Leuvense vaart (benedenvaart)

Plaats reactie
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

13-01-2012 20:52

Mensen

Ik ben Robbe Craeninckx en misschien kennen jullie mij wel van mijn filmpjes over het wintervissen ofzo...
In de winter vis ik dus op een klein, makkelijk watertje en voorlopig zit ik tijdens de voor-en najaren op een mooi syndicaatswater. Nu blijft er dus nog de zomer over. Vorige zomer heb ik al een aantal sessies op de Leuvense vaart gedraaid en deze zomer wil ik er vol doorgaan :wink:
Nu, ik weet dat de benedenvaart de laatste jaren nogal druk is, en dat de meeste mensen liefst geen info delen, maar zijn er misschien collega's met wat tips voor de benedenvaart of die mij willen helpen? Zomer zou naar het schijnt niet echt het makkelijkste seizoen zijn op dit water, maar persoonlijk vind ik dit niet zo erg, ik heb geen bang van een beetje blanken en het zal dan waarschijnlijk ook een stuk kalmer zijn :) Ik ben best een ervaren visser en heb ook wel een aantal ideeën over hoe ik het ga aanpakken, maar geholpen worden door iemand met ervaring op dit water is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Indien iemand van jullie dit zou willen doen, en mij zo geweldig wilt helpen, zou ik dit zeer op prijs stellen.

Met afwachtende groet,
Robbe
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-01-2012 21:44

Hoi Rob,

In het VBK boek Carpe Diem staat een aardig stuk over de Leuvense vaart, geschreven door Stef Michiels.

Dit boek:

Afbeelding

Misschien dat je daar iets aan hebt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

13-01-2012 22:05

Eus, dit wist ik nog niet, bedankt in elk geval!
Het is niet het makkelijkste water van Belgie, zowel om karper te vangen als om info te verkrijgen...
Maar na goed rondzoeken en een kennis die er vist en mij eventueel ook op weg wil helpen, begin ik toch een beeld te krijgen van de goede aanpak denk ik :)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

02-02-2012 20:19

Je zou ook nog eens het blog van Geert Vandeplancke door kunnen spitten, en wellicht is hij ook wel bereid je wat info te geven al weet ik niet of hij er recent ook nog gevist heeft. Maargoed die blog is sowieso het lezen waard of je er nou wat aan hebt of niet 8)

http://www.fishtic.com

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

05-02-2012 11:59

Bedankt Christian, hier ben ik iets mee!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Steven robyns
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-03-2017 06:01

21-03-2017 07:10

Deze topic is al oud maar is er nog iemand geweest?. In ben een beginnend karper visser en vis nu meestal op kanaal in willebroek maar vang er altijd visjes tot 5 kilo. Ik denk dat mijn kansen hier mss groter zijn. Iemand tips?

Grtz steven
Stefan le blanc
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-08-2015 14:23

28-03-2017 04:35

Ik heb er de voorbije jaren al paar keer per seizoen gevist. Ze trekken er echt rond.
Heb dagen gehad waarop ik er 3 op een dag ving en vele dagen geblankt. Enkel nog maar schubs gevangen met ls hoogste gewicht bijna 10 kilo. Ik viste meestal kort bij de brug van battel maar sinds de werken aan de brug daar heb ik het gevoel dat ze er nog amper paseren.
Plaats reactie