penvisdagen 2016


Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

15-01-2016 15:56

Hier kan weer de informatie gedeeld worden over de penvisdagen in 2016.

Na het succes van vorig jaar organiseer ik dit jaar een tweede Walcherse Penvisdag, in samenwerking met de HSV Middelburg.

De datum zal waarschijnlijk zijn: zondag 4, 11 of 18 september, maar nadere informatie volgt.

Het visgebied zal worden uitgebreid met een aantal grotere wateren in het gebied van de Veerse Kreek, dus de liefhebbers van rust en ruimte komen ook aan hun trekken.

Zijn er al plannen voor een dag in het voorjaar?

grt Hans
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

15-01-2016 17:47

Hoi Hans,

Ik denk een avondsessie op 28 mei tussen 17 (uur verzamelen) en 23 uur.
Nog niets vast maar ergens die kant op.

Groeten, Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-01-2016 01:28

Ik denk een ochtendsessie in Arnhem, plannen zijn er, voorbereiding ook, ruimte is er (clubhuis), datum moet in overeenstemmming met HSV, zonder wedstrijddata te dwarsbomen van de wedstrijdvissers (maken ook gebruik van clubhuis).

Aankondiging hier op KWO, en Hier: http://graskarper.mijnhengelsportvereni ... arper.html (onderin de pagina) en op de blog.

@Michael, ik zie er naar uit!
@Hans leuk een najaarsdag (ik hoop op de 11de)
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

16-01-2016 11:22

Leuk, ik ga zeker proberen deel te nemen aan de penvisdagen :D
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

17-01-2016 11:13

Als ik kan dan ben ik er zeker bij de ochtendsessie in Arnhem, de laar oost, rijkerswoerd en elderhof hebben leuke penwateren :)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2016 22:50

Leuk om te zien dat er alweer plannen gesmeed worden. Ook ik heb er al over nagedacht maar over de datum kan ik nog niet veel zeggen. Niet meer dan dat het waarschijnlijk eind april zal zijn.

@Hans, ik doe mee :)
Vis is vis
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-01-2016 11:06

ben scholten schreef:Niet meer dan dat het waarschijnlijk eind april zal zijn.


Ging ik ook een beetje al van uit 8)
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

02-02-2016 19:06

Dat lijkt me superleuk om mee te maken
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-02-2016 07:48

De voorlopige datum voor de Arnhemse Karperstruindag wordt gehouden op zondag 8 mei 2016. Bij voldoende deelnemers gaat het door en het is gratis om mee te doen.

Vissen in: Arnhem
Noodzakelijk: vispas 2016
Voorlopige datum: 8 mei 2016
Workshop: afhankelijk van belangstelling
Verzamelplaats aan het water: Wok Atlantis, Alkmaarsingel 148, 6843 WN Arnhem
Tijd in overleg.

logo2.png
(200.14 KiB) 3510 keer gedownload

De laatste details worden in de aanloop naar de Karperstruindag bekendgemaakt.

Er is nog onduidelijkheid over een workshop. Als er geen workshop wordt gehouden, kan ik “iedereen” meenemen naar de wateren waar gevist kan worden gedurende het eerste uur (rondleiden), waarna waarschijnlijk van 08:30-14 uur gevist kan worden. Tijden worden aangepast aan de omstandigheden (wel/geen workshop), en je wordt ruimschoots daarvoor geïnformeerd van te voren. De mogelijkheid van gebruikmaking van het clubhuis, is afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers en de belangstelling voor de workshop.

Details:

Plaats van vissen: Arnhem Zuid, in de wijken Elderveld, Elderhof, Schuijtgraaf, de Laar en mogelijk Vredenburg, misschien Rijkerswoerd. Niet: Meinerswijk, Rijkerwoerdseplassen, wateren van Elden.
Soort water: sloten, weteringen, grote en kleine parkvijvers, (bijna) alles met elkaar verbonden
Wat kun je verwachten: rietkragen, redelijk schoon water (dwz geen begroeiing) en rietvelden en pompenbladeren, dieptes van 60-160 cm diep, soms dieper!
Soorten karpers: alle soorten karpers mogelijk, van 3 pond tot ??

Advies mbt materiaal:
Lengte: 10-13 ft parabolische (pen)hengel,
Testcurve: 1,25 tot 2,25 lbs
Lijndikte: 22-30/00 (afhankelijk van je materiaal en ervaring)
Karperdobbertjes: 0,5 tot 1,5 gram
Stuitjes
Lood: zacht knijplood (dinsmore lood BB bijvoorbeeld)
Haken: bijvoorbeeld Widegape haken, niet te dikdradig, met niet te lange steel en een oog, maten 6-12
Emmertje voor je voer
Aas en voer: blikmais, blik-kikkererwten, tonijn uit blik, kattevoer (nat uit blik), duivenvoer, schapenbix/biggenbix, boilies, maden, pieren
Landingsnet: liefst met lange armen vanaf 80 cm, en voldoende diep, steellengte 1,80 meter
Onthaakmat: makkelijk mee te nemen, oprolbaar of met draaghengsels
Weger: makkelijk, klein en handzaam, hoe groter, hoe meer rommel en gewicht
Goede (regen)kleding en reservekleding
GSM

Aanmelden? Graag jouw gegevens:
Naam :
Woonplaats:
Telefoonnummer GSM:
Emailadres:
Workshop: ja / nee
Kopieer svp deze info en vul dit aan met jouw gegevens en stuur dit op naar:

carpphoto@hotmail.com

Grtz
Frenk de Gruiter
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

11-02-2016 12:30

Ik had het al op je website gelezen Frenk, leuk man. Ik ga is even overleggen of ik me kan aanmelden, wellicht valt de datum in een vakantie die op de planning staat.

Top dat je het organiseert

gr
Andries
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

11-02-2016 13:30

Hallo Frenk,

Ik ga wat schuiven en dan kun je een dezer dagen mijn mailtje verwachten.
Ik ben blij voor je dat het dit jaar weer kan!

grt Hans
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-02-2016 20:34

Aangemeld :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

23-02-2016 22:31

Leuk Frenk,
Heb me daarnet bij je aangemeld.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

24-02-2016 10:49

Misschien iets om rekening mee te houden: de Giro finish is die dag ook in Arnhem.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

26-02-2016 11:56

Zolang we maar ten zuiden van de Gelredome blijven zal het wel loslopen denk ik....

http://www.touretappe.nl/giro-2016-parc ... oute-2016/

grt Hans
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-02-2016 12:24

Dat word een drukte van jewelste in Arnhem maar aan de waterkant hebben we daar geen last van denk ik.
Op dit moment ben ik druk bezig met de opmaak voor de penvisdag van de GHV. Ik kan er nog niet veel over kwijt maar wel de datum. Dit zal 24 april worden. Noteer de datum maar vast in jullie agenda's :D
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-02-2016 12:28

@Ben : Doe ik!
Even thuis overleggen of ik dan überhaupt kan. Hoor je zsm.

De penvisdag in Arnhem zal ik iedereen die meedoet, vooraf inlichten waar te zijn, parkeren en vooral : niet te komen na een bepaald tijdstip, om verplaatsproblemen te voorkomen.

Ik zal een week van te voren de info toesturen.

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

26-02-2016 14:05

Hallo Heren,

waar aan moet je voldoen om deel te nemen aan deze dag?

Lijkt mij leuk om mee te doen, kom dagelijks niet veel penvissers tegen..

Groet,

Rick
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-02-2016 14:38

Hallo Rick. Dat van de Arnhemse staat hierop. Om mee te doen met die vande haagse is ongeveer hetzelfde, in de loop van volgende week plaat's ik hier alles.
Vis is vis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

26-02-2016 15:30

ben scholten schreef:Dat word een drukte van jewelste in Arnhem maar aan de waterkant hebben we daar geen last van denk ik.
Op dit moment ben ik druk bezig met de opmaak voor de penvisdag van de GHV. Ik kan er nog niet veel over kwijt maar wel de datum. Dit zal 24 april worden. Noteer de datum maar vast in jullie agenda's :D



Zal hm niet worden voor mij Ben, dan heb ik waarschijnlijk een kater van mijn
verjaardag /"boek verschijningsfeestje" :wink:
Jammer, het leek me wel een keer leuk!

Veel plezier en goede vangst!
Ach man..Ga toch vissen !!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-02-2016 16:04

@Rick Voorendt:
De laatste versie zet ik hier tzt op, maar eigenlijk staat alles al op KWO.
Je kunt ook hier kijken voor de laatste versie:
https://carpphotopassion.wordpress.com/ ... nhem-2016/
Die versie wijzig ik ook met de laatste nieuwtjes, zeker ivm de Giro.

Iedereen is welkom, mits je een vispas hebt, en jij jezelf kunt verplaatsen (naar en binnen Arnhem) In Arnhem heb je aan de Vispas voldoende.
En ach, je kunt ook altijd met iemand mee lopen (ik vis ook zelf mee).
Het is GEEN wedstrijd, maar lekker met andere penvissers vissen in een (andere) omgeving. In mijn geval in Arnhem.

Aanmelden? Graag jouw gegevens:
Naam :
Woonplaats:
Telefoonnummer GSM:
Emailadres:
Workshop: ja / nee
Kopieer svp deze info en vul dit aan met jouw gegevens en stuur dit op naar:

carpphoto@hotmail.com

Telefoonnummer is voor mij wel handig dan kan ik de resultaten rond-appen of gebeld worden als je niet komt, etc. Op de verzamelplek krijgt iedereen een plattegrond met wateren, etc. en tips.
Wil je meer weten, laat het svp weten via een PB. :)
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

26-02-2016 16:43

Thanks!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-03-2016 20:13

GHV Penvisdag 2016
Zondag 24 april is het weer tijd voor een nieuwe editie van de jaarlijkse penvisdag. Het blijft elk jaar weer leuk om te organiseren, maar ook weer een uitdaging om een geschikt gebied te vinden binnen de Haagse stadsgrenzen. In de eerste edities van de penvisdag was de waterpartij/haringkade/westbroekpark de vaste locatie, met als achterliggende gedachte informatie te winnen voor het spiegel karper project (SKP)

Afbeelding

In de opvolgende jaren werd duidelijk dat het SKP zichzelf in stand kon houden en werd het tijd om andere visgronden een kans te geven. Drie opeenvolgende jaren werd er gekozen voor het wateringseveld (hemelwater). Elk van deze 3 edities waren een succes en (bijna) elke deelnemer ving zijn vis.

Afbeelding

Penvissen is iets wat voor velen verloren lijkt te gaan, maar nog steeds zijn er vissers die deze vorm van karpervissen vol passie beoefenen. Elk jaar weer is er een vaste club “penvissers” aanwezig, aangevuld met enthousiaste nieuwelingen. Elke visser heeft een andere voorkeur qua watertype. Om die reden werd er vorig jaar weer voor een andere locatie gekozen en viel de keuze op de Vinex wijk Leidschenveen. Dit waterstelsel loopt dwars door de hele wijk heen en de karper is er goed vertegenwoordigt, maar door de nog koude omstandigheden vielen de vangsten tegen.

Afbeelding

Dit jaar is er wederom een nieuwe locatie, met heel veel water, voor ieder wat wils en waar je letterlijk alle kanten op kan. De andere oksel van het prins Clausplein, Ypenburg.
Ypenburg is net als Leidschenveen een vinex wijk, waar veel water door en omheen loopt. Naast de woonwijk Ypenburg worden ook de Tedingerbroekplas en een klein plasje wat los staat van het geheel, bij het te bevissen gebied betrokken. Zoals je kan zien op de plattegrond is dat bij elkaar heel wat water en dus is er ruimte en mogelijkheden genoeg voor de deelnemers.

Afbeelding


Zoals je ziet op de kaart zijn de wateren onderverdeeld in 3 types. In eerste instantie was dit bedoeld voor de gemiddelde diepte, maar dit gaat ook op voor de moeilijkheidsgraad.

Water 1 is het meest uitbreide water van de 3.
Dit water loop door en rond de woonwijk Ypenburg en komt uit in de grote plas, de blauwe loper. De gemiddelde diepte in de wijk is ongeveer 1 meter. (zie dieptekaart voor de blauwe loper). Met zijn rietkragen, hoeken en bruggen is dit water ideaal om te bevissen met de penhengel en is de visstand behoorlijk divers. Naast karper kun je hier ook mooie zeelten, graskarper en verschillende witvissoorten verwachten.
Uiteraard is de grote plas van de blauwe loper dieper dan de zijsloten die door de wijk heen lopen.

Afbeelding

Water 2 is de Tedingerbroekplas. Deze plas was ooit eigendom van de GHV en is nog altijd voor vele vissers een geliefd water. Rondom deze plas staan flinke rietkragen en groeien mooie lelievelden. Ideaal dus om een pennetje tussen te leggen. Of dit alles al gegroeid is rond 24 april is nog maar de vraag. Dit is een vrij diep water maar voor de kant staat er gemiddeld anderhalf meter water, wat goed te doen is.

Afbeelding

Water 3 is een Driehoekig plasje van ongeveer 1 hectare. Het water staat in verbinding met de rest van Ypenburg dmv buizen, maar of de vissen erin of eruit kunnen betwijfel ik. De diepte is hier max anderhalve meter en in de zomer groeit het behoorlijk dicht met wier. Eind April zullen we daar nog geen last van hebben.

Afbeelding

De regels zijn simpel. Je moet in het bezit zijn van een geldige vispas en uiteraard gelden dezelfde regels als die in de vispas staan. Er is een aanvulling en dat is dat een goed schepnet en onthaakmat verplicht zijn. Het is een penvisdag en dus vissen alle deelnemers met een penhengel en dobber (pen).
De aanvang van deze dag is om 7:00 waar we verzamelen op de parkeerplaats van winkelcentrum Ypenburg.

Afbeelding

Na een kort welkomstwoord en uitleg is iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen in Ypenburg. Houd wel rekening met en respecteer andere vissers. Het is geen wedstrijd en de wateren zijn niet alleen voor ons. Om 14:00 verzamelen we weer op de parkeerplaats, waar we nog gezellig even de dag bespreken en de vangsten kunnen tonen.
Lijkt je dit een leuke dag en wil je meedoen? Meld je dan aan via bendhfc@hotmail.com
Hopelijk zien we jullie dan.
Mvg : Ben Scholten
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-03-2016 14:08

Ben,

Een vismaat van mij wil wel met mij meerijden (ja, ik doe mee :) ) maar heeft geen vergunning. Kun jij een dagvergunning regelen? Ik plaats het expres hier, misschien zijn er anderen die met hetzelfde zitten.

Grtz

Frenk

PS ik/we melden ons nog officieel aan.