The Force F range (nieuw) vs Spro Strategy Dutch Float (2e h


Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

24-09-2015 09:10

David Noya schreef:Hoi Rudi,

Ik heb nav jouw vraag weer zitten googelen als een malle maar kom de plaatjes niet meer tegen. Nu weet ik niet meer exact welke zoektermen ik destijds heb gebruikt maar al mijn pogingen op Google waren vruchteloos. (Op zich een goed teken)

Ik weet overigens niet meer of ik de desbetreffende plaatjes heb aangeklikt en bevestigd heb gekregen dat het daadwerkelijk om de exclusive float ging. Heb de plaatjes via Google afbeeldingen echter (misschien te voorbarig) als zodanig geïnterpreteerd op basis van jouw 'kurk-opmerking'. Als je dan aan het zoeken bent op Google op Sportex exclusive float of iets wat daar op lijkt en je krijgt bij Google afbeeldingen thumbnails met plaatjes met gaten in het kurk dan is zo'n koppeling makkelijk gelegd.

By no means wil ik echter de exclusive float ten onrechte diskwalificeren. Dus zonder bevestiging door de genoemde plaatjes kan ik niet oordelen of het kurk inderdaad ruk is.


Ik wil graag nog een kleine maar niet onbelangrijke opmerking geven nav mijn commentaar op de Sportex Exclusive Float. Ik heb na overleg met de bekende sportex hengelshop in Nederland een nieuw onderstuk opgestuurd gekregen, dit werd keurig bezorgd en de oude werd opgehaald. Het kurk wat hierop zit is van een compleet andere (lees superieure) kwaliteit. Prachtig en wat ik ook verwacht van een dergelijke hengel. Ben overtuigd dat minder afgewerkte exemplaar wat ik hiervoor kreeg, meer een productiefout of een slapende medewerker betrof met een maandagmorgen stemming in zijn hoofd ;)

Topservice!
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

24-09-2015 12:30

Hoi Rudi,

Sinds gister ben ik ook eigenaar van zo'n prachtige stok. Een mens moet immers toch wat nadat zijn vorige penstok niet langer dan 4 dgn heelhuids het eigendom van betreffende persoon overleefde. :(

Over de kwaliteit, zo op het eerste oog, kan ik kort zijn: super. Niks mis mee, mooi afgewerkt en hij voelt geweldig, lekker strak en zeker niet te zacht. Ondanks dat de Dutch Float een prachtige stok is, vond ik m met name in het topdeel een heel stuk zachter dan ik bij een 1.75lb verwachtte. Sowieso al stukken zachter dan mijn 1.25lb Cormoran the Beast.

Ik denk dat de exclusive float een waardevolle toevoeging is aan mijn hengelcollectie, nu hopen dat ie het langer dan een week uit houdt :wink:

Voor bovengenoemd doel heb ik tezamen met de hengel ook de Sportex supersafe hengelkoker besteld, geschikt voor een opgetuigde hengel en voorzien van een verstevigde buitenlaag. Topfoudraal.

Inmiddels ook de Penn Conflict 3000 binnen en door de matzwarte afwerking van zowel molen als hengel smoelt dit als een baas. Nu nog Tubertini uc4 black opspoelen en ik ben klaar. Alleen die bende is uitermate lastig betaalbaar (online) te verkrijgen. Tips van verkoopadressen zijn uiteraard welkom.
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

24-09-2015 12:39

David Noya schreef:Nu nog Tubertini uc4 black opspoelen en ik ben klaar. Alleen die bende is uitermate lastig betaalbaar (online) te verkrijgen. Tips van verkoopadressen zijn uiteraard welkom.


Hallo David,
Wat een mooi nieuws voor je, gaaf setje hoor!
Ik heb gisteren nog een paar klossen besteld van dit draad. Pas op.. er zijn zowel 100m en 350m klossen te koop en de prijzen ontlopen elkaar niet veel.
Ik kocht het hier: http://www.hengelsport-kruidenier.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=33&virtuemart_product_id=112&Itemid=107

In Duitsland kan je het wat goedkoper krijgen, echter ik wil de Nederlandse winkels stimuleren, dat is een nationalistisch en chauvinistisch trekje van mij ;)
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....