rodpot(je) voor stalken


Plaats reactie
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

24-07-2016 11:52

Ik weet dat dit het penvisforum-gedeelte is. Maar ik weet ook dat velen van jullie, net als ik, bij de penhengel of los ook wel eens struinen met een vast-loodje.

Ik schakel steeds meer over op of pennen of statisch struinen met 1 hengel op kleine voerplekjes. Inmiddels helemaal toegerust met de goede onthaakmat, klein stoeltje, kleine steuntjes, etc.

Maar op enkele van de wateren waar ik vis kom ik niet weg met prik-steuntjes. De walkant bestaat uit hard gesteente of soms grote keien. Op zolder trof ik onder een dikke laag stof nog mijn oude rodpot aan. Prima ding hoor, maar niet geschikt om struinend van stek naar stek te gaan met 1 hengel.

Weet iemand of er een rodpotje bestaat waar ik 1 hengel op kwijt kan. Moet echt heel licht zijn en snel opvouwbaar. Zat zelf al te denken aan twee kleine fotostatiefjes of zo... :o iemand de gouden tip voor mij?

Alvast veel dank voor het meedenken!
Paul de Jongh
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-05-2013 00:23

24-07-2016 12:14

Hey Arie,

Ik heb zelf zoiets, alleen dan met 'scherpe' punten:
image.jpeg
(32.07 KiB) 864 keer gedownload

Vind ik ideaal, heb het ooit zelf in elkaar gesleuteld, maar is vast ook in de handel te vinden!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-07-2016 07:42

Of wil je wat steviger: koop de tripod steunen voor de visserij:

http://www.fishinn.nl/browning-alu-tripod.html
Dit is uiteraard maar een voorbeeld.

Kost effe wat, maar is wel steviger dan de foto-tripod-standaardjes. En in de alu versie is het qua gewicht best te doen. Wil je compact e superlicht, tja dan zij die foto-tripod-standaardjes ideaal.
Plaats reactie