Triggertrap

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-09-2016 12:46

Eus zegt letterlijk dat triggertrap alleen MF geeft op zijn camera, dus dan lijkt het me logisch wat ik hem uitleg toch.... Toch prefereer ik persoonlijk gewoon de timer van de camera, zeker de nieuwere camera's hebben allemaal een timelapse functie. 30 foto's elke 7 sec en klaar is kees
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

25-09-2016 13:31

Rik koster schreef:Eus zegt letterlijk dat triggertrap alleen MF geeft op zijn camera, dus dan lijkt het me logisch wat ik hem uitleg toch.... Toch prefereer ik persoonlijk gewoon de timer van de camera, zeker de nieuwere camera's hebben allemaal een timelapse functie. 30 foto's elke 7 sec en klaar is kees


Gebruik je ook MF bij de timer functie?
“Unix is user-friendly. It's just very selective about who its friends are.”
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-09-2016 19:20

Nee altijd af maar als ik film met dslr dan wel MF anders hoor je het focus motortje in je fragment.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-09-2016 21:16

Het probleem met triggertrap was dat ie gewoon niet afdrukte in de live view stand op AF.
Die live view functie heb ik natuurlijk wel nodig om de compositie te bepalen.

Ik gebruik nu een draadloze afstandsbediening, ff iets roepen is natuurlijk wel makkelijker dan die afstandsbediening in je hand.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

25-09-2016 23:00

Aha, dat probleem met live view ken ik. En dat is altijd al zo geweest (althans bij mijn 650D en met ondersteuning van AF). Maar zonder live view zie ik op mijn omgeklapte schermpje altijd hoe mijn positie was. Zodoende kan ik daarna mijn positie/houding aanpassen voor een goede foto. De reden om een 650D te kopen was dus ook vanwege dat klapbare schermpje. Maximale helderheid van je schermpje is hierbij wenselijk.
En volgens mij ligt dit overigens niet aan triggertrap, maar aan de live view functie. Met de app DSRL dasboard heb ik hetzelfde probleem.

Ik maak ook altijd eerst een paar test foto's zonder vis terwijl deze in de sling zit. Door de positie van je onthaakmat hoef ik daarna nog maar minimaal mijn positie aan te passen.
“Unix is user-friendly. It's just very selective about who its friends are.”