Jumbo tijgernoten Boilieman Roosendaal.


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-07-2015 16:46

Er wordt in het geval van de Boilieman veelal over boilies gesproken.., maar er wordt nog meer verkocht.

Zo wilden we komend weekend met het gezin even een dagje de Belgische Kempen bezoeken en via BM Antwerpen rijden wegens aankoop van jumbo tijgernoten. Zag ik vanochtend op z'n site dat er nu ook in m'n eigen woonplaats een BM zit. Even gebeld en vanmiddag 20kg. jumbo's opgehaald voor 45 euro (hij had slechts 1 zak jumbo's staan, dus de XXL heb ik helaas niet kunnen bekijken). Blijkt dat deze verkoper pas sinds een week of twee verkooppunt is, zo'n beetje ter vervanging van Breda. Maar het kwam mij goed uit, want ik wilde de op de site aangeboden jumbo tijgers al een tijdje proberen.

Hij heeft z'n schuurtje in ieder geval netjes met metalen stellingen ingericht, een airco aangesloten, z'n dak geisoleerd, en er ligt overzichtelijk (fleurig gekleurd) voer en materiaal ter verkoop. Geen volgepropt hok. Ron heet hij trouwens, een aardige gast en de vrouw des huizes ook (geen gast, maar gastvrij :wink: ). Hij was alleen niet op de hoogte van de tijgernoten prijs, want hij vroeg per abuis een tientje meer (XXL prijs), wat de dame en ik corrigeerde. Gevalletje; Even wennen aan de prijzen.

Over de jumbo tijgernoten kan ik tot nu toe het volgende schrijven:

De Jumbo's zouden 12-16mm zijn, maar in de 'winkel' zag ik al dat er buiten de grote noten ook kleiner spul tussen zat. Thuis met de schuifmaat heb ik twee handen tijgernoten op een witte deksel gelegd, wat nagemeten (8mm's en één 18mm waren de uitschieters), en de overal aanduiding 10-15mm was reëler geweest. Wel zit er behoorlijk wat 12-14mm. tussen en de grotere en kleinere in mindere mate. In mijn optiek zijn de diverse afmetingen te gevarieerd om precies met de katapult of werppijp te kunnen voeren en daarmee zijn het (voer)boot, spomb/spod of voerschep tijgers. Maar wel mooie tijgernoten wanneer het past in je visserij...

Verder zien de noten er absoluut niet droog en oud uit en kwam er ook niet veel vuil vrij tijdens het wassen. Bovendien zaten er in de eerste 10kg. die ik nu op de week heb staan amper drijvende noten tussen. En wat dat betreft ben ik ook te spreken over de weinig aangevreten noten die ik gevonden heb.

Het ziet er voor 2,25 euro per kilo goed uit. Ik laat het eindresultaat over een aantal dagen nog wel weten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

28-07-2015 19:19

Zijn gewoon prima nootjes, zowel de normale als de jumbo's. De XXL is ook wel leuk, maar teveel kleintjes ertussen om t prijsverschil te verklaren.

Ik koop gewoon de jumbos bij hem, mooi goedkoop, vers, weinig rotzooi/stof erin en ze slijmen prima (als je dat wilt) Oh en niet te vergeten, leveren ook voldoende vis op ;)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-07-2015 21:17

Wel geinig.als de tijgernoten goedkoper dan elders zijn kan het wel prima spul zijn.maar als de bollen goedkoper zijn moet het prut wezen....

Iets met grote afname....
robertino smith

28-07-2015 21:36

Word nu ook CC Moore verkocht voor de liefhebber!!!

Groet.

Alweer uit het assortiment zag ik :P .
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

28-07-2015 23:12

Ik kraak ook niets af hoor Rik :)

Je moet vissen met datgeen waar je vertrouwen in hebt en als dat BM bollen zijn is dat ook prima.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

29-07-2015 08:39

Een tijgernoot is een tijgernoot het enige wat verschil maakt is de kwaliteit van de noot 2 jaar terug had ik 40 kilo van de boilieman en moet zeggen prijs/kwaliteit is goed. Vorig jaar een schamele 10 kilo bij iemand anders weg gehaald prijs was duurder en de hoeveelheid drijvers waren aanzienlijk hoger. Onlangs bij RW tijgernoten gehaald en wat ander spul de prijs is er gunstig en de kwaliteit lijkt mij ook goed. Tijgers die wel of niet slijmen interesseert mij niet aangezien het bij mij in een mix gaat met wat ander spul en het bij mij niet perse hoeft te slijmen. En dat er nu weer boilies bij gehaald moeten worden, snap ik niet helemaal. Ik geloof niet dat boilieman de tijgernoten zelf kweekt :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2015 17:49

Bollen rolt hij vast ook niet zelf :wink: ...

Maar dat terzijde, vandaag de eerste 10 kilo tijgernoten gekookt en tot drie x opzwellen, zoals op de site beweerd word, dat gaat het vast niet worden (vind ik sowieso een zeer optimistische gedachte bij tijgers). Na telkens een grote mosselpan half vol met noten dertig, veertig minuten gekookt te hebben is 2x het formaat momenteel tot nu toe zelfs nog de wens van de gedachte.

Maar ze moeten nog verder weken in het kookvocht. En niet te min hele mooie noten voor die prijs. De smaak, daar kom ik later nog op terug!

Mocht iemand ze aanschaffen en niet alles meteen willen koken maar ook lang willen bewaren, dan geef ik het advies de tijgers een nachtje in de vrieskist te leggen. De eventueel aanwezige wormpjes gaan dan dood. Niet dat ik er veel verzopen tegenkwam.., stuk of vijf, zes.

Proteine :).
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2015 18:29

Ps; Rik, ik ga er vanuit dat je woorden niet aan mij gericht waren.

Ik heb namelijk niets tegen, maar ook niets met BM readies. Zelfs de laag gedoseerde eigen mix readies van mezelf ben ik momenteel dan maar aan het opleuken voor een wat betere instant werking...

Het was trouwens wel bevestigend om vandaag in de laatste video van Nash te zien dat ze een bepaalde aas range juist niet conserveren omdat dit de enzym werking van het aas tegen gaat en hiermee positieve werking van het aasje teniet doen :wink:. 'Heb afgelopen jaar al eens geschreven dat een diepvriesbol van mezelf wel door wat bederf 'achteruit' mag gaan omdat 'ie dan wat beter werd. Ik werd er hier nog net niet debiel voor verklaard haha.

Maar wat doet dat readie spul dan met de enzym werking in het beestje z'n darmgestel? Denk ik dan...

De voerhoeveelheden, het type aas en de daarmee verbonden vangkracht heeft in mijn optiek ook zeker met het water te maken waar je vist. Gaat het om een passant die je even wilt haken op een zee, of die lastige vis op een putje. Ga je instant of trek je er een week of (veel) langer voor uit?

Ik weet wel wanneer ik wat zou kiezen.., of in de toekomst sowieso weer passend voor mijn visserij ga kiezen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-08-2015 12:11

Na anderhalve dag zijn de tijgernoten aardig aan het verslijmen, ruiken goed en smaken van vrij neutraal tot licht zoetig. Ter info; Ik voegde tijdens de bereiding geen suikers, bier, gist of smaakstoffen van wat voor soort dan ook aan toe (en zeker geen zout!). Bovendien zijn de noten over een tijdbestek van drie a vier uur in porties na elkaar gekookt. Het niet versterkte gistingsproces is dan ook zeer waarschijnlijk wat ongelijkmatig aan de gang.

Een klont slijm hoeft van mij trouwens niet. Vanavond of morgenochtend spoel ik de tijgernoten dan ook af en stop ik afgewogen droge porties in de vriezer. Ik laat het met de voerschep en wat tegenwind onder het tijgerslijm komen zitten namelijk liever aan anderen over :) (bij voorvoeren, want instant vissend maakt het me wat minder uit). Bovendien betekent meer gisting ook meer suikers en daarmee ook aandacht van brasem. Zit er op 'je' viswater amper bijvangst zoals brasem (sommige betaalwateren zoals ik weleens lees) dan...

En zo kom ik meteen bij het volgende uit;

Formaat Jumbo? Twee keer of drie keer het door de BM geclaimde formaat van de gedroogde afmeting hebben ze, waar ik al vanuit ging, zeker niet gered. Noem het de te verwachte reclame onzin! Het zijn echter wel mooi opgezwollen noten van de gedroogde versie geworden. Zeg iets groter dan de afmetingen die ik al aangaf. Zo'n 12-16mm. en het gros zit er ergens hoog tussenin. Verder wat aan kleiner maar ook iets aan groter formaat, zeg 17 a 18mm. Maar zoals ik al schreef; Ze zagen er op voorhand ook niet erg droog uit. Bovendien is dit een tijgernootformaat dat erg goed onderdeel van mijn huidige visserij kan zijn.

Mooie tijgers voor een leuke prijs! Wil je echt wat groters, dan zou ik de XXL tijgernoot bekijken.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
John Wegman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-07-2014 20:40

04-08-2015 18:27

Hoi Marco,

Hartelijk bedankt voor de eerlijke en nette feedback. Ik heb je bevindingen meteen aangepast op de website. Ik zou graag dan nog van je weten hoeveel de gewichtstoenamen volgens jouw is. Aangezien ik blijf bij 2 A 3 maal. Mocht je met vergelijkend waren onderzoek op iets anders uitkomen hoor ik het graag. Ook als er andere zijn die ervaringen hebben met gewichts of omvang toename hoor ik het graag.

m.vr.gr

John Wegman

Http://www.boilieman.nl
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

06-08-2015 08:04

ik zal later wel ff wat foto's posten van de tyfustroep die de boilieman mij vorige week heeft gestuurd.
de larven kwamen de zak uit en er zaten 1000-en eitjes in. extreem veel aangevreten troep. de zakenman reageert niet op whatsapp en mail...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-08-2015 09:55

Hier kwamen wel wat van die wormpjes boven drijven met 10 kg in de pan, had het nog nooit eerder gezien.
Formaat is ok, heb ooit weleens grotere gehad maar die waren ook meer dan 2x zo duur.
Nemen tijdens het weken al erg veel vocht op, koken was dan ook zo gebeurd.

De hennep is perfect!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-08-2015 10:08

Larven en ei witten.... extra attracties man ! 8) :D :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-08-2015 10:20

ja goed lokvoertje die wormen en eitjes :lol:

iets met dubbeltje op de eerste rij,goedkoop is duurkoop,onderste uit de kan,deksel op de neus en zo...

persoonlijk kies ik altijd voor de gulden middenweg,dit heeft mij nooit telleurgesteld. of het nu witgoed,bruingoed,grijsgoed of voedingsmiddelen betreft.
het hoeft voor mij absoluut niet duur te zijn maar kwaliteit vind ik belangrijker als kwantiteit
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-08-2015 13:12

Kwaliteit is bij mij OK en vergeleken met een andere leverancier meer dan OK terwijl die een stuk duurder waren.
Voor mij win win dus!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-08-2015 13:34

Bij mij was kwaliteit ook oké. Was wel een lading van vorig najaar die ik nog heb staan. Vind het een mooie mix en de grotere die ertussen zitten zijn perfect voor haakaas te gebruiken
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

06-08-2015 22:45

Bijna alles standaard maat tijgernoten komen via dezelfde leverancier deze kant op joh. Als ze dan werkelijk zo slecht zijn, is het bijna overal slecht ...

De jumbos worden door (stagiars) bij de boilieman met de hand uitgezocht en verpakt. Vandaar dat er ook weinig stof en takjes/steentjes in zitten.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

06-08-2015 22:52

Rik koster schreef:Wel geinig.als de tijgernoten goedkoper dan elders zijn kan het wel prima spul zijn.maar als de bollen goedkoper zijn moet het prut wezen....

Iets met grote afname....

Ochja die prijs altijd,ik koop mijn flavours aan €24/l,grappige is dat bedrijf wat je van naam nooit vind op carp fora's verkoopt hun flavour aan diverse bedrijven waaronder juist ja vis voer fabrikanten,meer dan 80 soorten flavour En een 50 tal aroma's en Emulsies prijs in de carp shop/bollieboer x5...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-08-2015 11:01

Helaas krijg ik, ondanks m'n abonnementen op diverse topics, geen berichtgevingen van nieuwe berichten. Dus ik reageer wat later.

@ John,

Ik zag dat je de tekst gericht aan de klant wat hebt aangepast en zo blijkt enigszins het nut van moderne media.

Ik kwam met het weken en koken van de eerste 10 kilo trouwens op zo'n 18,5 a 19 kilo tijgernoten (weighmaster en digitale keuken weegschaal). Dat is dus bijna twee maal het droge aanvangsgewicht en die drie maal blijkt evengoed 'n optimistische gedachte. Doet verder niets af aan het leuke formaat en de betaalbare prijs.., maar wel de eventuele verwachting :wink:.

Gr. Marco.

Nogmaals aan de lezer; Ik heb in dit topic al aangekaart om tijgernoten die langdurig bewaard moeten worden even in te vriezen (van welke firma dan ook). Zo vries je ten alle tijden insecten kapot. Na het vriezen kunnen ze weer uit de kist als die diepvries ruimte nodig is. Wel even de tijgers laten luchten voor je ze in een emmer stopt wegens eventueel wat uitgevroren vocht.

Overigens had ik in de andere droge 10 kilo eerst een paar dagen in de schuur gezet waarna enkele wormen waarschijnlijk wegens het warme weer en de gesloten deksel tegen de emmerwand omhoog waren opgekropen (voer voor de koi's). Maar zoals ik al schreef heb ik nog nooit een grote zak tijgers gekocht waar niet wat nootjes waren aangevreten. Denk zelfs dat wanneer er geen worm te vinden is de tijgers misschien wel erg oud moeten zijn of anders misschien een extra (vries)behandeling hebben ondergaan, mocht die er zijn. Dat laatste resulteert dan zeer waarschijnlijk in duurdere noten.

Voor wie zeker geen grootverbruiker van tijgernoten is en een constanter formaat nootjes zoekt, dan raad ik bijvoorbeeld de kilo verpakkingen van Evezet aan (normaal en groot formaat). Maar daar betaal je dan ook 4 a 5 euro p/kg voor.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-08-2015 15:56

ik zal later wel ff wat foto's posten van de tyfustroep die de boilieman mij vorige week heeft gestuurd. de larven kwamen de zak uit en er zaten 1000-en eitjes in. extreem veel aangevreten troep. de zakenman reageert niet op whatsapp en mail...


@ Michiel,

Je moet als klant van wie dan ook gewoon goede producten toegestuurd krijgen. Zo niet, vervanging. punt!

Verder spreek ik voor mijzelf als ik zeg dat ik granen of meel niet snel zonder bekeken te hebben aanschaf nadat ik vroeger eens een domper had. Maar ja, soms ga je gewoon op de goede naam af, bijv. Triple 999, een grote voer leverancier of een review :). Helaas kan ik niet meer beoordelen dan ik zelf in handen heb en voel me niet verantwoordelijk voor internetaankopen van een ander. 'Ga er in die zin ook vanuit dat jij het zo niet bedoeld. Maar ter verduidelijking aan de evt. poster van een volgende negatieve reactie; Geen impact hier :wink:. Bovendien zijn alle ervaringen voor de toekomstige klant van belang.., en hopelijk ook voor de leverancier!

Ps; Eitjes? Ja, bij aanwezigheid van wat larven zaten er logischerwijs ook zichtbaar eitjes op dat beetje aangevreten spul. 1+1 = nog altijd 2. Verder heb ik niet geteld.

@ Michel,

Hier geen klagen over de nootjes en de prijs zoals je had kunnen lezen. Ik had ook geen vreemde verwachtingen over het uiteindelijke formaat/gewicht van de tijgernoten, ondanks wat er op de site beschreven stond...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
John Wegman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-07-2014 20:40

07-08-2015 23:18

Hoi Marco,

Wederom bedankt voor je feedback. Ik had al van meedere kanten pb,tjes en mailtjes gehad dat ik er langs zat. Ik kook ze natuurlijk niet in water zodat ze meteen conserveren en ik ze niet hoef in te vriezen. De soortelijke massa hiervan is zwaarder en kom ik ook hoger uit. Ik heb natuurlijk meteen de website weer aangepast. Mocht je in de toekomst nog meer toevoegingen hebben hoor het graag.

Wat betreft de foto's ik post ze zelf hier wel Michiel.
Kan een ieder zien wat er gebeurt als je tijgernoten niet op de juiste tempratuur bewaart. Een dag van te voren had je ze nog gedeeld met een maat en niks gezien.

De beestje waar je over spreekt zijn volkomen normaal en zitten er al in zelf in het land van herkomst.

http://www.karper-forum-online.nl/viewt ... f=36&t=475

Op je mail heb ik gewoon meteen gereageerd zoals het hoort. En bij niet tevreden stuur je spullen terug en wij storten je geld terug. Mocht je bang zijn voor de miljoenen beestjes die je hebt aangetroffen zet ze even in een afgesloten emmer een nacht in de vriezer en al je beestjes zijn dood

verder ga ik geen enkel reactie geven op wel openbaar forum Facebook of wat dan ook. Bij niet goed geld terug of nieuwe spullen. maar wel graag de oude terug.

hierbij de fto's
Bijlagen
aaaaaaaaa.jpg
(61.45 KiB) 4503 keer gedownload
aaaaaaaa.jpg
(65.23 KiB) 4503 keer gedownload
aaaaaa.jpg
(64.77 KiB) 4503 keer gedownload
aaa.jpg
(60.23 KiB) 4503 keer gedownload
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

08-08-2015 09:36

Rupsjes en tijgernoten........nooit meer tijgernoten in mijn huis....dat is zeker.

2 jaar geleden kocht ik een zak tijgernoten voor een frankrijk tripje.
Er was een aanbieding en ik kocht een zak een kleine 2 maanden voor het tripje.
Zak op zolder gezet en niet naar om gekeken.
3 weken later trek ik het hokje op zolder open en schrik me helemaal te rambam........motjes.....honderden en een compleet aangevreten zak nootjes.

Afijn.......2 jaar later kom ik nog steeds regelmatig dezelfde motjes tegen op zolder.

tip van de dag.........pas op met tijgernoten in je huis
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-08-2015 11:36

Mooi dat je de tekst hebt aangepast John! Graag de woorden hieronder nog even uitleggen, of gaat het om een simpel tekst foutje?
Ik kook ze natuurlijk niet in water zodat ze meteen conserveren en ik ze niet hoef in te vriezen.
?

De soortelijke massa hiervan is zwaarder en kom ik ook hoger uit.
Geweekt en gekookt zijn ze begrijpelijk zwaarder dan droog.., wat bedoel je met 'ook hoger'?

Op de foto's kan een ieder zien wat er gebeurt als je tijgernoten niet op de juiste tempratuur bewaart.
Ik begrijp dat het bericht aan Michiel gericht is, maar mijn vraag is; wat is dan de juiste temperatuur?

Meelwormen etc. zijn vaker dan de gemiddelde hengelsporter beseft een feit bij melen en granen in opslag, en ellende kan zomaar op de stoep staan. Adviseer tekstueel gewoon tijdelijk invriezen (en daarna afgesloten en koel opslaan) aan de klant bij langdurig droog bewaren, of anders snelle verwerking d.m.v. het weken en koken, en verder in een ton laten verslijmen of invriezen zoals de klant het zelf wenst.

Het juist bewaren van tijgernoten begint bij de leverancier in de opslag en zijn advies naar de klant toe. Nu krijg ik enigszins het idee dat het juist bewaren van de tijgernoten bij de klant wordt neerlegt zonder dit advies vooraf in het stukje tekst te verwerken.

Stukje advies in de BM site tekst zou daarom handig zijn...

Gr. Marco.

En Camiel.., succes verder :D!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
John Wegman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-07-2014 20:40

08-08-2015 13:50



Ik gebruik een vloeistof die zwaarder is als water en waardoor mijn noten die ik zelf kook meteen conserveren. Van deze vloeistof is de soortelijke massa hoger zodat mijn noten dus ook wat zwaarder zijn omdat ze deze vloeistof opnemen zodat ze niet gaan schimmelen.



Ik heb op de website staan niet boven de 13 graden wegzetten. Ik zal hier nog wat toevoegingen op maken. het in de vriezer zetten heeft geen gevolg en zou altijd kunnen maar is niet nodig doe ze in een afsluitbare ton en zet deze laag aan de grond in de schuur in de schaduw. niet te hoog onder het dak is de tempratuur altijd te hoog en een ideale tempratuur om eitjes te leggen.

M.vr.gr

John Wegman

http://www.boilieman.nl
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-08-2015 17:47

Dat niet boven de 13 graden wegzetten zal natuurlijk bijna niemand doen. Dan moet het al heel snel in de vriezer.
Als het in huis gemiddeld gezien 22 graden is, is het ergenst in een "koel en donker'' plekje niet ineens 13 graden.
Zeker niet met deze temperaturen van de laatste weken!

Nu heb ik ook al meerdere zakken tijgernoten verbruikt van de boilieman, en eigenlijk geen problemen ondervonden. Ik bewaar ze in een kast in de garage/bijkeuken, waar het vast geen 13 graden zal zijn, maar ook geen 30 :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E