Met wat voor voer maken jullie plekjes aan?


Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

18-09-2015 13:26

Geen succes met pellets? Hoe kan dat nu weer.

Vis al een paar jaar met bijna niks anders.

Maar ik bereid ze wel voor: Soaken.

Ik maak op dit moment een soak van 100 ml leverspulletje van een bekende Nederlandse aas boer en 100 ml Marine liquid van een bekende Engelse aas boer. Dat verdun ik dan met water en gooi dat over de pellets. Om het kwartier een beetje schudden totdat alle pellets gecoat zijn. Vervolgens gaan ze 48 uur koel. Dan is alles opgenomen en zijn ze te gebruiken.

Let op: Dit lukt niet met iedere pellet! Sommige donderen na een kwartier uit elkaar als je je ze voor het eerst wil schudden.

De rode vispellet (6mm) van Coppens is echter uitermate geschikt voor deze behandeling. Blijven gewoon heel. Met de 8 mm zwarte pellet van dezelfde firma lukt dat dan weer niet, dus die voeg ik pas toe na de 48 uur koeling. Sonu en Dynamite pellets kunnen ook tegen soaken alleen dat ging aardig in de papieren lopen. Vandaar dat ik nu Coppens per 25 kilo koop bij een bekende Nederlandse Hengelsport zaak. Stuk goedkoper.

Behandelde pellets blijven makkelijk 2 weken goed, mits gekoeld.

Natte kattebrok er op en knallen maar!
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-09-2015 14:07

Jop Boot schreef:en knallen maar!

Hier staat dat garant voor de ene na de andere platte.
Al liggen de pellets in een gesloten zak in m'n tas dan is het nog prijs :P
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

18-09-2015 16:45

Uiteraard komt hier brasem op.

Maar is dat met alle voertjes die hier genoemd worden zo?

En ik vind brasem helemaal geen vervelende vangst.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

18-09-2015 22:59

Jop,
Ik heb allerlei soorten op alle manieren ingezet maar heb nooit het idee gehad dat ik er voordeel van had. In combinatie met ander aas of puur, ik zie er geen heil meer in..

Maar dat is waarschijnlijk voor iedereen en per water verschillend..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

18-09-2015 23:30

Kan heel goed hoor Rick.

Zo heb ik hier nog nooit iets behoorlijks kunnen vangen op tijgernoten.

Helemaal volgens het boekje bereid. Na een paar dagen slijmen als een gek. Dat zou ik wel eens even in gaan zetten. Resultaat was hopeloos. Ook na regelmatig voeren.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-09-2015 07:11

Een deel crushen kan de boel versnellen.
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

19-09-2015 11:15

Had nog een laagje tijgers in een afgesloten emmertje staan van mei 2014, onpasselijk werd ik bij het openen maar dacht hee, wellicht vinden die karpers het toch nog lekker.

Mee om te voeren en... Binnen een paar minuten dikke staarten uit het oppervlak. Ze 'deden' het dus nog steeds. Weet overigens niet of die beesten daarna straallazarus waren door het gistingsproces...
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

19-09-2015 20:22

Coen Mulder schreef:Ik denk dat uitproberen en anticiperen keywords zijn in dit hele verhaal.

Laatst vertelde iemand mij dat nu het weer kouder gaat worden hij het zoete voer en aas (maïs bv) link laat liggen, "want dat levert weinig vis op dan". Dit is natuurlijk zijn mening /ervaring, maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie ervaring in deze.

Green,
Coen.


Blikmais in de winter blijft gewoon een "killer", broodvlok idem dito.
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

15-12-2015 20:59

Frenk de Gruiter schreef:Op de pekken waar ik 's winters vis, wordt het water de laatste jaren helderder en helderder. Ik zoek de duikers op waar ze zich verschuilen (constantere temperatuur), of de kuilen die ik in al die jaren inmiddels wel weet te vinden.

Ik gebruik vaak gewoon mais, bonen (black eyed beans) tarwe en pellets en mooi wolkend aas (zemelen, koffiemelk), zeker niet teveel, want in de winter is de karper sneller verzadigd. Ik vis dan vaak met een kaasblokje erbovenop. Recht op de haak, geen poespas zoals hair of rig. De wolkende versie geeft juist in het heldere water dat visuele aspect, en de mais ook. De koeten weten het dan echter ook beter te vinden.....


Dit is ook zo goed als de manier hoe ik het doe..

ben vandaag weer begonnen met voeren.. eerst 3 stukjes rietkraag weg gehaald waar ik van t weekend tussen kan zitten.. en nu tot en met donderdag a vrijdag kleine beetjes voeren met mais/particles. en dan vrijdag en zaterdag ochtend vroeg per stek een klein balletje home made grondvoer omdat dit de vissen niet zo verzadigd, en dan begin de middag met de pen aan de slag..

aan de haak mais gesoakt in scopex dip en een zakje vanille suiker wat je normaal door cake doet
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

15-12-2015 22:43

Paul Filius schreef:
eerst 3 stukjes rietkraag weg gehaald waar ik van t weekend tussen kan zitten..


Ik bind het riet liever in een bos bij elkaar om een stek te maken. Na het vissen kan je de stek dan weer ongeschonden achterlaten. Ook al is het riet afgestorven, dan dient het nog voor veel zaken in de natuur.(o.a.vogels)

Gemalen kattenbrokken met havermout heb ik goede ervaring mee.
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

15-12-2015 23:11

Goede optie voor volgende keer idd.. maar het zijn tevens maar kleine gaatjes hoor.. Net groot genoeg om mn hengel er in te leggen en een beetje zicht op de pen t hebben.. De rest van de rietkraag bied ook mooi camouflage zo dat de vissen me niet zo snel zien ;)
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

16-12-2015 11:40

Paneermeel, roggebrood (vermalen) en koffiemelk. Schepje gemalen koffiebonen erbij.
Werkt als een trein, in de lente en zomer.

Als haakaasje een broodvlok of een worm.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

16-12-2015 16:54

Ik kwam dit filmpje tegen over winteraas. De methode in het filmpje lijkt veel op het vissen met de mielie bomb of packbait, maar het lijkt me leuk om dit eens in elkaar te flansen en het als grondvoer te gebruiken. Alleen zijn dit weer typische Amerikaanse producten, dus er zal voor alternatieve producten gezocht moeten worden. In het filmpje wordt gebruik gemaakt van:
Jell-O strawberry gelatine dessert
Broodkruimels
Blik white hominy (witte maïs)
Blik sweetcorn (Gebruik een normale blikopener! :wink: )

Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

16-12-2015 18:13

Heel leuk Jan.
Packbait staat al lang op mijn lijstje om te proberen. Eigenlijk doe ik het al met broodkruim en maïs/kikkererwten.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

16-12-2015 18:51

Packbait is een leuke manier van vissen Michael. Ik maakte deeg van gekookte maïs die door de gehaktmolen was gedraaid en vermengd met havermout. Maar dit werd te hard in het water. Dit recept lijkt me een betere structuur.
Onno Tool
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-12-2007 09:58
Locatie: Hellevoetsluis

28-12-2015 16:24

Hennep, of "iets" uit blik als ik niks heb voorbereid.