De Gebrande Hoef, Rucphen

Plaats reactie
Remon de Hoon
Berichten: 13
Lid geworden op: 18-03-2010 21:17

21-05-2010 10:55

Hallo,

ik ga over een tweetal weken op De Gebrande Hoef zitten te karperen. :wink:

Kent iemand dit betaalwater en hebben jullie bepaalde taktieken op dit water met betrekking tot de onderlijnen en aas, enz.

En..? Het ondiepe of het diepe op dit moment, mij lijkt het ondiepe geschikter op dit moment. Zijn er ook nog bepaalde speciale dieptes, thaluds, of hotspots op het meer? :D

Laat maar weten!

Met vriendelijke groet,

Rémon de Hoon :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

21-05-2010 13:18

Gebrande Hoef? Ooit, in een grijs verleden wel eens gevist. Een beaasde haak aan je lijn, ingooien en vangen, was toen de toe te passen tactiek.
Is het tegenwoordig een betaalwater? Volgens mij kun je er gewoon een vergunning voor kopen. (Bij Dré Vriends in Achtmaal) Ik weet niet wat je ervan verwacht, maar het is volgens mij nog steeds geen al te bijzonder water. Hoe dan ook: succes en veel plezier.
Ik weet het ook allemaal niet...
patrick van oorschot
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-05-2004 23:28
Locatie: etten-leur

23-05-2010 00:14

is dat niet de put die tegen roosendaal aanligt?
zo ja zit er veel klein spul op en zijn er erg diepe stukken.
heb er zelf ook ooit gevist een beetje richting bosrand gooien en had er 4 ofzo zwaarste 6 pond.
desalnietemin een leuk water om het te leren....
succes
Martijn Martens
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-06-2010 15:02
Locatie: Roosendaal

25-08-2010 14:24

Is dit een betaalwater en zo ja, waar moet je een vergunning halen? Ik ben van plan om hier op korte termijn te gaan vissen. Meer info of telefoonnummers graag een privebericht sturen.
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

25-08-2010 15:46

vergunning kun je halen bij
Vriends Hengelsport
Buntweg 1
4885 KT Achtmaal
Tel: 076-5984747
het is geen betaalwater, er zit heel veel kleine vis van rond de 12 a14pond je kunt er wel veel vangen op een dag.
succes met vangen.
groeten ruud
Gebruikersavatar
Marjo Krebbekx
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-08-2013 22:48

27-08-2013 22:56

Het is al even geleden dat hier een discussie over was maar ik zit met een vraag...

Ik wil mijn broertje een beetje kennis laten maken met het karpervissen en zoek daarom een leuk meer....rivieren en kanalen is niks i.v.m. het dagen wachten op een beetje en onrust door boten.

Daarnaast zoek ik ook iets wat redelijk in de buurt is, mijn eigen woonplaats is Dinteloord dus Roosendaal/Rucphen is wel te doen.

Nu de vraag...zit hier nu 3 jaar later nog karper?

Vandaag na het werk even 3 uur gezeten, weinig wat op karper lijkt gezien...één flinke vis tussen het riet rond een uur of half 10.
Wat wel erg opviel was de grote aanwezigheid van snoek en jonge baarsjes.

Mocht hier iemand zijn die hier tegenwoordig nog vist en dit oude draadje nog bekijken....graag wat info :)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-08-2013 09:38

Je woont in D'loord? Richting Steenbergen rijden, kom je over de Vliet. 3 Dagen voorvoeren en het moet raar lopen wil je daar geen visje vangen. Ik heb het dan wel over 's nachts vissen.

Op die put richting Rucphen zit nog volop karper. Hoe heb je er gevist?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marjo Krebbekx
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-08-2013 22:48

29-08-2013 10:37

Goedemorgen Mart,

Heel erg bedankt voor je antwoord!

Hoe wij er gevist hebben was ook niet echt met een gegarandeerde vangst garantie, ik was 's avonds klaar met werken en had gelezen over die put dus na het werk spullen gepakt en voor 3-4 uurtjes vertrokken richting Rucphen. Daar op 3 plekken een handje boilies gevoerd en op ons gemak gaan zitten maar zonder resultaat. Ik vis met monstercrap/big activator/garlic robin red boilies. Monstercrap ben ik mee begonnen dit jaar en bevalt prima, de andere 2 wil ik testen.

Aan de vliet in Steenbergen heb ik een maandje geleden gezeten, maar zonder voorvoeren.. Wel één korte run gehad 's nachts maar die vond de bal waarschijnlijk smerig want goed en wel bij de hengel aangekomen was de run over.

Eén keer ook in Roosendaal aan de vliet gezeten, één dag voorgevoerd maar toen moesten we het doen met een grote brasem.

Als ik "echt" ga vissen kies ik altijd voor de nacht, heerlijk alles opzetten begin v/d middag en de middag erna weer rustig aftuigen. Het proberen of er sowieso wat leuks in het water zwemt doe ik meestal maar een paar uurtjes 's avonds.

Maar wat ik nu dus ook weer uit jouw bericht opmaak, probeer het niet zonder voor te voeren?

De manier van vissen met boilies is voor mij nog even wennen en zoeken. Ik ben 8 jaar geleden gestopt met vissen en viste toen met drijvende korst in een parkje in Dinteloord.....nu inmiddels de draad weer opgepakt en mijzelf aan het verdiepen in deze manier van vissen, wat me tot zover erg bevalt.
Martijn Martens
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-06-2010 15:02
Locatie: Roosendaal

14-09-2013 19:50

maandje geleden gezeten overdag, toen met een maat samen 7 vissen gepakt, kleinste was 10 pond, grootste 14 pond.. niet bizar spannend dus!
wel een mooie witte koi gevangen daar, strak tegen de overkant liggen op 1 meter diepte en dan pak je ze wel :D
Gebruikersavatar
Marjo Krebbekx
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-08-2013 22:48

18-09-2013 15:35

Tja, beetje geluk speelt natuurlijk dan ook wel mee.

Wij hebben er het eerste weekend van september gezeten, 1 op een nacht, 2 kwijt i.v.m. troep op de grond.
Zaten daar tegen die boer zijn land aan.

Overdag ook enkele keren geprobeerd en 's avonds na het werk maar op die tijden geen succes....

Dus of onze boilies zijn ontzettend smerig of we zaten op de verkeerde plek...mja vis zwemt overal...
Of we hebben natuurlijk gewoon net geen geluk gehad :P

Meeste karpers vang ik overigens altijd 's nachts, maakt niet uit waar ik een plekje zoek.

Maar er zit in ieder geval nog karper en is een mooie omgeving :)
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

20-09-2013 21:47

Is ooit mijn thuiswatertje geweest., en heb daar leren (karper)vissen.
Het leuke is er nu wel van af. Een hoop karper is opgegeten, een ander deel is overgezet.

Maar er zat teveel karper dus er zal vast er nog wel een hoop rondzwemmen.

Ik ben daar vooral afgeknapt op die teringbende die daar altijd achtergelaten werd door mede "vissers".
Maar ik heb daar ooit wel een leuke tijd gehad.
Mario Vermuntt
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-03-2011 00:53

11-06-2016 23:35

Zo'n 30 jaar geleden viste ik daar ook als klein mannetje(nostalgie, karper visser in wording), het was er inderdaad een flinke rommel geworden en er werd gevist om op te eten... het geheel was opgekocht om een golf terrein van te maken. Toen ik hoorde dat die failliet was en de vijver te koop stond, kon ik het als karpervisser niet laten hem (dit voorjaar) te kopen, ik heb al veel viswater zien verdwijnen over de decennia aan golfterrein, industrie terrein etc... deze iig niet meer gaat in een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) zodat er tot in lengte van dagen gevist kan blijven worden.

We hebben hem dit voorjaar opgeruimd, met 12 man aan de slag (dank aan allen) kwamen er zo al 75 volle vuilniszakken af, niet te geloven wat een rommel sommige vissers? achterlaten. Het is er nu een stuk rustiger, de visetende vissers zijn weg en het doet me deugd om te zien dat de vissers die er nu nog vissen netjes alles opruimen. De natuur hersteld, zelfs al ijsvogeltje gezien.

Huidige bestand schat ik momenteel op een 100 tal vissen, de witte koi die iemand noemde heb ik nog steeds zien zwemmen ;-) gewichten zijn doordat er vroeger zijn meegenomen/opgegeten en er minder vis zit, ook wel aan het stijgen. Nog geen toppers (op 1 van 33 pond na) zitten er enkele in de 20, de meeste eronder. 3 runs op een nachtje zo gemiddeld als er voorgevoerd wordt.

Ik hoop er een leuk karper viswater van te maken, en komende winter wat spiegels uit Frankrijk/Belgie uit te zetten en natuurlijk te monitoren hoe ze het de komende jaren gaan doen.
(heb ook al 1000 pootaaltjes uitgezet)

Groetjes,
Mario
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

14-07-2016 19:59

Mooi om te horen dat deze mooie plas in ere wordt hersteld. Ook ik heb heel wat uurtjes in mijn jeugd doorgebracht aan deze vijver. Maar na de verhuizing al jaren niet meer geweest, totdat ik laatst toevallig voorbij kwam gereden. ik kon het niet laten om even een kijkje te nemen. De veranderingen zijn goed zichtbaar moet ik zeggen, alles netjes opgeuimd, ziet er top uit.
@Mario, ik vind het een uitstekend initiatief, want de meeste mooie wateren zijn inderdaad verdwenen.
Ook wil ik bij deze kenbaar maken, dat ik graag bereid ben een helpende hand uit te steken om deze plas in ere te herstellen.
Zijn er eventueel ook jaarvergunningen te verkrijgen? Want ik vermoed dat er weer vele uurtjes gaan volgen:)
Mario Vermuntt
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-03-2011 00:53

17-07-2016 22:15

Hoi Ronald,

Dankjewel voor je compliment, we doen ons best ;-)

De vergunningen zijn momenteel per 2 dagen door de week of weekend, binnenkort kun je ook van te voren een datum of stek vastleggen, jaarvergunning is niet verkrijgbaar, vanuit het verleden dat er een rommel werd gemaakt wil ik er zicht op houden, zodat alleen de serieuze karpervissers er vissen.

Groetjes,
Mario
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-11-2016 11:42

Geen idee wat er gisteren, 13-11-2016, verder gepost is - ik ben niet van de smart Phone - waardoor er in dit topic een berg posting is verdwenen (zoals ook eerder in andere topics)? Maar volgens mij is dit topic toch echt drie jaar later door de beheerder van het betaalwater omhoog gepost onder de noemer; reclame activiteiten...

Wis die reclame activiteiten dan ook even!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-11-2016 12:09

Oost-Indische manier van een topic opschonen ja, zal het all about the money zijn :-? :roll:
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-11-2016 12:16

ook van mij zijn er berichten verdwenen. was er dan iets mis mee? ik snap de beslissing in ieder geval niet.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-11-2016 12:27

en komende winter wat spiegels uit Frankrijk/Belgie uit te zetten
Wanneer ik zoiets lees en een persoon maakt in een topic reclame voor zijn eigen betaalwater - waarbij hij/zij bijvoorbeeld binnen 5 postings al in het VBK topic (de laatste CB forumoptie)
Karperuitzetting Hengelhoef en Albertkanaal 2011
terecht komt met zoiets als de vraag:
benieuwd, nu wat jaren later, hoe is het verlopen?
Dan noem ik dat jezelf verdacht maken en gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.

Mooi man, betaalwateren en karper uitzet initiatieven van anderen...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 14-11-2016 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

14-11-2016 12:33

@ Marco:
ik ga er van uit dat er kweekkarpers bedoeld worden, en niet dat Mario met van elders gevangen karpers gaat lopen slepen. of misschien toch?

overigens ontgaat mij de noodzaak van uitzetten van karpers op een 3ha groot water met al reeds 100 vissen, zeker gezien Mario wil dat het gewicht van de vissen toeneemt.
Laatst gewijzigd door Joost Rippen op 14-11-2016 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-11-2016 12:35

Jij benoemt Mario, maar ik gaf het puur als voorbeeld van hoe een mens zichzelf heel gemakkelijk verdacht kan maken en de controverse omtrent betaalwateren makkelijk in stand kan worden gehouden. Niets meer.

Anderen geven observerende mensen daar de schuld van. Die noemen hen paranoïde :D...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 14-11-2016 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-11-2016 12:38

Die beestjes gaan minder lang mee dan op een 'normale' put dus regelmatig verversen, blijven ze er allemaal fris en fruitig uitzien.
Ramon nelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-02-2020 08:18

18-03-2020 01:20

Binnenkort hopelijk ga ik weer proberen met men maten op de gebrande hoef en hopelijk kunnen we wat moois vangen of ik mijn pb record ga breken van 36 pond valt nog te betwijfelen naar een mooie diamantsteur of meerval lijkt me zeker ook wel kicken! Ik hoorde dat er veel vis is weggerooft en dat is erg zonde! Het is een prachtig water met veel oneffenheden kwa dieptes en heb er veel mooie schubjes gevangen in mijn jonge jaren aan de wiskas vlees kattenvoer en vis nu al lang op de grote bakken (karper)als natuurliefhebber heb ik veel gehoord van vervuiling van medevissers en dat is altijd een zware tegenvaller en houden wij zeker altijd in serieuze acht dus...wil be continuet!
Plaats reactie