Tips nieuwe brolly


Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

18-12-2017 19:04

Wilde toch nog even reageren. Het doek is gewoon goed vd trakker. Water rolt er zo af. Condens heb je met elke enkel doeks shelter. Geloof me ik heb vele tenten / brollies gehad, maar niks komt qua gebruiks gemak en opzet tijd in de buurt van deze.

Ik gebruik zelf de tempest composite, omdat ik een dichte voorkant wilde.
Let ook even op de nash titan hide.
Komt volgende maand uit en is ook een zeer mooie brolly, met optie voor een infill panel.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

30-12-2017 03:15

Bedankt voor alle tips. De keuze is gevallen op de Sonik xti brolly.
Ik heb de brolly nieuw kunnen krijgen bij een hengelsportzaak.

Ruimte in de brolly icm een extra doek in de brolly tegen vocht hebben de doorslag gegeven.
Ik ben nieuwsgierig naar de brolly ik de praktijk.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-06-2018 15:35

Toevallig al boarders die ervaring hebben met de titan hide van nash!? Graag info over de binnenruimte, het doek, opzetgemak, noem maar op! Aantal verdelers gebeld, wederom aanbieden op de site, maar niet in het assortiment. Vroeg mij af of er al mensen in het bezit zijn van deze brolly in NL, word weer UK bestellen :wink:

Groet.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

06-06-2018 22:13

Ik heb hem sinds een paar maanden als opvolger van de Nash Hog. Opzetten gaat snel maar niet sneller dan een standaard brolly. Binnenruimte is voor mij voldoende want ik hou absoluut niet van grote shelters. De strechter past mooi tegen de achterzijde. Helemaal bovenop de punt heb ik het gevoel dat er water kan blijven staan (niet lekker op spanning) maar nog geen regen van betekenis gehad. Doek is gewoon standaard heb ik verder ook geen verstand van. Erg raar is dat de middelste rib niet tot de grond komt maar er boven zweeft die moet je echt met een haring naar beneden forceren. Wat erg flauw is van Nash dat ze het gewicht geven zonder de haringen scheelt toch weer aanzienlijk (800 gr). Al met al een geinig dingetje maar Kevin Nash is een meester in het hypen van zijn eigen producten. Heb ook mij twijfels bij de kwaliteit want die is bij de meeste merken alleen maar minder geworden in de loop der jaren. Heb veel Nash spullen met gebreken. Van kapotte ritsen tot schroefdraad die niet goed is. Bij de Hog was het doek al redelijk snel doorgesleten op de baleinen.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-06-2018 00:13

Ok Jan, hartelijk dank voor de feedback, we gaan het meemaken! Heb hem inmiddels besteld, na herhaaldelijk bekijken van het filmpje, maar goed .......

Groet.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-06-2018 01:20

Dat de middelste rib wat korter is, heeft volgens mij de reden de zijribben wat breder zonder tensionstrap te zetten. Zodat je hem lager kan opbouwen.

Groet.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

07-06-2018 09:28

Robertino, laat even weten of jij dat ook hebt met die middelste rib. Komt toch raar over hoor ik zie jouw voordeel wel maar het staat vreemd. Net of ie mank is. Wat wel klopt aan het verhaal van Kevin Nash is dat door de vorm de Hide zich stevig in de grond drukt bij een best wel stevige wind. Ik had hem in windkracht 5 staan zonder haringen (of moet ik pegs zeggen?). Natuurlijk wel pegs plaatsen maar is wel handig bij het opbouwen.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-06-2018 17:27

Vandaag de hide ontvangen, Jan klopt inderdaad dat de middelste rib achter korter is! Dus geen fabricage fout :wink: , maar goed ......
Verder zeer content met de aankoop, praktijk moet het nog uitwijzen, komt vast goed!

Groet.
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

11-06-2018 19:41

Ik heb de hide al een paar keer kunnen gebruiken dat de middelste stang korter is zorgt ervoor dat je het doek mooi op spanning kan zetten.

Het is een heel fijn snel op te zetten tentje en voelt beter als mijn vorige fox supa brolly.

Het doek is wel net zo gevoelig voor condens als mijn fox brolly dus met wat frisser weer zonder skin krijg je wel het nodige vocht op je stretcher.

Heb inmiddels de skin er ook bij gekocht dus nu geen last meer van.

Enige waar ik me wel in vergist heb is de uitstap,ik ben niet de kleinste en zie maar zo een keer gebeuren dat ik bij een run de hide als een schildpad op de rug heb hangen(en ja ik weet het ding heet niet voor niks hide).
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

11-06-2018 20:59

Bedankt Robertino ik was al bang dat ik een afwijkend exemplaar had. Heb je ook de infill panels? Was vorige keer erg blij met mijn mozzy infill wat een gespuis vloog er rond. Beetje condens vind ik niet zo erg.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-06-2018 21:14

Geen dank Jan, ga alleen het grondzeiltje aanschaffen voorlopig, gebruik meestal een muggenspiraal tegen ongedierte (muggen)! Denk dat ik in het najaar de infillpanel of wrap aanschaf.

image.png


image.png


Groet.