visspots omgeving Bergen op Zoom

Plaats reactie
raymond been
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-07-2015 18:54

26-07-2015 19:46

Beste vissers,
Het is momenteel wat rommelig met de viswateren rondom bergen op zoom. Dus misschien leuk om wat dieper in te gaan op de stekken hier en de ervaringen. Leuk om te weten wie waar vist en wat je er ( kunt ) vangen.
Opsomming van de visplaatsen.
1 Binnenschelde
2 Zoommeer
3 Havendijk
4 Theodorushaven
5 Noord / zuidzijde haven
6 Reimerswaalpark ( plaat )
7 Baarsvliet en binnenwateren Bergse Plaat
8 Krabbenwater
9 Augustakreek
10 Anton van DuinkerkenPark
11 Pielekeswater
12 kleine Melanen
13 grote Melanen
14 Kano vijver
15 Fort de Roovere
16 schans ( kapitein de Perrotstraat )
17 Zanderijenvijver
18 Noorder Kreekweg
19 Bergsche Diep
20 Rietkreek ( nieuw vossemeer )
21 Steenbergsche Vliet
22 Volkerak
23 Venpoorten ( Wouw )
24 Dassenplas
25 ligne of Bergsche Water

Zo ben ik een heel eind met viswateren, mogelijk nog iets vergeten !?.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de grote melanen, daar werken ze momenteel aan het water kwaliteit. Ook zou dit water "leeg" gevist zijn. Maar volgens mij zit er nog best wat vis ! Iemand die hier vist en kan aanvullen ?

Laatst aan de zuiderstrekdam gezeten. Even het water bekeken, mooie stek. Zag veel jonge vis, en ben erg benieuwd naar eventuele ( actuele ) vangsten.

Zanderijenvijver, daar zit volgens de één veel vis, volgens de ander helemaal niets. Ook een mooie stek, ben benieuwd of daar onlangs nog vangsten zijn gedaan.

Iemand bekend met de kanovijver ? Rustig plekje maar oogt ondiep en erg veel waterplanten. Goede visstek ?

Misschien leuk om ervaringen over deze plekken te delen.

Grt
john klaasman
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-08-2015 20:33

28-08-2015 00:59

mooi rijtje van viswateren maar geen mens die reageert met vangstresultaten..
Voor bezetting en vangsten kun je dan nog beter de sites van de verenigingen checken die de wateren in pacht hebben

overigens "in de buurt van bergen op zoom" vindt je nog vele mooie wateren.
- fort sabina - Willemstad en omstreken
- Molenkreek dinteloord en prinsenland
- potmer / beerend
- derriekreek bij stampersgat
- baak en de weel bij kruisland
-boven en benedensas..

enz enz plenty prachtwater maar vanaf de kant weinig stekken.
voor wie vanaf een rubberbootje kan vissen heb je hier ontiegelijk veel mooie stekken..
Het devies: erop uit en checken..like I do...
Kieuwgreep Johnsson

11-10-2015 20:52

1 Binnenschelde

Hier ga ik vooral als ik gewoon IETS wil vangen. Meeste vangsten hier zijn leuke brasems of voorn. Heb hier ook al enkele snoeken gevangen toevallig na de feeder "nog even een paar keer uitgooien". Echter als ik hier gericht op snoek ga is het niets...

2 Zoommeer

Ik vind hier de juiste stekken volgens mij nog niet maar heeft wel potentieel. Al is dit wel beter te doen met een bootje.

3 Havendijk

Bedoel je die 3 putten aan de hollandhaven? 1x een redelijk grote snoek gevangen en ook al wat brasem/voorn. Geruchten gehoord over leuke karpers maar nog niet zelf gezien/gevangen. Wel zie ik hier veel oostblokkers die de vis gewoon meenemen..

4 Theodorushaven

De oude haven is niet meer visbaar langst de kant en er blijft hier nog een (legale) plaats over. Ook hier zit wel vis maar de plaats is gewoon niet ideaal.

5 Noord / zuidzijde haven
6 Reimerswaalpark ( plaat )

Hier mag je zover ik weet niet vissen?

7 Baarsvliet en binnenwateren Bergse Plaat

paaigebied voor snoek en niet toegelaten zover ik weet. Ook geen plaatsen waar je relax kan zitten.

8 Krabbenwater

Hier al een paar keer heen willen gaan (alsook de andere watertjes daar) echter nog niet van gekomen. Tips welkom!

9 Augustakreek

Idem hierboven

10 Anton van DuinkerkenPark
11 Pielekeswater
12 kleine Melanen
13 grote Melanen
14 Kano vijver
15 Fort de Roovere
16 schans ( kapitein de Perrotstraat )
17 Zanderijenvijver
18 Noorder Kreekweg
19 Bergsche Diep

Probeer hier ook al een tijdje heen te gaan maar langst de kant zogezegd niet doenbaar dus.. en bootverhuur is hier niet?

20 Rietkreek ( nieuw vossemeer )
21 Steenbergsche Vliet
22 Volkerak
23 Venpoorten ( Wouw )
24 Dassenplas
25 ligne of Bergsche Water

Informatie of meningsverschillen altijd welkom (via pm ook). Iemand die eens samen wil gaan verkennen ook ;)
Erwin Stmaartensdijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 18-12-2014 21:45

30-11-2015 20:38

Dan moet je wel je pb optie aanzetten :wink:
Gebruikersavatar
Angelo Rysbrack
Berichten: 8
Lid geworden op: 06-04-2016 20:35

06-04-2016 20:38

Kieuwgreep Johnsson schreef:1 Binnenschelde

Hier ga ik vooral als ik gewoon IETS wil vangen. Meeste vangsten hier zijn leuke brasems of voorn. Heb hier ook al enkele snoeken gevangen toevallig na de feeder "nog even een paar keer uitgooien". Echter als ik hier gericht op snoek ga is het niets...

2 Zoommeer

Ik vind hier de juiste stekken volgens mij nog niet maar heeft wel potentieel. Al is dit wel beter te doen met een bootje.

3 Havendijk

Bedoel je die 3 putten aan de hollandhaven? 1x een redelijk grote snoek gevangen en ook al wat brasem/voorn. Geruchten gehoord over leuke karpers maar nog niet zelf gezien/gevangen. Wel zie ik hier veel oostblokkers die de vis gewoon meenemen..

4 Theodorushaven

De oude haven is niet meer visbaar langst de kant en er blijft hier nog een (legale) plaats over. Ook hier zit wel vis maar de plaats is gewoon niet ideaal.

5 Noord / zuidzijde haven
6 Reimerswaalpark ( plaat )

Hier mag je zover ik weet niet vissen?

7 Baarsvliet en binnenwateren Bergse Plaat

paaigebied voor snoek en niet toegelaten zover ik weet. Ook geen plaatsen waar je relax kan zitten.

8 Krabbenwater

Hier al een paar keer heen willen gaan (alsook de andere watertjes daar) echter nog niet van gekomen. Tips welkom!

9 Augustakreek

Idem hierboven

10 Anton van DuinkerkenPark
11 Pielekeswater
12 kleine Melanen
13 grote Melanen
14 Kano vijver
15 Fort de Roovere
16 schans ( kapitein de Perrotstraat )
17 Zanderijenvijver
18 Noorder Kreekweg
19 Bergsche Diep

Probeer hier ook al een tijdje heen te gaan maar langst de kant zogezegd niet doenbaar dus.. en bootverhuur is hier niet?

20 Rietkreek ( nieuw vossemeer )
21 Steenbergsche Vliet
22 Volkerak
23 Venpoorten ( Wouw )
24 Dassenplas
25 ligne of Bergsche Water

Informatie of meningsverschillen altijd welkom (via pm ook). Iemand die eens samen wil gaan verkennen ook ;)


Nu met mijn echte naam toch maar terug een accountje aangemaakt.
Grappig om te zien hoeveel ik op 6 maanden tijd heb bijgeleerd.

De stekken zijn veranderd en de informatie wordt wat kariger uitgedeeld, maar als er mensen zijn die wat updatet informatie willen mogen ze mij altijd een PM sturen.
Plaats reactie