Naakte vrouw op je stek !!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-09-2016 10:48

Tenminste, dat behoort tot de mogelijkheden. :lol:

Vriendin lief wilt namelijk wel eens een weekje met mij mee naar Frankrijk. In Nederland komt ze wel eens buurten als het lekker weer is(en ik een bbq aan wil zetten). Heel soms blijft ze zelfs een nachtje slapen, dus wat ik uitspook snapt ze inmiddels wel.

Een weekje samen naar Frankrijk lijkt mij best wel eens gezellig maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat aan moet pakken. De barre omstandigheden waaronder ik normaliter zelf vertoef zijn niet echt vrouw vriendelijk en bovendien ruikt ze na een week zonder douche waarschijnlijk hetzelfde als mijn landingsnet. :lol: :lol:

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een water/regio waar wat campings aan het water liggen, of in de buurt van een water. Zodat ik mijn aandacht tussen haar en de vissen wat eerlijker kan verdelen(je kent het wel, dorpjes bezoeken en uit eten) en zij gewoon dagelijks een washandje door d`r mossel kan halen.

* Max 1000 kilometer rijden(zijn haar woorden, ik ga mee als passagier 8) )
* Huis aan het water behoort tot de mogelijkheden, maar ik ben wel graag flexibel(dus verkas mogelijkheden naar andere wateren)
* `s Nachts door vissen is voor mij een absolute must! (zodat ik overdag meer tijd voor haar heb).

Heeft iemand goede tips over geschikte locaties om vissen en een vriendin te combineren?
Eventueel via PB mag natuurlijk ook.

Alvast bedankt!!!!
Stop wishing... Go fishing!
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

28-09-2016 11:38

Goede tip ,ander lief ;-)
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

28-09-2016 11:43

haha, leuk topic. :)

overigens heb ik door de kritiek op de vaginale cremes van de hema onlangs geleerd dat de vrouwelijke 'mossel' een zelfreinigend orgaan is dus die behoeft weinig hygiëne. maar goed, pleksex met 2 stinkende lijven lijkt mij ook niet echt aantrekkelijk.

veel betaalwateren hebben sanitaire voorzieningen, maar als betaalwateren niet jouw ding zijn dan maar een camping bij je viswater zoeken. Frankrijk staat vol campings, zeker in de toeristische gebieden dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn om iets geschikts te zoeken.

succes :)
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-09-2016 12:43

Daniels Benny schreef:Goede tip ,ander lief ;-)


Ik denk niet dat de kans groot is dat ik er nog eens eentje tref die er geen problemen mee heeft dat ik ieder weekend vis en daarbij nog een keer of 5 per jaar in Frankrijk zit.

Bovendien staat elke avond mijn eten klaar, hangt m`n kleding schoon in de kast en `s ochtends ligt er een broodpakketje voor op m`n werk klaar....

Hmmmm nee... inruilen is geen optie :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-09-2016 12:51

Klopt Joost, een betaalwater is voor mij een no-go dus dat behoort zeker niet tot de opties.

Veel campings inderdaad in Frankrijk, echter ben ik nooit eerder op zoek gegaan naar interessante wateren met een camping eraan(eerder zo ver mogelijk er vanaf).. Vandaar deze vraag!
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

28-09-2016 13:14

@ David:
het hoeft niet per se een camping te zijn he. Frankrijk staat ook vol met zogenaamde 'routiers', goedkope eetgelegenheden voor de vrachtwagenchauffeur met altijd douchegelegenheid. ik weet zeker dat je daar ook voor een habbekrats gebruik mag maken van de aldaar aanwezige douches. vaak staan die routiers op een kwartier/halfuur rijden van elkaar, zeker op de doorgaande wegen.

zie deze link eens, kaartje van Frankrijk, klik op een departement, en krijg een nieuwe plattegrond van het departement met alle routiers.

http://www.relais-routiers.com/

veel doorgaande wegen lopen langs een rivier. ik zou zeggen, ga op een rivier vissen ter hoogte van een routier, of zoek een openbaar water bij een routier.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

28-09-2016 15:02

Check onderstaande link eens, 157 mogelijkheden :wink:

viewtopic.php?t=28205

Voor de campings is vooral deze link wel nuttig: http://moncamping.net/?Rub=Accueil&Act=Accueil
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-09-2016 16:25

Bruikbare info Joost en Lorenz.

Thnx!
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

15-12-2016 09:22

Nou ik denk dat ik eruit ben.. Heb voor komend voorjaar namelijk mijn zinnen gezet op een pittoresk Frans kanaaltje waar ik een aantal weken geleden voor het eerst een kijkje ben wezen nemen.

Kanaalvisserij is veel verkassen. Ik wil dagelijks vanaf 19:00 de hengels erin hebben liggen en `s ochtends om 11:00 weer weg rijden.

Zo hebben we de hele middag de tijd om stekken aan te voeren, wat rond te wandelen, boodschapjes te doen, dorpjes te bekijken en (op haar verzoek) te douchen. :lol:

Nu alleen nog even bedenken hoe ik het ga organiseren qua onderkomen. Het is namelijk steeds een onderkomen voor 1 nachtje en zelf vis ik het liefste de volle week onder mijn open pluutje. Zij wilt het liefste wel "samen" in/onder één tentje liggen omdat dit een veiliger gevoel geeft voor haar. Alleen ik zie het niet zitten om elke dag een tent met overwrap op- en af te moeten breken... :lol:

Maar het plan begint vorm te krijgen!! 8)
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-12-2016 16:44

1 ding scheelt David. Nu kun je die gouden pik van je op laten poetsen mocht het je weer voor vallen dat je een paar bakken eruit ramt ! :)
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

16-12-2016 10:04

Haha goed gezien Rik!

Eerst maar eens wat zien te vangen :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-12-2016 10:06

Ik denk niet dat de kans groot is dat ik er nog eens eentje tref die er geen problemen mee heeft dat ik ieder weekend vis en daarbij nog een keer of 5 per jaar in Frankrijk zit.

Bovendien staat elke avond mijn eten klaar, hangt m`n kleding schoon in de kast en `s ochtends ligt er een broodpakketje voor op m`n werk klaar....

Hmmmm nee... inruilen is geen optie :lol:
Delen misschien :D..?!

Wat betreft telkens een tent opzetten? Is een basiskamp in een goedkoop huisje of op een camping in een waterrijke omgeving geen passend idee? Dan kan je met z'n twee nachtjes pakken onder een oval en twee stretchers en verder terugvallen op het vaste honk.

Ik moet wel zeggen dat het constante aanvoeren, verkassen en nachten pakken zoals jij van plan bent een aanslag is op je gezamenlijke - of gescheiden, wanneer jij solo nachten pakt - vakantieleven. Want vroeg of laat ben jij gaar, of je niet vissende en 'thuis' slapende vriendin er klaar mee, en is het niet meer leuk.

Kanaalvisserij is veel verkassen.
..En die nachten; Nog niet het idee gehad dat ik die nodig had. Heb het idee dat veel karpervissers zich daar aan vast klampen, terwijl het een visserij is die wat mij betreft beperkt. Ook de hoeveelheid materiaal die vaak wordt meegesleept...

Ik zelf opteer liever voor de eerste dagen gezamenlijk de omgeving afzoeken (na gedegen huiswerk) en meerdere stekken voorvoeren. Dat haalt al een beetje de spanning van de boog. Tussen de bezoeken aan de wateren door kan je gewoon met het gezin (jij met vriendin) wat ondernemen, want je rijdt toch van dorp naar dorp. En om de dag ga je vissen - gezellig met gezin/vriendin - waarbij er vaak een stek het meest productief blijkt en die je eventueel als hoofdzakelijke visstek kan aanhouden (verder een back up stek, evt. voor de laatste dag).

Werkt ook met dagelijks ochtendsessies uitwisselen over stekken die je met bollen en tijgers onderhoudt, of die je evt. 's avonds met kleiner aas aanvoert (compactere voerplekken) en de volgende ochtend met weinig materiaal bevist. Vis je ook niet snel iets kapot. Stek niet, onderlinge verstandhouding niet. Mooi, een gezamenlijke dag met het goede humeur van de vangst beginnen en gewoon aardig wat nachtrust pakken...

Ik dacht ik deel het idee maar, want ruzie in de tent verkort een vakantie en dus ook de door jou gehoopte vistijd :wink: . In ieder geval vangse!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-12-2016 11:13

Mijn ervaring is dat je overdags op een kanaal voor jan l zit te vissen :)
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

16-12-2016 12:48

Zit wel een kern van waarheid in Marco. De tijd kan ook wat eerlijker verdeeld worden. Toch wil ik wel graag de nachten kunnen vissen omdat ik uit ervaring weet dat dit op dergelijke wateren vaak gewoon beter is(uitzonderingen daargelaten).

Ik ga nog maar eens bedenken hoe ik dat in het vat ga gieten.. Misschien inderdaad wel een huisje en om de nacht vissen ofzo. Eens even kijken hoe madame erin staat.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-12-2016 14:21

Dan zou ik du der niet vergeten mocht je dat willen gaan ondernemen. Vanuit de camping kun je alle kanten op David.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

16-12-2016 21:30

@David, aan de Lot heb je ook leuke campings. Kijk daar ook eens naar.
Een maat is er een paar keer geweest. Goed toeven op de camping en je kunt er goed vissen.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-12-2016 11:36

David, beperk je doen en laten niet door je op een kanaaltje blind te staren. Focus op een omgeving/regio met voldoende watertype opties, waar je op zoveel mogelijk wateren met je (vakantie)vergunning terecht kan...

Kan je doen wat je wilt :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-12-2016 08:19

Het was 8 september een heerlijke nazomer periode, nog flink warm.
In de ochtend vang ik een beer van een kanaalschub net nadat ik m'n eitjes had gebakken.
P1010977 32p - kopie.JPG
(179.07 KiB) 3458 keer gedownload

Weinig vissen in de ochtend gevangen daarzo en na een blanknacht meer dan welkom.
Net nadat ik weer netjes in lig komt er een trollend stelletje voorbij in een mooi roofvisbootje, ze zien mij altijd laat en schrikken zich dan een hoedje, kerpelvisserts staat tot lijnen haken.
Uitwijken had niet gehoeven ik vis namelijk onder de top, we groeten elkaar en zeg dan ook waar ik lig.
Ze gaan voorbij en het wordt warm, ik ga op een stapel pallets zitten in de schaduw en verzink in een mooi boek.
Een uurtje later hoor ik ze weer aan komen tuffen en netjes als ik ben kijk ik weer heel even over m'n boek om ze te groeten 8) wat ik dan zie :o :o :o
Mevrouw zit poedelnaakt wijdbeens recht tegenover me met een vishengel in haar hand, alle 140+kg.
Ze raakt het wierveldje met haar kunstaas draait binnen en bukt zo voorover om het vuil er af te halen.
Zit je dan :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Meneer was nog normaal gekleed en zag ook geen zweet op z'n voorhoofd. :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-12-2016 09:45

Gelukkig hield in jouw verhaal de man z'n kleding aan. Dat was in mijn homo openlucht orgie verhaal wel anders :-? :x ...

Leuke schub trouwens.

PS: Ik moet zeggen dat ik vis (hier) op een kanaal ook overdag vang. Omstandigheden, voorvoeren en locatie zijn medebepalend.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

19-12-2016 10:11

Haha goed verhaal Harm! :lol:

Ik wil me ook niet blindstaren op een kanaal maar dit specifieke kanaaltje staat sowieso op de planning om komend voorjaar aan te pakken.

De gedachtegang was dat die mobiele visserij misschien juist wel goed te combineren valt met het meenemen van m`n meisje, omdat je dan sowieso niet aan één stek verbonden zit.

En juist omdat de visserij zo simpel is(beetje voorvoeren, onderhands worpje de sloot in en klaar) scheelt het enorm veel tijd om spot on te liggen. Tijd die ik weer kan besteden aan madame. Want als ik om 19:00 op de stek aan zou komen ben ik om 19:15 aan het vissen(met de juiste voorbereidingen uiteraard). Een groot water waarbij er secuur gepeild en uitgevaren moet worden vergt toch meer tijd en energie ben ik bang.
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-12-2016 11:13

Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt, punt.

Als tip wil ik je meegeven dat er naast zulke kanaaltjes in een behoorlijk aantal gevallen ook het riviertje zelf nog loopt (bij zoiets als Canal des Ardennes niet het geval). Bovendien zit er meer tussen een sloot en groot water.

Vorig jaar september in midden Frankrijk last minute een huisje gehuurd voor iets van 175 euro voor 10 dagen. En nee, het huisje was zeker niet top, maar het weer was dat wel. Met 30C en een lekkere bries in de schaduw van een bomenrij een aantal maal aan een ruim 15 kilometer lang stuk van een riviertje gezeten. Het water was ter plaatse 30 meter breed en 6 meter diep (steil verloop), en de worpen eenvoudig. Zeg maar van drie meter uit de hengeltop (zaten van die hengel af), tot tegen een plompenveld aan de overkant. Gewoon met lood van 80 gram, en verder was voor alles een toploodje van 20 gram voldoende.

Ook hier bleek dat drie hengels wel konden, maar voornamelijk de twee kanthengels - was 't alsnog snel twee a drie meter diep - het deden. Aanbeten kwamen verspreidt over heel de dag. Om dat te bewerkstelligen had ik telkens op voorhand twee dagen ruim verspreidt gevoerd met boilies en tijgernoten, en zo voerde ik tijdens het vissen ook aan. Maar dan minder voer. Geen haast om een aanbeet te krijgen, maar lekker met het gezin genieten van de mooie omgeving en weersomstandigheden.

Lekker man, 's ochtends in m'n up crossend over landwegen op weg naar het ongewisse van wateren en voerstekken, even langs een bakkertje voor heel 't gezin, en uiteindelijk - na een paar keer voorvoeren - vissen tegenover een prachtig Chateau, wild ree in 't veld...

VAKANTIE!

Succes :wink: !
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 19-12-2016 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

19-12-2016 11:38

Klinkt inderdaad errug relaxed zo Marco!

Ik ben voor 8)
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-12-2016 11:41

Liefst 't jaar rond, haha :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie