Ervaring service Leon bosveld powercatcher


Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

26-07-2016 18:42

Aankoop powercatcher april 2016 eind april naar Frankrijk estate lake boot vaart prima op een ding na helaas niet recht. Op de gps hinkt de boot als een manke vanwege de onbelans maar ja Leon had gezegd vaar eerst maar een paar uur want alles moet nog inlopen. Half juli lekker weer naar Frankrijk maar helaas eerste accu vervangen nou mooi niet accu vast geniaal schuifsysteem op een ding na de accu pool komt achter het plastic van de accubak.weer thuis oké Leon maar even bellen en afspraak maken tot zo ver ging het goed,afijn ik kom tien voor een in Arnhem na een rit van anderhalf uur misschien raden jullie het al niemand thuis bellen niet opgenomen dus tien voor half twee maar weer richting huis weer anderhalf uur. Thuis maar gelijk gebeld en ja hoor er wordt opgenomen ja ik stond in de file ja en wat kan ik daar aan doen en ja ze zijn bij mij ook nooit op tijd ja en ik ben wel altijd op tijd,maar om een lang verhaal kort te houden ik zit met een slecht werkende voerboot voor gelukkig maar een paar euro maar een les heb ik geleerd dat verhaal wat er een paar jaar geleden opstond over Leon bosveld was helaas waar
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

26-07-2016 19:47

Hoi Alan heb je niet even gewacht toen je daar was?
Soms is hij namelijk ook even varen met een klant of even wat onderdelen halen, in de file staan is immers onmacht.
Ik was er vanmiddag even en toen was hij gewoon thuis, kreeg zelfs meteen wat te drinken aangeboden.

As draait in een glijlager en de 1 slijt sneller in als de ander, met 2 aandrijflijnen kan er in het begin wat verschil inzitten.
Ook hebben sommige motoren een voorkeursdraairichting (waarin ze sneller draaien) wat na een aantal draaiuren aardig gelijk is.
Soms blijft er wat er wat verschil inzitten en moet dit handmatig hersteld worden, dit is niet alleen bij de powercatcher zo (heb dit met andere boten ook gehad)
Mijn boot had hier ook iets last van en dit wordt netjes hersteld, ik kan mijn boot morgen avond na mijn werk weer ophalen.

Waarom heb je niet even een broodje bij de winkel of frietje gehaald bij de snackbar en daarna terug gegaan?

Ik ben tot nu toe altijd netjes en correct behandeld en een kennis van mij die een tweedehands boot op marktplaats gekocht had werd ook netjes geholpen zonder dat hij hoefde te betalen (was service)
Herken me dan ook niet in de ervaring die jij hebt gehad, misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

26-07-2016 20:27

Beste Arno als ik een afspraak maak met iemand en weet dat hij van ver moet komen zorg ik dat ik er ben maar zal wel ouderwets zijn sorry.punt twee ik heb ruime ervaring met modelbouw en begrijp zeer zeker dat alles in moet draaien maar weet ook zeker dat het niet klopt dat je je stick naar boven en totaal naar rechts moet houden om recht te varen en de boot op gps hinkt.mvg alan
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

27-07-2016 07:34

Los dit even privé op, waarom meteen een topic op carpboard hiervoor?
joey herber
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-02-2016 09:12

27-07-2016 09:08

zelf geen ervaring met deze man maar dit is niet netjes om het zo openbaar te maken. je heb tenslotte zijn nummer, bel hem!
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

27-07-2016 09:55

Mijn excuus aan iedereen ik had namelijk begrepen dat dit een forum was om ervaringen te delen.maar begrijp het al dat ik het hier zet is niet netjes,maar iemand 300km voor niks laten rijden is oké mvg alan
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

27-07-2016 09:57

Nou, bij dat soort praktijken mag dat best.

Heb een paar jaar geleden een nieuwe powercatcher gekocht met alles erop en eraan, verschillende keren terug geweest (240km retour) maar telkens als ik thuis kwam was het gewoon nog hopeloos.. Goed, tot dusver kan dat, gezien er meganisch of electronisch altijd iets kapot kan gaan. Weer een afspraak gemaakt, maar de onderdelen waren niet op voorraad en zouden nog komen. Na verschillende keer bellen, mailen werd ik aan het lijntje gehouden door verschillende smoesjes gezien de vrouw en leon elkaar gewoon tegenspraken, maar ondertussen dreigde de boot uit de garantie te vallen omdat de 2 jaar termijn in zicht was. Uiteindelijk na ruim 2 jaar de boot in bezit te hebben was het nog steeds niet opgelost. Ik belde op hoe het er voor stond en werd me gezegd dat ik geen garantie meer was omdat de garantie was verstreken.
Ik gaf aan dat er dan n ander product op gezet kon worden met bijbetaling van mijn kant. Ik kreeg uiteindelijk een offerte van de volledige prijs!
Heb ze een mailtje gestuurd hoe dat allemaal kon terwijl ik nog duidelijk ruim een half jaar garantie had op desbetreffende onderdelen en dan de volledige prijs moet betalen voor een vervangend onderdeel. Daar moet ik tot de dag van vandaag nog antwoord op krijgen na verschillende mailtjes en telefoontjes.

Kortom gewoon een kl#te service van jawelste!!!
En dat mag best openbaar worden gezegd...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

27-07-2016 12:15

Alan struiksma schreef:Mijn excuus aan iedereen ik had namelijk begrepen dat dit een forum was om ervaringen te delen.maar begrijp het al dat ik het hier zet is niet netjes,maar iemand 300km voor niks laten rijden is oké mvg alan


Ik vind dat je gewoon gelijk heb,.wat goed is is goed en wat slecht is is slecht,.en dat mag best gedeeld worden
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-07-2016 13:00

Iemand bekend met de consumentenprogramma's keuringsdienst van waarde, kassa, radar? Dat soort programma's zijn er niet om bedrijven enkel veren in hun poepert te steken.
Als je een voerboot koopt ongeacht de prijs dan moet hij goed zijn, punt. Is dat niet het geval dan moet je dat kunnen zeggen.
Ik geloof dat er over dhr Bosveld genoeg klachten zijn, dan kun je het naast je neer leggen of her en der wat dingen verbeteren. Dat een klant zich dan maar stil moet houden, sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in!
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

27-07-2016 13:30

Michel,Mike,mark bedankt voor jullie berichtje ik dacht namelijk al dat ik gek begon te worden vanwege de berichten die mensen schrijven,maar ben gelukkig niet de enigste die het niet normaal vind.het is jammer dat het zo moet mvg alan
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

27-07-2016 17:17

@alan.
je hebt helemaal gelijk hoor.
je wil iets delen met mede karpervissers,
dat doet de rest ook!, op een of andere manier. :wink:
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

27-07-2016 21:31

Ik heb net mijn boot opgehaald, eerst even een proef vaart gemaakt en hij werkt nu top.
Mijn as moest ook even ingedraaid worden (zelfde issue als alan) als hij nog niet ingedraaid is dan heeft dit ook gevolgen voor de gps.

Zet anders gewoon je boot aan en laat deze onbelast draaien tot dat de accu leeg is, as zou dan wel ingedraaid moeten zijn in het lager.

Gewoon boot aan zetten in de schuur of op zolder o.i.d en dan de stick vastzetten met een elastiekje.
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

27-07-2016 22:44

Beste Arno ik vind al die lovende woorden heel mooi,het is mooi dat je in de buurt woond van Arnhem,maa r laten we nu even serieus praten over de mensen die niet in de buurt woont en ik geloof niet dat ik de eerste en zeker niet de laatste ben met problemen met de powercatcher.laten we eerlijk zijn de meesten moeten bijna een halve dag reizen je begrijp denk zelf wel dat het niet echt wordt gewaardeerd om voor een dichte deur te staan.maar nu even terug over de boot en het indraaien van motor en asjes ik denk dat als je bijna twintig uur heb gevaren de spullen wel zijn ingedraaid denk dat ze anders namelijk nooit meer indraaien mvg alan
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-07-2016 00:29

Wij hebben duidelijk een andere ervaring, wat ik van jouw begrijp was die niet zoals je graag gezien had.

Maar nu even het gene wat echt belangrijk is:

Ik neem aan dat je graag wil dat je boot goed is en dat je lekker kan varen en vissen.
Kun je dan niet beter die tijd en energie die je nu hier in dit topic besteed besteden om snel een nieuwe afspraak te maken?

Ondanks dat je dan een extra rit moet maken is dan wel snel je boot gefixed en kun je weer lekker vissen :D

just my 2cts
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

28-07-2016 06:52

Wanvertoning van die pax. 'Even' anderhalf uur in de auto om nog maar eens een afspraak te maken. Wie betaald die onkosten?? Doet me denken aan postNL die tussen 12:00 en 14:00 langs zouden komen. Keurig 11:45 thuis, maar meneer was al om 11:15 geweest. Daar neem je dan een halve dag vrij voor. Wie betaald die ongein? Maar goed, offtopic. Succes met je boot iig!
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

28-07-2016 09:36

Jim dank voor je reactie en even voor Arno je zult denk ik wel begrijpen dat ik niet veel vertrouwen heb in het oplossen van dit probleem.wat ik het ergste vind is dat het door sommige mensen maar als normaal wordt beschouwd om zo met klanten om te gaan,dus ik rij voor niks bel hem later op en zeg dat ik dit niet echt waardeer en dan een reactie van ja jammer niks aan te doen en als je dan nog doorgaat kwaad worden.er zit hier gelukkig een zaak in de buurt waar vrienden goede ervaringen me hebben dus ga daar wel heen ik ga geen geld meer verspillen om daarheen te rijden rij wel naar Berkhout
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-07-2016 12:32

over die service is al een boek geschreven ongeveer......
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

29-07-2016 18:55

Arno van Beek schreef:Mijn as moest ook even ingedraaid worden (zelfde issue als alan) als hij nog niet ingedraaid is dan heeft dit ook gevolgen voor de gps.

Zet anders gewoon je boot aan en laat deze onbelast draaien tot dat de accu leeg is, as zou dan wel ingedraaid moeten zijn in het lager.

Gewoon boot aan zetten in de schuur of op zolder o.i.d en dan de stick vastzetten met een elastiekje.


Heel lief hoor dat je dat doet, maar dat lijkt me meer iets voor de leverancier om te doen vóórdat hij de boot aflevert.

V.w.b. de start van dit topic: prima dat je je ervaring deelt. Dan kan ieder ander dit meenemen in de besluitvorming. En als er bij googlen meerdere soortgelijke ervaringen zijn in de loop der tijd dan zou ik wel weten hoe ik dit zou wegen ;-).
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

29-07-2016 19:46

leen snoek schreef:Heel lief hoor dat je dat doet, maar dat lijkt me meer iets voor de leverancier om te doen vóórdat hij de boot aflevert.V.w.b. de start van dit topic: prima dat je je ervaring deelt. Dan kan ieder ander dit meenemen in de besluitvorming. En als er bij googlen meerdere soortgelijke ervaringen zijn in de loop der tijd dan zou ik wel weten hoe ik dit zou wegen .


Sluit me bij deze reactie aan, is niet de eerste negatieve topic met dito reactie,s van gebruikers van deze boot.
Ik blijf voorlopig mijn lijntjes indien nodig lekker met mijn sodiac uitvaren maar mocht ik in de toekomst ooit denken een voerboot nodig te hebben gaat dit nooit niet een powercatcher worden.

Alan, jij komt toevallig niet uit IJmuiden?
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-07-2016 13:19

As indraaien?? nooit van gehoord,als de lagering goed hebt hoeft er nix in te lopen,heb zelf een BD voerboot,daar hoeft deze onzin niet,jammer van die service ,de boot op zich (Powercatcher) is een mooi product,maar met dat alleen ben je er niet,nazorg na de verkoop is minstens zo belangrijk,niet ff snel een bootje verkopen ,maar goeie service verlenen!!!!!
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

30-07-2016 15:00

Hoi Henk ik denk dat niemand het beter kan verwoorden dan jij het heb gezegd,ik sluit me daar volledig bij aan
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

30-07-2016 21:06

De meeste mensen met iets technisch inzicht weten dat een glijlager zal inslijten, de ene heeft nu nog iets meer weerstand dan de ander.

Het voordeel van een glijlager is dat zeze veel mooier en stabieler draait dan het goedkope systeem van een as in een buis welke afgesloten wordt met alleen vet.

Maar goed hier ging de vraag niet over, wat ik uit de reacties begrijp is dat door een misverstand Alan de boot zelf niet meer wil laten afstellen zodat deze weer gewoon goed werkt.
Dit kun je naar mijn idee een bedrijf niet aanrekenen, het zijn technische dingen, heb ook een paar keer terug gemoeten met een nieuwe auto en bij opdrachtgevers voor een gesloten deur gestaan.

Als ik iedereen zou moeten afrekenen op misverstanden en dingen niet in 1 keer goed doen dan zou mijn wereld erg klein worden.

Dat je je boot niet meer wil laten maken en je geld wil weggooien is uiteraard je eigen keuze.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-07-2016 21:33

Weet je wat een goede service geweest zou zijn, als Leon naar Alan toe was gekomen om het probleem op te lossen!!!

Groet, Peter

ps Bij zo'n kleinschalige onderneming is dat makkelijk toepasbaar. Ik lul maar wat hoor heb er verder ook geen verstand van.
Alan struiksma
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2016 16:11

30-07-2016 21:49

Arno ik vind het echt bewonderings waardig hoe jij die veren in ze kont blijft duwen,en dat jij bij opdrachtgevers voor de dichte deur staat interesseert mij geen ..... Zelf in te vullen .de hele clou is dat zijn service puur ruk is en als ik nou de eerste en enigste was zou ik me schamen.wat zijn boot betreft het blijft de mooiste nu de service nog mvg alan
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

31-07-2016 01:30

Arno van Beek schreef:De meeste mensen met iets technisch inzicht weten dat een glijlager zal inslijten, de ene heeft nu nog iets meer weerstand dan de ander.

Het voordeel van een glijlager is dat zeze veel mooier en stabieler draait dan het goedkope systeem van een as in een buis welke afgesloten wordt met alleen vet.

Maar goed hier ging de vraag niet over, wat ik uit de reacties begrijp is dat door een misverstand Alan de boot zelf niet meer wil laten afstellen zodat deze weer gewoon goed werkt.
Dit kun je naar mijn idee een bedrijf niet aanrekenen, het zijn technische dingen, heb ook een paar keer terug gemoeten met een nieuwe auto en bij opdrachtgevers voor een gesloten deur gestaan.

Als ik iedereen zou moeten afrekenen op misverstanden en dingen niet in 1 keer goed doen dan zou mijn wereld erg klein worden.

Dat je je boot niet meer wil laten maken en je geld wil weggooien is uiteraard je eigen keuze.


Inslijten bij gebruik inderdaad dat heb je immers met draaiende onderdelen, maar alles wat slijt moet veelal vroeger dan laat vervangen worden.
Als iets niet goed loopt en je blijft er mee doorprutsen dan gaat het of kapot of het "slijt in" om te kunnen draaien immers weg van de minste weerstand het inslijtpraatje is meer omdat de rotzooi niet voor elkaar is. De boel hoort vrij te lopen en niks niet inslijten voor een goede werking. Zou mooi wezen je koopt een nieuwe auto waar twee wielen slecht willen draaien, maar hey je lagers moeten even "inslijten" daarna loopt het goed. Zou jij je zo af laten schepen bij de garage, vast niet!