Mainline essential CELL


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-03-2016 16:34

dus als je je mix door een externe partij laat draaien weet je niet exact waar je mee bezig bent? Pff ken er zat die wel zelf draaien en maar wat bij elkaar donderen en hopen dat het vangt....
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

06-03-2016 17:50

Martijn Nederpel schreef:dus als je je mix door een externe partij laat draaien weet je niet exact waar je mee bezig bent? Pff ken er zat die wel zelf draaien en maar wat bij elkaar donderen en hopen dat het vangt....


Alles vang,het gaat mij om de krenten uit de pap en de zogenaamde betere instant bollen en een aas waarover nagedacht is en echt in de praktijk is getest en over is nagedacht.Ik heb recent nog met Jacco van TTB gesproken en dan merk je dat er over is nagedacht.
Dat zou jij toch als Cipro consulent moeten weten?

Ik kan naar KCB gaan en een simpele basis mix overleggen waarvan 1 met een vismeel 1 met een kruiden melange 1 met noten en ik ben een boilieboer,dat het vang weet ik zeker dat ik mij dan onderscheid ik denk van niet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

06-03-2016 18:46

Ouote: Mike de Jong
Alles vang,het gaat mij om de krenten uit de pap en de zogenaamde betere instant bollen en een aas waarover nagedacht is en echt in de praktijk is getest en over is nagedacht.Ik heb recent nog met Jacco van TTB gesproken en dan merk je dat er over is nagedacht.
Dat zou jij toch als Cipro consulent moeten weten?

Ik kan naar KCB gaan en een simpele basis mix overleggen waarvan 1 met een vismeel 1 met een kruiden melange 1 met noten en ik ben een boilieboer,dat het vang weet ik zeker dat ik mij dan onderscheid ik denk van niet.[/quote]

Steeds meer ben ik er van overtuigd dat locatie en inspelen op... belangrijker is dan het aas zelf.
10 gram van dit en 5 gram van dat.. geloof ik al lang niet meer in :wink:
Zelfs de goedkoopste boillie met een goede soak van een paar dagen werken prima.
Dat sommige vissen een voedselvoorkeur hebben.. dat klopt wel! :wink:
Dit is met een paar soorten boillies ook prima te realiseren.
De vastgeroeste stekkenvissers leggen het uiteindelijk vaak af tegen mensen die bereid zijn in
te spelen op... verkassen loont vaak meer dan je topaas? inzetten op dezelfde stek :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

06-03-2016 19:46

Fred,

Hellemaal mee eens alleen nav mijn persoonlijke ervaringen geef een bolletje uit het betere segment met een hoge instant waarde in mijn visserij net iets sneller aanbeten.

Ik weet niet of ik me belachelijk maak als ik zeg dat Aas niks meer is dan een hype!! en dat de aasfirma,s die al een jaar of 20 meelopen nog steeds gewoon overeind blijven en mee doen in de scène.
De laatste jaren word je door gegooid met ccmoore en dreambaits daarvoor was het KGB en Proline daarvoor weer Dynamite en MartinSB enz enz enz,.ik kwam in het verleden geregeld bij Carpscabin en daar liep je niet naar buiten zonder een zak Nutrabaits.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

06-03-2016 20:20

Aas moet smaken een goede voedingswaarde hebben en ze moeten het vreten als een baal chips!!
Je moet zorgen dat ze terug op je aas komen, en niet een graniet bolletje soaken in een dippie.

Groet, Peter

Ps o ja vergeet niet om het op de juiste plek te dumpen.
Op mijn bollen schijten ze de mat jaar in jaar uit vol!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-03-2016 20:34

Ik weet idd hoe een en ander werkt.Ik weet ook dat het sraaien niet per se door jezelf hoeft te gebeuren. Ik ben zelf nauw betrokken bij de tot stand koming van onze producten en dat zal bij andere bedrijven wellicht net zo gaan
Dus de redenatie dat bedrijven die extern laten draaien geen verstand van zaken hebben ontgaat me. Tuurlijk draait kcb op carpfood ook "simpele" recepten maar om.alles op een hoop te gooien is erg simpel.gesteld
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

13-03-2016 14:07

Dan ben ik wel benieuwd waarom bijvoorbeeld Dreambaits alles weer in eigen beheer draai en bijvoorbeeld TTB en MTC ook?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-03-2016 14:22

Omdat ook aan het draaien verdiend wordt, of dacht je dat kcb tegen kostprijs draait.
En natuurlijk moet je ook de middelen hebben, bijvoorbeeld een productieruimte.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

13-03-2016 14:53

Het uitbesteden lijkt mij makkelijker? maar ik vrees dat ze zich dan niet meer kunnen onderscheiden
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

30-03-2016 11:49

[quote="michiel moore"]

Die dissolvas zijn imo het meest interessant

Hallo Michiel, inmiddels al in de praktijk ingezet, wat zijn jouw bevindingen? Lijkt mij door hun oplosbaarheid een goed voertje om naast een single aan te bieden! Gebruik normaliter gewoon deeg hiervoor, ben benieuwd!

Groet.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

06-04-2016 02:30

Ik heb het artikel van Chris gelezen (die ik overigens heel hoog heb zitten) over Cell.
Punt is, Cell is natuurlijk gewoon gist extract en misschien zelfs geautoliseerde gist.
Te activeren (Mainline) valt er inderdaad niks, is simpelweg een verkooppraatje.
In b.v. alle soepen, sausen en kant en klaar producten uit de supermarkt zit gist extract in kleine percentages (< dan 1 %). Is gewoon een smaakversterker en dus niet zo moeilijk aan te komen volgens mij. Gaat vooral om vrije amino’s zoals glutaminezuur.
Producent in Nederland is DSM.
Dat het een meerwaarde in aas kan hebben daar geloof ik zeker in, maar dat doen ook veel andere producten, zoals b.v. echte sojasaus, vissaus etc…
Kortom de vis wordt duur betaald.

Dumb and dumber?
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

06-04-2016 05:02

robertino smith schreef:
Die dissolvas zijn imo het meest interessant

Hallo Michiel, inmiddels al in de praktijk ingezet, wat zijn jouw bevindingen? Lijkt mij door hun oplosbaarheid een goed voertje om naast een single aan te bieden! Gebruik normaliter gewoon deeg hiervoor, ben benieuwd!

Groet.


Ik merk dat ze langer dan 4 uur meegaan omdat de watertemperatuur laag is en omdat ik op water vis met weinig stroming. Ik denk dat dit laatste zeker van invloed is. Ze blijven beter zitten dan onbewerkt deeg. Ze geven inderdaad continu langzaam geur en smaak af.
Ik denk dat het de moeite is om zelf je boiliemix innde oven op 100 graden een uur of 2 te laten 'bakken'. Dan krijg je in het water hetzelfde effect wat betreft oplossen.
Voor een water waar je niet kan of mag voeren, of waar voeren afschrikt ofzo, denk ik dat het absoluut je kans op vis vergroot ten opzichte van dat wat nou ja... niet werkt hehehe.
Ik zou eerlijk gezegd liever met die dingen rond mijn haakaas voeren en met een stevige boilie op mijn hair vissen. De vis eet je haakaas namelijk nooit op. Het is immers pas bij het uitspugen van je haakaas, dat de inhaking plaatsvindt.
Het is geinig om te proberen, ik ben alleen geen goede graad(t)meter...
Ik heb er namelijk nog niet mee gevangen... daar komt het wel op neer hahaha. Ik ben nog weinig aan het vissen geweest dit jaar en het enige waar ik genoeg van investeer is geld. Dit in tegenstelling tot tijd.

Greets
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-04-2016 09:00

Ok Michiel. bedankt voor je reply, afgelopen zaterdagavond er op uit geweest. Het een en ander in de test, waaronder de disolva (2 stuks) naast een chod als haakaas, minimaal mais en een paar pelletjes eroverheen. Zeg natuurlijk niet dat het het "ei" van columbus is, maar het leverde karper op! Om het echt effectief als voer te gebruiken, tja, zal mij te duur worden. Als instant aasje, wie zal het zeggen.

Groet.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

07-04-2016 19:02

Ik denk trouwens dat als je gewone cell basis mix haalt, een potje cell activator, wat gele of lichtroze (wat mijn voorkeur zou hebben) kleurstof, vleugje citrus en vleugje ananas en dan heb je in feiten de essential cell als gewone boilie.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-04-2016 02:21

Zijn de meeste karpervissers dom? Ik denk het niet.
Waarom trappen ze dan altijd weer in die verkooppraatjes van de aasfabrikanten?
Kan m.i. alleen maar onkunde zijn.
Al die fabrikanten vissen in dezelfde vijver en om succes te hebben moet een bedrijf zich onderscheiden van de rest. Hoe doe je dat? Door een gerichte marketing strategie, niks meer of minder.
Een groot deel van die zogenaamde wonderproducten kan je gewoon in de supermarkt kopen, voor heel weinig geld.
Mainline dissolvas, mensen wat een flauwekul!!!!! 12 Euro voor een potje!!!!
Wat doen die bollen, ze lossen langzaam op. Het ei van Columbus? Natuurlijk niet.
Kan je simpelweg zelf bereiken door een groot deel wateroplosbaar door je mix te gooien.
In zo’n potje zit misschien honderd gram, kiloprijs is dan 120 Euro. Ik kan gemakkelijk hetzelfde bereiken voor 5 Euro per kilo.

Werkt het?
Mogelijk wel en dan vooral op wateren waar veel gevist en gevoerd wordt.
Moet je wel single hook vissen natuurlijk!

Welke stoffen triggeren een vis, dat is de gedachte erachter.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

08-04-2016 05:06

:) Hmmm, je kan hier gaan lopen verkondigen dat je alle wijsheid in pacht heb, gebruik die "shit" al zo lang! Balletjes, blokjes, stukjes, alles water oplosbaar! Rekenen kan ik ook :P , kijk alleen niet in andere hun portemonee :-? , maar goed .......

image-2016-04-08.jpg


Koek wauws :)

Is geen rundvlees he´
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-04-2016 07:35

Hilco Meijer schreef:Zijn de meeste karpervissers dom? Ik denk het niet.

Het IQ lijkt mij hier toch wel heel wat lager te liggen dan op bv het Roofvisforum.
En als je ziet wat je langs de waterkant tegenkomt aan kerpelaars dan zit hier nog de elite.
Zie ik in de viswinkel 3 volwassen gasten als een stel pubermeiden in een klerenwinkel naar wat zakjes (met wat eigenlijk) zooi staan kijken, "Jammer dat ze die geen tint lichter hebben!" dan vraag ik mezelf wel eens één en ander af :wink:

Dissolva's :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

08-04-2016 16:08

Dissolva's?

Zie de meerwaarde tegenover deeg niet echt...
Attractiever dan deeg wil ik nog wel eens zien...
Blijft langer heel aan de hair? Gewoon wat deeg rond je boilie aan de hair kneden, dan ligt er altijd wel iets...
Voor de prijs van van 1 potje dissolva's kneed ik een jaarvoorraad aan deeg voor rond mijn haakaas...

Ik verheug me al op die video van alle 20 kilo + vissen die voor dit wonderaasje zijn gesneuveld :roll:
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

08-04-2016 16:17

:lol: Meerwaarde of niet het levert vis op, gaat lekker vertellen waar een ander ze geld aan moet besteden, maar in ieder geval!!! Lekker boeiend :P

Groet.
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

08-04-2016 16:40

robertino smith schreef::lol: Meerwaarde of niet het levert vis op, gaat lekker vertellen waar een ander ze geld aan moet besteden, maar in ieder geval!!! Lekker boeiend :P

Groet.


Haha, ik ben nog jong ik zit nog wat in m'n rebelleerfase :lol:
Iedereen moet inderdaad doen waar hij zich goed bij voelt, en al zeker niet teveel naar mij luisteren want ik zit meer fout dan juist :lol:
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

08-04-2016 16:44

Heeft ook niks met jou te maken Joeri, ben al een stukje ouder, lul 99% onzin! Voor de anderen kilootje rund, goed sudderen!

Groet.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

09-04-2016 02:48

robertino smith schreef:Heeft ook niks met jou te maken Joeri, ben al een stukje ouder, lul 99% onzin! Voor de anderen kilootje rund, goed sudderen!

Groet.


100 % komt denk ik dichter in de buurt.

Boil in the bag, je wordt ouder papa!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

09-04-2016 09:56

Ha ha, kilootje deeg, ga dat maar is ontleden/ beargumenteren/ prijs berekenen! Toch wel goed voor karper op zijn tijd :). Die Mainline essential cell in combi met die dissolva leverde in ieder geval mij ook karper op. Heb dat bolletje in de mat speciaal geshopped voor jou :),

image-2016-04-09.jpg


Vang elk seizoen mijn karpers wel hoor, zal mij verder een reet roesten wat jij of een ander daar van vind!!!

Groet.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

09-04-2016 11:54

ff nog :P ,

Hilco Meijer schreef:Mainline dissolvas, mensen wat een flauwekul!!!!! 12 Euro voor een potje!!!!


Check,

http://www.hengelsportvught.nl/aas/dumb ... olvas-18mm

Waar jou € meerprijs vandaan komt, lees ff de specs, denk ook dat het bedacht is als instant aasje! Lekken idd. goed uit :), en dat kan ik beamen nu.

Hilco Meijer schreef:In zo’n potje zit misschien honderd gram, kiloprijs is dan 120 Euro. Ik kan gemakkelijk hetzelfde bereiken voor 5 Euro per kilo.


Als je dan bedenkt, dat een ander wel ff 10 of meer van die potjes zal aanschaffen :) alleen voor het voeren

Hilco Meijer schreef:Kan m.i. alleen maar onkunde zijn.


En zo kunnen we er nog meer bedenken :P
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

11-04-2016 02:37

Ik doe ook nog effe mee.

Heb even op de site van Mainline gekeken en wat opvalt dat transparantie daar geheel ontbreekt, het is alleen maar kretologie. Ze claimen overigens wel dat ze het beste karperaas maken. Dat zou kunnen, maar waar is dat op gebaseerd? Jawel, alweer op kretologie!
De gedachte erachter? Is zeg maar, het geheim is het geheim van de smid en Loeki de Leeuw is er niks bij! Overigens best wel slim bedacht hoor!
Punt is, het is geen wetenschap en het vangt m.i. meer vissers dan vissen. Is gewoon marketing. Doen tegenwoordig natuurlijk alle bollenboeren in meer of mindere mate.
Bepaalde stoffen (b.v. vrije aminozuren) werken natuurlijk ook gewoon en die gebruik ik zelf ook bijna altijd, maar simpel aas werkt ook nog steeds. De truc is tegenwoordig veel meer, hoe zet je je aas in.

Even een stukje kretologie according to Mainline:

enhancers, attractors, liquid food sources and additives, sweeteners, hookbait enhancement, flavours and additives, high leakage basemixes, feeding response, crucial dietary ingredients etc...
En de rest van de aasfabrikanten doet het ook natuurlijk!
De markt creëert de vraag, zo simpel is het en als één schaap over de dam is?

Waar wil ik heen?
Simpel, wonderaas bestaat niet, al die claims van de bollenboeren zijn voor het grootste deel flauwekul, de visser maakt tenslotte nog altijd het verschil!

Trial and error, shadows and dust, of uren draaien, het is maar net waar je voor kiest.
God bless America!