anti blow out rig


Plaats reactie
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

30-06-2017 17:52

subfoto1_1011040.jpg
deze dus....
(6.18 KiB) 4854 keer gedownload
Sinds kort ben ik verslingerd aan karper vissen, ik lees allerlei artikelen vooral ook over rigjes. De anti blow out rig klinkt heel logisch en doeltreffend, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2017 21:23

Maar dit plaatje is niet de rig die jij bespreekt ;-)

De anti blow out rig is niet heel speciaal, gebruik hem zelf nauwelijks... ligt ook beetje aan welk water welke tijd van het jaar ect ect of ik hem zal gebruiken...

Meeste gebruikte is voor mij de chod en gewoon de basis rig aangepast aan het water/bodem en tijd van het jaar.

Succes.

Ps; kijk anders even hier : https://www.carpfeeling.com/technieken/rigs
Oja joh!!!
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

03-07-2017 14:46

Heb dit weekend met de rig van het plaatje gevist. En had voor het eerst geen enkele loze piep. Wel een drietal runs. Dus ik blijf m voorlopig gebruiken.

Daarom had ik ook ff het plaatje erbij gedaan, de anti blow out googlen geeft veel verschillende rigs. Hoe heet de rig van het plaatje dan?
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

03-07-2017 15:13

De rig van jouw plaatje heet de 360 rig (https://www.carpfeeling.com/technieken/ ... graden-rig)

De blow out (of blow back) rig kan je hier zien: https://www.carpfeeling.com/technieken/ ... w-back-rig

Twee totaal verschillende rigs, de eerste vis je met een pop-up, de andere met bodemaas (of eventueel een snowman).

Maar als je drie aanbeten had op die eerste en je hebt er vertrouwen in, go for it :)!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-07-2017 16:17

Al je met die 360 rig 3x een run heb gehad maar hij niet haakt klopt er iets niet.. want de 360 rig is vrij agressief qua inhaking... zou dan je hair wat korter maken.... en gebruik een longshank haak...

En eigenlijk kun je die hair beter helemaal weg laten en een baitscrew gebruiken of mini swivel....

Afbeelding


Succes.
Oja joh!!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

04-07-2017 19:58

Allemaal hetzelfde..
Welke wapens hebben we nu eigenlijk?
Chod
Running
Vast
Semivast
Shocker
Schiet/rekker
Het moet wel eerst goed die bek in gaan..
Die tierelantijnen helpen daar niet aan.

Het mooie van simpel vissen is dat er weinig fout kan gaan, ook wat waard volgens mij.
Anyway, knoop ze
Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-07-2017 20:19

Frank Meyer schreef:Allemaal hetzelfde..
Welke wapens hebben we nu eigenlijk?
Chod
Running
Vast
Semivast
Shocker
Schiet/rekker
Het moet wel eerst goed die bek in gaan..
Die tierelantijnen helpen daar niet aan.

Het mooie van simpel vissen is dat er weinig fout kan gaan, ook wat waard volgens mij.
Anyway, knoop ze
Gr



Gelukkig hebben we overal de zelfde bodem en zelfde visbestand zelfde dieptes en ga maar door.. toch??? Dus ja waarom dan allemaal verschillende 'wapens' ????? Denk dat juist die tierelantijnen en het tweaken van rigs helpt.ken wateren waar ik met die simpele rig niet echt ving maar eenmaal de chod ingezet heeft mij dit wel meer vis opgeleverd zelfde aas zelfde tijden ect ect alleen andere rig dus ja... maar hey wie ben ik hahaha

En simpel vissen kan ook met een chod of 360 of zelfs met een tjernobiel rig,.
.. als je maar weet hoe te knopen.
Oja joh!!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

18-07-2017 20:04

R, op de chod (issie nog Hot?) rekker rig na kun jij mij nog een andere rig vertellen die fundamenteel anders werkt dan weerstand vd lijn clip slip lood waker?
En diepte, die ook als je wilt.

Bedoel dit echt niet stoer ofzo maar het blijft een thema op een thema qua rigs.
Niet erg, het blijft vis vangen als je maar blijft voorvoeren (de allerbeste rig)

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-07-2017 10:21

@frank,... ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar zover dat ik kom met het ontcijferen van je vraag,.. kan ik je melden dan een andere rig de withy pool rig is ;)

en wat bedoel je met
Bedoel dit echt niet stoer ofzo maar het blijft een thema op een thema qua rigs.
Niet erg, het blijft vis vangen als je maar blijft voorvoeren (de allerbeste rig)



cheers.
Oja joh!!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

19-07-2017 20:31

R, die wittypool rig is miss inderdaad ook nog 1die wat anders doet, mits het loodje zwaar genoeg is om de haak onder druk te houden.
Ik denk van niet en rossen ze de hele boel naar buiten vóór het strekken op het lood, waker, clip enz.

Daarom haal je denk ik meer winst met je loodmontages dan met hightech rigs.
Maar wie ben ik, ik ploeter en pruts ook maar wat aan om het schepnet nat te krijgen :D.
Rigs hebben mij altijd al geïnteresseerd en helemaal de heilige graal... De anti blow out... Dat zou wat zijn zeg.

Zou het nog leuk blijven dan?!
Gr en een fijne avond.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-07-2017 10:00

Ik geef je 1 tip frank.....

Niet te moeilijk doen als je kan knopen en weet hoe je rigs kan maken moet je dat gewoon doen, kan of wil je dat niet doe het dan niet.

Daarbij moet alles kloppen aan je hele systeem niet alleen je rig want wat jij zegt klopt niet helemaal met het lood.. want stel je hebt een korte onderlijn gewoon standaard en 120gr lood... en je ligt op een dikke blubberlaag of wier.. dan ga je nooit wat vangen dus ga je je rig aanpassen en het lood ect om toch die vis te strikken toch??... en ja er moet ook wel vis zitten anders gaat het nooit lukken haha

Met goed... denk niet teveel na frank ga gewoon vissen zoals jij datbal jaren doet en waar jij vetrouwen in hebt. ;-)

Cheers.
Oja joh!!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

20-07-2017 15:01

Kom ik noch even op terug r.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

21-07-2017 10:28

Goedemorgen,
Dat je op wier blubber kiezel klei iets aanpast mag hopelijk voor iedereen toch wel duidelijk zijn.
Waar het mij omgaat R is dat de werking van de meeste rigs op strekken is gebaseerd.
Als we daar nu van uitgaan dan maken de verschillende loodmontages toch het verschil of we de vis foppen?

Laat ik het zo zeggen, wat is het verschil nu eigenlijk tussen een laten we zeggen ronny rig of een simpele soepele pop up rig?
Het moet strakgetrokken worden.
Volgende dvd van een firma zal ongetwijfeld weer een nieuwe rig hebben met weer wat andere kraaltjes ringetjes rubbertjes enz maar het blijft allemaal een pot nat...
Gr, en een goed weekend alvast.
Ps dat knopen komt wel goed R, die 8knoop heb ik al bijna onder de knie, blijft toch een lastige hoor :wink:
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-07-2017 14:31

Frank...

Het komt niet allemaal op het zelfde neer...

Ooit gehoord van aas opname van de vis... precies en daarom zijn er dus vele verschillende rigjes en tweaken en knutselen de meeste vissers langs de water kant hun rigjes.. maar nogmaals alles moet kloppen niet alleen je rig niet alleen je lood niet alleen je aas..m maar alles ;-)

En ja elke rig moet zoals jij dat zegt gestrekt worden.. want als je de lijn niet strekt haal je de vis ook niet binnen lijkt mij..

Maar we gaan beetje off topic zo kerel...

Dus bij deze... leer nog even verder op die 8knoop ook jij gaat hem uit eindelijk masteren,... komt helemaal goed kerel.

Succes.
Oja joh!!!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

23-07-2017 16:59

Bedankt voor het vermaak R :D
Schroom je niet als je er een te binnen schiet, gewoon neerzetten hier.
Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-07-2017 18:49

Wat zou mij te binnen moeten schieten??

Ik snap vanaf je eerste vraag al niet helemaal wat je precies wil en waar je op doelt.. vandaar dat ik ook zeg gewoon gaan knallen kerel dus lekker gaan vissen....

En als je je verveeld lekker in je tent je onderlijntjes knopen en tweaken.. een hobby in een hobby is heus niet erg..

Succes.
Oja joh!!!
Plaats reactie