Frankrijk vergunning - Extra nachtvis vergunning?

Plaats reactie
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

29-01-2018 13:23

Laatste keer Frankrijk was in 2016, op cartedepeche de vergunning gekocht en vissen maar.
Nu wil ik weer een vergunning aanschaffen voor 2018, alleen zie ik ineens de volgende optie na het selecteren van de departement:

- Specific Option course Carpe for Night €20.

Moet er tegenwoordig naast de gewone vergunning per departement betaald worden voor nachtvissen?
Als ik de 08 - Ardennes wil aanschaffen kan je wel 20x "specific option course carpe for night" kopen, met wat ik vermoed visvereniging. Ik kan nergens verdere informatie vinden.

Hopelijk kan iemand me verder helpen :)
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

29-01-2018 19:15

Dat vraag ik mij ook af.
Ik ben de eerste week van januari gegaan en moest toen een nachtviszegel kopen die, zo leek het toch, enkel in dat departement geldig was.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-01-2018 08:50

Mannen,

Volgens mij mag je met je 'normale' kaart (Carte Interfederale Personne Majeur) nog steeds gewoon nachtvissen op alle nachtviszones zoals ze in de reglementen staan omschreven.

Wat nieuw is in 2018, is dat je sommige extra toestemmingen ook via cartedepeche.fr kunt bestellen. Voor departement Ardennes bijvoorbeeld kun je blijkbaar per AAPPMA een specifieke nachtvistoestemming kopen. Ik ga er even vanuit dat dit dan geldt voor verenigingswater, want er staat in de gids niets over vermeld onder het kopje 'Peche de la Carpe de Nuit':

PêCHE DE LA CARPE
DE NUIT
La pêche de la carpe de nuit est autorisée, dans
le département des Ardennes, sur l’ensemble
des parcours de pêche du domaine public de
deuxième catégorie piscicole à l’exception
des parcours suivants :
• Lac de Bairon
• Lac des Vieilles Forges, du 1er février au 30
septembre 2018, sauf :
• la partie longeant la Route Départementale
n°40, lieu-dit « Pont des Aunes »,
• de la confluence de la prise du ruisseau des
Prises Pierret au barrage de retenue (côté les
Mazures).
• Réserves de pêche
La pêche depuis une embarcation est interdite
de nuit.

(Vertaling: je mag nachtvissen op alle categorie 2 wateren met uitzondering van de volgende) De extra nachtvistoestemming staat niet bij de vergunningen in de gids.

Wanneer je een ander departement kiest, zie je in de meeste gevallen géén extra opties, en in sommige gevallen andere extra opties. (Bijvoorbeeld in dept Somme, waar je van allerlei extra vergunningen kunt bijbestellen o.a. voor de bellyboat, maar niet per se specifiek voor nachtvissen)

Kortom: niks aan het handje, en Lorenz heeft volgens mij 20 euro voor nop uitgegeven (maar wie weet heb je nu wel nachtvistoestemming voor heel interessant verenigingswater 8) )

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-01-2018 11:06

Nachtviswater in de lijst is niet allemaal openbaar en voor sommigen geldt dat je er een speciale nachtvisvergunning voor nodig hebt, die nachtvisvergunning geldt dan alleen voor dat specifieke water, soms alleen in combinatie met een vergunning van de desbetreffende vereniging.
In het departement Ardennes is Vielle Forges wel openbaar maar moet je er toch een nachtvispas voor hebben. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Charmes.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

30-01-2018 11:56

Ziet er naar uit dat je als op publiek / 2e categorie water wil nachtvissen, je wel degelijk die 20 euro moet betalen:

Thank you for your quesiton.



To catch the carp at night, an option for the carp of the night is available on the site www.cartedepeche.fr.

With this one, you can fish the carp of night on all the public domain of 2nd category. This option is paid annually.



Have a good day.



Regards,



Ardennes Fishing Federation



Message :
Dear Peche08,

I had a very nice time fishing in department 08 in the last years. I would like to buy a permit for 2018, and now get the choice:
Specific Option course Carpe for Night

I am a carp fisher, who fishes at night. Is this option (€20) mandatory to be allowed night fishing in department 08?

I hope you can answer my question.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-01-2018 12:31

Dat staat niet zo in het reglement, wel is het zo dat er een hele rits visverenigingen nu nachtvissen toestaan in hun water, daar moet dan €20 voor betaald worden en dat is dan alleen voor die vereniging.

Als ik een vergunning wil kopen dan kan ik wel die verenigingen aanvinken maar een checkbox voor het hele departement is er niet.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-01-2018 13:45

Ok Wouter, vreemd antwoord van de federatie!

Nee precies Bert, vind het maar een raar verhaal.

Zelfs voor één sessie vis ik in water van meerdere verenigingen, laat staan over een heel visseizoen. Dan zou ik dus in theorie voor elke vereniging 20 euro moeten betalen?

Er wordt verder, zowel in de gids als op de website, ook helemaal niets over gemeld. Bovendien: stel dat ik van een ander departement (waarbij geen extra nachtvistoestemming wordt aangeboden op cartedepeche.fr) de vergunning koop, met reciprocite, dan kan ik toch óók gewoon voor 96 euro per jaar nachtvissen in alle departementen inclusief Ardennes? Het lijkt me toch dat een departement niet ineens voor zichzelf de regels kan veranderen wanneer ze wél meedoen aan de reciprocite.

Dus mijn advies blijft: niet betalen.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

30-01-2018 14:17

Om het maar nog onduidelijker te maken, heb nogmaals dezelfde person een mail gestuurd met de vraag voor een specifiek stuk openbaar water:



You can take this option where you want, it’s the same option. And with this option, you can fish the carp of night on all the public domain of 2nd category.

But, if you want, you can buy the option on AAPPMA of XXXXXX at price 20 €.

Ik gaf aan enkel de normale vergunning te willen hebben en vroeg of ik dus die extra optie nodig te hebben. Ik snap er dus nog geen hol van :D

ps Christian, je bedoeld met de gids?: http://www.federationpeche.com/08/depar ... hp?page=67

Hierin staat weer duidelijk: (vertaald) Karpervissen is toegestaan op 2de klas vistrajecten toegestaan door het departementale decreet, met uitzondering van het meer van de oude smederijen (Forges)
(geautoriseerd van 1 februari tot 30 september 2018).
Laatst gewijzigd door Walter vd Kamp op 30-01-2018 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-01-2018 14:25

Dat advies is een beetje kort door de bocht, het is niet betalen tenzij.
Als ik bij Sedan in de Maas wil nachtvissen kan dat gewoon met de normale vergunning, wil ik ook op de plaatselijke put nachtvissen kost dat €20.

Wouter, het reglement kun je downloaden, http://www.federationpeche.com/download ... ages&id=67
Laatst gewijzigd door bert kamp op 30-01-2018 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

30-01-2018 14:27

Zo lees ik het nu ook Bert.

Zoals ik het nu lees mag je overal in Dep 08 nachtvissen op openbaar water. (uitgezonderd dus donchery, en die 3 andere putjes).
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

01-02-2018 07:20

als je de interfederale vergunning hebt mag je in principe op alle waters waar het is toegelaten nachtvissen, MAAR : vrij veel waters vallen onder het beheer van een AAPPMA.
Vaak vragen zij , naast de gewone vergunning, ook een toeslag om op hun wateren te mogen nachtvissen. Deze wordt veelal besteed aan onderhoud en visuitzettingen, maar ook om een overzicht te hebben op het volk die op hun waters zit.

Soms is het vrij ingewikkeld om te weten welke extra zegel je nodig hebt voor welk water. Zorg allesinds dat je gewone vergunning in orde is, indien je zegt niet op de hoogte te zijn van die zegel maar verder met alles in orde bent, kan je die met wat geluk bij de garde pêche zelf kopen of in een nabijgelegen tabakszaak.

De prijs van deze extra vergunning kan best uiteenlopen. Wij betaalden vorig bijvoorbeeld 10€ extra om op een 6tal waters te mogen nachten. Er zijn er echter waar de extra vergunning kan oplopen tot 100€.
Plaats reactie