struintas/ rugzak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
machiel van ingen
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-05-2010 20:31
Contacteer:

09-09-2015 21:46

Voor mensen die op zoek zijn naar een struin tas misschien is het wat voor jullie.

Naar veel tassen bekeken en geprobeerd te hebben, een fox, nash, schimano
denk ik dat de ideaal stuintas gevonden.
ik zocht een tas niet te groot en het liefst mijn onthaakings mat buiten mijn tas kon bevestigen en genoeg opberg mogelijk heden.

http://www.urbansurvival.nl/index.php?i ... fCLwrpdarU

site

http://www.urbansurvival.nl/index.php?i ... fCJTLpdarV

ik hoor wel wat jullie er van vinden!!
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

10-09-2015 09:29

Hallo Machiel,

Ik ben via een lederdump in het bezit gekomen van een z.g.n "Versi pack""
Een soort schoudertas om je gun in te stoppen als je in amerika een wandeling wilt gaan maken :-)

Afbeelding

Super handig ding en je hebt je handen vrij.
Groot voordeel: je hoeft je rugtas niet af te doen om iets te pakken.

bijgevoegd een voor ons grappig en voor amerikanen misschien serieus filmpje met "Tactical Tim" over de tas:

https://www.youtube.com/watch?v=LYG4p9qMZSw


grt Hans
Gebruikersavatar
machiel van ingen
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-05-2010 20:31
Contacteer:

10-09-2015 17:43

Ziet er goed uit je tas lijkt veel op die ik heb .
De tas van het filmpje ziet er er goed uit, voor al die gun vakje .
jammer dat deze tassen slecht verkrigbaar zijn in nederland.
er lijkt mij zeker een markt voor.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-09-2015 07:19

Hans,

te bestellen bij Brammetje Dump (BDStore) :D ?

Serieus: Die Maxpedition Jumbo Versipack is wel praktisch. Ik heb een zwarte Vanguard fototas die bijna dezelfde features heeft, vooral voor fotografie doeleinden geschikt. Het is een veelgekopieerd concept, maar die Vanguard heb ik wel eens vergeleken met wat andere tassen, en dan kwam de Vanguard er bekaaid af, kwalitatief gezien. De Vanguard heeft een kwalitatief slechtere stof, en weliswaar extra zakjes, maar is niet zo praktisch ingedeeld. Misschien wordt de Maxpedition Jumbo Versipack wel de vervanger :D Tijd voor vervanging.

Noot : de Vanguard is al ruim 15 jaar oud en is niet gescheurd of zo , en heeft veel meegemaakt. Wat dat betreft is de Vanguard duurzaam te noemen, maar blijft achter bij de kwaliteit van de stoffen die gebruikt worden bij die van de Maxpedition. De padding op de achterkant is wel handig ivm afhouden van de tas van hetl ichaam af. De oude Vanguard mist ook de heupriem.
Ik ga eens kijken! Ik vond het navolgende filmpje (Black Owl Outdoors) van de vergelijking van de Maxpedition met de Vanquest Mobius Vpacker een hele goed uitleg geven, wat Tactical Tim minder goed deed. Tim deed dit wel vanuit een andere praktische kant.
Black Owl Outdoors geeft mij meer praktische info.
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

11-09-2015 09:01

Hoi Struiners,

Ben sinds dit jaar in bezit van deze:
http://detacklebox.nl/luggage/tassen/thinking-anglers-rucksack

Ideaal ding, veel vakken en in het hoofdvak ook allerlei vakken.

Meer dan genoeg ruimte voor aas, eten en drinken en allerlei klein spul

Handige elastieken aan de buitenkant voor banksticks, piepers, maar ook mijn rolpen met nagelknipper en meetlat. Mat kan bovenop de rugzak onder de verstelbare riempjes...

Draagt ook nog eens lekker.

Het materiaal had nog iets dikker gemogen van mij, maar het is een robuust ding wat ik verwacht jaren plezier van te hebben...
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

11-09-2015 18:59

https://www.youtube.com/watch?v=xKpXEqA3D0o

Wil niet anders meer! onthaakmatje klem ik onder de klep van de tas. Enorm veel bergruimte in de vakken. De emmer die er in zit bestaat uit twee gedeelten: een bovenbak; hier gooi ik al m'n haken, pennen, lood, tangetjes, etc. in. In de onderste emmer gaat m'n aas, voer, koffie, eten, etc.

Maar het belangrijkste is: ik heb direct een stoeltje bij me. Daarnaast alleen nog een hengel en net en gaan!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

12-09-2015 11:55

Dat ziet er inderdaad als een mooie tas uit Rudi. Zijn er verstel mogelijkheden voor de schouderbanden?
Hoe zit het met de waterdichtheid, zit er een echt waterdicht vak in voor papieren e.d.?

gr Andries
Gebruikersavatar
machiel van ingen
Berichten: 45
Lid geworden op: 10-05-2010 20:31
Contacteer:

12-09-2015 14:07

Hoi Arie Paauw

ik heb zelf die tas ook gehad maar ik vond het niets, deze weer verkocht via mp.
Die van fox is mooier en strakker vind ik zelf ,maar ook deze valt me tegen
als je er veel voer in doet, dan wordt deze erg zwaar
ik gebruik nu gewoon een emmer met deksel voor mijn voer,en zit op mijn onthaak mat,want ik wil zo mobiel mogelijk blijven en geen verhuizer zijn
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

13-09-2015 13:12

Andries Hoekstra schreef:Dat ziet er inderdaad als een mooie tas uit Rudi. Zijn er verstel mogelijkheden voor de schouderbanden?
Hoe zit het met de waterdichtheid, zit er een echt waterdicht vak in voor papieren e.d.?

gr Andries


Hoi Andries,

Waterdichtheid heb ik nog niet kunnen testen, er zit wel een coating op, maar echte hoosbuien zou ik er een hoesje over doen denk ik gezien de ritsen wel deels afgedekt zijn, maar niet geheel...
Wordt door een Engelse firma gebouwd, dus ook voor Engels klimaat, zal best in orde zijn.
Onderkant zit een soort zeildoek, dus dat is prima op modder.

Schouderbanden zijn verstelbaar en ook met een gesp snel los te maken zodat je hem niet over je schouder hoeft te gooien als hij af moet. Zou nog iets beter gemonteerd mogen zijn, ik zelf heb er een knoopje in gelegd, wil namelijk dat hij goed op de juiste lengte blijft zitten en de gesp gebruik ik toch niet...
Waterdicht vak voor papieren nee... maar die draag ik sowieso in een normale afsluitbare diepvrieszak bij mij net als het andere spul wat niet nat mag worden. Heeft wasem of damp er ook geen invloed op.

hier filmpje van de fabrikant, heb die als youtube film gebrobeerd toe te voegen, maareh geen idee hoe dat weer werkt :P

https://www.youtube.com/watch?t=2&v=0Es7J3o64FM
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Erik Mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-02-2011 18:36

13-09-2015 14:51

Hey Rudi,
Deze tas heb ik in het begin van het jaar ook gekocht.
Bevalt mij erg goed.
Erik
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

13-09-2015 20:04

Erik Mulder schreef:Hey Rudi,
Deze tas heb ik in het begin van het jaar ook gekocht.
Bevalt mij erg goed.
Erik


Leuk, mij ook .. precies groot genoeg en erg goed in te delen.. jeetje lijkt wel of ik aandelen in die club heb whaha...
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Gebruikersavatar
Coen Mulder
Berichten: 97
Lid geworden op: 12-09-2015 08:44
Locatie: Delft

19-09-2015 10:23

Hey all,

Ik vond net de "Soul Stalker Belt". Sprak mij eigenlijk direct aan. (Geen aandelen Soul hoor ;) ) Via de search kwam ik hem ook al tegen maar vond het toch de moeite waard hem hier nog even te benoemen.

Hier --> http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... ucts/03022

Productomschrijving van site: "De ideale tas/rugzak voor de penvisser. Met deze tas heb je tijdens het vissen allebei de handen vrij terwijl de benodigde materialen altijd binnen handbereik zijn. In de rugzak kunnen fotocamera, drinken etc. meegenomen worden. In één voorvak, die op de borst hangen zit een tackle box voor haakjes, wartels, etc. en een koker voor de dobbers. Het andere voorvak is open voor bijvoorbeeld je aas. Alles bij de hand."
Mijn moeder zei altijd: "Coen, wees jezelf..." Maar ja, zo ben ik niet!

PR Spiegel: 20.2 pond op 25 mei '17
PR Schub: 34 pond op 8 sep '16
Plaats reactie