rustig

m van Zwanenburg
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-10-2017 05:43
Locatie: Teylingen

22-10-2017 17:24

De laatste keer dat ik actief op dit forum was was in 2007 ;) is alweer even terug.
Toen was het enorm druk. Is er een rede voor dat het zo rustig geworden is ?
of is iedereen bezig om nog even dikke bakken te vangen voordat het winter word?

grtz martijn
Fishin' is like dating,
It's all catch and release
until you find a keeper
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

23-10-2017 09:24

Je hebt gelijk Martijn. Ik heb zelfs een topic willen starten met de titel: Zijn we uitgepraat? Feit is dat mensen die vroeger heel vaak op dit forum te vinden waren afgehaakt hebben. Naar een reden is het raden, maar je constatering is absoluut juist zoals ik al zei.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

23-10-2017 11:44

Heeft denk ik veel te maken met het feit dat de kiloknallers, karperharkers en ga zo maar door, hier op dit forum niet zoveel bijval krijgen. Het merendeel van hier nog actieve leden, een goed handjevol ten opzichte van de bijna 17.000 geregistreerde leden!! gaat leuk en relaxed om met onze liefhebberij. Dat zijn dan ook meestal wel de leden die al wat langere tijd actief zijn. Trend is momenteel, dat je ziet dat mensen zich registreren en voordat ze de moeite nemen zich voor te stellen, gelijk met allerlei inhoudelijke vragen betreffende een bepaald water komen. Vaak komt er nagenoeg tot geen respons op zulke postings en men haakt af.
m van Zwanenburg
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-10-2017 05:43
Locatie: Teylingen

23-10-2017 12:11

Toch blijft het zonde het was altijd zo gezellig hier :lol:
Fishin' is like dating,
It's all catch and release
until you find a keeper
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

23-10-2017 12:53

Waarom ben je dan 10 jaar weggebleven? :D
m van Zwanenburg
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-10-2017 05:43
Locatie: Teylingen

23-10-2017 13:50

Wim Voets schreef:Waarom ben je dan 10 jaar weggebleven? :D


het karpervissen werd een obsessie.
Waar het begon als iets ter ontspanning kreeg het na een een jaar of 10 steeds meer en meer
een verslaving met als dramatisch hoogte punt een scheiding.
Het karpervissen was zo'n obsessie dat ik bijna met niets anders bezig was.
Door mijn werk reed ik veel door de Benelux en was altijd bezig om het te combineren met het bekijken van viswater.
Na de scheiding besloot ik het roer drastisch om te gooien en heb ik mijn hengels voor 8 jaar in de schuur opgeborgen.
Sinds een jaar of wat zijn ze weer afgestoft en ben ik weer wat actiever gaan vissen.
Na een bezoekje aan de website karperwereld.nl klikte ik weer door naar het forum en
dacht waarom ook niet en besloot mij weer aan te melden.
Fishin' is like dating,
It's all catch and release
until you find a keeper
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-10-2017 18:50

Het viel mij ook al op. Ik was zelf een beetje gestopt met karpervissen paar jaar geleden, en rond die tijd is er nogal wat gebeurd hier. Geen idee of dat nog mee speelt. Ik was begonnen met vliegvissen en eigenlijk niet meer omgekeken. En zoals Zwanenburg hierboven benoemd: obsessief bezig zijn, dat had ik ook een beetje. Ik was meer met systemen bezig dan met vissen vangen. Terwijl steeds als ik terug ging naar de basis, een zo eenvoudig mogelijk rigje, ik toch minimaal net zo goed ving. Dat stond me ook tegen in het karpervissen. Samen met alle zooi die je steeds mee sleept haha.

En sociale media trekken veel mensen weg bij veel forums. Wat bij mij ook speelt, bij forums die je jaren en jaren bezocht, en actief mee doet. Je ook krijgt dat er, helaas, mensen van die groep komen te overlijden. En dat hakt er bij mij vaak wel in. Ook al ken je die mensen vaak alleen van artikelen en discussies. Maar goed.... dat is misschien meer een ding waar ik mee zit en verder haast niemand hoor.

Maar misschien is het gewoon ff rustig, geen idee. Maar het heeft nog steeds een grote meerwaarde, dit forum. Want mijn kennis van systemen ed was erg rusty, en had ook wat spullen nodig, en tussendoor lees je heel veel tips. En dat alles kan je nog steeds vinden hier.

Ik zie ook nog oude rotten als mods, en dat is best mooi om te zien. Klasse, kan niet anders zeggen.

Nou, zogezegd heb ik langszaam het karpervissen weer opgepakt. Vliegvissen blijft super, dus dat ga ik nu combineren. En mijn visplannen liegen er niet om: struinend maar statisch met een pieper op de karper, en waar ik de hengel uitleg, ga ik met de vliegenhengel aan de gang.

Een winnende combi? We gaan het zien haha :-)
Zit hier wel vis?
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

23-10-2017 19:17

Ik denk dat er heel veel mensen nog steeds dagelijks dit forum bekijken maar niet allemaal zin meer hebben om hier hele verhalen neer te zetten.

Kijk naar veel reacties en vragen, het zijn bijna allemaal korte "twitterachtige" berichtjes van mensen die op zoek zijn naar een stek of iets dergelijks. Ook zie ik regelmatig hele leuke vragen of berichten afgekapt worden door van die korte reacties (soms zelfs met een beetje aggresieve / negatieve ondertoon)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-10-2017 20:56

Sluit me aan bij de kiloknallers en die commercie en inderdaad dat het vroeger een elite was die op karper viste en de vis voor alles ging, maar nu is het gewoon meer om een nacht weg te blijven van huis en lekker boeiend die natuur en rust en de vis meenemen naar je eigen water cultuur en niet in de gaten hebben wat dat voor desastreuze gevolgen kan hebben. Want biggen vangen is wat ze willen en niet kleiner dan 20 kilo daar komen we ons bed niet voor uit vissers...

Ja dat is de keiharde realiteit en die is hier ook gekomen... het is nu ieder voor zich..

Dat is het nadeel dat de tijden veranderen helaas.... en ja ik mis die tijd en ook de gulden nog steeds.. :wink:

Maar goed we blijven door gaan en de wat oudere garde van wat er nog is zitten er nog wel een paar maar die hoor je niet zo snel meer op het forum.. gaat meer via prive berichten enzo...

Ze zouden hier eigenlijk gewoon eens weer vanaf voor af aan moeten beginnen maar dat is denk niet meer haalbaar aangezien kwo nu echt een commercieel bedrijf is wat natuurlijk geld moet binnen harken en liefst ook winst..

Dus ja... ben blij dat ik er nog een paar heb leren kennen van de echte oude garde maar die zullen niet meer komen en ik geef ze ook geen ongelijk..

Maar goed.. leuk dat je er weer ben ook al heeft het 10 jaar geduurt hahaha...

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

24-10-2017 09:10

Vergeet ook niet de impact van Facebook en dergelijke.

Daar heb je diverse praat groepen waar het over karpervissen gaat. Voor de jongere generatie veel voor de hand liggender dan een ouderwets forum.
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-10-2017 10:17

De hoofdredenen dat het volgens mij hier rustiger is geworden:

- Snellere media (die wat mij betreft, buiten het positieve sneller zijn, lediger en vluchtiger is).

- Leden die niet eens de moeite nemen om een duidelijk verhaal te schetsen omtrent hun topicvraag en zo tijd verkwisten van antwoordende mede CB-ers. Daarbij komt ook het geval van nieuwe vraag stellende leden die vervolgens amper tot niets meer van zich laten horen. Daar wordt ik als antwoord gevende CB-er niet vrolijk van. De gedachte; 'ach laat dat antwoord maar lekker zitten, gaat - wanneer ik CB bezoek - dan ook regelmatig door m'n hoofd. Dus 't blijft vooral bij even bladeren door de nieuwe berichten, en die aantallen zijn inderdaad flink gedaald.

- We gaan in informatieve cirkeltjes waarbij menig vraagsteller niet eens de moeite neemt om voorbereidend de CB zoekfunctie te gebruiken. ..Voorkauwen? Men wil liefst sondevoeding, in plaats van conclusies van een ouder topic in zich op te nemen en mogelijk met eigen nieuwe inzichten te komen...

Stilstand c.q. weinig nieuws onder de zon.

- ..En wat mij betreft zou 't hier ook wat meer mogen 'broeien'. Da's al een tijd niet meer. Bracht wat mij betreft humor met zich mee. Maar ja, mensen worden begrijpelijk vroeg of laat een beetje discussie moe.

- Media kan een tijdvreter zijn, terwijl 't echte leven (thuis) meer aandacht verdiend. Zo min mogelijk CB abonnementjes en al lange tijd geen FB meer als resultaat.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-10-2017 11:09

Al 335 X bekeken en nu met deze erbij 11 reacties! :D
Let op slagboom !
m van Zwanenburg
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-10-2017 05:43
Locatie: Teylingen

24-10-2017 11:22

Marco Mostert schreef:- ..En wat mij betreft zou 't hier ook wat meer mogen 'broeien'. Da's al een tijd niet meer. Bracht wat mij betreft humor met zich mee. Maar ja, mensen worden begrijpelijk vroeg of laat een beetje discussie moe.



vroeger was het woord betaalwater hier al genoeg voor ;)

ik denk dat "we" het nu ook wel goed voor elkaar hebben dus dat discussies niet op gang komen.
Ik noem maar iets zoals een 3de hengel vergunning, nachtvis vergunning, als ik een beetje rond lees word er overal karper uitgezet.
veel discussies gingen over deze onderwerpen.
Fishin' is like dating,
It's all catch and release
until you find a keeper
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-10-2017 18:07

m van Zwanenburg schreef: als ik een beetje rond lees word er overal karper uitgezet.

En de dag erna weer weggevangen door het beroeps.......
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

24-10-2017 18:26

Ik denk dat zo'n beetje alles al besproken is op het board en dat er weinig echt grote nieuwigheden zijn om over te discussiëren
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

24-10-2017 20:10

ik ben juist na tijden meelezen aangemeld , gewoon omdat er af en toe vragen zijn.
ik snap ook dat de jeugd kiest voor " snelle " media als fb, whatsapp groepen etc.
toch zijn er af en toe gewoon 20 gasten online , die info zoeken , prima , maar waarom niet even gewoon inloggen , voorstellen etc, van de jonge garde zou het angst kunnen zijn , bang dat ze een stomme vraag stellen omdat er hier 3000 jaar karper kennis rondloopt.
zou zeggen #durftevragen , er zijn hier geen haaien.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-10-2017 20:31

David Janssen schreef:Vergeet ook niet de impact van Facebook en dergelijke.

Daar heb je diverse praat groepen waar het over karpervissen gaat. Voor de jongere generatie veel voor de hand liggender dan een ouderwets forum.


Dat is ook zeker waar...

Maar goed als de jonkies daar blijven waarom zijn de oudjes dan hier uit eindelijk vertrokken. Het is gewoon veranderd en nogmaals cb is een bedrijf geworden ipv een leuke forumpje wat op een servertje draait ergens op zolder zeg maar..en waar je zo nu en dan wat kon posten met een medevisser...waar dan weer leuke discussies uit voort vloeien ipv van scheld partijen...

En je ziet het met vele dingen zodra er meer mensen komen dan komen er commerciële bedrijven bij en gaat het alleen nog maar over kijk mij zie wat ik heb en reclame hier en reclame daar.. ja daar houdt niemand van..

Nogmaals tijden veranderen en dat is in vele gevallen zonde maar daar kun je je druk om maken maar beste is laten gaan..

CB is gewoon niet meer wat het was heel jammer maar so be it... zal alleen maar erger worden.. want ook het betalen om een forum te bezoeken ect is niet voor niets ontstaan... zo maken ze het zich zelf het nog moeilijker en stoot dit ook mensen af zeker de jongere..? Want voor die centjes kopen ze denk eerder zak boilies of ingrediënten om het te maken dan dat ze het uit geven aan een forum en dingen moeten gaan lezen.....

Maar goed ik ga ff bakkie zetten en een karper filmpje streamen.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-10-2017 09:28

veel kleurrijke mensen zijn niet meer actief , het is hier gewoon een dooie boel nu en geen moer meer aan..

het forum heeft haar ziel verkocht en haar ruggengraat verloren.

De essentie van wat het karpervissen eigenlijk zou moeten zijn doet er niet meer toe lijkt het wel.



Rip forum..

shout out to: Mitsz, Douwe, Harm, HPE, Bob, Kees, Kees, ja ook Klaas, J 8) hn, Aart, Michel , Jan , Mart , Mark, Daaf, Marc, Sven , Jostef, Dennis, Ray , R , Edwin , Bert, Raymond, Lesley , Frank , Jordy , Roelof, Martijn , Lex, Ron, Laurens , Rinus , Martin ,Rick, Marco,Marco, Peter,Robert, Viktor , Benjamin, Sjoerd, Daan , Chris , Bas , Bart , Hans , Eddy, Michiel ,Bojan ,Peter, Ulco , Gradus, Joris, Gino , Henk , Robin , Cor

Rest in peace homies!

mocht je er niet tussen zitten dan ben je niet belangrijk genoeg voor mij ( of ben ik je vergeten, sorry :P )

Afbeelding















tot volgende maand of zo 8) :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

27-10-2017 10:09

Hoi Michel,

Het forum heeft niet haar ziel en ruggengraat verloren, het is wat de leden ervan maken.
De karperwereld is enorm veranderd en op verschillende manieren wordt deze hobby beoefend en een ieder heeft zijn eigen belevenis. Voldoening halen op je eigen manier uit onze mooie hobby.

Jaren terug was er onderling onvrede op het board over het onderwerp aas, stekken, lens drukken of personen die een andere woordkeuze gebruikte en nu zijn de onderwerpen commercie erbij gekomen. Vooral commerciële wateren is een lastig onderwerp.

Normale discussies met respect is gewoon een must. Een mening of beleving geven moet kunnen, maar er zijn verschillende manieren om dit te doen.

En ik denk dat veel oud boarders soms net als ik willen reageren en toch na enkele zinnen typen zich bedenken.

Gr Chris.
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

27-10-2017 16:23

Het is niet alleen de discussie die ten grave gedragen schijnt te zijn. Er moet ook een zekere verzadiging zijn opgetreden. Hoe valt het anders te verklaren dat in de rubriek penvissen de topic voor vangstmeldingen van oktober nog niet eens geopend is. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een maand werd overgeslagen. Ja, als het ijs centimeters dik op de sloten stond.Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor dit board gesloten kan worden.

P.S. Het is te hopen dat Pielaar c.s. ook nog een echt vak geleerd hebben. :D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-10-2017 17:52

Precies... het is een kwestie van tijd..

Cheers.
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-10-2017 18:30

Ik zie net dat ik al 10 jaar member ben hier op het board, elke dag nog ff langswaai en ja, het is momenteel wat stil. Er zijn natuurlijk diverse redenen te benoemen, ikzelf denk niet dat we dan met de vinger naar Michiel Pilaar en de KWO moeten wijzen, die zijn een ander pad ingeslagen, hun keus, niets mis mee, niet mijn ding dus ik loop niet mee. Hier echter, zouden nog vele leuke discussies kunnen plaats vinden. Ik ben ervan overtuigt dat er nog ruim voldoende gespreksstof is en komt. Neem bijvoorbeeld het topic over het Ijsselmeer, worden leuke dingen over gepost, alleen door het in twijfel trekken van wat die jongens die daar vissen te melden hebben worden ze wel terughoudender in hun mededeelzaamheid, best logisch toch. Misschien zou een beetje serieuzer antwoorden en wat meer openstaan voor elkaars standpunt kunnen leiden naar meer activiteit.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-10-2017 18:55

Ik ben een maand te vroeg met deze reactie en lig een beetje erg voor op schema :D
Maar het zou wel erg zonde zijn als alle waardevolle info en geniale gesprekken/ discussies van de afgelopen 16 jaar verloren gaan. :(
Zeker wbt de gedeelde kennis in de aas sectie , rigperikelen en discussiehoek.
Ik hoop ook zeker niet dat deze bijdrages verloren gaan...
Wanneer dat wel zo is dan zou een aankondiging wel prettig zijn want dan laat ik de printer overuren draaien en maak ik een mooie map voor thuis met deze bijdrages.

Ik moet bekennen dat ik soms wel dingen teruglees (ook van mezelf en mij dan af en toe verbaas hoe ik toendertijd tegen dingen aankeek) en dit met een grote glimlach op mn gezicht zit terug te lezen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-10-2017 19:09

Het 16 jaar uitwisselen van kennis en ervaringen heeft tot vele nieuwe ontwikkelingen geleid, hier zijn veel nieuwe technieken en toepassingen geboren, dit in tegenstelling tot de gedachte dat slechts een handje vol testvissers van gerenommeerde hengelsport leveranciers dit tot stand brachten. De meeste noviteiten worden toch echt aan de waterkant geboren, voor en door de visser zelf.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-10-2017 20:05

michel Tja schreef:Ik ben een maand te vroeg met deze reactie en lig een beetje erg voor op schema :D
Maar het zou wel erg zonde zijn als alle waardevolle info en geniale gesprekken/ discussies van de afgelopen 16 jaar verloren gaan. :(
Zeker wbt de gedeelde kennis in de aas sectie , rigperikelen en discussiehoek.
Ik hoop ook zeker niet dat deze bijdrages verloren gaan...
Wanneer dat wel zo is dan zou een aankondiging wel prettig zijn want dan laat ik de printer overuren draaien en maak ik een mooie map voor thuis met deze bijdrages.

Ik moet bekennen dat ik soms wel dingen teruglees (ook van mezelf en mij dan af en toe verbaas hoe ik toendertijd tegen dingen aankeek) en dit met een grote glimlach op mn gezicht zit terug te lezen.



Haha dit heb ik ook als ik mijn oude posts terug lees michel!
Jammer dat het forum niet meer zo is als vroeger, maar ik kijk er nog elke dag op!