Mainline essential CELL


Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-04-2016 02:52

Je vergeet nog biodiazemine en aminopurazenol.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

13-04-2016 07:30

als je de vangkracht van mainline in twijfel trekt, ben je niet goed wijs. new grange, en cell vangen overal en altijd
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-04-2016 08:00

Altijd en overal.... ik zal je wat vertellen... Dat doet het niet :wink: ik heb vroeger in de polder heel veel sessie gedaan, maar er werk gewoon geen enkele bol gepakt.particles daarintegen..... geef mij maar als het moet gaan om altijd en overal particles. Goedkoop en karper aas nr 1. Kan gewoon geen boilie tegen op !
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

13-04-2016 09:18

Rik koster schreef:Altijd en overal.... ik zal je wat vertellen... Dat doet het niet :wink: ik heb vroeger in de polder heel veel sessie gedaan, maar er werk gewoon geen enkele bol gepakt.particles daarintegen..... geef mij maar als het moet gaan om altijd en overal particles. Goedkoop en karper aas nr 1. Kan gewoon geen boilie tegen op !


Ik heb ook met particles geblankt tot aan het frustrerende aan toe,.volop bellen en modder maar niks vangen!!!
Maar ik gEef Michiel gelijk,.normaal vang mainline nagenoeg altijd maar helaas zijn er ook uitzonderingen P
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

14-04-2016 20:28

Rik koster schreef:Altijd en overal.... ik zal je wat vertellen... Dat doet het niet :wink: ik heb vroeger in de polder heel veel sessie gedaan, maar er werk gewoon geen enkele bol gepakt.particles daarintegen..... geef mij maar als het moet gaan om altijd en overal particles. Goedkoop en karper aas nr 1. Kan gewoon geen boilie tegen op !



Ja daar heb je gelijk in. Ik heb hier in de buurt ook een water waar je met 'gouden bollen' nog niks vangt, maar met tijgers of jumbo mais of grote lupine wel.

Laat ik dan zeggen dat op elke karperwater waar met boilies gevangen kan worden, je nooit een vis niet vangt door een cell boilie. Ik bedoel het niet om mainline aan te smeren... alleen dat ik van mening ben dat mainline goede producten levert. Met name als je nog niet zeker bent in je visserij, of over je eigen productie, kom je met mainline een heel eind.
Je merkt zelf als je genoeg tijd hebt geinvesteerd, wat langzaam maar zeker de meer specifieke eigenschappen die jouw aas moet hebben.
Dat duurt wel ff... zelf zit ik in een overgangsfase.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

15-04-2016 03:13

Ik ben het met Rik eens, particles zijn m.i. op zich zeker superieur aan bollen.
Bollen zijn niks meer of minder dan een compromis! Al die zogenaamde wondermiddelen ten spijt. Vistechnisch bekeken, daar zit natuurlijk het grote voordeel.
Eigenlijk best wel vreemd, als je er over nadenkt.
De bollenboeren zijn te ver doorgeschoten?
De tendens is tegenwoordig tenslotte attractie, attractie en nog eens attractie.
De vis veroordeeld tot junk. Overprikkeling?

Wat voor attractie heeft overigens één van de beste aassoorten die er zijn? Die lekt niks tot heel weinig uit, hoe vindt ie die in het donker?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-04-2016 07:35

Het is geen wetenschap zei die nog :D , lijkt anders wel! Ik zeg beide vangen, gisteravond weer 2 karper kennen bijschrijven, plastic fantastic (geheel niet uitlekkend, visueel) en toch weer dat cell bolletje (dit keer een waftertje)! Vistechnisch, beide onder het kantje gevist, stekjes getriggert met een handje particles. Maar goed ....

Tijgernoot.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

16-04-2016 02:09

Dat een karper kan zien, lijkt mij duidelijk, maar azen doet ie voornamelijk op reuk en smaak.
Dat is in ieder geval wel een wetenschappelijk bewezen feit! Is overigens gebaseerd op reflexen. Simpel gezegd, hap, slok, weg, of niet natuurlijk.
Het visuele aspect nader bekeken, zin of onzin?
Eerlijk gezegd, ik weet het niet, mogelijk kun je het niet uitsluiten. Wat ik wel weet is dat vissen minieme concentraties van iets wat mogelijk eetbaar is kunnen waarnemen.
Voorbeeld, een wetenschappelijk onderzoek aan meervallen. Ging in dit geval om knikkers, een deel aangeraakt door mensenhanden en een deel niet. Uitkomst: alleen de knikkers die aangeraakt waren door mensen, leverden een reactie van de vissen op. Humor toch!
Hoe een vis zijn eten vindt is trouwens een wetenschap op zich, denk b.v. aan een snel stromend water in de nacht. Zeg maar, hoe vindt ie het juiste spoor? Is waarschijnlijk ooit begonnen door trial and error en geëvolueerd door Darwiniaanse principes.

Waar het mij vooral om gaat is, dat er door de aasfabrikanten veel onzin verkocht wordt.
Een goed voorbeeld zijn de speciale hookbaits, sec bekeken is het natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Mensen zo werkt het niet!!!

Dom ben je in ieder geval niet.
Wat gebeurt er als je karpers triggert?
Dan krijgt de reflex de overhand en gaan ze veel meer testen, oftewel happen, en mogelijk speelt het zicht daar ook een rol.

Ik bedoelde idd. tijgernoot.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-04-2016 08:04

Weinig attractie voor ons hoeft niet te betekenen dat het ook weinig attractie geeft voor een karper.
Al geven ze gecrusht wel meer attractie 8) :wink:

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je maar een klein deel van de populatie vangt met die hoog attractieve hookbaits, ik ben tegenwoordig meer van het principe dat ik eerst de vis wil zien voordat ik hem vang, heb dus heel wat opmerkelijke dingen gezien 8) 8) 8) au au au :P
Wil niet zeggen dat je niet sneller of misschien zelfs wel meer vangt en die ene dikke kan er misschien ook op blijven vallen, maar er zijn er zat die er met een grote boog omheen vreten!!!
En dat zijn vaak de vissen die ik wil vangen.
Ik vis dus liever met een korreltje mais dan een high tec double coloured overrated visual masterbait :wink: :lol: :D
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

16-04-2016 08:27

Cees v Opstal schreef:Weinig attractie voor ons hoeft niet te betekenen dat het ook weinig attractie geeft voor een karper.
Al geven ze gecrusht wel meer attractie 8) :wink:

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je maar een klein deel van de populatie vangt met die hoog attractieve hookbaits, ik ben tegenwoordig meer van het principe dat ik eerst de vis wil zien voordat ik hem vang, heb dus heel wat opmerkelijke dingen gezien 8) 8) 8) au au au :P
Wil niet zeggen dat je niet sneller of misschien zelfs wel meer vangt en die ene dikke kan er misschien ook op blijven vallen, maar er zijn er zat die er met een grote boog omheen vreten!!!
En dat zijn vaak de vissen die ik wil vangen.
Ik vis dus liever met een korreltje mais dan een high tec double coloured overrated visual masterbait :wink: :lol: :D


Ik denk dat de vissen eerst zien en dan vangen zo en zo het belangrijkste is zeker met minimale vistijd (instant)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-04-2016 08:56

Ik heb vistijd in overvloed maar vind het een puurdere manier van vissen en veel spannender.
Vorig jaar enkel nog nachten in de Biesbosch gedaan maar ook daar ga ik het dit jaar anders aanpakken, al kijk ik er wel naar uit om nog een aantal weekendjes lekker ouderwets te bivakkeren al dan niet met een vismaat.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

16-04-2016 19:42

robertino smith schreef:gisteravond weer 2 karper kennen bijschrijven, plastic fantastic (geheel niet uitlekkend, visueel) en toch weer dat cell bolletje (dit keer een waftertje)! Vistechnisch, beide onder het kantje gevist, stekjes getriggert met een handje particles. Maar goed ...



Je kan nooit exact weten waarom de vis toegehapt heeft....

misschien had je ze sowieso wel gevangen op die plek...ook met ander aas ?!

ik zie vaak mensen veel te snel een conclusie ergens aan vastbinden.... dus vangen ze 2x niks, en gaan ze de derde keer met een ander aas en vangen ze wel wat, dan ligt dat al gauw aan het aas... terwijl er veel meer factoren meespelen
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

16-04-2016 20:04

:lol: Ok Dennis, water werd ook door anderen bevist op dat moment! In ieder geval werkte het op dat moment, het gaat mij ook echt hoe de vis te triggeren/ aanzetten tot azen, lukte dit keer! Een ander x is het mss alleen bollen of particles of weer afwijkend aas etc. Ben daarstraks wezen voeren een aantal plekken, ga daar vannacht een aantal uurtjes op zitten! Leg mijzelf geen vangstgarantie op, toch mijn particles combi weer een extra boost gegeven, ben benieuwd!

Groet.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-04-2016 02:37

Je hebt aasfabrikanten en voerfabrikanten. Mogelijk heeft de aasfabrikant een voordeel, die hoeft namelijk niet op een Euro te kijken.

Wat betreft triggeren en aanzetten tot azen is er m.i. voor ons vissers maar één groep stoffen die echt interessant en dat zijn vrije aminozuren. En dan praat ik dus over geur en smaak.
Wat blijft er dan nog over? Dat is de samenstelling van je aas qua voedingswaarde en dat zijn de aroma’s in je aas. Het eerste is natuurlijk alleen belangrijk als je je aas langdurig wilt inzetten op een bepaald water. Waarom is dat zo? Omdat een vis (tenminste als je regelmatig en verspreid voert op je water), je aas leert herkennen. Is het meuk, dan verliest ie natuurlijk heel snel zijn interesse.
Blijft over aroma’s, zeg maar wat ie lekker vindt, is eigenlijk nog een onontgonnen gebied.
Dat bepaalde stoffen (of een combi daarvan) meerwaarde hebben, daar geloof ik zeker in.
Kijk b.v. maar eens in de supermarkt, een groot deel van de producten is namelijk gebaseerd op smaak. We love it they love it? Heb wel eens geprobeerd een complete spaghettisaus na te maken (met verse knoflook, uien, paprika en tomaten), werkte natuurlijk voor geen meter!
Waarschijnlijk te complex.

En de boer hij ploegde voort
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 02:42

En ik maak mijn spaghetti saus altijd zelf en veel beter dan in een fabriek.
Volgens jouw smaak is die misschien niet beter maar jij bent die schapenmeuk van de super gewend, daar proef je enkel nog de zoetstofjes en niet de echte ingrediënten.

Weet je wat er in een blokje kippenbouillon uit de winkel zit????
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-04-2016 02:45

Mono sodium glutamaat, vooral.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 02:46

Maar wat geeft die kippensmaak?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 02:48

Niet schrikken :P :lol: :lol: :lol:
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-11-2015
Zal ik eens kippenbouillon gaan maken, mag jij zeggen welke het lekkerst is :wink:
Béééhhhh bééééhhhhh
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-04-2016 02:54

Ik weet slechts een ding, ik heb altijd dorst na het eten van kippensoep.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-04-2016 03:37

Cees, ik heb het filmpje even bekeken, humor!

Gist extract is het toverwoord!
En wat zit er in Celll?

Aan de andere kant, Mainline is geen DSM natuurlijk.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 09:21

Ik ben zelf afgestudeerd als levensmiddelentechnoloog, weet er wel één en ander vanaf en dan niet oppervlakkig.
Zal er meteen bij zeggen dat ik uiteindelijk in de beton terecht ben gekomen en het hier erg naar mijn zin heb.
Er wordt ook veel minder 'geflest' in onze industrie.

Levensmiddelen is eenheidsworst, alles wat uit een fabriek komt moet altijd hetzelfde smaken anders valt de mensen dat op en vinden ze het niet lekker, de smaakzin komt niet overeen met wat ze gewend waren.
Calvé pindakaas "de echte" heeft jarenlang ieder jaar 1% pinda's vervangen voor palmolie of ander goedkope meuk, ik maak zelf m'n saté saus maar dat lukt niet met Calvé, gaat iets teveel vet in m'n pannetje drijven :P
Gewoon de goedkoopste pakken dus, dat is de ECHTE.
Grote merken zijn niet groot geworden door kwaliteit af te leveren maar door veel winst te maken!!!!
Hoeveel die hard pindakaaseters lusten alleen die van Calvé, ach als je genaaid wil worden staan er heel wat mensen klaar om je te bedienen hoor.
Eea kun je ook projecteren op boelies want ook daar snappen ze ondertussen hoe het moet natuurlijk en aangezien de grootste schapen langs de waterkant zitten, béééhhhh bééééhhhhhhh :D

Nog een leuke waarom staat er op een fles wijn geen ingrediëntenlijst?











Dat past niet op het etiket :lol: :lol: :lol: :lol:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 09:30

Het enige product waarbij ik een goed gevoel over heb gehouden tijdens m'n stages was Pils.
Eerlijk spul ook in de wet vastgelegd wat daar wel en juist niet in mag zitten, in Duitsland nog net wat strenger het zogenaamde Reinheitsgebot, daar zal je nooit maltose op een blikje zien staan want dan komt de Gestapo de boel sluiten.
Heb toentertijd bij Oranjeboom stagegelopen als microbioloog, prachtig product en een zeer rijke historie.
Helaas is die vestiging inmiddels gesloten, stad Breda wilde de fabrieken uit de stad hebben.
Had er graag bij willen blijven werken.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

17-04-2016 09:37

Dus Glutomaat is de trick!!!

Groet, Peter

Ps chemisch of 'natuurlijk' maakt niets uit als het de smaak maar sterk beïnvloed?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 09:43

Och het grootste schaap is ook weer wakker.

Ps van die gasten zoals jou hebben ze het liefste Peter, die kunnen ze namelijk alles op de mouw spelden. :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

17-04-2016 09:51

Beeehéé Beeehéé

Groet, Peter

Ps jij kan vast ook wel een schapen bouillonblokje maken Cees de levensmiddelentechnoloog?