Heeft voorvoeren nut bij Amerikaanse Rivierkeeften?


Plaats reactie
Danny huvel
Berichten: 26
Lid geworden op: 26-02-2017 21:30

26-06-2017 22:15

Ik heb afgelopen week een aantal keren voorgevoerd met Duivenvoer en boilies. Tijdens mijn 1e vissessie kwam ik er al gauw achter dat er rivierkreeften op mijn voer en haakaas aanwezig was. De boilie en pop-up was aangetast.

1. Heeft het nut om ondanks de aanwezigheid van de kreeften meerdere malen voor te voeren?
2. Is er goed karperaas dat ze niet pakke ?
3. Wat is de beste manier om je te wapenen tegen deze plaag!
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

27-06-2017 10:03

Ja, na de wolhandkrabben en de enorme overlast van waterplanten is dat de volgende plaag die ons treft. Zelf vis ik altijd instant en dan voer ik gewoon. Voorvoeren zou ik ook niet laten. Ik denk dat die kreeften echt niet alles opvreten en misschien worden de karpers wel attent gemaakt op de aanwezigheid van voedsel als er een concentratie van kreeften ontstaat op bepaalde plekken.

Wat betreft aas, ik ben zelf volledig overgeschakeld op plastic aas. Zonder deze plaag zou ik waarschijnlijk nooit met "kunstaas" zijn gaan vissen, maar het werkt verrassend goed. Ook hebben veel aasfirma's tegenwoordig extra hard aas in het assortiment en bestaat er nog de mogelijkheid om je aas in een krimpfolie te verpakken.

Ik zou zeggen laat je plezier niet vergallen door die beesten en laten we hopen dat Nash een heleboel cray boilies maakt. :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2017 12:33

als je volop op de kreeft zit probeer eens zoiets onder je hair te hangen op 1 hengel voor de grap

deze kan je bij aliexpress bestellen kost geen roggel.
Afbeelding

die karpers vinden rivierkreeft heerlijk! (ik ook trouwens)

je zou ook een echte kunnen gebruiken..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-06-2017 12:39

Danny huvel schreef:
1. Heeft het nut om ondanks de aanwezigheid van de kreeften meerdere malen voor te voeren?
opzich kan het geen kwaad,zou wel heel vaak je aas checken en buiten de voerplek gaan vissen

2. Is er goed karperaas dat ze niet pakke ?
ze pakken alles wat intressant eruit ziet/ruikt

3. Wat is de beste manier om je te wapenen tegen deze plaag!
heel veel rivierkreeft salade eten en kopen bij de supermarkt , zeg het voort!

plastic gebruiken (geurloos) ,ze voor lief nemen en buiten de voerplek gaan vissen, vaak je aas checken en desnoods steeds ergens anders gaan liggen. of arma mesh gebruiken, kneiterharde pop ups gebruiken
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie