Delkim SlimLite


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-11-2015 13:19

Beste Medeboarders.

Ik ben al een tijdje op zoek naar bobbins die me kunnen helpen bij het vissen met slappe lijnen / semi slappen lijnen.
Nu had ik al de Korda Stows in mijn handen gehad, maar naar mijn mening komen deze te snel van de lijn af. Iets waar ik me bij afvraag of dit in de praktijk ook daadwerkelijk zo zal zijn, maar dat is mijn eerste indruk betreft de Stow bobbins.
Nu zijn er onlangs de Slimlite van Delkim uitgekomen en dit zag er opzich wel netjes uit.
Ik heb helaas geen winkel in de buurt die ze op dit moment op voorraad heeft zodat ik ze in het echt zou kunnen zijn, dus nu is mijn vraag of er al mensen zijn die er ervaringen mee hebben?

Mark
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-11-2015 18:14

Ik heb geen ervaring met de slimlite, ik kan je echter wel de Fox Black Label - Slik Bobbins aanraden.

Je kunt hiermee de lijn klemmen en gewoon als freerunner gebruiken, de clip weerstand is instelbaar.

Voordeel is dat ze niet zwaar zijn, ze hangen prima op het gewicht/weerstand van de lijn, had ze eerst voor erbij gekocht maar op dit moment gebruik ik alleen deze nog maar.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-11-2015 21:05

Lijkt me n beetje hetzelfde idee als de slimlite, alleen de slimlite heeft magnetische rollen, daar die van fox van plastic zijn?
Wat me wel aanspreekt is dat ze ook in ruigere weersomstandigheden gebruikt kunnen worden dmv de "armpjes"
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

14-11-2015 22:19

Dag boarders,

Ik lees mee hoor. Ben wel een klein beetje toe aan wat anders. Gebruik de Delkim Nitelite, naar alle tevredenheid, maar soms wil je gewoon wat anders.

Nu ben ik ook zeer benieuwd naar de Slimlite. De armpjes zijn een mooie optie bij ruigere condities. Nu had ik deze ook bij mn Nitelite en gebruik de armpjes standaard. Maar met de Slimlite wil ik ook zonder de armpjes gaan vissen, echter lijkt het kabeltje me wat fragiel. Met name bij het oppakken van de hengel tijdens een aanbeet, lijkt me dat de kracht op het kabeltje komt. In de filmpjes 'zeggen ze' dat het prima zonder de armpjes kan, maar ik heb mn twijfels.

Iemand met ervaring?

Ik hoor het graag!

Groetjes JW
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-11-2015 22:55

Jw

Ik gebruik de nitelites ook regelmatig zonder de duocarb.
Wat ik zo kan zien is dat de slimlite van hetzelfde materiaal zijn gemaakt als van de nitelite.
Misschien dat ik ze toch maar eens ga bestellen of te kijken hoe of wat
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

14-11-2015 23:30

Hoi Mark,

Thanks voor je reply. Ik heb nog even eea bekeken en met name op engelse fora. Hier kwam ik zelfs een stuk tegen waarbij er geschreven werd dat in de handleiding staat dat je de jackplug zelfs moet demonteren door aan het draad ipv de jackplug zelf te trekken. Dit geeft mij ook voldoende zekerheid om ze zonder carb. arm te gaan gebruiken. Ik wil ze wel een kans geven! :)

Groet Jan-Willem
Plaats reactie