MARTIN SB 25 Jaar


Plaats reactie
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

11-06-2016 23:06

Ik huppel al een aantal jaren mee in de scène en het aas merk Martin Sb is mij wel bekend!!!Ik koop regelmatig uit gemak wat zakken van dit merk gewoon omdat ik er al vele jaren vertrouwen in heb.Ik las op hun site dat dit Nederlandse aasmerk 25 Jaar bestaat en gezien de ontwikkelingen in het aas wereldje de vele boilieboeren enz vind ik het toch wel knap dat dit merk zich gewoon staande houd.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

12-06-2016 01:16

Zeker knap, ik kan me nog herinneren dat Martin SB in de beginperiode veel adverteerde.
De eerste commerciële boilies op de markt waren overigens die van Richworth en dat zal zo rond de midden jaren tachtig zijn geweest. Die zaten in zo’n plastic bakje, die de Chinees ook gebruikt. Wij kochten voor het gemak wel eens zo’n bakje en ze vingen ook nog, maar bijna iedereen draaide toen zelf natuurlijk. Eerst met Trouvit, toen met kattenbrokken en vervolgens kwamen de melkeiwitten (Fred Wilton).

Heb één keer een zak boilies van Martin SB gekocht, dat was in 2009, toen ik na vele visloze jaren weer begonnen ben met karpervissen. Heb er toen ook nog wel een paar vissen op gevangen en dat was al in november.
Slechte ervaringen heb ik ook nog nooit iets over gehoord, eerder andersom. Wat ik wel weet is, dat het hier in het noorden niet veel (meer?) verkocht wordt. Mijn winkelier heeft het b.v. niet meer in de schappen. Ik heb geen idee of dit een landelijke trend is, maar punt is, het zijn niet echt heel goedkope bollen en goedkoop is tegenwoordig wel de trend.
Probleem is misschien, dat het bedrijf met dealers werkt. Ze draaien, neem ik aan, nog steeds in eigen beheer. Ik ben geen zakenman, maar kun je dan niet beter rechtstreeks aan de klant leveren? Kan je waarschijnlijk ook nog meer per kilo verdienen.
Al met al, bollenboer zijn lijkt me momenteel helemaal niet zo simpel en als je dan al 25 jaar bestaat, chapeau!

De concurrentie is moordend tegenwoordig, hoeveel aasbedrijven zijn er wel niet in Nederland en er komen nog steeds nieuwe spelers bij. Originals b.v. en die pakken het nu al heel slim aan qua marketing en hebben daarnaast natuurlijk een bekende naam in hun gelederen en dan ben je al een heel eind. Een nieuwe fabrikant en die wil nog wel wat aan de prijs van de ingrediënten en het draaien doen en je kunt een product leveren waar een mooie marge op zit. Dat het goede bollen zullen zijn, daar twijfel ik niet aan, maar de geheime recepten van vroeger (het verkooppraatje) is natuurlijk lulkoek. Volgen mij weten we eind volgende week de prijzen. Ik ben heel benieuwd. Wens Martin (P.) en consorten overigens veel succes.

Waar moet je als consument naar kijken? De prijs-, kwaliteitsverhouding natuurlijk, probleem is, die kun je als consument niet bepalen. Daarnaast, zijn al die gepimpte bollen nou echt nodig. Is me de laatste paar dagen wel weer het nodige opgevallen, iets met schuimplakkaten.
Betrof gesoakte mini boilies (combi gist extract en krill hydrolysaat), dat spul trekt heel slecht in en laat in het water waarschijnlijk supersnel een heel krachtig spoor vrij. En de karpers raken mogelijk in de war? Ik kan het niet uitsluiten.

Misschien kunnen aasmakers, toch maar beter weer gewoon visvoer maken.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-06-2016 16:04

Martin SB verkoopt nu ook via de webshop, ik vindt echter de prijzen voor bulk veel te hoog.
Is het nadeel als je ook via winkeliers verkoopt welke ook hun marge willen hebben, dan kun je het via de webshop niet echt goedkoper verkopen omdat de winkeliers anders not amused zijn.

Ze verkopen best goede bollen echter koop je elders ook goede bollen maar dan voor minder.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-06-2016 17:11

Ja zo denk ik er ook over. Totaal niet interessant om rechtstreeks te kopen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

12-06-2016 22:28

Hier in de Haagse regio zijn alle hengelsportwinkels gestopt met Martin SB.
Dood en dood zonde, nu moet je ze wel online kopen.
De 'roasted nut' is mijn favoriet !!
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

12-06-2016 22:40

Marc, RTV-Hengelsport .
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Ed van den berg
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2016 21:27

15-06-2016 08:25

Ook in de regio Utrecht is het even kijken waar te vinden ,maar goed zijn ook best dure bolletjes die eigenlijk best overprized zijn en aan de andere kant mooi dat ie al 25 jaar meedoet .heb hier best veel mee gevist vroeger en ook zeer goed op gevangen ,is nu de classic range . maar goed ben nu thuisdraaier en dat is voor mij al de helft van de pret :D
Plaats reactie