Dreambaits voodoo


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-08-2015 14:46

Ook ik heb toen eens 5 kilo opgevist van de voodoo zonder karper te vangen.nu zegt dat niet alles want elk water is anders.en reken maar dat dat mee speelt.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

11-08-2015 14:58

De 3 wateren die ik heb geprobeerd werken ze iig niet. Andere wel. (meerdaagse sessies)
Dus op deze drie zet ik ze niet weer in.

Ik vis namelijk graag op stekken waar vis zit, met systemen die vis opleveren en aas waar ik de meeste vissen mee kan verleiden. :lol: :wink:
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-08-2015 15:26

Voodoo is naar mijn weten een Frolic boilie en de plus variant is het zelfde maar dan met zwarte bessen aroma.

Op wateren waar hondenbrokken werken werkt de voodoo bol ook, waar hondenbrokken niet werken werkt voodoo ook niet.

Ik zou tot half september gewoon met birdfood bollen vissen, en als het herfstweer invalt >> zoete visbol of een birdfoodvis bol.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

11-08-2015 21:27

Bedankt voor de tip Patrick!

De Octopus & Krill blijkt voor veel mensen een 'droombol' te zijn. Mooi dat er ook eens een geluid is dat het niet altijd overal werkt blijkbaar.

Ik ga de beide Voodoo's maar eens testen.
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

11-08-2015 21:40

Hoi Arno,

Ben toch ook wel benieuwd wel ingredient deze bol tot een 'Frolic-bol' maakt. Dreambaits spreekt over een 'speciaal eiwit'. De bol zou geurloos zijn. Binnenkort krijg ik de Voodoo en de Voodoo+ binnen. Ben benieuwd. Spannend kleurtje wel, die Voodoo+.
De run is groter dan de vis.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-08-2015 22:04

Als het ruikt naar frolic en proeft naar frolic dan is het frolic, hier waren ze er gek op in de sloot (cultuurwater)
Zeelt is er ook erg gek op, als er veel zeelt zit ga je dit zeker merken met de normale voodoo, de + heb ik nooit geprobeerd dus daar durf ik niets over te zeggen.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

12-08-2015 08:54

Bart van Zinnen schreef:Bedankt voor de tip Patrick!


Geen dank :wink:

Ben verder niet ontevreden over de smaak/geur/hardheid/structuur van de bol. Anders had ik hem namelijk nooit gekocht.
Maar wanneer de vangsten terug lopen en ik alleen maar hemelse verhalen hoorde wilde ik toch even een kleine reactie doen.

Zonder de bol af te kraken.
David Wouters
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-07-2002 02:00
Locatie: Borgloon
Contacteer:

12-08-2015 13:55

Heren,

Altijd leuk om mee te lezen. Wil gewoon even vermelden dat de VooDoo echt geen frolic bol is. Ook zit er in de '+' wat meer dan alleen wat flavour.

Back on topic nu

Groetjes
David
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-08-2015 14:33

David Wouters schreef:Heren,
Ook zit er in de '+' wat meer dan alleen wat flavour.


toch niet een of ander Voodoo ritueel he?

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

12-08-2015 15:04

Ik zie wel een ritueel met boilienaalden voor me.
De run is groter dan de vis.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

12-08-2015 15:08

Kan je toch aan de ingrediëntenlijst zien of er frolic brol inzit.
Want dan zou er ook vermeld moeten worden op die bollie zak bht,bha en andere chemische troep en vooral veel graan.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

27-08-2015 19:21

Heb nu minimaal 20 keer aan deze bollen geroken en ik kom ook telkens tot 'honderbrokkerige geuren'. Eind volgende week gaan zowel de Voodoo als de Voodoo+ aan de hair op een water waar veel met drijvende hondenbrokken wordt gevangen. Maar, volgens de vrienden van Dream Baits zit het geheim écht in een geheim ingrediënt. Ik houd jullie op de hoogte!
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-08-2015 11:26

Bart van Zinnen schreef:Heb nu minimaal 20 keer aan deze bollen geroken en ik kom ook telkens tot 'honderbrokkerige geuren'. Eind volgende week gaan zowel de Voodoo als de Voodoo+ aan de hair op een water waar veel met drijvende hondenbrokken wordt gevangen. Maar, volgens de vrienden van Dream Baits zit het geheim écht in een geheim ingrediënt. Ik houd jullie op de hoogte!


spannend hoor.. ik hou van geheimen die in geheime ingredienten zitten
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

28-08-2015 19:24

Een kennis van mij vis vanaf het begin met deze bol en is er dik tevreden mee omdat het hem meerdere keren op de zogenaamde lastige wateren instant diverse vissen heb opgeleverd.
Wat betreft de Frolic lucht is het volgens mij gewoon de vleesmeel wat je ruikt.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

29-08-2015 21:18

Vleesmeel! Dat klinkt heel logisch. Karper, de omnivoor bij uitstek. Toch voelt het tegendraads. Snoek is roofvis en karper is natuurlijk de karperachtige bij uitstek, maar volgens mij nog steeds niet officieel een witvis (of zit ik er naast?).

Maar toch, brood, kaas en mais voelt als karperaas. En tachtigduizend verschillende bollen. Mij zie je niet snel met een stuk smac aan de hair.

Neemt niet weg, ik heb vertrouwen in die bollen. Geen idee waarom precies. Dat is het aardige aan boilies. Fingerspitzengefühl. Vleesmeel!
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

05-09-2015 21:41

Zoals afgesproken een kort verslag van de eerste dagsessie met de Voodoo (20mm) en Voodoo+ (20mm).
Gevist op polderwater bij een supermoeilijke rietkraag.

Totaal 3 runs gehad. Twee op de Voodoo+ en één op de 'gewone' Voodoo. Twee karpers vonden het net. Prima resultaat voor dit water.

Veelbelovend!
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-09-2015 23:53

Een super moeilijke rietkraag, wat is dat dan??

Groet, Peter

ps ze hebben die spelt al in je oog geprikt zie ik, waarschijnlijk met het andere oog zie je die super moeilijke rietkraag niet!!
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

06-09-2015 07:35

Peter van Loo schreef:Een super moeilijke rietkraag, wat is dat dan??

Groet, Peter

ps ze hebben die spelt al in je oog geprikt zie ik, waarschijnlijk met het andere oog zie je die super moeilijke rietkraag niet!!


Misschien heeft die wel geen voerboot en is omlopen ook geen optie en moet die 100 meter gooien
om de laatste meter strak tegen het Riet aan te krijgen,.anno 2015 is dat voor een boel vissers best moeilijk
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

06-09-2015 09:42

Laat ik het kort houden: de gerietkraagde hotspot ligt op een plek waar de vis na een aanbeet naar een ontsnappingskanaaltje vlucht waar het (komt ie hoor!): supermoeilijk is. Niet gevaarlijk voor de karper overigens. Wel heel moeilijk om de vis gedegen te landen. Je moet zo ongeveer op je hengel zitten bij een run.

Overigens ging het hier vooral om de Voodoo's.
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

07-09-2015 05:17

Een aminol boilie ruikt imo ook behoorlijk naar honden/kattenbrokken. En als je nog van dat lekker vieze vloeibare leverspul erdoor roert, ruikt het voor mij ook al meer dan genoeg naar dierenvoer om het niet zelf op te gaan eten.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-10-2015 09:56

Ik vis ondertussen 2 jaar met Dreambaits.
Vorig jaar alleen met de Krill-Octopus.

Ik heb vorig jaar toen deze review geschreven op een ander forumpje:

Afgelopen jaar ongeveer 10kg opgevist van dit merk, Krill & octopus. (heb nog een klein restantje over)
Denk dat ik er een sessie of 6-7 mee gevist heb, waarvan de meeste gewoon instant.
De wateren die ik bevist heb is zeer divers, van stadsputjes tot de Berkel en het TK.
Overal heb ik vis gevangen.

Ik heb de bollen nu ruim een half jaar in huis en zijn nog steeds in prima staat, zitten in een luchtdichte voeder ton, en zijn geen gebreken aan te ontdekken. Geur, smaak etc is prima. Bollen zijn wel iets harder geworden maar dat is logisch.

De vangkracht is goed tot zeer goed. Al denk ik dat het ook aan andere factoren zoals stek etc heeft gelegen hoor. Maar zeker instant op o.a. het TK en afgelopen weekend op de Berkel heeft deze boilie gewoon vis opgeleverd.

Echt voersessies heb ik er niet mee gehouden, puur door tijd gebrek, maar denk dat als je ermee gaat voeren dat de vangsten alleen maar toenemen.

Zoals ik eerder heb aangegeven, ik twijfelde wel een beetje aan de overstap naar shelf-life baits, maar na dit seizoen denk ik niet dat ik nog terug stap naar freezers..
Het heeft voor mij teveel voordelen.
Ga volgend jaar mooi verder vissen met de shelf-lifes van Dreambaits en ga zeker eens andere varianten uit proberen zoals de BAM of de Voodoo.

Of ik dezelfde resultaten zou behaald hebben met freezers? Geen idee, blijft koffie dik kijken natuurlijk, maar ik merk wel dat mijn vangsten niet achteruit zijn gegaan, misschien zelfs lichtelijk verbetert.


Dit jaar voortborduurt op de krill-octopus icm de Voodoo+.
Altijd gemengt gevoerd en gevist.
Hieronder mijn bevindingen dit jaar.

Zo, we zitten weer redelijk aan het einde van het seizoen.
Dit jaar weer met Dreambaits gevist, zowel de Krill&octopus die me vorig jaar al goed beviel heb ik ook met de Voodoo+ (de smurfen boilie :) ) gevist dit jaar.

Ik heb een heel wisselvallig jaar gehad, met vele downs maar ook wel flinke ups..
Dit jaar leek niets te lukken met statische visserij.
Ik heb tot op heden 10-12 nachtjes gevist, waarvan vele geblankt maar sinds enkele weken begint het eindelijk weer te lopen.
Ik schrijf de vele blanken ook toe aan pech en evt onkunde aan mijn kant :) niet aan het aas, vismaten die met me mee waren blankten ook lekker mee :)

Daarnaast heb ik de boilies ook gebruikt in mijn struinsessies die wel zeer succesvol waren.

Dit jaar 10kg krill&octo's tegen 10kg voodoo+ boilies gezet, gemengt gevoerd en gevist.
Tijdens de struinsessies merkte ik geen verschil, vissen kwamen op beide aasjes..
Tijdens de nachtjes (wat moeilijker water) merkte ik toch een voorkeur voor de voodoo+. De eerste aanbeten kwamen toch altijd hierop.
In de weinig succesvolle nachtjes kwam 80% van de vissen op de voodoo+.

De voodoo+ is een raar bolletje :), rare kleur, en ruikt lekker naar kersjes. Lekker onderscheidend, en misschien ook wel "dressuur" doorbrekend?

De Krill&octopus is naar mijn mening echt een lange-termijn bol heb ik het idee, zeker met 3-4 dagen voeren (liefst langer) kun je goed vangen, maar de instant werking is toch wel minder dan de Voodoo+.
Gezien mijn visserij de laatste 2 jaar zoek ik toch steeds meer naar instant response.
Komende week ga ik de voodoo+ nog een beetje mengen met de B.A.M boilie.
Ook weer een afwijkende kleur en aparte ingrediënten. Een typische bol voor de koudere maanden.
Heb nog 5-6 nachtjes in het vooruitzicht dit jaar en hoop dat ik nog een leuke afsluiter mag vangen voordat de winter echt intreed en ik aan het kerst-diner zit.


Ik ben zeker gecharmeerd van Dreambaits, en zal volgend jaar zeker weer hun boilies aanschaffen.
Ik ben nog een beetje zoekende naar meer instant response, de Voodoo+ is een blijvertje. De krill&octo twijfel ik nog een beetje over, zeker een goede bol maar moet wel op een meerdaagse voerstek gebruikt worden heb ik het idee. De instant response is wat minder dan de Voodoo+.

Komend weekend ga ik de BAM erbij inzetten, kijken of dat een waardige opvolger van de krill&octo kan worden.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

15-10-2015 12:48

Een leuk verslag,.ik hoor om me heen steeds meer positieve verhalen over Dreambaits met name de Voodoo+ die vanaf de lancering erg veel positieve reacties geef.
Het enige wat me wel een beetje tegen staat is de prijs 6 Kilo Voodoo+ 55,- ex verzendkosten
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

15-10-2015 22:23

De Voodoo+ loopt bij mij harder dan de gewone Voodoo. De kreeften zijn ook enthousiast over deze blauwe wonderbol. Kortom, een blijvertje!

Iemand ook ervaring met de Insecto?
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

29-01-2016 20:47

Vandaag in Zwolle weer fijn een emmer Voodoo+ gekocht. Nog steeds enthousiast over de Voodoo-reeks. Het lijkt een blijvertje :)

Zou er dan toch een favoriete bol bestaan?
De run is groter dan de vis.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

30-01-2016 19:12

Ik heb dat Dreambaits groepje op Zwolle zo eens bekeken maar mijn hemel wat een stelletje engnekken zijn dat,.ze staan daar met een R alsof ze het hebben uitgevonden.