help ik van geen vis


nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

11-04-2017 16:46

ik vis de laatste tijd veel maar vang vrij weinig wie kan me helpen :-?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-04-2017 18:26

Ik koop elke maand een staatslot zelfs 4 maar ben nog steeds geen miljonair... wie kan me helpen??

Het heet ook vissen kerel en niet vangen... het kan aan heel veel liggen teveel om op te noemen ... dat jij veel vist wil niet zeggen dat je automatisch veel gaat vangen.. ga zelf op onderzoek uit check je water check je aas vraag aan andere vissers probeer andere rigs en dieptes ect ect ect...

Als er mensen op jou wateren wel vangen dan doe jij iets niet goed... vangen hun ook niks of weinig weet je genoeg toch?

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

11-04-2017 19:14

nathan

zoek eens iemand op langs de waterkant die jou verder kan/wil helpen
ga eens gesprekken aan langs de waterkant , en dan zal je zien dat er genoeg vissers zijn die je willen helpen
maak evt eens een afspraak om eens samen een sessie te gaan vissen
of vraag of je vaker langs mag komen , en vertel dat je beginnend karper visser bent
vissers bij jou in de buurt kennen de wateren waar jij vist beter dan de meeste hier op het forum
schroom niet om te vragen
uit welke omgeving kom jij (evt pb mag ook)
carp greats jannes


carp fishing a way of live
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

12-04-2017 07:13

den bosch en mijn montage bestaat uit een hoofdlijn van 40mm bruin camo een standaard lood montage zwart op de tube putty zodat i beter blijft liggen een onderlijn van gevolchte materiaal daar op een line alIgner een stukje putty een shot on the hook haakmaatje 8 en tot slot een hale 20mm scopex boilie in de smaak en ook een pop up in die smaak
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

12-04-2017 22:59

Nathan, je hoeft niet ieder bericht te quoten.
Is zo jaren '90 :wink:
Even een oud berichtje/verzoekje naar boven gehaald :

[quoteVriendelijk doch dringend verzoek aan iedereen om het quoten van je bovenbuurman achterwege te laten en zo weinig mogelijk quote in quote's te gebruiken, dit omdat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt en de boel uit het verband rukt. Aangezien we allemaal weten dat het een forum is en je een reactie geeft op andere mensen is het onnodig om je bovenbuurman te quoten, 2x hetzelfde bericht onder elkaar is iets teveel van het goede. Als je quote, quote dan alleen het stuk waar het je om te doen is en quote niet hele lappen tekst, dit komt de overzichtelijkheid ook weer niet ten goede.
Als iedereen zich hier een beetje aan houd is het ook prettiger lezen.

Edit: Ook graag het verzoek vanuit het beheerdersteam/moderatorteam om in het vervolg ook het quoten van foto's achterwege te laten, ook dit om bovenstaande aangegeven redenen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet
Eddy.

_________________
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dich/quote]
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-04-2017 08:24

Nathan,

je zet iets op het board, maar we kunnen zo weinig met je one-liner. Ik zal uitleggen waarom.
ik vis de laatste tijd veel

Wat is "veel"? elke dag? drie-4 keer in de week? 2 keer in de maand?
Ik vind dat ik nu veel vis (twee keer in de maand nu, meer lukt gewoon niet).
"Veel" is dus een relatief begrip.

maar vang vrij weinig

Haha. Ook "Weinig" is een relatief begrip.
Vang je karper, zoja, hoeveel per keer dat je vist? Ligt het aan de manier waarop je vist dat je "weinig"vangt, of aan het water waar je vist (veel bezetting, hoge hengeldruk, etc) we weten de omstandigheden niet. Meer uitleg zal helpen om jou te kunnen helpen.

wie kan me helpen :-?

Wie niet, als je meer informatie geeft. Je vist wel/niet statisch op een druk bezet/water met weinig vis of karper, dat wel of niet een hoge hengeldruk kent, onder (haha) "relatief goede/slechte weersomstandigheden, etc, etc.
We zijn heel welwillend, hoor.

PS niet alles quoten, alleen quoten als het noodzakelijk is.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

13-04-2017 16:35

Een citaat uit een quote is dan wel weer overzichtelijk als de quote niet je bovenbuurman is!!!

Groet, Peter

PS als je veel vist en je vangt weinig, vind ik een oerstomme vraag!!! Beginnershoek zou ik hem accepteren!! Lullige opmerking of niet??
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

13-04-2017 16:37

1/2 keer in de de maand en middel bevist 1 vis om de keer
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2017 19:52

En toch zou ik tijdens de lessen Nederlands niet meer gaan vissen.
Let op slagboom !
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

13-04-2017 20:06

Ik zie de meesten alleen maar cynisch commentaar leveren op iemand zijn vraag/schrijven.

Nee, zeer respectabel gedrag tegenover een jongen van 13. Ik neem een diepe buiging voor jullie. Petje af.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2017 22:22

Robert we hebben die jongen de afgelopen weken in diverse andere topics de goede weg op geholpen. Maar eens een keer een zin normaal schrijven zou toch moeten lukken, ook al ben je 13. Kijk naar het onderwerp. En Natan doe eens gek gooi er eens een hoofdletter of leesteken tegenaan.
Let op slagboom !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-04-2017 08:08

Nathan, ik wil je best helpen maar als je met zo weinig informatie komt en ik begrijp echt niet wat je schrijft, kan ik je niet helpen.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

14-04-2017 10:58

Dennis Slagboom schreef:Robert we hebben die jongen de afgelopen weken in diverse andere topics de goede weg op geholpen. Maar eens een keer een zin normaal schrijven zou toch moeten lukken, ook al ben je 13. Kijk naar het onderwerp. En Natan doe eens gek gooi er eens een hoofdletter of leesteken tegenaan.


Wie weet doet hij z'n best en kan hij gewoon niet beter dan dit.

Dennis:-)

'diverse andere' dubbelop
'Natan' de H ontbreekt
'eens een keer' wederom dubbelop
En Natan doe eens gek KOMMA gooi er eens een hoofdletter of leesteken tegenaan
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-04-2017 11:22

Je ziet het op ieder forum tegenwoordig...
Zullen we het maar op de jeugd van tegenwoordig houden?
Je kunt er niets mee ze denken dat alles vanzelf gaat, weten niet eens hoe een dobbertje uit te loden en vinden zich te goed om een voorntje te vangen.

Langs de waterkant help ik ze wel al kom ik er weinig tegen maar dat ligt aan het type water dat ik bevis en zij juist niet. Maar ook daar denken ze het vaak allemaal wel te weten en vertrouwen ze op hun gelikte materiaal dat ze zomaar gekregen hebben.

Begin bij de basis en dat is een bamboestok, vanzelf kom je er achter waarom er weer zo'n verrekte grote vis met je tuigje vandoor gaat :evil:
Daarna koop je de oude werphengel van je grote broer voor een tientje ja die met die afgebroken top en weet je ze wel te strikken. Met die hengel vis je op paling, snoek, brasem, drijvend, statisch, met de pen, op geep enz.

Het zit er helaas niet meer in, uitzonderingen daargelaten.
Alle termen en materialen kennen ze, ik weet vaak niet eens waar ze het over hebben het spul is meestal totaal overbodig en nutteloos of werkt vaak tegen ze.
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

14-04-2017 11:33

wat is dit een een spellings les ofzo :D
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-04-2017 12:04

Nathan,

ik probeer het nog een keer :
wees eens duidelijker in je antwoorden, ik begrijp er soms helemaal niets van.

* hoe vis je:
==> op afstand, of
==> dichtbij,
==> met lood op de bodem,
==> welke rig gebruik je
==> maak een duidelijke foto van je rig MET aas
* wat voor soort aas gebruik je
==> wordt dat/datzelfde aas door velen gebruikt op dat water
* op welke plek vis je
==> tegen een eiland
==> tegen waterplanten
==> tegen andere obstakels
* als je binnenhaalt,
==> ruikt je aas dan naar modder?
==> is je onderlijn dan in de war
==> is je aas aangevreten (kreeften)?

Zo dit als begin. probeer op elke vraag eens duidelijk te antwoorden. Zo komen we misschien verder.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-04-2017 12:13

Dat je de moeite nog neemt :roll:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-04-2017 13:21

Hij is 13
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-04-2017 13:51

Dan hoef je nog geen lering te trekken uit hetgeen je verteld wordt???
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

14-04-2017 14:07

nathan van vuuren schreef:wat is dit een een spellings les ofzo :D


Het is is meer een levensles, maar het kwartje wil blijkbaar niet vallen.
als je hulp nodig hebt, zul je:

1. duidelijker moeten zijn
2. ff fatsoenlijk je woordjes typen.

Frenk probeert je te helpen, misschien kun je even netjes op hem reageren.
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

14-04-2017 16:22

-de afstand is ongeveer 30-40m
-lood naatuurlijk op de bodem anders vang je niks :D
ik gebruik een standdard loodsysteem
-een bassis onder lijn met een line angiler met shot on the hook
-foto
-aas scopex boillie en pop up
-het wordt middel matig gebruikt
-ik vis tegen een overhangende boom
-hij is niet in de war
-en niet aan gevreten
Bijlagen
WIN_20170414_16_21_28_Pro.jpg
(95.11 KiB) 3788 keer gedownload
WIN_20170414_16_12_44_Pro.jpg
(77.61 KiB) 3788 keer gedownload
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-04-2017 16:39

Wat je nu laat zien is niet echt een basis onderlijn en shot on the hook maar goed.


Zoals ik al eerder vermeld ga met de vissers daar waar jij vist praten of ga naar de viswinkel die kennen de verhalen wel van de vissers die daar komen....

Hier vragen is zeker wel een optie maar vele kennen je water niet..
En probeer gewoon zelf dingen uit,.... zoek op google en test en geniet... ook blanken hoort erbij en ja zelfs enkele sessies achter elkaar....

Maar op den duur leer je wel hoe je het materiaal moet inzetten en gebruiken en dan valt alles op zijn plaats en vang je vis..

Succes

Ps; anders ff een pm naar frenk die is zoals je ziet bereid je te helpen...
Oja joh!!!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

14-04-2017 17:05

Veels te strak op je haak, die sneeuwman, maar goed ....

Groet!
nathan van vuuren
Berichten: 74
Lid geworden op: 08-02-2017 07:20

14-04-2017 17:17

Harm Rademakers schreef:Je ziet het op ieder forum tegenwoordig...
Zullen we het maar op de jeugd van tegenwoordig houden?
Je kunt er niets mee ze denken dat alles vanzelf gaat, weten niet eens hoe een dobbertje uit te loden en vinden zich te goed om een voorntje te vangen.

Langs de waterkant help ik ze wel al kom ik er weinig tegen maar dat ligt aan het type water dat ik bevis en zij juist niet. Maar ook daar denken ze het vaak allemaal wel te weten en vertrouwen ze op hun gelikte materiaal dat ze zomaar gekregen hebben.

Begin bij de basis en dat is een bamboestok, vanzelf kom je er achter waarom er weer zo'n verrekte grote vis met je tuigje vandoor gaat :evil:
Daarna koop je de oude werphengel van je grote broer voor een tientje ja die met die afgebroken top en weet je ze wel te strikken. Met die hengel vis je op paling, snoek, brasem, drijvend, statisch, met de pen, op geep enz.

Het zit er helaas niet meer in, uitzonderingen daargelaten.
Alle termen en materialen kennen ze, ik weet vaak niet eens waar ze het over hebben het spul is meestal totaal overbodig en nutteloos of werkt vaak tegen ze.
ow ik weet heus hoe ik een dobber moet uitloden en van prima vorens en ik heb geen hengel voor die ik voor alles gebruik ik heb heus wel degelijk materiaal
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

14-04-2017 18:13

Harm Rademakers schreef:Alle termen en materialen kennen ze, ik weet vaak niet eens waar ze het over hebben het spul is meestal totaal overbodig en nutteloos of werkt vaak tegen ze.


Die termen vindt ik Verschrikkelijk! Alsof ik achterlijk ben in de winkel als ik het over onderlijnen ofzoiets heb. En allemaal maar elkaars onderlijn... oh sorry RIG na bootsen, die onderlijnen hangen vol met plastic, krimpkous, kneedbaarlood en de lijnen zijn soms gemaakt van 3mm dik touw. En maar naar dat korda rek in de winkel rennen.

Al dat gelul in ponden wordt ik ook moe van. Bij de dokter zeg je toch ook niet dat je 200 pond weeg. :roll:



Zo de frustratie is er weer ff uit :P