Is Sportvisserij Nederland een commerciële organisatie?


Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-02-2016 05:39

KSN??? Wat heb ik daar mee te schaften????
SVN behartigt toch de belangen van ALLE sportvissers!!!!
Alleen dat kleine clubje riviervissers laten ze stikken.

Het is jammer dat het fabeltje van meesters in het ontwijken zo hardnekkig is.
Dan zullen ze wel zijn gaan vliegen, ze zitten er iig niet meer.

Rechtszaken helpen ook niet, Klop heeft namelijk een duurdere advocaat.

Daarom moet je het in de media gooien de plublieke opinie naar jou gericht krijgen.
Die vis is levend 10x meer waard dan dood, we zitten nog in een crisis toch???

Klop scholen we wel om als visgids, hebben we zn baantje ook weer gered.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2016 07:14

1 van de redenen waarom mijn stek op de ijssel ook naar de klote is gegaan met de heer kalkman.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-02-2016 10:12

SVN levert hier enkel de advocaat aan SZWN. De beslissing bevoegdheid tot uitzetting ligt dan ook bij de grootste federatie van ons land. Zij hebben in het verleden helaas een veel te grote broek aangetrokken zo blijkt nu. Dat krijg je met bestuursleden die drammen hoog in het vaandel hebben staan.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-02-2016 10:43

Bij de echte riviervissers doet het ook gewoon pijn in het hart, het is niet te verkroppen en of te begrijpen.
Mijn wieg stond 34 jaar geleden ook in de Biesbosch en ik heb het stokje over genomen van m'n vader die vanaf '62 er ieder weekend vertoefde.

Hoeveel vissersbootjes tel je nog aan de Moerdijkbruggen?
5-6 jaar geleden kreeg je ze in het weekend niet geteld of je moest 15 km/u gaan rijden.
Sinds Struik een vergunning heeft voor tussen de bruggen moet je blij zijn als je een verdwaalde bellyboater ziet dobberen.

Het is echt om te janken zo erg en het houdt zomaar niet op :cry:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2016 11:04

Sport visserij Nederland is ook maar bullshit joh!
Toen er een monitoring plaats vond op het lage bergse bos na een sterfte om te zien hoeveel vis er nog zwom nam meneer Kalkman alle palingen mee na afloop.de mannen van svn zeiden dat dit de afspraak was en dat dit legaal was. Heb toen wel ff een paar foto's getrokken van dit voorval , en na telefonisch contact met svn klopte alles mbt tot het mee nemen van de palingen.
Wel dan publiceer ik de foto's toch op kwo....
Zo gezegd zo gedaan, binnen het uur de directeur aangemeld en al op de kwo mannen !! Dat het zo allemaal niet hoort, en dat de palingen terug zouden geplaatst worden. Nou die palingen zijn echt heus nooit niet terug gekomen hoor. En meneertje Kalkman met ze wijde muil die bijna wilde vechten met een maat van me toen hij er wat van zei werkt nog steeds voor de svn mafia!
1 vieze organisatie joh, en er zal veel meer mee spelen dan dat wij denken. Waarom zou je anders skp's uitzetten, terwijl je godverdomme weet dat die beesten toch in een fuik op de markt in Den Haag. Rotterdam Utrecht etc belanden......
robertino smith

18-02-2016 12:40

pj otte schreef:Hier komen met je kritiek levert nu eenmaal helaas weinig op
\

Maar wel goed om te kunnen lezen, de stand van zaken, als da zo´n klop gewoon zijn ding doet! Geloof niet dat de rest van Nederland geschoond blijft van dit soort zaken. Zat eergisteren nog met een kennis/ oud collega te praten bij de hengelsport! Doet zijn ding alllll jaren in het beneden rivieren gebied, alleen en keihard vissend!!! Wist mij te vertellen dat hij eigenlijk helemaal niet zo blij is met de uitgevoerde skp, naar zijn mening is het kluiven om karper van het oude bestand terug te vangen! :D Maar goed, als je bedenkt dat de beroeps vaak de bovenmaatse schubvis eraf haalt, zet je toch aan denken!!! Verder ben alleen meelezend, bijna 1000 die mee lezen in deze post, vast niet uit een dorp! Dus alleen maar goed. Voor mij :D , probeer dit seizoen weer onder die hoed van SVN en alles wat daarbij aangesloten is weg te blijven :wink: !!!

Groet.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-02-2016 12:58

pj otte schreef:Hier komen met je kritiek levert nu eenmaal helaas weinig op

Maar het lucht wel op.

Ik ben niet iemand die de kar ga trekken, als je mij aan 1 tafel met Klop zet word ik met de polsjes op de rug afgevoerd.
Ben ook niet onderlegd om daar aan te beginnen, uiteindelijk blijf ik toch een simpel laboratje :wink:

SVN heeft de macht, de kennis, het geld, de mensen maar ze doen niks behalve achter de schermen wat keer op keer niets oplevert.
Straks 'winnen' ze wel maar dan is het kwaad al geschiedt en wordt het beroeps met een dikke zak geld uitgekocht.

Onmogelijk dat iemand in NL hier iets positiefs in ziet en dat er met geld geschoven wordt staat voor mij als een paal boven water!!!!
Paling en snoekbaars levert genoeg op.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-02-2016 13:51

Rivier vissen in Nederland is voor mij een ver van mijn bed show en weet dus ook niet goed wat er allemaal speelt.
Door Cees zijn reacties hier ga je toch wel even nadenken en zoals Robertino al aan gaf zijn er talloze meelezers waarvan de ogen misschien geopend worden.
Spotvisserij Nederland heeft met zijn uitzend uurtje op zondag ochtend een machtsmiddel om de publieke opinie te beïnvloeden, toch? Zou mooi zijn wanneer er regelmatig een deel van de zendtijd hier voor gebruikt wordt.
Ik zou in ieder graag een tientje of desnoods 2 tientjes extra betalen voor mijn pas wanneer dit gebruikt zou worden om misstanden begaan door de beroepsvissers als Klos aan te pakken!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-02-2016 18:15

https://twitter.com/HavenmeesterUrk/sta ... 9099735040
Zeg nou zelf dat ziet er toch lekker nostalgisch uit :cry:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2016 18:42

Lekker abn spreekt die vent ook :evil:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-02-2016 18:54

Nog 1 doordenkertje en dan kap ik met dit commerciële Boevenbende topic.
Je ziet hier weinig mannetjes meer feederen langs de rivier, is de moeite niet meer.
Die zitten voortaan dus met z'n allen in een Bels putje te zitten volgestampt met platten uit...........
Dus ook nooit geen vispas meer mee :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2016 19:00

Moet je eens een rondvraag doen over de rottemeren en het bestand aan vis van nu, en met vroeger.vroeger vaarde je max 500 meter voor een aanbeet op je plug, nu kun je soms varen tot je een ons weegt, vroeger in een weekendje pakte ik echt goed karper, nu vis ik er geen eens meer door het tegenvallen in vergelijking met vroeger.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-04-2016 11:19

Geheel in lijn der verwachting de uitspraak.
http://www.sportvisserijnederland.nl/ac ... h-toe.html

SVN wanneer gaan we eens echt iets doen????
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

06-04-2016 16:25

Cees v Opstal schreef:Geheel in lijn der verwachting de uitspraak.
http://www.sportvisserijnederland.nl/ac ... h-toe.html

SVN wanneer gaan we eens echt iets doen????



KSN wanneer gaan we eens echt iets doen????

Schijnbaar was er van de kant van de sport vissers een magere opkomt en was het een zooitje ongeregeld bij elkaar qua voorbereiding.

Was ik nog erger vind dat veel karper vissers zich hebben aangemeld bij de KSN zodat zij voor onze belangen kunnen opkomen.

Even een quote van de website:

. Het beschermen en behartigen van de belangen van de sportvisserij op karper en in
het bijzonder de belangen van de bij De KSN aangesloten leden.
. Het streven naar en behouden van een gevarieerd, duurzaam bestand aan karper
waar een duurzame sportvisserij op mogelijk is.

Waar waren ze? Wel vis uitzetten in de biesbosch omdat het bestand om te huilen is. NU hadden ze de kans om de bron aan te pakken. I.P.V. dweilen de kraan dicht draaien.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-04-2016 16:34

Heb een keer een meeting bijgewoond, vond het broodje bal bijzonder lekker :wink: !!!

Groet.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

06-04-2016 18:56

De KSN is gewoon een vrienden clubje met eigenbelang en daar waar ze een keer in actie moeten komen geven ze niet thuis.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-04-2016 19:14

Jammer dat zowel de KSN als Sportvisserij Zuidwest Nederland indertijd een verkeerde voorstelling van zaken gegeven heeft.

De invloed van het opgetuigde huisje wat de naam VBC draagt is niet meer dan een rol WC papier wat erg stinkt.

:evil:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-04-2016 07:09

De ksn is in deze geen gesprekspartner, aangezien het hier om de belangen voor de gehele visserij gaat is SVN dé aangewezen oartij om actie te voeren. Ditnis dus ook gebeurd tot aan de rechter aan toe. Dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid wil niet zeggen dat datber niks gebeurd is. Stellen dat SVN niks doet vind ik dan ook een klap in het gezicht van de mensen die zich hiervoor inzetten.
En wat de KSN betreft dit is een vrijwilligers vereniging die er oa voor gezorgd heeft dag velen van jullie nu mogen en kunnen doen wat jullie graag willen. Denk aan het initieren van de vele spiegel projecten 3hengelvergunning en nachtvissen. Dat we niet alles kunnen lijkt me duidelijk. Ikzelf ben regiobestuurder en kan vertellen dat er meer dan genoeg inspannningen gepleegd worden maar we kunnen niet alles.......
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 07:31

Ze geven veel te veel geld uit aan rechtszaken die ze bij voorbaat al hebben verloren.
SVZWN heeft zelf ook een vergunning uitgegeven.
Wat weet de gemiddelde Nederlander af van deze problematiek? Helemaal niets want zelfs de gemiddelde visser weet er weinig tot niets van.

Ze hebben een mooi tv programma maar daar hebben ze het te druk met reclame maken voor een BTW en kicke dit en dat gewoon in NL.
Ze doen geen FLIKKER.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-04-2016 07:41

Nou Martijn, ik vind het je reinste witte boorden criminaliteit (alleen de baars & snoek moeten terug gezet worden :) ) de uitspraak van mijnheer de rechter, die brengen waarschijnlijk het minste op! Tijd voor KSN onder de hoed SVN, prioriteiten te stellen, gezamelijk/ 4 handen op 1 buik stappen te ondernemen! Maar goed ......

Vraag mij dus echt af of deze uitspraak een leidraad is voor de rest van de beroeps visserij,

robertino smith schreef:Geloof niet dat de rest van Nederland geschoond blijft van dit soort zaken.


Groet.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 08:19

Snoek en baars landt ie ook gewoon, hij heeft volledig visrecht op de zandmeren, zeg tie gewoon dat hij daar heeft gevist.

Wat mij steekt is die Kraal met z'n klote pasje dat die nog steeds durft te beweren dat je in 80% van het NL'se water mag bevissen.
Hij heeft helemaal gelijk maar trek je daar het Ikselmeer en het Deltagebied vanaf dan houd je ineens niet zoveel meer over.
Leuk dat je ergens mag vissen waar gene ruk meer rondzwemt.
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

07-04-2016 08:47

Als je/jullie stellen: SVN (KSN) wanneer gaan WE eens echt iets doen????

Daaruit mag ik opmaken dat de verbitterde toon van jullie wel begrijpelijk is, omdat jullie ook je steentje hebben bijgedragen? Waar anders komt dan de WE-vorm tevoorschijn? Ik begrijp hieruit dat jullie de laatste maanden druk zijn geweest met onder andere bijvoorbeeld:

-Het aanschrijven van Hengelsportverenigingen, en hun bestuurders om ze te proberen te betrekken over de gevolgen voor de visstand, indien de uitspraak van de rechter verkeerd uitvalt, en impliciet dus voor hun visvereniging? (geen vis betekent uiteindelijk geen vissers, dus geen leden)

-Het ondersteunen van de SVN in deze op enig denkbaar mogelijke wijze...

-Het aanschrijven van de grote commerciële bladen, inclusief zelfs het opzeggen van het abonnement, uit teleurstelling dat steeds maar weer blijkt dat belangenbehartiging een totaal oninteressant gebied voor ze is. Sterker nog, dat het ze geen fuck interesseert.

-Het aanschrijven van o.a. Pilaar en Co, met de vraag waarom een website als KWO er geen enkele aandacht aan besteed heeft, ondanks dat er toch voldoende updates plaats vind met och, een hele berg commercieel getinte artikelen..

-Jezelf afgevraagd waarom de zogenaamde elite onder ons, intussen allemaal gestrand in ondernemingen als TTB, Proline, Nash, er verder ook maar het zwijgen toe doen?

-Julie uiteraard erg druk zijn geweest met het verzamelen van bijvoorbeeld goede argumentatie, hengelvangstregistratie, of in ieder geval de juiste mensen die een juiste stem kunnen inbrengen.

-Druk zijn bezig geweest om ook te trachten de kleinschalige horeca in en rond de Biesbosch te wijzen op een mogelijk verlies aan inkomsten indien de hengelsport er weg gaat vallen, als er niets meer te vissen valt?

-Zelf al jaren vrijwillig actief op het gebied van waterbeheer, visstandbeheer, binnen de mogelijkheden die er zijn?

-Intussen zelf bestuurslid geworden van een Hengelsportvereniging uit het besef dat daar mogelijk wel een verandering op langer termijn te verwezenlijken valt?

-Op zijn minst al jaren betrokken zijn, of zijn geweest binnen de KSN, op er een zodanig sterk negatief geformuleerde mening over te mogen hebben?

-Jezelf te verdiepen in wat er nu werkelijk precies gebeurd is, en gaande is?

Och, ik koop een vispasje, en dat ontneemt mij van elke verantwoording, en geeft mij het recht op vingertje wijzen zo veel als ik dat wil he?

Vriendelijke groet
Ed
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 09:12

Wat ligt er in je macht hé.
En de laatste maanden, zeg maar gewoon jaren dus ook jij weet er niet veel vanaf......zegt eigenlijk al genoeg als je er 20km vanaf woont.
Mijn wieg heeft in de Biesbosch gestaan dus ik weet wel een beetje wat er speelt ja.

Als je als vereniging met betaalde medewerkers, een TV-programma en miljoenen op de bank er van uit gaat dat je leden iets voor elkaar gaan krijgen ben je volgens mij het spoor bijster.

Ik heb het hier aangekaart, blijkt wel dat dat nodig was want eigenlijk wist na 2 jaar stroperij nog helemaal niemand er iets van af.
Sterker nog we pleuren er nog wat spiegeltjes bij en kijken de andere kant op en roepen hoe mooi het allemaal is.

Veel van je punten zijn gewoon uitgevoerd, maar nogmaals tegen maffiapraktijken helpen naar mijn mening enkel maffiapraktijken.
Trekken aan een dood paard heeft geen zin.

Het is dat ik zoveel gecontroleerd wordt (ik wel natuurlijk) anders kocht ik natuurlijk ook geen vispasje meer, dat punt zijn we wel voorbij.

Ps ik heb wel zo'n 2 jaar geleden voormalig Staatssecretaris Dijksma die er toen nog over ging een nette brief gestuurd met mijn zorgen en vele vooral roofvissers met mij.
Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

07-04-2016 09:58

of ik er wel of geen kennis van heb doet er niet eens zo heel veel toe, beste Cees.
Ik ben dan ook niet diegene die zich zo grof afzet tegen de SVN en KSN in deze.

Vriendelijke groet
Ed
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2016 09:59

Dat jij er niets vanaf weet is de schuld van SVN niet van jou!!!!
Precies de reactie waar ik op hoopte en verwachtte. :D