rustig

Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-11-2017 15:24

Gun een mens toch z'n vakantie joh :D.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

06-11-2017 22:00

Er gaan geruchten dat die oude cracks, de forumtoppers van weleer, het vangen verleerd zijn. Maw: ze bakken er niet er veel meer van.

Dat zou ook deze rust kunnen verklaren.
Zit hier wel vis?
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-11-2017 10:17

Het is maar goed dat je vermeld dat het geruchten zijn, ik denk het volgende, de oude cracks deden al het voorwerk zelf, een water zoeken, verkennen cq observeren, het voorvoeren, kortom alles. De "nieuwe cracks" krijgen het allemaal op een presenteerblaadje, lezen, inleren, zitten en vangen. Dat doet die oude crack geen goed, hij ziet zijn liefhebberij verloederen, met als gevolg dat hij minder mededeelzaam wordt en dat is heel logisch toch?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-11-2017 16:49

:lol:

Niet alle nieuwe cracks over 1 kam scheren he, ;-). En je moet je ook afvragen stel dat in de tijd van die oude rotten er ook al facebook en internet was zoals we dat nu hebben, hadden die daar dan geen gebruik van gemaakt?

Denk het wel hoor. Rini Groothuis had een goedlopende blog gehad, en geen grote karper boeken haha.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-11-2017 17:17

Er komt een dag dat ook Facebook over z’n top heen is, en wellicht maken we ook nog het einde daarvan mee. Als het dood bloedt. Iedere tijd heeft z’n communicatietools. En elke van die tools heeft een houdbaarheidsdatum.

Het is inderdaad erg rustig hier. :) En toch kijk ik zowat elke dag sinds de oprichting van dit forum even of er iets nieuws staat. Geen traditie hoor, eerder een gewoonte. Al die andere fora van weleer, daar is het pas rustig...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-11-2017 17:54

herman hulsman schreef:Het is maar goed dat je vermeld dat het geruchten zijn, ik denk het volgende, de oude cracks deden al het voorwerk zelf, een water zoeken, verkennen cq observeren, het voorvoeren, kortom alles. De "nieuwe cracks" krijgen het allemaal op een presenteerblaadje, lezen, inleren, zitten en vangen. Dat doet die oude crack geen goed, hij ziet zijn liefhebberij verloederen, met als gevolg dat hij minder mededeelzaam wordt en dat is heel logisch toch?



Amen :D

En idd niet alle cracks zijn zo maar vele wel...
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-11-2017 20:16

Hoedemakers Mark schreef:Het is inderdaad erg rustig hier. :) En toch kijk ik zowat elke dag sinds de oprichting van dit forum even of er iets nieuws staat. Geen traditie hoor, eerder een gewoonte. Al die andere fora van weleer, daar is het pas rustig...


en dat is nu zo jammer Mark, mensen als jij, die veel te melden hebben, om vervolgens alleen maar langs te komen om te kijken, dan kan het toch niet de schuld van Face Book zijn?
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

07-11-2017 23:02

Het heeft niets met FB te maken,ik heb ook FB en daar is nu weinig tot niets interessant te lezen!
Op FB zijn er geen gefundeerde gesprekken te vinden, hier vroeger wel toen er nog respect tussen de leden was!
Op een bepaald moment verzadigd alles en de weinigen die hier nog wat bijbrachten,....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-11-2017 06:36

Gewoon een topic openen dat het hier zo rustig is en moet je kijken hoe druk het in dit topic is! :D
Als de mensen die hier reageren nou allemaal met mooie bijdragen komen binnenkort is hier nog genoeg te beleven.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-11-2017 07:49

Guilty as charged, Herman. Maar wel met die nuance dat ik nooit de persoon was om een discussietopic op te starten. Als ik het onderwerp interessant vond of als het me op een of andere manier aanbelangde, dan deed ik wel ‘ns mee, maar bij de harde kern die dit forum destijds droeg, hoor ik niet.

Als ik het bekijk vanuit mijn betrokkenheid bij VBK, dan geef ik toe dat onze wijze van communiceren vierledig is: magazine, site, digitale nieuwsbrief en onze FB-pagina. Waar er vroeger ook door regioverantwoordelijken mededelingen werden gedaan op regiomeetings, is ook dat verleden tijd. Niet omdat we dat beslist hebben, maar omdat dat zo gegroeid is. Regiomeetings zijn nog louter een sociaal gebeuren. Ook dat is ‘a sign of the times’.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-11-2017 18:15

Josef Stalscu schreef::lol:

Niet alle nieuwe cracks over 1 kam scheren he, ;-). En je moet je ook afvragen stel dat in de tijd van die oude rotten er ook al facebook en internet was zoals we dat nu hebben, hadden die daar dan geen gebruik van gemaakt?

Denk het wel hoor. Rini Groothuis had een goedlopende blog gehad, en geen grote karper boeken haha.
Denk dat je de achterliggende gedachte een beetje gemist hebt, Josef. Bovendien was er voor die namen dan ook gewoon een facebookloos tijdperk met weer andere zelf uitvogelende vissers geweest :wink:!

Tja, het wiel zelf opnieuw uitvinden is totaal onnodig. Maar het beetje initiatief blijft tegenwoordig bij 't gros waarschijnlijk al steken in het aanschaffen van hengelmateriaal, Promo DVD-tje gluren, en vervolgens de moeite nemen om naar de waterkant te gaan.

Zelfs aan de waterkant en hier op CB krijg je vragen als;

'Peil engel, was da? En ehhh.., vang ik daar goe meej aardbei boelies? Ow, ..en waar mot ik dan precies vissen om die blauw paarse meej gele stippen te vange?'.

En dat dus in een tijdperk waarin er zoveel info te halen is voor wie het maar een klein beetje zoekt...

Ik adviseer; SCHOP, ..PLONS (kan 'ie meteen de diepte en bodemtype uitvogelen) :D !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-11-2017 10:18

Mocht het zo zijn dat de jeugd de toekomst heeft, dan vrees ik naast allerlei andere clubs en verenigingen ook voor het board.
Blèren en blaten dat de oudere garde uit de tijd dat alles beter was aan vernieuwing toe is, dat snap ik nog.
Maar wanneer de oude garde zwijgt word het verdacht stil, en dat valt toch wel op. :o :wink: :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

09-11-2017 14:48

Rake woord, Henk. Ik zie weinig opvolging in heel wat verenigingen. Na de bijna-veertigers - what's in a name - gaapt de leegte. En het is niet dat er niet wordt opgeroepen tot, of gericht gezocht naar engagement vanuit de jongere garde. De tijd zal het ons leren...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

12-11-2017 11:50

viewtopic.php?f=39&t=83076

Voor mij een van de belangrijkste redenen om niet zo vaak meer te reageren.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2017 12:15

Yep.
Marco Mostert schreef: ..Daarbij komt ook het geval van nieuwe vraag stellende leden die vervolgens amper tot niets meer van zich laten horen. Daar wordt ik als antwoord gevende CB-er niet vrolijk van. De gedachte; 'ach laat dat antwoord maar lekker zitten, gaat - wanneer ik CB bezoek - dan ook regelmatig door m'n hoofd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-11-2017 12:19

Van een open discussie board zijn we inmiddels inderdaad wel afgezakt naar een soort VVV kantoor voor potentiële karpervissers en ik kan me niet heugen dat dat de opzet was.