Kleine voerboot met dieptemeter


Richard Siere
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-09-2009 21:32

08-10-2017 19:30

Ik ben op zoek naar een kleine voerboot met dieptemeter die makkelijk te vervoeren is. Uiteraard wel een kwalitatief goede. Ben benieuwd of jullie suggesties hebben.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-10-2017 20:34

Voor welk type wateren wordt deze ingezet? voor grotere wateren waar veel wind en golven zijn heb je echt een catamaran nodig.
Richard Siere
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-09-2009 21:32

08-10-2017 21:13

Heb je helemaal gellijk in. Niet voor het ruige werk. Maar moet wel betrouwbaar zijn qua motor. Heb een aantal slechte ervaringen achter de rug. Zal de merken hiervan niet noemen maar dat was een drama ondanks de forse prijs en de mooie verhalen. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en ben ik benieuwd wat er nu op de markt is.
m van Zwanenburg

09-10-2017 10:49

ik gebruik de X2 LAKEMASTER M2 BAITBOAT was de max prijs die ik eraan wilde uitgeven en werkt voor mij perfect. ow maar lees net dat je ook een diepte meter erop wilt :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-10-2017 10:20

Hallo m, welkom op CB.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

10-10-2017 14:32

Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

10-10-2017 23:40

Hij zoekt een kwalitatief goede, dat is een goedkope Chinese boot.
Er zijn amper goede kleine voerboten, de meeste (alle?) boten van goede kwaliteit zijn groter.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-10-2017 11:13

Als ik het zo eens allemaal lees Arno, voldoet deze boot aan de wensen van de topic-starter. Niet alles uit China is troep, anders zitten er tegenwoordig heel veel met troep aan de waterkant, ja ook van de grote merken.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-10-2017 11:22

@Arno: Hoe weet je dat deze "goedkope chinese" boot kwalitatief niet goed is?

Dat is vaak zo makkelijk gezegd, al jouw "kwalitatief" goede boten bestaan ook voor 80% uit china parts, alleen de romp is misschien hier gemaakt maar verder alle electronica komt ook gewoon uit china.
Meeste mensen blijven hangen in het china van 15 jaar terug toen er nog veel troep vandaan kwam,
Denk je nou echt dat dit soort boten al meer dan 15 jaar op de markt zijn en niet mee zijn gegaan met de tijd?
Deze producenten hebben vele malen meer bootjes verkocht dan de door jou hierboven genoemde boten en dat niet zonder reden.
Ik durf zelfs te wedden dat dit soort bootjes vooruitstrevendere, nieuwere en betere technieken bevatten dan veel van de "kwalitatief" goede boten die jij bedoeld op het moment.

Enige wat het grootste verschil maakt tussen de handgemaakte boten en dit type boten is dat deze alles op 1 print hebben zitten (wat de prijs dus wat drukt) en dus niet modulair uitwisselbare onderdelen heeft, maar wanneer er in je garantie periode van 2 jaar iets mee gebeurt wordt eea precies zo opgelost of misschien wel beter dan met jouw "kwalitatief" goede boten.

Dit even ter info

@Richard: succes met je keuze trouwens

grt

Berry
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-10-2017 23:44

Dat weet ik omdat ik ze van binnen heb gezien.

China levert grotendeels nog gewoon troep en ze nemen het niet zo nauw met de marges en toleranties, dit is ook de reden waarom steeds meer bedrijven zich terug trekken uit China.

De reden waarom fabrikanten ze blijven verkopen is simpel: er zijn genoeg mensen die graag opgelicht willen worden of het geld niet over hebben voor een goede boot.

In die genoemde boot zit een goedkope print welke echt niet lang mee zal gaan (baitcruisers hadden dit ook>defect!), daarnaast zijn de overige onderdelen het goedkoopste van het goedkoopste zo ook de motor.

Zender komt bijvoorbeeld van hobby king en kost 43 euro, deze zullen hun veel goedkoper krijgen.

De Navic “Black” Fishfinder (fishfun red) van 275 euro kun je met zoeken voor de helft krijgen uit China, het zelfde geld voor de BFF918-C Wireless Color Fishfinder van 299 euro...

Dit wordt verdoezeld door er een eigen sticker op te plakken.

En als je dan toch een nanotec wilt kopen dan kun je deze veel beter in de UK bestellen (lake reaper) als je niet de fishfun toeslag wil betalen.
Scheelt je meer als 100 euro en als je hem in de UK met fishfinder koopt ben je 560 euro kwijt.


Ik durf zelfs te wedden dat dit soort bootjes vooruitstrevendere, nieuwere en betere technieken bevatten dan veel van de "kwalitatief" goede boten die jij bedoeld op het moment.


Mijn boot heeft een custom powerprint welke ontworpen en gemaakt is in NL met kwaliteitsonderdelen van farnell.
De romp is handgemaakt gemaakt van in Nederlands geproduceerde 5mm platen in Nederland.
Alle RVS onderdelen zijn handgemaakt in Nederland.
Omdat de Robbe power 755/40 een goedkope Chinese moter is welke herrie maakt zijn de motoren die in mijn boot zitten speciaal op spec gemaakt (betere en snellere versie van de wijlen Graupner 720 BB torque)
Futaba T8J zender
12 stekken + 1 homepunt GPS (welke niet verloopt zoals de Chinese Toslon X-pilot) (Toslon = het Chinese bedrijf Yachting)
Raymarine Dragonfly 4 PRO fishfinder met 400 meter bereik
Voervijzel met continue en interval stand.
Ledschijnwerper.

Noem eens eens zo'n Chinese? boot die aan deze criteria voldoet dan, ik ben deze nog niet tegengekomen.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-10-2017 16:09

Arno,

Ik wil er niet teveel een welles nietes spelletje van gaan maken maar ik kan je vertellen dat wij redelijk wat van dit soort bootjes hebben verkocht en het percentage uitval daarvan erg laag ligt (onder de 1%), wij en onze klanten hebben dan ook het volste vertrouwen in deze producten.

Dat de prijzen hoger liggen in vergelijking met direct uit China is weer terug te brengen naar het feit dat op deze producten wel kwaliteits controle wordt gedaan en er ook 2 jaar garantie op gegeven moet worden in de EU en aangezien alleen de zon voor niets op komt en wij geen filantropische instelling zijn komt er ook nog een stukje winstmarge bij.

Plaats eens wat foto's van jouw bootje want nu wordt ik wel nieuwsgierig, dat zal dan wel een duur bootje zijn of niet?


grt
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-10-2017 17:59

Arno van Beek schreef:En als je dan toch een nanotec wilt kopen dan kun je deze veel beter in de UK bestellen (lake reaper) als je niet de fishfun toeslag wil betalen.
Scheelt je meer als 100 euro en als je hem in de UK met fishfinder koopt ben je 560 euro kwijt.


dat is allemaal mooi, tot het moment dat er iets aan de boot mankeert, dat moet hij toch heen en weer naar de UK, met alle ellende en verzendkosten van dien.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

05-11-2017 23:41

Ik ben ook op zoek naar een eenvoudig zo klein mogelijk bootje voor zo weinig mogelijk geld daar ik de boot toch niet vaak ga gebruiken en dan ook nog eens voor kleinere watertjes zijn zoals kanalen.
Heb al naar de goedkoopste nanotec boot zitten kijken?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-11-2017 08:34

Kijk eens naar de carpmadness phantom heb die zelf gehad en is een klein bootje met goede vaar eigenschappen is een trimaran model dus ook een beetje golf kan deze aan. Voer capaciteit is meer dan genoeg en ook de romp is van 5mm abs dus hij kan tegen een stootje..met een lipo accu erin is het gewicht ook zeer laag.. heb paar keer gehad dat ik me accu vergat zo licht is de boot met een lipo accu.

Zie ze trouwens nog voorbij komen voor 550 a 600 op marktplaats inclusief dieptemeter. Maar je moet wel ff geduld hebben...

Anders heb je nog de rt3 die is het zelfde alleen wel duurder..

Succes
Oja joh!!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

06-11-2017 22:50

Bedankt voor je reactie R, ga mp ook even in de gaten houden, lijk mij idd een zeer stabiele boot maar nieuw toch niet een van de goedkoopste, hoef er trouwens geen dieptemeter op.
Is echt de bedoeling dat de boot gebruikt gaat worden om aas plus rig op korte afstand tussen de takken of het riet te laten zakken. Voor verre afstanden heb ik 2 ik verschillende rubberboten plus benzine motor/elektro motor met dieptemeter.
Ik heb tot nu nooit een voerboot nodig gehad binnen mijn visserij maar ben op een interessant redelijk onbekend kanaal gestuit in Frankrijk waar rubberboten verboden zijn.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-11-2017 07:07

Nee nieuw is hij best prijzig...

Maar wil je kwaliteit dan betaal je gewoon meer.. en zo en zo zou ik mp in de gaten houden dan ben je stuk goedkoper uit.. zeker als je het niet vaak gaat gebruiken en voor kleine stukken is in jou visserij..

Zag trouwens gister nog een rt3 voorbij komen op marktplaats.

Cheers.
Oja joh!!!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

08-11-2017 13:53

Voor rond die 5 - 600 euro kun je ook al een leuk compact voerbootje nieuw kopen,
Wij hebben er wel wat staan in de prijsklasse en dat zijn verder echt prima bootjes die doen wat ze moeten doen!

PM maar als je intresse hebt,

grt

Berry
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-11-2017 18:03

Berry Kuiper schreef:Voor rond die 5 - 600 euro kun je ook al een leuk compact voerbootje nieuw kopen,
Wij hebben er wel wat staan in de prijsklasse en dat zijn verder echt prima bootjes die doen wat ze moeten doen!

PM maar als je intresse hebt,

grt

Berry


Gewoon uit nieuwsgierigheid... om welke boten zou dat gaan dan?

Cheers.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-11-2017 18:25

Dan krijg je vast en zeker zo'n omgelabeld trend (carpmate) of skarp bootje met een nieuwe naam (en 100 tot 200 euro duurder als vroeger)
Dan betaal je 550 euro voor een boot met een probleem print welke ook nog geen dieptemeter heeft.

Dan kun je beter een Lake Reaper Bait Boat with Fish Finder Camouflage kopen uit de UK voor 550 euro (wordt in NL verkocht als anatec)

In Nederland wordt de markt zwaar verziekt, er is in Nederland iemand die veel geld verdiend aan al die Chinese voerboten. (en Fishfinders)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

08-11-2017 20:27

"dan krijg je vast en zeker" hoe suggestief kun je zijn, zonder feiten een product afkraken is zo not done.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-11-2017 21:49

Hij is de eigenaar van baitstar voerboten... kijk op zijn site en dan heb je je feiten... of zijn deze niet suggestief genoeg? het staat er immers zelf bij...

Ik zeg niets en als ik dit wel doe dan weet ik het over heb, dus voor dat je oordeelt en reageert...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-11-2017 21:58

Dan nog arno.... wat je nu doet is gewoon niet netjes om wat voor reden dan ook...
Snap denk nu wel waarom ze het via een pb willen melden...
En die nanotec/lake reaper die je beschrijft... waar denk je dat die vandaan komt??? Precies.

Maaaaaar ben het wel met je eens voor wat betreft de prijs want bij alibaba ken je de bootjes zoals navitec weg halen ook met 5.8ghz voor 340 usd.. en elke boot van baitstars is er eigenlijk wel te verkrijgem.. dus ja de prijs is wel beetje aan de hoge kant. Maar goed ze worden toch gekocht bij hun dus er is handel in..

Trouwens de nano gt2 komt er ook vandaan en de prisma boot en nog vele andere :D maar goed dat weet iedereen zo'n beetje wel..

Cheers.
Oja joh!!!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

09-11-2017 17:23

Wij staan voor 100% achter onze producten en gaan mensen echt geen troep aansmeren,
Er zit gewoon 2 jaar fabrieks garantie op de boten en zelfs daar buiten kun je er nog bij ons mee terecht.

Jammer dat sommige mensen zonder enige reden of onderbouwing iets de grond in trappen terwijl ze het product zelf niet eens kennen. Dit zegt denk ik meer over de persoon zelf helaas :(.

Wij hebben al vele van dit soort bootjes verkocht en er nagenoeg GEEN problemen mee gehad en als er iets mee is/was werd dit snel en goed opgelost.

@Richard Siere: Succes met je zoektocht naar een bootje, je bent altijd welkom (en Arno ook) om eens vrijblijvend te komen kijken en te varen met onze producten zodat je ook een goed en eerlijk oordeel kunt vellen!

grt

Berry
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-11-2017 18:09

En zo ia het berry.... gewoon laten gaan..

Ik heb zelf een trend gehad en deed wat het moest doen en als je er goed mee omgaat kun je er lang plezier van hebben maar dat is met veel dingen zo..

Maar nogmaals de prijzen zijn wel de pan uit gerezen, maar goed daar ben je als koper altijd zelf bij..

Suces in ieder geval met de handel.. en de topic starter succes met het vinden van een goede boot.

Cheers.
Oja joh!!!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-11-2017 13:09

Laat de carpmadness voerbootjes maar links liggen.

Op zich een prima voerboot..........maar als je er wel eens wat mee hebt begint het probleem.

Het enige wat je dan kan doen is het via duitsland laten oplossen, werkt wel maar is niet echt heel handig