Petitie tegen beroepsvisserij


Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-04-2017 21:49

Dames en Heren,

Graag jullie aandacht voor de volgende petitie:

https://www.petitiestarter.nl/petitions ... ardinxveld

Vriendelijk verzoek aan iedereen om dit te tekenen.

Mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-04-2017 22:08

Hey Lexus, dat is lang geleden ! Leuk je weer hier op kwo te zien :wink:

Heb getekend uiteraard !
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-04-2017 22:48

He Rik, alles prima en met jou?

Ja deze petitie is echt heel belangrijk voor iedereen, want na het IJsselmeer is nu de Biesbosch aan de beurt en zodra die leeg is gaan ze ergens anders weer verder
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

24-04-2017 00:10

Hallo lexus, de petitie staat al een tijdje hier op de site. Inderdaad erg belangrijk!


Zie dit topic: viewtopic.php?f=18&t=82721
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-04-2017 07:48

Ja hoor Lex, met mij gaat het meer dan prima. Eindelijk na 18 jaar weer naar de Coolsingel he 8)
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

24-04-2017 08:04

Ook deze weer getekend ,word tijd dat deze gasten eens gestopt worden .


Word weer eens tijd ja dat we naar de coolsingel gaan rik maar de aanhouder wint he zo is het bij het vissen maar zeker bij het voetbal .(hand in hand)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-04-2017 18:36

Heeft iedereen ook al getekend? Kom op jongens het is echt 3 seconden werk!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

27-04-2017 15:13

Toch wel triest om te zien dat de teller slechts onder de 15000 blijft hangen :cry: .
Ik zelf heb via collega's familieleden en vrienden al voor meer dan 20 handtekeningen gezorgd ondanks het voor mij een redelijke ver van mijn show is..
Kom op mannen dit moet veel beter kunnen!! Gewoon iedereen in je omgeving pushen dat ze moeten tekenen, desnoods onder dwang :wink:
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

27-04-2017 19:43

Uiteraard getekend en meerdere bekenden hierop gewezen en gevraagd om te tekenen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-04-2017 07:43

Idd beetje vreemd want er zijn toch wel meer dan 15000 vissers als ik zo inschat..

Maar denk inderdaad dat vele denken ach dat is niet mijn water.. lekker boeiend.
Wel vreemd dat je zoveel handyekeningen moet hebben alvorens het de kamer inkomt, vind dat dit soort dingen gewoon gelijk aangepakt moeten worden. Dit is gewoon natuur vernietiging en een beter natuur begint bij je zelf roch? En in het ergste geval kan dit straks uitlopen op heel wat anders omdat misschien andere vissers het recht in eigen handen nemen... wat ik in dit geval niet erg zou vinden hahaha.

Ik heb in ieder geval getekend met nog wat bekende van me, goed voor 8 handtekeningen ;-)

Cheers.
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-04-2017 11:42

Inderdaad en waar is de bijval van de hengelsport branche die er toch ook een groot belang bij hebben dat wij door kunnen vissen. Zij zouden toch ook op een of andere wijze hun steentje bij kunnen dragen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-04-2017 12:09

Voor de tweede kamer verkiezingen peilde SVN onze politieke partijen hoe zij dachten aangaande problemen binnen de hengelsport in ons land. Is er ook bekend wat hun standpunt is op dit punt? Lijkt me een taak van onze belangenbehartigers hier duidelijkheid in te geven als dit nog niet gebeurt is?


Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-04-2017 12:16

waarom delen de diverse federaties dit bericht niet???
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-04-2017 17:52

Peter,

In studio vis tv kregen ze ook allemaal 1 minuut. Veel praat over stroperij aanpakken, maar geen van allen durfde een hard standpunt over beroepsvisserij in te nemen. Denk niet dat je daar wat van hoeft te verwachten, zeker niet als cda en vvd in de regering komen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-04-2017 18:13

Martijn Nederpel schreef:waarom delen de diverse federaties dit bericht niet???

Omdat die net als SVN niet tegen beroepsvisserij zijn.

En dat moet een 'gevecht' aan gaan, wat een giller.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-04-2017 22:12

harm

Ik ben ook niet tegen de beroepsvisserij, mits deze op een verantwoorde wijze plaatsvind. Ik heb de petitie getekend omdat ik van mening ben dat hier geen sprake is van duurzaamheid.

In friesland bijv heb je de bijvangst regeling waarbij het quotum staat op max 1kg snoekbaars per hectare (rest van de schubvis moet retour) Als je ff rekent kan je bedenken dat de sportvisserij meer snkekbaars meeneemt
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

29-04-2017 07:50

Martijn Nederpel schreef:waarom delen de diverse federaties dit bericht niet???


Kan het je wel uitleggen Martijn en nog wel wat andere zaken die er mee van doen hebben.

Stel ook niet voor niks voor dat we jaarlijks maar €5,00 moeten gaan doneren omdat ik denk dat dit op korte termijn de enig reële kans is om er werkelijk iets aan te doen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-04-2017 19:38

Martijn Nederpel schreef:Ik ben ook niet tegen de beroepsvisserij, mits deze op een verantwoorde wijze plaatsvind.

Ervaring leert dat ze zich toch nooit in kunnen houden het gaat namelijk om keiharde euro's.
Maak van Nederland een sportvisparadijs en je kunt er een hele grote economie van maken, nee hoor een paar man verpest het voor de rest en wordt nog gesubsidieerd ook.

Maar ja als onze belangenbehartiger daar zelfs niet mee eens is en nauwelijks iets doet, hopeloos is het. :cry:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-04-2017 07:02

Ik ben trouwens van plan een andere boot te kopen maar wacht nog even de uitspraak af, wat heeft het anders voor zin.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2017 08:29

Beetje onterecht. Sportvisserij Nederland is het helemaal met je eens en staat recht tegenover het beroep. Inmiddels zijn sportviserij en beroep als water en vuur zodat onderling overleg onmogelijk is geworden. Vanwege toegewezen visrechten is het ook bij de rechter gekomen tot een patstelling. De PVDA leek gevoelig voor de argumenten van de sportvissers. Inmiddels is die partij bijna van het toneel. Bij de toekomstige coalitie met de VVD heb ik weinig hoop. Die wijzen terug op overleg tussen beroep en sportvissers. Geen geld voor uitkopen en de hoop bij de sportvisserij is dat het beroep uiteindelijk vanzelf uitsterft omdat er uiteindeljk geen bestaansrecht is.

Als jij het weet Harm mag je het zeggen en beter nog, actief nastreven.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-04-2017 13:58

Ze hadden het al veel eerder in de media moeten gooien zoals vele met mij jaren geleden al riepen maar nee hoor we werden niet eens serieus genomen ook hier niet.
Meesters in het ontwijken van de zegen :lol: :lol: :lol:

Het is al naar de klote wat rest zijn wat scherven die je misschien nog wat aan elkaar kan plakken.
22 mei is verloren, we hebben van meet af aan met 6-0 achter gestaan en SVN heeft er nooit iets concreets tegen willen doen enkel beetje verdedigen, van de zijlijn welteverstaan.

Het is misschien een complottheorie van mijn kant maar volgens mij vind SVN het allemaal wel best.
Al hun tijd, geld en energie wordt al jaren gestoken in prutputjes en witpiswedstrijdjes, de ooo's en aaaa's zijn er niet op aan te slepen.
Achter onze rug om is allang beslist, ze willen de vissers van het water en uit de natuur hebben, deels aan onszelf te danken want er vist en vaart zat schorem rond die het ook niet al te nauw nemen.
Opgeruimd staat netjes dus en ze houden er nog een mooie zak geld aan over ook.

Volkerak is het volgende water wat aan de beurt is daar hoef je ook niet meer terecht. Kicke dit en dat gewoon in Nederland.

Wat rest zijn de karerprutjes die nu zo in trek zijn en volop aangeprezen worden, karpers die binnen een paar jaar geen bek meer over hebben.
Het is een zielige schijnvertoning heel dat SVN.

Ik heb sinds dit jaar een Vlaams Visverlof aangeschaft en twijfel nog wat ik komend jaar ga doen, beetje achter het net vissen is niet vol te houden.
In België is het op het open water wel vrij netjes geregeld allemaal, kunnen ze hier nog wat van leren al zag ik gisteren ook daar een palingfuik gelicht worden :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-04-2017 19:56

Harm Rademakers schreef:Ervaring leert dat ze zich toch nooit in kunnen houden het gaat namelijk om keiharde euro's.
Maak van Nederland een sportvisparadijs en je kunt er een hele grote economie van maken, nee hoor een paar man verpest het voor de rest en wordt nog gesubsidieerd ook.

Maar ja als onze belangenbehartiger daar zelfs niet mee eens is en nauwelijks iets doet, hopeloos is het. :cry:


Welke ervaring harm? Hier in friesland worden de regels tot zover bekend goed nageleefd, uiteraard heb je uitzonderingen en ook voorbeelden die de dans ontspringen. Maar als het beroep hoer niet eens zijn quotum snoekbaars haalt dan heeft het voor hun geen nut risoco's te nemem door het illegaal te doen. Probleem is dat het beroep met name op legale wijze huishoud op sommige plekken in nederland. Dat is een probleem dat niet makkelijk is op te lossen ook niet door SVN. Als die zoals jij schetst vka de publiciteit het beroep zou aanvallen dan is je positie aan de onderhandelings tafel op zijn zachtst gezegd niet goed. Ik lees in jou berichten een hoop (soms wel begrijpelijk) commentaar op SVN maar verder dan roepen vanaf de zijlijn kom je niet echt heb ik het idee. Wellicht heb ik het mis en heb je een constructief plan in dat geval bring it on!. Ik denk dat de optie uitkopen niet zo heel rare is.

mvg
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2017 20:17

Wat is te laat?

De rechtszaak tegen beroepsvisserij in de Biesbos was februari 2016.

Daarvoor speelde de invulling van Natura 2000 waar Sportvisserij Nederland voorstellen heeft gedaan.

Wat mij meer stoort is dat overleg tussen sport en beroep onmogelijk is geworden, waarvan de schuld bij beide partijen is te zoeken. En dat is niet omdat ze elkaar ontzien hebben. Gevolg is wel dat alleen stappen richting overheid en rechter nog een oplossing kunnen bieden. Die hebben nog weinig opgeleverd. Mijn inschatting is dat dit wel even zo blijft. Het is namelijk overheidsbeleid dit af te wenden op de partijen zelf.

Je kunt natuurlijk vanaf de zijlijn hard "daar moet een piemel in" roepen. Nou daar komen we ook niet verder mee.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-04-2017 20:53

De beerput open trekken en die mannen aan de schandpaal nagelen, kom op zeg het is toch ene corrupte bende en heel veel mensen die wat te zeggen hebben smullen daarvan.
Staatsbosbeheer dat voor 32,22 euro ongequoteerde vergunningen afgeeft in een Nationaal Park dat kan toch niemand verantwoorden.
9km staand want in het Europoortgebied daar komt geen zalm of forel doorheen, waarom dan wel 100'den miljoenen investeren in migratiemogelijkheden???
Fuiken achter een vistrap, door vissen op paling terwijl je subsidie krijgt om het niet te doen, het houdt niet op die mannen komen overal mee weg.

Dus de beerput moet open en ja daar moet je ballen voor hebben helaas zijn die bij SVN niet te vinden want daar is alles prachtig en kicke.

13.57min ze hebben zich gewoon naar de witvis geluld, uit de paling was toch weinig meer te halen al gaat dat ook gewoon door natuurlijk maar dan stiekem.
Je zou zeggen hij gooit z'n eigen ramen in maar die mannen staan zo sterk, dit was een buitenkansje voor ze en dat weten ze heel goed om te zetten in dikke euro's.
https://www.youtube.com/watch?v=bCyY0nX5ZZ8&t=1123s

@ Kees 22 mei is de rechtszaak voor de Raad van State daarna is het over en uit voor het Benedenrivierengebied en komt het Volkerak aan de beurt.

@Mark, nee joh gaat lekker daar in het Noorden alleen een paar Urker vissertjes in een kotter die het Lauwersmeer leegplunderen, allemaal duurzaam en ecologisch verantwoord natuurlijk.
lauwersoog-beroepsvissers-zk38.jpg
(24.97 KiB) 8311 keer gedownload


Wereldwijd staan die Hollanders wel om hun wanpraktijken bekend hoor, overal waar het beroeps de hoek om komt zetten is er stront aan de knikker. Het is gewoon een tumor die zich heel erg vast heeft genesteld en als het fout loopt heeft niemand iets gedaan..... oh nee het heldere water en de aalscholvers natuurlijk, lekker makkelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=EG89K_s3JPY&t=327s