Ultra brolly 60 of Trakker Tempest brolly


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2018 20:29

De beste en meest inhoudelijke reacties aangaande dit topic en top 3 beste posts gaan naar mijn mening...

op nr#3 - Robertinho Smith (z'n eerste 2 reacties)

Op nr#2 Bojan van der Linde ( zoals altijd zeer behulpzame en informatieve adviezen en goed onderbouwt ook!)

Op nr#1....................

Jawel.. het is Mark Bres natuurlijk!
Zonder enige schroom wist hij in een handomdraai dit topic weer de juiste richting op te sturen (on topic) met het geven van specifieke en gedetailleerde informatie om vervolgens nog even een corrigerende tik aan Marco uit te delen met de rug van z'n hand. En dan heb ik niet eens gesproken over de uitermate goede reacties welke volgden.

De prijs voor sportiviteit gaat naar Teis want deze heeft alles zeer sportief opgenomen zonder zijn beheersing te verliezen, uiteindelijk leidde dit tot zeer goede adviezen.(zie top 3)


Al met al kan ik niets anders constateren dan dat dit draadje een groot succes geworden is en tot stand gekomen is door toedoen van Alle deelnemers die iets bij hebben kunnen dragen hieraan.

Teis , als ik jou was en als ik het zo lees zou ik lekker in Engeland bestellen.

Cheers mate :D
Laatst gewijzigd door michel Tja op 07-01-2018 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2018 20:32

Marco Mostert schreef:..'Geloof trouwens niet dat ik tijdens één van die 800 postings van je veel te klagen richting jou had, Richard. Zou je motivatie tot minder posten op CB misschien even herzien, haha. Strak schrijf je nog dat het allemaal idioten zijn die me bijna 300 x bedankt hebben :) ...

Nog 3 bedankjes en 'k ben trouwens foetsie van CB! Dus gaat uw gang, Ries en mede gelovigen :D :wink: .


@ Marco,

Ik kan mij heugen dat ik jou volgens mij redelijk vaak "bedankt" heb...

:-? :wink: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-01-2018 22:33

:D Eigenlijk, vergeet je Arno van Beek voor de link naar de UK & idd. Bojan van der Linde voor zijn gebruikservaring! Weet al wat mijn verjaardag cadeau wordt volgende mnd. Dus ben er zeker wijzer van geworden, maar goed .....

Groet.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2018 02:43

Tja, bedankt voor je bedankjes. Hoe ik ze dan ook op moet vangen, of nu juist uit m'n vingers moet voelen glippen :lol: ?! Alles goed hoor :wink: .

Maar dat verhelderende youtube filmpje uit dat eerdere brolly topic vond ik toch ook top 3 waardig. Applaus op conto van de filmmaker. Ik was slechts doorgeefluik, en bleef vervolgens aan het klittenband van dit volgende tenttopicdoorgeefluik hangen, haha 8).

Ja, ik denk echt dat figuren zoals jij dit forum kapot hebben gemaakt.
Tjonge, er viel pas nog te lezen in het 'Rustig' topic dat dit het enige karperforum is wat nog een beetje loopt! Oké, da's in bepaalde ogen dus overduidelijk een 'ondanks mijn aanwezigheid' te noemen, en niet 'dankzij' :D , maar ik aandachtsgeil? Richard, toch. Ik was vorig jaar een aantal maanden (misschien zelfs een half jaar?) hier niet geweest en het was alleen maar rustiger geworden. En wat doe jij in hemelsnaam op een forum wanneer je veelal via PB antwoorden gaat geven? Heb jij het idee van het delen met iedereen toch echt gemist hoor. En iedereen naar z'n zin maken? Dat laat ik aan anderen over.

Speciaal voor jou nog even (eentje) uit 't hierboven aangehaalde 'Rustig' topic:

- We gaan in informatieve cirkeltjes waarbij menig vraagsteller niet eens de moeite neemt om voorbereidend de CB zoekfunctie te gebruiken. ..Voorkauwen? Men wil liefst sondevoeding, in plaats van conclusies van een ouder topic in zich op te nemen en mogelijk met eigen nieuwe inzichten te komen...
En dat helaas met regelmaat. Zo ook bij aanvang van dit topic. Ik verkondig hier dus niets vreemds hoe ik er in sta. En van een partner thuis zou een beetje intelligent mens zulk gedrag ook niet accepteren (of de seks moet wel erg, erg goed zijn :wink: ). Waarom hier dan wel van onbekenden accepteren?!

Dus ja; zo worden we op ons beurt allemaal ergens niet vrolijk van. Maar nooit geweten dat het gevoelsmatige 'niet vrolijk worden' van jullie kant (of wie dan ook) het mijne 'niet vrolijk worden' overstijgt in z'n gelijk, of wat dat betreft vice versa. Dus ik zeg op mijn beurt; ban jullie :-? ..of blijf gezellig. Boeien!

Las trouwens van de week nog een topic. Starter schreef waarover hij info zocht (medium pearl), en dat men info of voorstellen over andere product echt niet hoefde te posten. Fantastisch! Directe duidelijkheid (of 'ie antwoord op z'n heel specifieke vraag gaat krijgen is een tweede).

Maar zelfs dan zie je met de regelmaat van de klok - ach, toen 'ie hier nog vaak topics tikte - ook de andere kant van de medaille; Dat volk (oeps, vast weer neerbuigend) alsnog totaal andere, en/of duurdere producten aanprijst. En dan zit een mens daarop uit beleefdheid - en forum vereiste - weer terug te typen dat het voorgestelde echt niet is wat er gezocht/gevraagd werd, terwijl dat juist bij voorbaat al duidelijk was. Onzin waarop ik op mijn beurt graag nee tegen zeg of een dikke vinger geef.

En Hilco foetsie? Dat vindt ik spijtiger dan een topicstarter die een topic start terwijl er een paar weekjes eerder nog een gerelateerd topic liep. Next.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

08-01-2018 12:31

[quote="michel Tja"]

Op nr#1....................

Jawel.. het is Mark Bres natuurlijk!
Zonder enige schroom wist hij in een handomdraai dit topic weer de juiste richting op te sturen (on topic) met het geven van specifieke en gedetailleerde informatie om vervolgens nog even een corrigerende tik aan Marco uit te delen met de rug van z'n hand. En dan heb ik niet eens gesproken over de uitermate goede reacties welke volgden.

Nou Mark, nog maar een keer dan :lol:
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

08-01-2018 15:49

Snap eigenlijk de hele ophef niet, lijkt wel een soap! Gaat over product informatie hier toch, zowat dubbel gepost/ besproken. Ts is er denk al lang niet meer :) , vanwege het warm onthaal! Verder de klik knop bestaat nog steeds, kan een echte mod :wink: dan misschien optreden indien nodig! Voor als Ts nog meeleest, de Ultra is gelijkend aan de Grizzly/ Sonik XTI qua doek dikte/ condens doek. Interesse in de de Tempest is er denk, vanwege het gebruiker gemak, licht gewicht, transportlengte! En Marco, TF gear, heeft veel weg van die Supa system/ JRC/ .... noem maar op! Wat de boer niet kent dat vreet ie niet :wink: .

Groet
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2018 18:38

Inderdaad. :D De meldknop [!] is er ook nog. :roll: Wordt ook nog dagelijks gecheckt. Niet dat overal wat aan te doen is. Een keer een actie teveel in sommige ogen en de poppen zijn aan het dansen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-01-2018 20:08

Persoonlijk ben ik wel van mening dat wanneer een (nieuw) iemand hier iets post en altijd maar gewezen wordt op een zoekfunctie of Google ofwel dat iemand zich dient voor te stellen in het daarvoor bestemde topic het niet echt uitnodigend is of laagdrempelig overkomt.

Wbt de zoekfunctie/google...

Zelf vind ik het prettig om persoonlijk advies (interactie) te krijgen van mensen met als het even kan ervaring ipv globaal een beetje te scrollen waarvan je door een boel product reviews moet filteren omdat veel reviews niet onafhankelijk zijn.

Juist door nieuwe topics te starten hou je de boel hier een beetje in leven. Het moeten natuurlijk wel topics zijn welke enigszins ergens over gaan en naar mijn idee voldoet deze daar prima aan.

Zelf koop ik niet zoveel maar wil tzt wel gaan kijken voor een nieuw onderkomen en ik heb zeker iets opgestoken van dit topic en wist niet van het bestaan van de andere topic af ( te lui om te zoeken :D )
Dus wat dat betreft bedankt! Als ik ga shoppen gaan m'n zuurverdiende centjes met alle liefde naar Brexit als dat veel voordeliger blijkt te zijn.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

08-01-2018 21:29

Kijk ik geef mijn geld ook liever in nederland uit en steun de nederlandse winkelier. Ik heb laatst de tempest composite bivvy gekocht (zeg maar de tempest brolly met vaste voorkant erin). Deze kost in nederland 550 en in de uk 370.
Als het nu een paar tientjes was, maar dit is gewoon absurd.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

09-01-2018 12:55

michel Tja schreef:Op nr#1....................

Jawel.. het is Mark Bres natuurlijk!
Zonder enige schroom wist hij in een handomdraai dit topic weer de juiste richting op te sturen (on topic) met het geven van specifieke en gedetailleerde informatie om vervolgens nog even een corrigerende tik aan Marco uit te delen met de rug van z'n hand. En dan heb ik niet eens gesproken over de uitermate goede reacties welke volgden.


:lol: :lol:
Voel me vereerd en ben blij dat ik eventueel mede boarders aan een goedkope brolly heb kunnen helpen :wink: ben alleen bang dat winkeliers en andere internet aanbieders niet zo blij met me zullen zijn..
Verder jammer dat de topic starter hier niet meer gereageerd heeft :roll: , zijn hier genoeg mensen die wel een positieve bijdrage geleverd hebben in deze topic!

Mijn bestelling zal overmorgen waarschijnlijk afgeleverd worden, zal nog wel even mijn bevindingen hier neerzetten..
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-01-2018 22:37

Bojan van der Linde schreef:Kijk ik geef mijn geld ook liever in nederland uit en steun de nederlandse winkelier. Ik heb laatst de tempest composite bivvy gekocht (zeg maar de tempest brolly met vaste voorkant erin). Deze kost in nederland 550 en in de uk 370.
Als het nu een paar tientjes was, maar dit is gewoon absurd.


De winkels kunnen hier weinig aan doen omdat Korda Nederland (Korda/Trakker) de leverancier is voor de Benelux.

In Nederland krijgen de winkeliers amper marge van Korda NL dus ze kunnen ook niet echt zakken met de prijzen, als winkels niet met garantie afhandeling zaten dan was het goedkoper voor ze om in een UK shop in te kopen.

Fox doet overigens precies het zelfde, Europeanen op het vaste land worden gewoon uitgeknepen.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-01-2018 19:58

De winkels kunnen hier weinig aan doen omdat Korda Nederland (Korda/Trakker) de leverancier is voor de Benelux.

In Nederland krijgen de winkeliers amper marge van Korda NL dus ze kunnen ook niet echt zakken met de prijzen, als winkels niet met garantie afhandeling zaten dan was het goedkoper voor ze om in een UK shop in te kopen.

Fox doet overigens precies het zelfde, Europeanen op het vaste land worden gewoon uitgeknepen.


Aha bedankt voor dit antwoord!!
Nu weet ik dus dat het aan korda nederland ligt.
Maar hoe kunnen ze nu aan de europese winkelier hogere prijzen vragen dan de engelse?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

10-01-2018 22:32

:) Zien de consument in EU waarschijnlijk niet voor ´vol´ aan,

check dit maar,

https://trakker.eu/tenten/brolly/trakke ... nl-nl.html

Nog duurder als bij bepaalde Hengelsport aanbieders!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

10-01-2018 23:00

@Bojan

Ik heb de prijzen een beetje vergeleken en ik heb de inkoop gezien van van wat winkels Bij Korda Nederland moeten betalen.

Als ik het zo even snel bekeek en de prijzen vergeleek komt het er op neer dat Korda Nederland zo goed als de zelfde prijzen betaald als een UK winkel die rechtstreeks bij Korda UK koopt.

Echter staat er hier ook een pand en loopt er NL personeel rond waarvan we er 1 heel goed kennen en deze maakt ook filmpjes, dit moet echter allemaal betaald worden en wordt gewoon bij de prijs opgezet.

De Nederlandse winkelier wil ook wat verdienen want die loopt immers ook risico en deze moet garantie/service verlenen etc.

Nederlandse winkeliers mogen echter niets bij Korda UK kopen en als ze het indirect kopen dan krijgen ze geen garantie via Korda NL.

Dat dit zaakje verre van legaal is nog even buiten beschouwing gelaten (> EU vrij verkeer van goederen)
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

10-01-2018 23:26

Uhm.

Arno van Beek schreef:Echter staat er hier ook een pand en loopt er NL personeel rond waarvan we er 1 heel goed kennen en deze maakt ook filmpjes, dit moet echter allemaal betaald worden en wordt gewoon bij de prijs opgezet.


De winkelier in de Uk doet het allemaal voor niks zeker, zonder personeel! Garantie krijgt de consument daar ook niet zeker :) , maar goed ....

Groet.

Vind de winstmarge buitengewoon proportioneel! Helemaal van de zotte is, dat de klant moet betalen voor de promotie filmpjes van product, ongeacht de acteur!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-01-2018 00:21

Natuurlijk hebben ze daar ook personeel, wilde er alleen mee aangeven dat de winkeliers in NL niet veel kunnen verdienen en dat de verkoop prijs in de UK winkels lager is dan het inkoop bedrag van NL winkeliers. (Dit komt puur omdat Korda Nederland er (belastingtechnisch?) tussen zit.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-01-2018 16:49

Hoi Arno, snap het wel hoor, Korda NL/ EU gewoon franchise met woeker prijzen! Ik ben gewoon simpel, dus weet waar ik mijn inkopen die resten ga doen! In het verleden ook bepaalde aankopen in UK gedaan, met succes. Consument word al gauw zand in de ogen onder het kopje belasting technisch. Had trouwens Korda Nl trouwens een mailtje gestuurd, of hun die winstmarge mss konden uitleggen, nog geen reactie! Hoop dat vele, in ieder geval dat vele dit meelezen, en de conclusie trekken!

Groet.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-01-2018 16:57

Eigenlijk, geeft dit Korda UK een slechte naam, snap ook niet dat ze er zelf niet tegen optreden!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

11-01-2018 18:48

Vandaag de brolly en foedraal in ontvangst genomen. Heb de brolly uiteraard eerst even midden in de kamer opgezet en is idd echt supersnel opgezet( 1 min). Ook zeer courante en licht pakketje om mee te nemen.
Doek lijkt me wel iets minder dik als bij de supa brolly maar meer dan dik genoeg!
Ideale brolly voor de visser die graag snel verkast of korte nachtjes maakt!
Had nog een 60 inch overwrap van JRC liggen, paste ook mooi en zal deze dus een enkele keer bij extreme weersomstandigheden gaan gebruiken.
Kortom heel erg tevreden over mijn beslissing om de supa brolly in te ruilen voor een nieuwe tempest :lol:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-01-2018 20:49

robertino smith schreef:Hoi Arno, snap het wel hoor, Korda NL/ EU gewoon franchise met woeker prijzen! Ik ben gewoon simpel, dus weet waar ik mijn inkopen die resten ga doen! In het verleden ook bepaalde aankopen in UK gedaan, met succes. Consument word al gauw zand in de ogen onder het kopje belasting technisch. Had trouwens Korda Nl trouwens een mailtje gestuurd, of hun die winstmarge mss konden uitleggen, nog geen reactie! Hoop dat vele, in ieder geval dat vele dit meelezen, en de conclusie trekken!

Groet.


Nederlandse winkeliers kunnen dus beter de hele vooraad opkopen van de engelse wi je zeggen??
Dus ze pakken op een tent maar een paar tientjes winst volgens jou?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-01-2018 21:10

Nee hoor, snap niet dat de winkelier zich hier zo laat bedotten/ verplicht zaken doen met een franchise, inkoop ligt voor de winkelier in de UK veel lager dus, als consument weet ik het wel!!! Scheelt verkopen.

Maar goed ...., gelukkig niet veel meer aan te schaffen, wat betreft grote aankopen! Trouwens ook nog een stoeltje van Solar op de verlanglijst, winstmarge gezond/ eerlijk/ ´fatsoenlijk´ te noemen, word dus gewoon in NL aangeschaft!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-01-2018 21:32

Bojan van der Linde schreef:
Nederlandse winkeliers kunnen dus beter de hele vooraad opkopen van de engelse wi je zeggen??
Dus ze pakken op een tent maar een paar tientjes winst volgens jou?


Ja

De Engels winkelprijs is lager of gelijk aan hun inkoopprijs, dit weet ik van een winkelier welke ik persoonlijk ken.
Hij zij: koop het maar in de UK aangezien ik het meeste zelf nog geen eens voor die prijs kan kopen.

Ze krijgen gewoon geen marge en owee als ze het iets onder de NL adviesprijs in de schappen leggen dan wordt er gewoon niets meer geleverd of ze halen het hele rack leeg. (prijsdumping>aantasting van het merk!)
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-01-2018 21:40

Zooo, onfatsoenlijk, denk dat die winkeliers er over na moeten denken, Korda NL dumping!!! Verkopen ze misschien meer. Ben er eigenlijk klaar mee :lol: , weet wat ik wil hebben en waar ik het aan ga schaffen!

Mark gefelicit ..... met je aankoop!

Groet.
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

12-01-2018 12:26

Mark,

Kan je misschien nog wat foto's posten van de brolly?

Wat heb je er nu exact voor betaald in Euro's inclusief verzenden?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-01-2018 15:37

Verzenden is gratis naar de meeste Europese landen vanaf 100 pond :)
Je betaald meestal 2,5% meer als wat Angling Direct aangeeft op haar site, dit komt door paypal/Creditcard wisselkoers verschillen (inkoop/aankoop) maar goed dit is maar een paar Euro.

De Tempest brolly kost je nu (wisselkoers van vandaag) dus iets van 181 euro incl. gratis verzenden en dat is echt een goede prijs!