meerdere aassoorten meenemen in apparte bakjes/ emmer??


danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

13-08-2016 10:37

hoi allemaal ik was nieuwschierig hoe jullie dit allemaal doen. Meerdere soorten aas meenemen tijdens het penvissen maar dan zonder dat je meerdere emmers los mee sleept. Ik wou zelf 3 soorten aas meenemen als ik ga pennen maar om alles door elkaar in een emmer te gooien dat vind ik niks en om 3 verschillende 5 liter emmertjes mee te nemen lijkt mij ook niet optimaal. Toen dacht ik misschien 3 emmertjes in een grote emmer maar dit kan ik niet zo snel vinden. Misschien dat hier al iets over gezegd is maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand misschien een goed idee hiervoor. Alvast bedankt voor het meedenken.

groeten danny
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2016 11:46

Danny,

Ik heb een onthaakmat die ik over de schouder kan meenemen, met opstaande randen, een zijtas voor kleine spullen (tacklebox, eten, drinken) en een ander zijvak voor steunen.
Dezelfdee mat gebruik ik ook voor statisch vissen. Zeer compact.

In de mat vervoer ik een grote zwarte bouwemmer waar ik evt op kan zitten. Daarin een klein emmertje (2 liter) (vis schoonspoelen, nat houden) waarin ik -in een doorzichtige plastic zak-
gecrushte boilies, particles, maden in een doosje, wormen in een doosje, en evt ander aas meeneem. Als ik water nodig heb, pak ik de zak er zo uit. Waarom de grotere emmer?Kan ik lekker op zitten als dat nodig is.

Los in de onthaakmat -of in een zijvak- heb ik een regenbroek opgevouwen, een handdoekje en een extra -platte- onthaakmat, waar ik op zit. Lijkt veel, weegt weinig.

En vergeet je pet en polaroid zonnebril niet (past ook in het zijvak)

Waarschijnlijk meer dan je om vroeg, maar geeft weer antwoorden op je volgende vraag hihi :)

inhoud onthaakmat.png
(284.97 KiB) 3944 keer gedownload
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

13-08-2016 13:14

nog heel even geduld hebben....ridgemonkey komt met een emmer met 2 losse binnenbakjes er in.
kan je dus wel 3 losse aas soorten meenemen.
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

13-08-2016 14:06

Camiel Driehuis schreef:nog heel even geduld hebben....ridgemonkey komt met een emmer met 2 losse binnenbakjes er in.
kan je dus wel 3 losse aas soorten meenemen.


Hoi ik heb even gezocht en het ziet er voor mijn gevoel veel belovend uit dit is wel iets wat ik zoek heb je misschien ook een idee hoe groot die binnenbakjes zijn zien er best wel redelijk groot uit. Weet je toevallig ook wanneer dit ongeveer uitkomt?

groeten danny
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

13-08-2016 17:17

Ik heb een schoudertas met genoeg ruimte voor een aantal Tupperware bakken van ongeveer 1,5 liter.
Daar kunnen de verschillende aasjes in. Blikje mais en een halfje wit en je hebt meer dan genoeg voor een dagje pennen
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

13-08-2016 18:53

ok ik heb nu een klein rugzakje waar ik me kleine spulletjes in heb zitten en wat eten en drinken voor de rest hangt alles eraan voor de zekerheid aan de voorkant een paar banksticks aan de zijkant heb ik me klapnet hangen en een klein onthaakmatje. Dus nog een tas erbij lijkt me niet fijn moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd wel genoeg voer bij me heb maar het zit denk ik een beetje tussen me oren dat ik zeker genoeg voer en wat verschilllend voer bij me wil hebben haha.

Heb nog even gekeken naar die ridgemonkey en weet de afmetingen al ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet.

groeten danny
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

14-08-2016 09:12

die emmers van ridgemonkey zouden deze maand uitkomen geloof ik.
precies weet ik het ook niet.
hij komt in 2 maten dus even kijken hoe het uitpakt wat maat betreft........ook ik zit te wachten tot ze in de winkel verschijnen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-08-2016 11:54

Trakker

Afbeelding

compleet met ergonomisch plastic handvat.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

15-08-2016 10:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik gebruik bovenstaande Shimano aastas. In het voorvak past een Plano 3700 tacklebox en in het hoofdvak passen wel een stuk of 6 bait boxes van Matrix. Daarnaast heeft deze ook tas aan de zijkanten en achterkant nog mesh vakjes.

http://www.fishmatrix.co.uk/uploads/cat ... 09-011.jpg

Je hebt deze bait boxes in drie verschillende maten met zowel een dichte deksel als een deksel met gaatjes. Dus prima om verschillende aassoorten mee te nemen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-08-2016 11:03

Ik vind het een hele mooie en handige tas, maar dat wordt weer een ding over je schouder (vind ik). Dat hindert mij in mijn beweeglijkheid. Okee dat is met de (lees: mijn) onthaakmat ook zo, maar dan heb je geen extra tas om je nek.
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

15-08-2016 21:15

Camiel Driehuis schreef:die emmers van ridgemonkey zouden deze maand uitkomen geloof ik.
precies weet ik het ook niet.
hij komt in 2 maten dus even kijken hoe het uitpakt wat maat betreft........ook ik zit te wachten tot ze in de winkel verschijnen.


Heb nog gezocht bij hareco zijn ze te bestellen weet alleen niet hoelang de levertijd is of dat ze ze al op voorraad hebben.

Die schoudertas is wel mooi maar is idd weer een tas over de schouder vind ik persoonlijk ook niet lekker.

groeten danny
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

16-08-2016 10:48

ff lichtelijk offtopic:

is in deze het aas tevens het voer?
anders snap ik niet waarop je naast je voer 3 bakken vol aas mee moet nemen?
voeren jullie überhaupt meer dan 1 kilo per sessie?
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

17-08-2016 21:15

hey torsten het aas is in mijn geval ook het voer dus meestal heb ik een bak met partikels bij me en een bak met hondenbrokken en soms wil ik nog wel een bakje boilies meenemen. Maar ik voer de ene keer wel veel en de andere keer niet en meestal wel meerdere plekken. Heb tot nu toe altijd wel genoeg bij mij gehad in kleine maar leek mij wel makkelijk zo alles in een.

groeten danny
William Janssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-12-2016 23:05

08-12-2016 17:11

Wat vinden jullie trouwens van de Trakker Pureflo Bait Filter Systeem 17ltr heeft iemand deze al in gebruik?

Afbeelding
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-12-2016 21:16

5 liter emmertjes
tijdens het penvissen...

Voor het penvissen, zeker om evt. de avond ervoor een paar stekken aan te voeren, gebruik ik die wel. Vol? Nee, dat niet. Het is eerder gemakkelijk in een 5 liter emmer je (lok)voer mengen. Maar tijdens het vissen met zo'n 5 liter emmer rond lopen leuren? Niet meer sinds ik die kleine emmertjes leerde kennen.

Tijdens het penvissen - zeker instant - gebruik ik liefst die 1 liter emmertje van de Aldi of Lidl, waar Griekse yoghurt (o.i.d.) in heeft gezeten, om een mix van kleine snel oplossende maispellets en vismeel pelletjes in te vervoeren. Daarnaast eventueel nog zo'n emmertje waar ik zachte kattenvoer brokjes in stop. Verder gaan er sowieso twee blikjes zoete mais mee, waarvoor ik goed sluitende deksels heb gevonden afkomstig van blikjes oploskoffie. Tijdens het instant vissen gaat zo'n emmertje met pellets, over een licht aangevoerd stekje of vijf, al snel een eindje leeg. Daar past dan het opengetrokken blikje mais in.

Beide emmertjes hangen trouwens aan de klik sluitingen van m'n pen tas. En dat is een legergroene enkelzijdige fietstas met overslag flap, die ik zo aan m'n bagagedrager of om m'n nek kan hangen wanneer ik niet met de auto op pad ga. Een betere tas had ik er, ruim tien jaar geleden, niet voor kunnen vinden. En alles voor een 'dagje' pennen past daar in. M'n opgerolde onthaakmat, met daarin m'n net met tweedelige steel, onder die flap. Foedraal om mijn nek en fietsen maar.

Ga ik met de auto, dan heb ik nog reserve pellets etc. in nog zo'n emmertje de kofferbak staan en meng ik in thuis een iets groter twee liter emmertje m'n voer voor, waarna ik m'n rondje rij of loop om de stekjes aan te voeren (beetje vloeistof over de pellets, anders zuigen ze dit uit de mais en kan die gaan drijven). Bij een kleine snelle voerronde nog even ergens een uurtje de tijd vullen terwijl het snel oplossende deel aan voer z'n werk doet...

En dan brasems leuren, haha.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

19-12-2016 22:54

Ik neem wel gewoon een 10 liter emmer mee. Kilootje voer onderin. Blik mais, blik kikkererwten, afsluitbaar doosje met soft pellets en uiteraard de maden doos er boven op. En daar weer op de handdoek. Past allemaal prima. Vistas om de schouder, emmer en schepnet in de linker hand, hengel rechts en onthaakmatje onder de arm.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

21-12-2016 19:15

Ik gebruikte altijd de tas die ik een paar berichten eerder heb gepost, maar sinds kort heb ik een bucket seat van Shimano met daarin een 11 liter DB emmer. De emmer is voorzien van een binnen bak. Onder in de emmer is ruimte voor aas en voer en er past zelfs een grote madendoos in. De binnen bak kan ik gebruiken voor het klein materiaal, haakaas e.d. In het zijvak van de bucket seat heb ik een accessoiretasje, waar ik klein materiaal in stop wat ik vaak nodig ben, zoals aasnaalden, boortje, nepaas e.d. Dan hoef ik niet elke keer de bucket seat op te ritsen.
crisje gerrits
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-12-2016 17:35

22-12-2016 20:36

Ik heb de Pureflo hier besteld https://trakker.eu/Trakker-accessoiries ... 17ltr.html de 1e batch is inmiddels uitverkocht en de 2e batch komt na Carp Zwolle '17 het systeem doet wat het belooft en werkt goed. Ik ben er blij mee
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-12-2016 14:44

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

25-12-2016 14:52

ik soorteer m'n duivenvoer altijd voordat ik het ga koken, alles in aparte bakjes (30 stuks) en dan gooi ik van elke bak een paar handjes in het water als ik ga vissen. ;)
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

12-01-2017 18:03

Ha mede pennebroeders.
Een topic wat mij de laatste tijd bezig houdt, ben een aantal bruikbare opties tegengekomen.

Zelf heb ik jaren met een kleine maat schoudertas/carryall rondgelopen waar de benodigdheden in paste maar miste dan toch wel weer een stoeltje oid.

Sinds kort gebruik ik de bucketseat van Fox, de grotere versie (17L) waarin de eerder beschreven aasemmer van Ridgemonkey perfect past.
De medium foxbox past in voorste ritsvak samen met een flesje water en een kleine thermofles.

Unster en broodtrommel oid passen in de 2 zijvakken en een opgerolde onthaakmat is dmv neopreen strak opgerold aan de tas vastgemaakt.

De emmer zelf is groot genoeg om meerdere aassoorten te vervoeren en met het boilie crush device heb ik in een handomdraai een halve emmer verkruimelde boilies.
Tenslotte zit ik een kleine 30 cm van de grond af, na jaren van zitten op onthaakmatten etc best een verademing, mn in de winter :wink:

De tas gooi ik over mijn schouder en houdt 1 hand vrij om hengel en net mee te zeulen...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 18:36

Ha mede pennebroeders.
Ik bemerk uitsluiting :evil: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 19:18

:wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

29-01-2017 21:42

Ben zelf erg tevreden over de emmer van Ridgemonkey. Ik ga wel vaak op pad met een behoorlijke hoeveelheid voer. Niet nu natuurlijk, maar op een zomerse avond neem ik gerust 10 liter voer mee en in de bakjes kan je dan bv je maden of mais doen. Wat al aangegeven werd is dat je ook op de emmer kan zitten en omdat deze rechthoekig en de bovenkant plat is, is dat een verademing voor je derrière :)
De crusher die je bovenop de emmer kan zetten heb ik ook en is erg handig. Je kan het ook anders doen maar deze doet het letterlijk in een paar draaien en niet alleen boillies, maar letterlijk alles wat je als voer wil gebruiken.
Bijlagen
14202504_668365979987887_4092355610930454538_n.jpg
(141.18 KiB) 3620 keer gedownload
Vis is vis
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

01-02-2017 16:33

Hallo Ben.

Zoals jij ook al beschrijft kun je ook diverse soorten partikels verkruimelen in de crusher, heb jij daar zelf ervaring mee?

Op Youtube enkel een voorbeeld gevonden van tijgernootjes en dat ziet er wel heel appetijtelijk uit.

Btw via de website van Ritchmonkey de vraag voorgelegd of er een systeem zoals de pureflow duo emmer van Trakker in de pijpleiding zit... de reactie die ik terug kreeg;

Hi Walter

Yes we have many extra add ons for the buckets please keep a look out and you will see this by the summer ;-)

Thanks for the feedback.

RM

Wellicht dus toch een uitbreiding van nu al een handig product!

Grt Walter.