Tijgers!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

23-04-2002 19:56

Goedenavond,

Ik heb een vraagje ivm. met Tijgernoten. Laten jullie die ook staan totdat als ze lekker beginnen te slijmen ? Nu vraag ik mij eigenlijk wel af hoelang je zoiets mag laten staan. Want na een weekje ruikt dat wel vies zuur. ZOu het dan niet beter zijn dat water eens te verversen ofzo , i dunno :smile: . Vertel eens hoe jullie hoe het doen !

Btw , weet iemand hoeveel een kilo Hennep ongeveer kost? Want ben van plan om op een water waar ze nog maar weinig Tijgers gehad hebben eens goed te gaan voeren met Tijgers in combinatie met Hennep.

Mvg,
Wouter
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

23-04-2002 20:27

Inderdaad, tijgers werken het beste als er slijm op staat. Ik laat ze wel eens, als het zo uitkomt, een paar weken staan.
Het kan dan zijn dat er witte drap op komt maar dat spoel je zo weg. Je zult dan zien dat de noten nog steeds slijmerig zijn.
Gewoon een keer proberen dus en laat je niet afschrikken door de stank.
Succes Sjaak
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

23-04-2002 20:29

volgens mij moet je ze maar een paardagen laten staan.
en het water verversen heeft geen nut..,
want dan haal je dat slijm ook weg :wink:
en ga je ze weer laten weken in 'nieuw' water..

hennep moet je zeker niet bij de 'vis' winkel kopen..
maar gewoon naar een tuincentrum gaan...
hier is het veel goedkoper..

hoe duur precies ? weet ik niet meer..,
ik moet ook weetr ff nieuwe kopen :wink:
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

23-04-2002 20:53

En wat dan na die paar dagen ? De diepvries in met dat slijm ? Dat neemt enorm veel plaats in , en ik beschik maar over weinig diepvriesruimte eh :smile:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-04-2002 12:39

Daarna ? hmmmm goeie vraag :grin:

haha

sommige mensen laten ze langer staan, en maakt het niet uit, die zure geur..
mischien maakt het ook niets uit..,
ik zou het niet weten, nog nooit met tijgernoten gevist/gevoerd...

in me begin jaren had ik ze een keertje gekocht, en geweekt daarna gekookt..., maar ik had toen gedacht dat ze zacht zouden worden, en dat werden ze na een uur koken niet, dus had ik ze weg geflikkert :razz:
met de tijd leert men.. haha...
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

25-04-2002 16:42

ja nu weet ik nog niet veel hé :smile:
Nog eens mijn vraag herhalen :
Hoelang kan je dus die tijgers zo laten staan ? En als je ze wil invriezen , hoe dan ?

Mvg,
Wouter
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

26-04-2002 00:05

Ha peeke hier ne tip van gingino gewoon laten weken 2-3-4-5 weken speelt geen rol,wanneer je vrouw je buiten schot voor de stank ga er dan mee vissen, de karper zal je wel opvangen met al dat lekkers.Invriezen?????? Nee niet doen je gaat toch wel een keer in een maand vissen he ? waarom dan een diepvries gewoon in het kookvocht laten liggen. greets gino
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

26-04-2002 14:28

Als je ze in ieder geval maar goed lang kookt totdat ze hun maximale volume en dus vochtopname hebben gehad alsmede hun perfecte smaak. Ik laat ze soms enkele dagen staan, maar vang even goed als ze pas enkele uren voor de sessie zijn afgekookt. Tijgers i.c.m. hennep werkt overigens ook heel goed, heb zelf ondervonden dat er een extra aromatische geur en smaak wordt toegevoegd. Bijflavouren van tijgers doe ik niet, heeft ten eerste weinig zin, en de resultaten zijn dat ik dan voornamelijk kleinere vis mee vang dan met ongeflavourde tijgers, Ik prefereer overigens de goede, jkleine ronde kwaliteitstijgers, en doe er dan twee tot drie aan mijn d-rig elastiekje, heb zelf veel vertrouwen in dit systeem op zowel dressuur- als maagdelijke wateren.
Robert
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

02-05-2002 21:51

Nu zijn we toch alweer even verder , en het water waar mijn tijgers inliggen , riekt naar yoghurt , en der zitten echt dikke slierten slijm in , precies een soort pva string van tijgers , zo een heel rijtje hangt aan elkaar met dat slijm :smile: .

Misschien komt dat omdat er de eerste dagen te weinig water in de emmer zat , en de bovenste juist kwamen piepen. Toen heeft zich daar zowat schimmel opgezet , en die heb ik er der zo goed als ging proberen af te doen ( haarschimmel hé ) en toen heb ik er meer water bij gedaan. Misschien zit die schimmel nu wat dieper.

kan dat kwaad ? :smile:

Wouter
Plaats reactie