Ervaringen JRC Beetmelders


Plaats reactie
John v\d Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-11-2011 17:55

03-09-2016 08:44

Beste boarders,

Wat zijn de ervaringen met de JRC beetmelders?
Werkt het zonnepaneeltje goed?
Is het materiaal stevig genoeg?
Heb ergens iets gelezen over mankementen met het wieltje.
Graag jullie ervaringen.

Dankbare Groet John
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-09-2016 09:35

Ik heb zelf nu 2 jaar de JRC DS3, doen het altijd goed en zijn betrouwbaar! (van zon tot vorst tot regen)

De solar versie zou ik echter wel laten liggen aangezien alleen met die versie af en toe wat problemen zijn.

De DS3 melders hebben alle moderne opties en alles is in te stellen.

De LR01 batterijen zijn goedkoop (nog geen euro per stuk) http://www.batterijservice.nl/nl/gp-910a-lr01-n.html (verzenden is 1,50 of zo)

Ik doe een heel seizoen met de batterijen, aan het einde van het seizoen haal ik ze er uit en in het voorjaar zet ik er weer nieuwe in.

Had toen zelf 3 melders, receiver en een gratis bivvy lamp welke aangaat bij een aanbeet voor 380 euro.
Plancke Lorenzo
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-12-2015 19:46

03-09-2016 11:52

Hoi John
Ik zelf heb de dsi al bijna 3 jaar in mijn bezit ben er tevreden of zeker de handige optie's die erop zitten .
Bij mij is er al 1 defect op , de gevoeligheid kon ik niet meer instellen en soms begon hij te piepen zonder aanleiding .
Waarschijnlijk een vocht probleem kan natuurlijk altyd voorkomen het is en blijft elektronica .
Ik heb hem een week of 2 binnen gedaan bij de hengelsportzaak ik zou hem 5 weken kwijt zijn met het verlof en zo duurt wat langer .
Op sommige site's staat er 24 maanden garantie en op andere 36 maanden over de dienst na verkoop service kan ik nog niets vertellen bij een week of drie hopelijk wel .
Ik had er maar 299 voor betaald 4 plus zender (ik heb wel 30% korting in de zaak )
MVG Lorenzo
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-09-2016 12:00

Je krijgt standaard 2 jaar garantie, als je ze registreert bij JRC (binnen een bepaalde tijd na aankoop) krijg je 1 jaar extra.
John v\d Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-11-2011 17:55

03-09-2016 20:46

Arno en Lorenzo bedankt!
Plancke Lorenzo
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-12-2015 19:46

09-11-2016 19:44

Beetmelder vorige week terug gehaald ipv 5 weken heb ik hem 10 weken kwijt geweest .
Hij was al een paar maanden uit garantie , maar toch niets moeten betalen voor de herstelling .
Zodus zit het wel goed met de dienst na verkoop , enkel die verzending duurde wat lang . Als dat aan jrc ligt of aan de hengelsportzaak weet ik niet .
MVG Lorenzso
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-11-2016 16:15

Heb de solar versie gehad.. en idd bagger tot 2x kapot gegaan en hoefde geen nieuwe meer..

Kreeg als compromis de ds3 aangeboden die net toen uit warene en dat is een verschil van dag en nacht... werkt super en is energie zuinig en de safehouse functie vind ik wel fijn en er zitten nog meer functies op die naar mijn mening niet veel waarde hebben, zoals 7 verschillende kleuren ect maar goed het zit erop maar je hoeft het niet te gebruiken... bereik met zender is ook meer dan voldoende.. en de rest is door de voorgangers al gemeld..

Al met al hier ook goede ervaring en goede service van jrc...

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

14-11-2016 08:52

In dit topic werd er ook nog naar gevraagd:
https://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=38&t=81961&start=25

En daar schreef ik het volgende over mijn DSI setje:

Ondertussen een jaar of 3 de JRC Radar DSI in gebruik(lees: ongeveer 400/450 nachten). Een prima pieper die onder alle omstandigheden doet wat hij moet doen. Het bereik van de receiver is helemaal top en dus altijd het volle vertrouwen. Zo`n groot bereik heb je toch helemaal niet nodig? Als ik een hengel 100 meter bij mijn plu vandaan positioneer(uiteraard obstakel vrij vissen). Dan heb ik dan bereik dus wel nodig. Ik heb Delkim`s gehad en dat schoot gewoon tekort. 75 tot 100 meter bereik werd lastig als er een boompje tussen stond.

Verder moet je wel voorzichtig omgaan met de JRC`s. Het schroefdraad wil nog wel eens breken en onder garantie repareren doet JRC niet aan. Bij mij is er eentje gesneuveld en dankzij een meedenkende winkelier is dit toch nog netjes opgelost. JRC staat er nou eenmaal om bekend dat hun service waardeloos is.

Ook zoiets: Ik koop een set piepers in de tijd dat JRC hun oude logo nog hadden. Krijg een gerepareerde terug met een nieuw JRC logo erop. Dus nu heb ik nieuwe en oude logo`s door elkaar heen op 1 pieperset. Als bankstick visser erger ik me hier niet aan maar op een rodpod is het geen gezicht(het oog wilt ook wat).

Als ik nu een nieuwe set nodig zou hebben dan werd dit hoogstwaarschijnlijk de Fox MXr of de Nash S3. Beide zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse. Hierbij denk ik dat de Nash S3 meer te bieden heeft(verder bereik van de receiver en meer instelmogelijkheden betreft gevoeldigheid). Al is de fox daarentegen wel gewoon oud, vertrouwd en bewezen kwaliteit.

Waarom geen Fox NTXr? Omdat ik deze stomweg te duur vind voor een kastje dat alleen maar hoeft te piepen als er een lijntje doorheen loopt.
Waarom geen Delkim? Bereik van de reveiver is gewoon echt bagger.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-11-2016 09:35

@david....

Wat betreft die service ben ik het niet met je eens... heb vele producten van jrc en helaas sneuvelen er wel eens een paar, maar tot op heden is het altijd netjes opgelost of vervangen..

Maar goed iedereen heeft wel eens iets te klagen over de service van een leverancier daar zijn we hollanders voor toch.... neemt trouwens niet weg dat ze idd wel even op het oude en nieuwe logo hadden moeten letten dat is wel slordig.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

14-11-2016 11:24

Vaak komt een goede service bij de winkelier vandaan, die het op zijn beurt afdwingt bij de groothandelaar.

Vorig jaar was er nog een hele rel op Facebook, kerel had een JRC tent gekocht bij winkelier X. Binnen een paar maanden was die tent gesneuveld en de reactie van de winkelier was dat JRC daar geen garantie op wil geven. Hij heeft toen JRC zelf benaderd en zij zeiden doodleuk dat hij ondeskundig met de tent om was gegaan.... Niet alleen geen service maar ook nog eens beledigd worden door het merk zelf :lol: :lol:

Daarom is het naar mijn idee zo belangrijk om je spullen alleen te kopen bij winkeliers die bekend staan om hun goede service en niet persé om hun scherpe prijzen. Want als er wat aan de hand is moet het gewoon geregeld worden ook.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-11-2016 07:41

Dat is onzin puur sang....

Mijn melders had ik in engeland gekocht en waren kapot de winkelier wou me onder geen beding helpen.. ik heb toen jrc zelf gebeld en hun hebben mij uitermate goed geholpen. En vonden het vreemd dat een winkelier die hun spullen verkoopt zo deed. Want waar je ook het product koopt van merk x ze kunnen je altijd wel helpen...

Zo ben ik dus via jrc door gestuurd naar hareco en die hebben de kapotte set mee gegeven aan de vertegenwoordiger van jrc.. dus niet alleen zoals je nu begrijpt ligt de service bij de winkelier.

En dit was niet de eerste keer dat een winkelier niet wou helpen of vond dat het mijn fout was dat het kapot was gegaan. Terwijl er garantie opzat ect...

Maar goed ligt er denk ook wel aan hoe je je zelf opstelt en wat er kapot is ect denk ik zo..

En wat bet4eft die tent.. ja ik ken mensen die slopen alles in paar keer gebruik weet natuurlijk niet hoe deze persoon om gegaan is met zijn spullen.. en als het 1 op de 2000 is dan valt dat heus nog mee lijkt me.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

16-11-2016 08:57

Daar heb je ook weer een punt.

Ik heb er allemaal niet zoveel ervaring mee, heb eigenlijk zelden kapotte spullen.
Wel spullen die vervangen worden omdat ze versleten zijn maar dat mag ook wel met pakweg 100/125 nachten op jaarbasis.

Dat is ook het lastige aan een beoordeling van spullen, soms hoor je mensen over bepaalde producten dat het helemaal top is omdat ze het al 5 jaar probleemloos gebruiken. Maar als die mensen hooguit 10/20 nachtjes per jaar vissen is dat voor mij totaal geen referentie zegmaar...

Wat betreft de JRC Radar DSI piepers(om on-topic te blijven). Nu inmiddels minimaal 450 nachten(heb het niet bijgehouden, maar zoiets schat ik in) in gebruik en nog steeds erg tevreden. Reken dat eens om naar je eigen aantal nachten per jaar en wellicht praten we dan wel over 10/15 jaar gebruik. :wink:
Stop wishing... Go fishing!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-11-2016 17:43

R de Winter schreef:Dat is onzin puur sang....
Mijn melders had ik in Engeland gekocht en waren kapot de winkelier wou me onder geen beding helpen.


en terecht, die leverancier in Engeland heeft zijn winst marge opgestreken en nu zal een winkelier hier de shit op moeten knappen? no way, dan zul je met je grieven bij de leverancier moeten zijn, die is aansprakelijk voor de gebreken. Gun de winkelier hier zijn boterham en hij zal voor je klaar staan, maar hij is geen verlengstuk van de producent wanneer je je spullen elders koopt. Ook zijn tijd is geld.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-11-2016 09:55

herman hulsman schreef:
en terecht, die leverancier in Engeland heeft zijn winst marge opgestreken en nu zal een winkelier hier de shit op moeten knappen? no way, dan zul je met je grieven bij de leverancier moeten zijn, die is aansprakelijk voor de gebreken. Gun de winkelier hier zijn boterham en hij zal voor je klaar staan, maar hij is geen verlengstuk van de producent wanneer je je spullen elders koopt. Ook zijn tijd is geld.



Er bestaat altijd nog een wettelijke garantie waar een winkelier zich aan MOET houden... zou mooi zijn dik verkopen maar niet de service en garantie verlenen....

Daarbij heeft hareco goed gehandeld want kom er nu vaker me spullen halen... met name 4 shimano ultegra 14000 dis wie pakt hier nu de meeste winst!!

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

17-11-2016 10:21

Hareco is ook gewoon goed man.
Die staan al jaren lang bekend om hun super service.

Ik kom er graag!
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-11-2016 11:28

R de Winter schreef:Er bestaat altijd nog een wettelijke garantie waar een winkelier zich aan MOET houden


Alleen als die winkelier ook degene is die het aan jou verkocht heeft.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

17-11-2016 11:44

R de Winter schreef:
Er bestaat altijd nog een wettelijke garantie waar een winkelier zich aan MOET houden... zou mooi zijn dik verkopen maar niet de service en garantie verlenen....

Daarbij heeft hareco goed gehandeld want kom er nu vaker me spullen halen... met name 4 shimano ultegra 14000 dis wie pakt hier nu de meeste winst!!

Cheers.


ja natuurlijk, voor de goederen die hij leverde, maar niet voor goederen die elders gekocht zijn, dat is ook wat ik duidelijk stel. Hoe denk je dat het voor een winkelier is, wanneer hij een volledige product uitleg aan een klant geeft en die klant het vervolgens bij een webshop aanschaft om vervolgens met de problemen bij een winkelier binnen te stappen? het moet natuurlijk niet gekker gaan worden.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

17-11-2016 20:10

Als je een product in de EU hebt gekocht dan kun je hiermee terecht bij iedere officiële EU dealer van dit product.

Dat ze dit niet zelf verkocht hebben doet niet ter zake.

JRC geeft zelfs aan waar hun dealers zitten: http://www.pfcatalogarc.com/find-a-dealer/?lg=nl
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

17-11-2016 20:45

Arno van Beek schreef:Als je een product in de EU hebt gekocht dan kun je hiermee terecht bij iedere officiële EU dealer van dit product.

Dat ze dit niet zelf verkocht hebben doet niet ter zake.

JRC geeft zelfs aan waar hun dealers zitten: http://www.pfcatalogarc.com/find-a-dealer/?lg=nl


Dan gauw in de doos en opsturen naar JRC. Toedeledokie! Daar ga je als fysieke winkel toch geen tijd aan besteden aan dat type "klanten".

Ik zou me werkelijk kapot schamen. Lekker de goedkoopste winkel uitzoeken en dan menen recht te hebben om bij problemen aan te kloppen bij degene die je niets eens waardig achtte om het product te leveren. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Of vind jij dat wel normaal dan?

Maar ja, tegenwoordig schaamt niemand zich nog ergens voor.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

17-11-2016 20:48

R de Winter schreef:Daarbij heeft hareco goed gehandeld want kom er nu vaker me spullen halen... met name 4 shimano ultegra 14000 dis wie pakt hier nu de meeste winst!!Cheers.


In jouw geval ja. En dat is mooi/fijn/prijzenswaardig. Maar denk je echt dat dit maatgevend is voor het gedrag / de verwachting van koopjesjagers? Ik twijfel daar sterk aan.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-11-2016 07:32

Nee leen dat denk ik niet en hoor je mij ook niet zeggen maar goed iedereen kijkt hier anders tegenaan...

Herman... ik had het ook over goederen die hij geleverd had, maar die engelse pannenkoek dacht waarschijnlijk hij woont toch te ver de mazzel.. terwijl ik het op mijn kosten gewoon wou opsturen. En ik had ze niet via een webshop gekocht maar was er in de buurt toevallig en zag ze voor mooie prijs liggen en niemand laat 100 euro korting aan zich voor bijgaan op zo'n setje...

En tnx arno.. toch nog iemand die het begrijpt....

Ontopic.... de jrc melders en dan NIET DE SOLARS VERSIE.... zijn gewoon top en kun je met een gerust hart kopen en veel plezier aan beleven...
En mocht je iets hebben wat niet in orde is gewoon jrc bellen ze doen er echt niet moeilijk.

Cheers.
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

18-11-2016 10:59

R de Winter schreef:Herman... ik had het ook over goederen die hij geleverd had, maar die engelse pannenkoek dacht waarschijnlijk hij woont toch te ver de mazzel.. terwijl ik het op mijn kosten gewoon wou opsturen. En ik had ze niet via een webshop gekocht maar was er in de buurt toevallig en zag ze voor mooie prijs liggen en niemand laat 100 euro korting aan zich voor bijgaan op zo'n setje...


Dat kan ik ook goed begrijpen, het mes snijdt aan twee kanten in deze, we zitten nu eenmaal in een tijd dat de meesten toch een beetje op de centjes moeten passen, zeker ook in onze liefhebberij, zaak is het wel, om voor ogen te houden dat niet het complete product in de verpakking zit, nazorg ervaar je pas dan wanneer het mis gaat, in de meeste gevallen niet dus, maar zo ja, kun je toch maar beter wat meer hebben betaald.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-11-2016 12:54

leen snoek schreef:Ik zou me werkelijk kapot schamen. Lekker de goedkoopste winkel uitzoeken en dan menen recht te hebben om bij problemen aan te kloppen bij degene die je niets eens waardig achtte om het product te leveren. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Of vind jij dat wel normaal dan?

Maar ja, tegenwoordig schaamt niemand zich nog ergens voor.


Soms lopen dingen gewoon anders als je gewild zou hebben, stel je bent op vakantie ergens in de EU en je bent iets vergeten, het wordt gestolen of je ziet daar iets wat je graag wil hebben dan koop je het daar.

Als het dan defect gaat dan zou het een beetje vreemd zijn dat je dan terug moet terwijl er een dealer van dit product op de hoek zit.

En als je nu verhuisd? dan ga je ook naar de dichtstbijzijnde dealer en hoef je ook niet terug naar de andere kant van het land.

Dit zelfde geld ook voor auto's, een nieuwe auto die je bij Ford in Groningen koopt krijgt gewoon garantie bij iedere Ford dealer in de EU.

Dealer zijn heeft voordelen (lagere prijs inkoop) maar soms ook nadelen (service en garantie)

Als je dit niet aanstaat staat het je vrij om geen dealer te worden en betaal je meer voor je producten, je zal er dan echter wel minder op verdienen.

Wel de lusten maar niet de lasten gaat hier gewoon niet op en dit is maar goed ook, in het verleden is hier misbruik van gemaakt door dealers en daardoor is deze wetgeving er nu ook ter bescherming van de burger.
Plaats reactie