Leuk verhaal, maar....


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-01-2016 18:53

Zit ik net het verhaal van meneer kwinten te lezen.. viel me iets op!
Het verhaal gaat over wintervissen met 9 vissen op een avond.
Ik weet niet hoe het in Brabant is, maar meer naar het zuidwesten is het om 17.00
al redelijk donker. Mooi resutaat, maar een volschub (1 vd 9 staat er echt) is toch echt
geen foto van een 's avonds gevangen vis :roll:

Jammer ..maar de merknaam is toch weer even vermeld... treurig meneer Kwinten :cry:
btw..die vin ligt ook niet zoals het hoort :roll:
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 27-01-2016 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-01-2016 18:55

..
Ach man..Ga toch vissen !!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

27-01-2016 19:40

De bedoeling van deze advertotial is dat men massaal naar de CC moore dealer rent en kilo's XP boilies in gaat slaan.

Dat die foto niet klopt met het verhaal, tja.

Zie verder ook het Pro-line verhaal van gisteren waar men een werkelijk 'revolutionair' nieuw aas gaat presenteren in Zwolle.

Misschien staat er morgen wel een vlammend stuk op over de Key van Nash: It's not shelf-life, it's not frozen, it's stabilised!

En Fred, jij komt hier niet voor het eerst. Dat je je er nog over verbaasd.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-01-2016 19:49

Wel eens aan gedacht dat de hengels om 9 uur in lagen en dat ze een nachtje gevist hebben met 9 vissen totaal ?
Iets met bewaarzakken ?
De tekst onder de foto klopt dan weliswaar niet, maar dat kan ook mis gegaan zijn, kwint zijn haar ziet eruit alsof die net wakker is in ieder geval.no offence kwint als je haar altijd zo zit, L'Oréal out of bed heeft dit type gel ook op de markt Dus er zijn er meer die zo lopen :P
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

27-01-2016 19:55

Bewaarzak kan, maar ook een foto van een eerdere sessie.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-01-2016 21:36

Jop Boot schreef:En Fred, jij komt hier niet voor het eerst. Dat je je er nog over verbaasd.


Dat niet echt meer, maar het valt me op dat het nu wel heeel vaak gebeurd.

Rik, staat toch echt avond sessie.. :wink:


Maar echt druk maken doe ik me niet hoor, was alleen benieuwd of meningen hierover
ook veranderd zijn in de jaren :wink:

P.s ik hoor niets over die vin :lol: En een bewaarzak van avond tot ochtend ?? Nee, dat geloof ik niet!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-01-2016 22:32

Zo dames, tijd om te gaan vissen? Of last van de hormonen? :lol:

Er staat in het artikel: "Om negen uur ‘s avonds lagen er vier stokken op scherp en konden we gaan genieten van de winterse rust onder een sterrenhemel. Tenminste, dat dachten we... In de vier uurtjes vissen die volgden wisten we maar liefst 9 (!) vissen te vangen."

De spiegel werd dus voor 1 uur 's nachts gevangen, in een bewaarzak gestopt en in de ochtend op de foto gezet. Tsja, that's life. Hoe ik Willem ken zal dit op een verantwoorde manier zijn gedaan.

Fijne avond nog.

Michiel :P
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-01-2016 22:45

Fred Hazenbroek schreef:
Rik, staat toch echt avond sessie.. En een bewaarzak van avond tot ochtend ?? Nee, dat geloof ik niet!


Dus.... :lol:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-01-2016 23:14

Hormonen Pilaar? ik heb wel m&m met pinda's :) :)

Tja,bewaarzak zou niet mijn keus zijn, maar oke :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

27-01-2016 23:53

Een vis in een bewaarzak!!! Nu niet en nooit niet!! Kappe daar mee!!

Groet, Peter

ps een maand lang niet neuken, dan praten we over een bewaarzak!! Jaja nu doe ik heel lollig!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-01-2016 07:25

Das eerder een hang zak peter :o
Moet er in ieder geval niet aan denken :roll:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

28-01-2016 07:29

Heb al 15 jaar geen vis meer gezakt.
Van mij mogen ze het verbieden.
Wat denk je hoe een vis zich voelt na een nachtje in zon zak?

Dat je hem max een uurtje in de sling houdt om je maatje te bellen voor de foto dat snap ik.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-01-2016 09:40

Binnen de HSV wateren van onze vereniging is het niet toegestaan om te zakken,voor graskarper kan dat zelfs funest zijn, dat zakken. Doe je het wel riskeer je op den duur het innemen van je VISpas (meerdere overtredingen).

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28-01-2016 10:27

Inderdaad een slecht voorbeeld, bewaarzakken zijn niet meer van deze tijd en ook niet meer nodig met de huidige camera's. En al helemaal niet als je de de fotografie-skills en apparatuur hebt als die van Willem. Of is de 'perfecte' foto zo belangrijk voor je?

Toegeven, toen ik afgelopen najaar een nieuw pb ving, een karper die 27 pond zwaarder was dan mijn oude PB en een karper van een gewicht die ik waarschijnlijk nooit meer ga vangen, heb ik getwijfeld om hem/haar toch een paar uurtjes te bewaren in de weighsling. Het was erg verleidelijk, maar uiteindelijk vond ik dat ik het gewoon niet meer kon maken. De nachtfoto's met zelfontspanner zijn niet geweldig, maar dat is jammer dan.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-01-2016 11:47

Ik kan er schijnheilig over gaan doen, en jullie mogen van me vinden wat jullie vinden, maar ik zak mijn vissen wel gewoon nog steeds, en dat gaat al zo lang goed zonder enkele beschadingen of wat dan ook dat ik dit ook gewoon blijf doen.wat een ander doet met die zelf weten uiteraard, maar ik vind het een beetje overdreven allemaal tegenwoordig. En vooral het kudde gedrag van de meesten die elkaar na praten mbt vis veiligheid onthaakmatten ter grootte van een dubbeldekker bus etcetera.

Er is bij mij nog nooit een vis overleden of op het zicht beschadigd van een bewaarzak, sterker nog... een vis die even een paar uur in de zak gezeten heeft, zwemt soms beter weg dan een vis direct na een flinke dril dat doet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28-01-2016 12:30

Als we het beste voor zouden hebben met de karpers, dan hadden we niet gevist, zo is het ook.

Maar ik vraag me gewoon af waarom je de vis zou zakken, waarom die extra kwelling voor de vis? Als het nou om een nieuw pb gaat of (om een voor jou)heel bijzondere karper, dan kan ik het nog wel een beetje begrijpen. Ik twijfelde ook na het vangen van mijn nieuwe pb, uiteindelijk deed ik het niet. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je het bij zo'n bijzondere vis wel een keer doet, voor hooguit een paar uurtjes dan.

Maar standaard elke vis in de zak doen om er bij daglicht een wat mooiere foto van te maken, ik vind dat gewoon niet kunnen.

Ik heb overigens wel twee keer meegemaakt dat een karper dood uit de zak kwam. Zo'n 20 jaar geleden, beide dertigers op het niet al te makkelijke Wilhelminakanaal. De omstandigheden waren 'ideaal'. Diep water, 's-nachts was er toen geen scheepvaart en maar voor een paar uurtjes. Doodzonde, letterlijk en figuurlijk. Misschien daarom wel mijn afkeer voor bewaarzakken.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-01-2016 12:41

Zakken heb ik vroegah ook gedaan, maar vind IK niet meer van deze tijd met zoveel
"mensen die op karper vissen". floating weightsling, opstellen en Bobs your uncle :wink:

Bij mij.. meestal plons zonder wegen, tenzij ik een voor mij onbekend bestand wil monitoren.
Kan ook fb afstruinen, maar dit geeft teveel 'bij effecten", dus weinig vissers in mijn lijst.

P.s.. Nog steeds die vin heh?
Heb je wel tijd om door de lens te kijken(foto maken) dan zie je toch dat het niet goed ligt?
Lijkt me geen bewegende vis. :roll:

NOTHING PERSONAL Willem..maar wel een voorbeeldfuntie als je "blogd" :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-01-2016 13:04

@ Richard.

Standaard is het niet, sterker nog soms gaat de haak eruit in het netje en komt de vis geen eens het water uit.
Maar bij sommige vissen, en in sommige omstandigheden zak ik wel.even 2 uurtjes voor zonsopgang of ondergang, gewoon even eerst een bakje koffie om 6 uur en een peuk, even poepen...ja sorry het is die combinatie he... en dan de statief etc netjes neer leggen.en met het zonnetje in de juiste stand.... vis is 2 min uit het water en kan weer gaan. Geen probleem hoor, en of het in deze tijd of vroeger doet daar geen verschil in.er gebeurt nooit wat als ik een vis zak, en dat zal het ook niet ook en daar ben ik van overtuigd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-01-2016 13:35

zang je ze niet in de weighsling hangt, zoals je regelmatig ziet op het gezichtenboek is er niksis met het zakken van een vis voor een paar uurtjes. Laat ons eerst maar eens druk maken over de, door de meeste mensen, gebruikte loodsysteem waarbij de vis na lijnbreuk met een stuk hoofdlijn achter de kont rondzwemt
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-01-2016 13:40

Ow en nog wat, zeker wel allemaal voor skp projecten ?
Die vissen maken pas stress mee !
En dan nog het liefste pareltjes uit Frankrijk....
Tijdens de uitzetting leggen ze met ze allen naar lucht te happen in die veel te kleine zwembadjes.
Wij overdrijven steeds meer in Nederland.
In frankrijk rossen ze met een vidange die beesten ze een kuip in met 10 tegelijk, rug ligt helemaal krom, en toch vissen we er maar al te graag op die biggen, boycot dan al helemaal betaalwater als je het wilt hebben over niet meer van deze tijd, en onnodig leed....

Ik heb het grootste respect voor karper, en behandel ze als juweeltjes, maar soms....soms overdrijft men wel een beetje, en zeker op het internet, praten we elkaar makkelijk na etc
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-01-2016 15:55

De laatste keer dat ik checkte , was ik alleen verantwoordelijk voor mijzelf :wink:
Ergens op wijzen is niet per definitie zeuren of overdrijven. :roll:
Martijn..het ging hier niet over loodsystemen, maar: get your point.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-01-2016 16:02

Vat het niet persoonlijk op fred, heb het over forums in het algemeen :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-01-2016 16:16

Bij HSV de rede om te komen met een verbod niet de beschadiging die ze eventueel oplopen bij het zakken. Meer de dode karper in bewaarzakken die los komen als het touwtje niet goed is vast gemaakt.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

29-01-2016 15:06

Ik zou er ook niet voor gaan, zeker niet bij deze temperaturen(onder 10 graden watertemperatuur). Stress is doodsoorzaak nummer 1 bij vissen, of dat nu karper is of andere vis. Je moet je eens voorstellen dat de dril alleen al voor enorme stress zorgt bij het beestje. Ga je hem ook nog zakken dat betekend nog meer stress, donker in een zak niet wetend wat er gebeuren gaat en kan niet vrij weg zwemmen..... Dan nog eens bij lage watertemperaturen kan best slecht zijn voor een vis. Bij lage temperatuur beweegt een vis al niet zo veel en eet ook weinig, weten we denk ik allemaal.... Als ie dan een dril meemaakt wordt ie uitgeput, energie die het beestje normaal gebruikt om de koude periode door te komen. Dit veroorzaakt stress en dat is gewoon een feit. Hierbij wordt het visje vatbaar voor ziektes en dergelijke. In een bewaarzak wordt dit nog erger. De slijmlaag wordt aangetast wat alles ten nadelen is voor de vis. Als de vis al verzwakt is dan is het risico veel groter dat er iets met zijn gezondheid gebeurd. Vaak gaat het goed, zeker met karpers die zijn gewoon vrij sterk, maar als je dus eens goed nadenkt zou je ze niet moeten zakken bij lage watertemperaturen. Ik ben zelf gewoon niet voor het zakken van vissen, levert gewoon veel te veel stress op.
Ook bij witviswedstrijden kan ik mij er altijd aan ergeren dat die beestjes allemaal zo in het leefnet worden gegooid en een uurtje of vier later eens gewogen..... Denk eens aan de stress die hierbij ontstaat en wat het doet met de belangrijke slijmlaag van een vis..... En hoeveel vissen liggen er te drijven een paar dagen na zo'n wedstrijd.....
Groetjes Ron
jorrit vander linden
Berichten: 67
Lid geworden op: 03-03-2008 23:23

29-01-2016 15:36

Gewoon allemaal stoppen met vissen;).