goede brokken voor oppervlakte vissen karper


Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-07-2016 12:16

pj otte schreef:Veel vlees zeker voor onze honden komt uit Zuid-Amerika en wij het hier maar lekker vers noemen.

Waar denk je dat jouw stukkie vlees vandaan komt??

Als je het van een goede slager koopt niet zo heel ver weg, koop je het van de super dat komt ook gewoon uit Zuid Amerika hoor en heeft daar misschien al wel jaren opgeslagen gelegen bij -50 wachtend op een juiste prijs.

Ok Niels prachtig product die hondebrokken, maar sinds wanneer bestaat het menu van een wolf voor 80% uit graan aangevuld met wat eiwitten, je gaat het toch geen vlees noemen hé wat in die brokken gaat, en daaroverheen een smaakstofje zodat ze het ze het daadwerkelijk eten.
Ik zou er echt trots op zijn :lol: :lol: :lol: :lol:

En dat het veterinaire kanaal in verzet komt dat snap ik, als alle honden namelijk gewoon goed zouden eten hebben die mannen haast geen werk meer.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-07-2016 15:30

Een hond is geen wolf, al heel lang niet meer.
Goed is voor een hond heel wat meer dan alleen maar vlees en botten.
Als je niet de moeite en tijd neemt om iets goeds te maken, een hele hoop mensen doen dat niet, kun je beter een compleet voer geven. Tekorten maar ook te veel van iets kunnen afwijkingen in de groei veroorzaken maar ook bijvoorbeeld allergieën. Dus tenzij je er tijd en moeite in steekt, liever niet aan rauw vlees beginnen.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

04-07-2016 15:08

Ik geef al 9 jaar barf aan men honden als ik ze al brok geef zijn het merken als orijen,acana,carnilove,kwaliteit dus zal dan ook om te vissen nooit van die smultie,lidl,pedigree,hills,eukanuba,rc enz zooi brok kopen,Moesten ze verbieden aan het water.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-07-2016 19:25

Bert zegt hier exact het juiste. Een hond is al heel lang geen wolf meer. Zowel in DNA als in levenswijze niet. Ik heb nog nooit een roedel Chihuahua's een hert zien vangen. Waar de wolf door natuurlijke selectie steeds sterker wordt, worden de honden steeds zwakker door menselijk ingrijpen. Daarbij komt ook nog eens dat wolven in de natuur niet bepaald oud worden, hoe zou dat nou komen ? Uiteraard kunnen honden en katten ook prima heel oud worden op Barf. Net zoals ze dat overigens probleemloos kunnen worden op een dieet van Pedigree. Mijn oma is al rokende ook 99 geworden, beetje dat idee.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

04-07-2016 20:27

Tuurlijk kan een hond van pedigree oud worden of als je rookt ook,is daarom roken goed en pedigree goed voer?ik denk het niet...

En ik barf niet omwille van het wolf verhaal,kijkend naar de hond zijn gebit en spijsvertering is dat nog steeds het kenmerk van een carnivoor nu mensen die denken als je vers geeft aan een hond en dat dit enkel vlees en bot is tja tegen daar heb ik niks tov te zeggen die weten niet waar ze over praten.

Nu al die zooi brokken alla pedigree lidl,frolic enz zouden gewoon verboden moeten worden aan de water kant.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

04-07-2016 20:34

Niels Schouten schreef:"Vul bij dierlijke bestanddelen dan ook maar gewoon pezen, hoeven, kraakbeen en wat andere schraapsels in....."

Zo werkt het gelukkig niet. Europese wetgeving bepaalt namelijk dat alles wat in honden of kattenvoeding wordt verwerkt, geschikt moet zijn voor humane consumptie. Hersenen, ogen, pezen, hoeven etc, zal dus niet verwerkt worden in hondenbrokken. Hier wordt ook streng op toegezien.

klopt niet heb zelf een brok lijn gehad.

Nu biggenmeel van bij de viswinkel waar je je bollie spul koopt zal niet veel anders zijn dan een hoop afval een vis is dan ook geen hond en vissen voeren we al 10 tale jaren een menu gebaseerd op graan oa mais.

Maar die meuk brokken,komaan je mag toch van een visser verwachten dat die iets of wat kwaliteit voer gebruikt om te gaan vissen en niet van die stink honden brokken met bht/bha en ethoxyquine in verwerkt,doe dan op zen minst de moeite om de betere merken als orijen,acana,wolfsblut,carnilove enz te kopen.

http://www.voerwijzer.com/dierlijke-bij ... kattenvoer
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-07-2016 21:30

Pffff jullie draven echt door!!!!!!
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-07-2016 22:16

Wat was de vraag ook alweer??
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

05-07-2016 14:48

bert kamp schreef:Dus tenzij je er tijd en moeite in steekt.

Als ik een hond zou nemen zie ik dat als hobby en die mag veel tijd kosten maar ieder voor zich hoor.
Ga alleen niet lopen verkondigen dat die brokken zo hoogwaardig zijn dat je er haast zelf op kunt blijven teren.
Als ik om me heen kijk bij bekenden zie ik niets dan problemen met allerlei soorten honden en vaak is eten het probleem daarnaast het doorfokken natuurlijk.
Onze hond is ook 16 geworden op de goedkoopste meuk van de Boerenbond, dat waren 25 jaar geleden nog 50kg zakken volgens mij :lol: :lol:
Beestje had nooit ergens last van maar stinken, drollen bombarderen, en scheten laten man man :o

En dat ik het meuk noem ach dat noem ik vreten van de Mac ook, dat staat wat mij betreft net een stapje hoger, en zal er hier dus ook niet ingaan.

'Onze' vissen zijn er gelukkig niet van afhankelijk en krijgen er ook niet zoveel voorgeschoteld.