DEEPER Smart Fishfinder voor de actieve (pen)visser


Plaats reactie
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

10-12-2016 13:05

Beste penvissers,

Aan het begin van een ochtendje penvissen voer ik meestal op een beperkt (4-6) aantal plekjes om de vis op de stekken te krijgen of te houden. Al vissende krijg je na verloop van tijd meestal wel een indruk of er vis op de plek zit (lijnzwemmers, wellingen, enz..). Ikzelf vind het extra spannend om het idee te hebben dat de vis op je plek rondscharrelt.

Een Deeper Smart Fishfinder lijkt mij een interessant hulpmiddel voor de actieve visser om sneller een idee te krijgen of er visactiviteit is op de voerplekjes. Hebben jullie al ervaringen met het gebruik van de Deeper als hulpmiddel bij het penvissen?

Groeten,

Humphrey
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-12-2016 15:24

Penvissen of anders...

De vismethode is niet zo relevant. Een werp bare dieptemeter is gewoon erg handig om even stekken af te speuren en evt. aanwezige vis te lokaliseren. Helemaal tijdens de winterperiode wanneer het toch al lastig kan zijn. Ik gebruik op die manier zo zelf soms m'n 2e smart cast eendje aan de hengel (1e verbouwd voor de voerboot).

Overigens heeft elke dieptemeter een minimum waterdiepte nodig en is er vaak geen vis/banaan op het scherm te zien wanneer de vis in het koude water echt roerloos met de buik op de bodem ligt. Maar bij een beetje vis activiteit of boven een taludje is het handig spul...

Overigens zou ik meer benieuwd zijn naar waar ze liggen en dan pas voeren, dan voeren en vervolgens met de fishfinder checken of ze er zitten om er dan pas te gaan vissen :roll: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie