Kan een info zoekende CB-er er tenminste via de zoekfunctie terecht komen 8) .

En ja, ook ik heb daar (begin jaren 2000) overlast ondervonden. Als eerste van zuipende "vissers". Was ik snel klaar mee en heb dat duidelijk gemaakt. Dat er aan de overkant - vooral in 't weekend - tot laat op het strand (o.a.) gefeest wordt, dat liet ik gewoon aan patrouillerende politie over. Tja, soms is dat recreatie met een vergunning. Maar het is allemaal niet zo vreemd bij warm weer, geluidsoverlast in zo'n speciaal daarvoor bedoeld recreatiegebied met camping...

Ga er tijdens klote weer eens zitten :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

01-02-2018 15:46

Een nood nummer bellen in een regio waar al weinig hulpdiensten zijn...... En dat om te kunnen slapen op Frankrijk drukst beviste water.

Daarnaast is Forges samen met Bairon het enige water waar de lokale fransoos kan recreeren. (aangezien zwemmen in de maas verboden is). In dit geval zou ik als local ook schijt hebben aan al die buitenlandse tentjes die noodnummers gaan bellen als ik 1x in het jaar mijn verjaardag aan het water vier met warm weer.

Je kan ook met boot naar de overkant en in alle rust tussen de bomen gaan zitten. (en dan weer het noodnummer bellen voor de wilde zwijnen).

boone patrick schreef:het is ook het enigste water dat we kennen,in de franse ardennen
mischien kan er mij iemand een tip geven om andere meren te bevissen in die regio

Lorenz ???

alvast bedankt


Ooit gehoord van google maps :D? Om je toch te helpen:
- Donchery, La padoue, Plain perche (alle 3 heb je apparte vergunning nodig van de association de peche des ballastieres departementales. Of je daar wil vissen? Exact hetzelfde als forges: kneiters druk met NL/BE kentekens.
Laatst gewijzigd door Walter vd Kamp op 01-02-2018 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
boone patrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-02-2017 11:07
Locatie: oost-vlaanderen (ronse)

01-02-2018 16:14

of zou het mischien te duur zijn om een zaaltje te huren,voor de mannen van 20 a 30 jaar
volgende keer weet ik wel wat gedaan,
er zijn zo veel plaatsten om een verjaardag te vieren,waarom tussen de vissers gaan zitten?
omdat een grote plas water is??????
zet jullie dan naast een badku^p,met de venster open
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

01-02-2018 16:24

Zoals ik schreef hebben mensen in de regio nauwelijks mogelijkheden om te recreeren (aan/in het water). Wat jij dus feitelijk wil is dat iedereen maar thuis moet blijven met warm weer omdat jij wil vissen en rustig wil slapen aan een recreatie water?

Beeld je dat eens in bij je eigen omgeving, ga jij strikt om 22:00 naar huis als je het gezellig hebt met vrienden op een warme dag bij het water, omdat er fransosen/belgen/duitsers tent aan tent zitten? En dat elke dag vanaf maart tot oktober "omdat die vissers rustig willen slapen" (ofwel in warme perioden)?

rekening houden met; gaat 2 kanten op.
boone patrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-02-2017 11:07
Locatie: oost-vlaanderen (ronse)

01-02-2018 16:40

is één groot verschil vieren kan je op 2 manieren,ene met toeters en bellen,en op een rustige manier
ik weet niet of je een visser bent,maar op karper vissen gebeurt wel in de nacht

en na het vieren,kunnen ze dan ook hun vuil boelje opkuisen,want anders is het weeral van de vissers,hoe komt het dat op verschillende waters geen nachtvissen meer is toegelaten,door niet vissers hun vuil goedje achter te laten,inplaats van op te kuisen,daar gaat het hem over
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

02-02-2018 13:46

Het is ook echt zo'n pauper hoek daar man die Ardennen.
Stukje verder rijden volgende keer :wink:
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

06-02-2018 12:06

Ardennen blijft prachtig (mijn mening). Honderden kilometers stekken waar niemand komt en er prachtige vis zit.

Maar dan moet je lopen, weet niet wat er zwemt en op maps is voor velen alleen Forges en Donchery zichtbaar. Lekker tent aan tent zitten. Niet mijn ding.
Plaats reactie