goede brokken voor oppervlakte vissen karper


Timo iepsma123
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-06-2016 20:08

07-06-2016 20:16

Wat zijn goede brokken ik woon in marknesse. Alleen in emmeloord zitten een paar goede suppermarkten. Alleen welke broklen moet ik hebben. Mvg timo
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

07-06-2016 23:57

Als je een Pets Place in de buurt hebt>> Kanjer Krokant

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-06-2016 00:31

Als je een lidl in die buurt hebt: die orlando brokken. Gaan prima en zijn ook nog spotgoedkoop.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-06-2016 13:18

Welkoop, groothandel, dierenwinkel, AH, Aldi Lidl, Super, Plus, Emté, volgens mij is het moeilijker om een winkel te vinden die ze niet verkoopt dan wel.

1 tip koop geen zak met allemaal dezelfde brokjes of in dat geval meerder zakken en meng die.
Verschillende vormpjes, smaakjes en kleurtjes werkt beter. 8)
Ronald Kipse
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-04-2015 15:03

08-06-2016 17:58

Ik zou de Aldi ff overslaan.Vorig jaar veel met het merk
Lucky Dog gevist en gevangen.Maar volgens mij hebben
ze de formule veranderd.De brokken kunnen m'n haak niet meer
boven houden het zinkt als een baksteen.Om te voeren kun je ze nog wel
gebruiken maar als haakaas is het waardeloos
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-06-2016 19:14

Of ik een slechte batch had weet ik niet maar Lucky dog van de aldi was bij mij enkele weken geleden geen succes aan de oppervlakte. Ongeveer 1/3 zonk. Ik heb liever zelf in de hand welke er zinkt doormiddel van een knijploodje oid. Iemand anders daar ook last van? Wat is een goed alternatief wat wél blijft drijven?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-06-2016 19:16

Oh even over het hoofd gezien, iemand met dezelfde ervaring!
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Roy Oostindien
Berichten: 57
Lid geworden op: 05-03-2007 10:33

08-06-2016 21:11

Inderdaad de Lucky dog brokken zonk de helft :cry:
http://wxeyewear.eu/c/

Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de stront!
Timo iepsma123
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-06-2016 20:08

09-06-2016 11:17

Dank jullie wel voor de snelle reacties

Weet iemand als deze brokken blijven drijven: Bonzo Vitafit Menubrokken met Kip
Per drie kilo ongeveer zeven euro bij jumbo. En is het een goed haak aas en om mee tevoeren.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-06-2016 12:05

Timo,

Eke drijvende brok is een goed haakaas, ligt eraan hoe (goed) je het bevestigt. Ik gebruik een gewoon huistuinkeukenelastiekje die ik net zo lang dubbelvouw tot ik de haak goed kan klemmen. Dat vid ik goed werken, maar iedereen heeft zo zijn voorkeuren.

Buiten de genoemde merken heb ik ook pedigree brokken. Ik doe altijd een gris uit de voeremmer van de hond en die brokken werken volgens mij goed. Ze hebben verschillende vormen (zie opmerking van Cees) en de rode brok ovale vorm met inkepingen zijn bij mij favoriet, omdat het elastiekje dan goed houvast heeft. De zakken zijn wel prijzig. Maar ja, een handje meer of minder merkt mijn hond toch niet. Dan moet ik zelf alleen vaker naar de winkel. :cry:
I voer dan met andere groedkope brokken en vis met de pedigrees.
Het zijn de grote, gele zakken.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-06-2016 12:11

Ik betaal voor 20kg 12,50 euro nog ff verder zoeken dus.
Voor het goedkope best de Supers links laten liggen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-06-2016 16:55

Hoi Cees, mag ik vragen welke brokken je gebruikt?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-06-2016 19:45

http://www.smulti.eu/honden.html
Hier een mengelmoesje van, bulk de goedkoopste en dan nog wat om te mixxen.
Zolang ze maar niet allemaal hetzelfde zijn want dan doe je jezelf echt tekort.

En geloof me al die brokken zijn gewoon meuk, als ik een hond had zou ik die dus ook nooit geven maakt niet uit welk merk, hoofdbestanddeel is granen en de duurdere merken maken gewoon meer winst, net boilieboeren :wink:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-06-2016 00:37

Klopt en granen daar schijten ze alleen enorm van.

Pedigree neem ik vaak mee als beloningssnoepje voor de hond, en om mee te voeren/vissen :)
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

10-06-2016 04:10

Klopt, daarom krijgen mijn honden ook vers vlees 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-06-2016 07:14

Collega van me geeft z'n 2 beren van Bull Mastiffs ook enkel vers, die schijten eens in de 2 dagen net zoveel als het keeshondje van de buren maar die doet dat 2 keer per dag.

Net als een huisarts je allerlei medicijnen probeert te slijten zo raden de dierenartsen je een bepaald merk brokken aan, ze moeten natuurlijk wel werk houden :wink:

Vul bij dierlijke bestanddelen dan ook maar gewoon pezen, hoeven, kraakbeen en wat andere schraapsels in.....
Onze kerpels zijn er gelukkig niet van afhankelijk.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

25-06-2016 22:17

"Vul bij dierlijke bestanddelen dan ook maar gewoon pezen, hoeven, kraakbeen en wat andere schraapsels in....."

Zo werkt het gelukkig niet. Europese wetgeving bepaalt namelijk dat alles wat in honden of kattenvoeding wordt verwerkt, geschikt moet zijn voor humane consumptie. Hersenen, ogen, pezen, hoeven etc, zal dus niet verwerkt worden in hondenbrokken. Hier wordt ook streng op toegezien.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

26-06-2016 12:53

Is dat dan iets van de laatste jaren Niels? Ik heb trouwens een vervanger voor de lidl brokken gevonden. Die van de plusmarkt eigen merk doen het prima en zijn betaalbaar.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-06-2016 07:08

Hersenen, ogen etc zijn mits normaal behandeld geschikt voor humane consumptie toch???


Oh nee ze stoppen er echt biefstuk in :lol:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-06-2016 13:33

Humane consumptie betekent niets anders dan het niet verrot mag zijn of vervuild met giftige stoffen.
De ene noemt een slak wel voor humane consumptie geschikt de ander niet.

Verenmeel is voor humane consumptie geschikt.
Jij een bordje verenmeelsoep Niels??????
Niets mis mee hoor bordevol eiwitten........

Laat je niks wijsmaken, de grootste rommel waar je haast niets meer mee kunt dan storten wordt er voor gebruikt.
Even wat smaakstofjes en zoetmakertjes erover en vrijwel iedere hond of kerpel vreet het op.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-06-2016 20:19

Cees ik laat me niks wijs maken, ben namelijk zelf in de branche werkzaam. Heel simpel gesteld komt het op het volgende neer, alles wat wij als mens niet zouden eten, mag niet in diervoeding verwerkt worden. Hier is gewoon wetgeving voor, niks geheimzinnigs aan. In de praktijk betekent dit niet dat er mooie kipfiletjes of biefstukken verwerkt worden, maar wel de vleesrestanten die van de botten geschraapt worden bijvoorbeeld ( dierlijke bijproducten ). Dit wordt overigens ook gewoon in de humane voedingsindustrie gebruikt. Je zult versteld staan hoeveel prima producten afgekeurd worden om cosmetische redenen, maar dus prima tot bijvoorbeeld vleesmeel verwerkt kunnen worden.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

01-07-2016 11:10

Separator vlees gaat hier nog gewoon door de fricandellen of kipnuggets hoor, wat daarvan overblijft door de brokken.
Dat wij het niet zouden eten heeft er niks mee te maken, kiemgetal en verontreinigingen wel.
Hoeveel producten liggen er wel niet in de supermarkt waarbij als de mens weet hoe het gemaakt wordt dit nooit meer wordt gegeten?? Voortaan dan ook maar aan de beesten geven?
Regelgeving baseren op wat een mens wel of niet eet is de grootste onzin dus, een chinees eet namelijk alles ook die hond.

Er zullen vast een paar redelijk goede brokkenmakers tussen zitten maar de overgrote meerderheid is toch gewoon de grootste meuk en de honden zijn er de dupe van, de baasjes ook trouwens want die moeten al die overbodige tonnen schijt opruimen. En daarmee de rest van de bevolking ook want helaas wordt dat opruimen nog weleens 'vergeten'.

Als je het echt goed voor hebt met je hond geef dan vers.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

01-07-2016 13:53

Wel een boel onzin die je hier verkondigt, mijn god. Wat hebben Chinezen met dit verhaal te maken ? Die vallen niet onder EU wetgeving, dus echt een kul argument. Honden- of kattenvlees verwerken is hier nog altijd streng verboden.

Meuk is ook al zo'n dooddoener. Wat is de definitie volgens jouw van "meuk"? Slechte diervoeding wordt niet meer geproduceert binnen de brokken producenten. Kwaliteitsverschil is er echter wel degelijk. Mijn definitie van slecht is dat een hond er ziek van zou worden, dood aan gaat of aantoonbaar een kortere levensduur zou hebben door het geven van een product. Juist vanwege die strikte wetgeving is er geen slechte voeding op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Het door jouw geroemde vers vlees is echter een heel ander verhaal. Hier zitten wel degelijk veel producenten tussen die het niet zo nauw nemen en dit ook niet hoeven aangezien hier een hele andere wetgeving op is. Het feit dat veel vers vlees tegen laag BTW geleverd wordt en in categorie 3 ( niet voor humane consumptie ) valt is al wel een hint denk je niet ? Niet voor niets dat steeds meer verzet komt tegen vers vlees en Barf vanuit het veterinaire kanaal en ook de speciaalzaken. Het commerciele argument gaat daarbij overigens mank aangezien de marges op vers vlees vele malen hoger zijn dan die van brokken. Of worden al die problemen met calcium en fosfor tekorten allemaal verzonnen denk je ? Als je het goed voor hebt met je hond geef je vers zeg je ? Vraag me toch werkelijk af waar dat dan op gebaseerd is. Bij het meeste vers weet je namelijk niet eens wat je geeft ( aandeel spiervlees, bot, vitamines ), simpelweg omdat de producent het zelf ook niet weet.

Verder heeft discussie hierover weinig zin met iemand die werkelijk géén idee heeft over deze materie.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-07-2016 15:20

Kijk eens wat de betekenis van vers is heren! Hondenbrokken kunnen ook vers zijn maar het zegt niets over de kwaliteit net als vers vlees trouwens. Veel vlees zeker voor onze honden komt uit Zuid-Amerika en wij het hier maar lekker vers noemen.

We noemen het dan maar vers van het mes, wat weer klopt.

Over kwaliteit gesproken, eet ik wel eens een net (vers) gevangen zeevis. Dus geen diepvries droog geval waar vaak veel vocht uit verdwenen is.

Och, als je haar maar goed zit. Alleen ook dat gaat niet meer op bij vele.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

01-07-2016 17:35

Hallo Peter, dat vers is meer een term die eraan gegeven is inderdaad. Dit heeft met het ''vers'' aspect van het product zelf, weinig tot niets meer te maken.