Hulp voor aankoop stretcher graag


Plaats reactie
Stefan le blanc
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-08-2015 14:23

11-11-2015 09:45

ik zou graag dit weekend een nieuwe stretcher aankopen maar heb hierbij nog enkele vraagjes.
Het word eigenlijk mijn eerste stretcher. Vis al wel tijdje op karper maar heb nog nooit nachtjes gedraaid, dit zal vanaf volgend jaar veranderen. Ik wil dan graag af en toe 1 of meerdere nachtjes gaan.
ik zoek dus een goede kwaliteitstretcher aan te kopen waar ik lekker kan in chillen en ook lekker warm en zacht kan in slapen. Ik heb dit jaar een suppa brolly system aangekocht, waar ik trouwens erg over te spreken ben! Deze stretcher moet er dus mooi in passen. Ik zie bij fox verschillende modellen tussen de 300 en de 400 euro. Ik wil er best een mooi bedrag aan spenderen maar welke neem ik best volgens jullie?
Oja, zijn er ook stretchers bij waarvan je de rugleuning omhoog kan brengen? Of moet je echt altijd plat op dat bed liggen?

Graag beetje advies van jullie kenners dus!

Bedankt alvast collega's !
Stefan le blanc
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-08-2015 14:23

12-11-2015 18:34

Niet allemaal tegelijk graag
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

12-11-2015 19:08

kijk is naar de big kipper van Hutchinson.

deze is misschien wel iets voor jou.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

12-11-2015 20:43

Stefan, een stretcher is lastig iedereen heeft verschillende eisen en of ervaringen.
Hier die van mij.
Fox flatliner ligt vlak, wat ik een pre vind, is robuust( frame is sterk te noemen) ik ben er bepaald niet zuinig mee.
Redelijk compact, maar zwaar hij past wel prima onder die fox brolly.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-11-2015 23:41

Het bed wat ik echt super vind liggen is het "Avid Benchmark Bed" http://www.fishinn.nl/avid-benchmark-bed-standaard.html

Is beter, steviger en ligt beter dan een Fox flatliner en is nog goedkoper ook!

Wat ik ook echt super vind is dat je veel meer lig oppervlakte hebt ondanks de gelijke maat. Bij de meeste andere stretchers kun je 10cm aan iedere kant niet gebruiken omdat je dan op het harde frame ligt, bij de Avid Benchmark voel je dit niet en heb je veel meer lig oppervlakte.
Stefan le blanc
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-08-2015 14:23

13-11-2015 09:19

Bedankt voor de reacties!

Ben precies wel gecharmeerd door die avid ja. De fox flatliner hoort zeker ook tot de mogelijkheden.
Nemen jullie je stretcher bv ook mee voor een dagsessie? Het lijkt me zo lastig om ganse dag recht te zitten op een stretcher? En als jullie meer dagen doen, neem je dan bv nog een stoel mee voor overdag met leuning ofzo?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

13-11-2015 09:42

Waarom zitten als je kan liggen? :lol:
Rik Callebaut
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-11-2013 08:57

13-11-2015 13:12

Hier ook de Fox Flatliner. Ligt inderdaad super, maar is wel zwaar. Ik ga met de auto steeds tot aan de stek, dus dan speelt gewicht geen rol voor mij. Ik neem dan ook steeds een apart stoeltje mee.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-11-2015 09:55

Zelf heb ik de avid restbite x voor de langere sessies en de levelite compact van trakker voor de korte nachtjes onder een brolly.

Wat kan ik hierover zeggen:
Beide topbedjes die zeer comfortabel liggen en waarbij je recht ligt.
Dat was voor mij een pre!
De avid is net een auping en heeft een dik traagschuim matras waarbij je alleen het hoofdgedeelte omhoog kunt zetten (dus niet het gedeelte vanaf je onderrug).
Alleen is hij wat zwaar en lomp, wat ik als nadeel zie, dus deze gaat alleen mee voor langere tijd of dat de vrouw des huizes meegaat.
Maar ohhh wat ligt dit bedje lekker!!!!
Er is overigens ook een gewone restbite te verkrijgen die wat lichter en compacter is. Deze zal overigens ook beter in je brolly passen.
Over de levelite compact kan ik vertellen dat deze wat "zachter" aanvoelt dan de avid.
Hieraan kun je niks verstellen.
Het nadeel van de trakker vind ik dat de poten minimaal uitgeschoven kunnen worden en dus op een nagenieuw vlatte ondergrond geplaatst moet worden.
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Plaats reactie