Foudraal/quiver (losse sleeves)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-01-2017 08:44

Goedemorgen heren,

Ik ben op zoek naar een quiver/foudraal waar ik fatsoenlijk 3 gevoerde sleeves in kwijt kan incl. wat banksticks, net etc.

Zelf een beetje rond gekeken, maar wat ik veelal tegen kom, zijn quivers waar de onderkant erg nauw is.

Iemand een idee?
~~Dreams can be true.~~
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2017 10:58

Tino, niet meteen gaan lachen - dat doe je straks maar wegens de prijs -, maar ik heb o.a. een quiver foudraal van 't merk NGT. Hoewel ik daar geen sleeves bij gebruik, past de gevoerde sleeve van m'n penhengel daar gewoon in. Zelfs m'n 60" Fox oval gaat met grondzeil in het centrale vak. Koste destijds iets van 25 euro bij CarpControl en is nu her en der nog goedkoper te vinden.

https://www.visdealshop.nl/karper-foudr ... oldall.htm

Voor die 20 euro kan je je geen breuk vallen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

06-01-2017 19:10

Ik heb zelf de Shimano Olive Rod Quiver. Deze werd door Visdeal ergens in november aangeboden incl. 3 rod sleeves voor 39,95 euro. Er passen tot wel 6 sleeves aan de quiver, er zitten 2 vakken op en binnen is ruimte voor een parapalu, brolly o.i.d. Enig nadeel is dat de meegeleverde rod sleeves niet gevoerd zijn.

Omdat ik al twee Olive padded rod sleeves heb, heb ik de 3 sleeves verkocht en nog een Olive padded rod sleeve er bij gekocht. Drie hengels meenemen is voor in principe voldoende.

De adviesprijs is 89,95 euro, maar voor 39,95 euro is het geen verkeerde quiver, ook al zitten er ongevoerde sleeves bij.
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

07-01-2017 11:39

Jeroen, ik heb dezelfde quiver van shimano via visdeal aangeschaft maar ik snap niet hoe jij een plu in die quiver wilt stoppen, aangezien de bovenzijde niet open is/kan. Deze quiver kan naar mijn idee alleen gebruikt worden om een compacte tent in te vervoeren...En idd de sleeves zijn niet gevoerd, dus dat is wel jammer..

Maar mochten er nog mensen zo'n quiver willen kopen, heb nog één nieuw in de doos, welke ik graag verkoop voor een zacht prijsje!
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

07-01-2017 13:26

Ik zag hem al op Marktplaats voorbij komen.

Ik heb hier een paraplu (doorsnede 160cm) met een totale lengte van 1.15 meter. Deze past binnen in de quiver. Alleen gebruik ik nooit een paraplu of brolly, aangezien ik alleen korte sessies vis en graag mobiel wil blijven. Ik gebruik de quiver alleen voor het opbergen van de banksticks, weegzak en het landingsnet.

Ik begrijp ook niet waarom Shimano bij de Olive rod quiver niet gewoon de Olive padded rod sleeves meegeleverd heeft. De Olive rod quiver heb ik enkel en alleen gekocht vanwege de sleeves. Achteraf had ik beter het compact rod sleeve 2+2 kunnen aanschaffen via visdeal. Ik zag nl. pas later op een YouTube filmpje dat in beide zijvakken een rod sleeve past en de banksticks e.d. passen er ook in.
Plaats reactie