de plas of het meer van rotselaar

Plaats reactie
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

05-01-2011 13:00

heeft er iemand ervaring met de plas van rotselaar ?

wat valt er al zo te vangen ??

moeilijk water ?
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

05-01-2011 17:51

geen nachtvissen, vrij gemakkelijk water, kan soms ERG druk zijn...
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

10-01-2011 01:37

is dit een openbaar water?of is hier een aparte vergunning voor nodig?
en de openingstijden?wanneer er gevist mag worden?
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

10-01-2011 21:09

...
Jongens , jongens wat zijn we toch gemakzuchtig.
Er zijn zoveel mensen die een computer hebben , maar niet weten hoe hem te gebruiken.
Of is het pure luiheid.

@ Kris ,
Als je het trefwoord "Plas van Rotselaar" even in het vet aanvinkt en dan de rechtermuisknop indrukt zie je als onderste item " zoeken met google" of een andere Internet Searcher indien je niet met google werkt.

Als je dit laat verwerken door je computer , heb je dit resultaat :

http://www.rotselaar.be/index.aspx?SGREF=4273

Nu moet je enkel nog even zoeken op deze site , en onderaan vindt je "Hengelen".

Hoera , al de info die ik zoek.

Grtz , Sun.
elias verbestel
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-01-2011 00:39

19-01-2011 00:45

zit zeer weinig vis op.
verspil er geen benzine aan!
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

19-01-2011 15:35

Dat bedoel ik maar.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-01-2011 09:44

Water dat de laatste jaren kapotgemaakt is door de gemeente. Als je je aan de regels moet houden is het onmogelijk om nog een vis gevangen te krijgen. Je mag er nl niet meer met télé's vissen en voeren is verboden. Elke vorm van voeren. Dus ook 10 boilies rond uw haakaas. Je mag er enkel nog single hookbait vissen.
Ik ben er inmiddels 4 of 5 keer betrapt door de politie en voor mij is de fun der vanaf.
Als ik een goeie raad mag geven? Laat u niet pakken en verzet uw gevangen vis. De burgemeester (****wit Dirk Claes) zal er alles aan doen om het vissen volledig te verbieden. Het is overigens 1 van de weinige oligotrofe waters in Vlaanderen, dus die vis overleeft puur en alleen op vissersaas. Wat nu drastisch is afgenomen.

Steven V, ge hebt e punt int algemeen , doch dit vrij lang verhaal heeft wel ergens een vrij smerig trekje..
Ik wil u de details besparen maar t komt er op neer da ene gatlikker van de witvissers daar de burgemeester is binne gedaan heeft en nu ze al het volk er weg houden en zeer streng optreden .

Als ge der single hookbait wilt gaan vissen , lol kansen op ne vis zijn erg klein.

Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen , ma ik weet waarover ik praat heb er zéér intensief gevist van 1995-tem 2007,eind 2007 begon de miserie dan ook...

Spijtig ma te bekend geraakt en met alle gevolgen vandien.

Recente berichten die binnekomen zijn bijv topvis die 5 kg afvalt etc....ni leuk dus.
Alsook veel sterfte van oude vissen tot gevolg ...

blijkbaar brengt de surfclub en da 5 koppig witvisclubke meer op...
Vo de rest no comments



http://www.carpzone.be/showthread.php?t=8978
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

20-01-2011 12:44

..., no comments.
Vo de rest lijkt me elk commentaar overbodig. :lol:
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Luc MOENS
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-04-2005 09:37

23-01-2011 19:53

Hallo,

Afgelopen zomer ben ik samen met m'n vrouw een dag gaan vissen aan het Meer.
Onmiddellijk bij aankomst werden we aangesproken door een man die zich uitgaf als voorzitter van de plaatselijke visclub. Hij is ons eigenlijk de hele dag blijven lastig vallen. Had het alleen maar over de brave witvissers die het leven zuur gemaakt werden door de misdadige karpervissers. Kon ook niet zwijgen over z'n fantastische burgemeester die al het nodige zou doen om de karpervissers van het Meer weg te houden.
En dat lijkt nog te lukken ook ...
Ons zie je d'r niet meer weer !!

Grts, Luc
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

12-03-2011 01:14

aan de commentaren op dit forum en op andere te zien zal je mij daar ook niet snel zien 8)

mvg jordi
Franky Langendries
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-08-2013 22:02
Locatie: Boom
Contacteer:

12-04-2015 13:42

Momenteel worden hier 14 vissteigers aangelegd. Oeverzone werd volledig gekapt om de groei van oeverplanten te bevorderen (riet) en zo de visdensiteit langs de oever te verhogen. Onder beheer van natuur en bos.
Wim Scheys
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2014 20:29

17-06-2015 21:05

Franky Langendries schreef:Momenteel worden hier 14 vissteigers aangelegd. Oeverzone werd volledig gekapt om de groei van oeverplanten te bevorderen (riet) en zo de visdensiteit langs de oever te verhogen. Onder beheer van natuur en bos.



Lijkt me een goede reden om binnekort nog eens te gaan kijken.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-06-2015 14:49

Wel geinig... "de vissen eten en overleven er puur op vissers voedsel"

Even later : "single bait ga je daar echt niks vangen!!"

België en al die kut putjes verenigingen en vriendjespolitiek met gesponsorde verkregen vergunningen.
Wij hebben het hier zo slecht nog niet
Gebruikersavatar
dave van dessel
Berichten: 20
Lid geworden op: 09-06-2015 17:08
Locatie: merksem

19-06-2015 22:13

Rik koster schreef:Wel geinig... "de vissen eten en overleven er puur op vissers voedsel"

Even later : "single bait ga je daar echt niks vangen!!"

België en al die kut putjes verenigingen en vriendjespolitiek met gesponsorde verkregen vergunningen.
Wij hebben het hier zo slecht nog niet



Je weet niet hoe gelijk Je hebt
Wij vissen Al eens een water waar gewoon te veel vis zit
Witvissers krijge geen brasem gevange
Wij worded er door geplaagd
20 op een dag is geen uitzondering
Dus wat hebben ze dan maar gedaan 5 ton rot brasem extra op gezet
Life is good
jan glassee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-01-2013 12:38

08-08-2015 15:19

Rik koster schreef:Wel geinig... "de vissen eten en overleven er puur op vissers voedsel"

Even later : "single bait ga je daar echt niks vangen!!"

België en al die kut putjes verenigingen en vriendjespolitiek met gesponsorde verkregen vergunningen.
Wij hebben het hier zo slecht nog niet


Geinig omdat je het hele plaatje niet kent. Het zijn uitspraken van mij geweest, dus bij deze. Dat meer is 11 hectare groot, een zandput. Sinds er een product gesmeten is door de surfclub staat er geen sprietje groen meer in het water, dus ook geen voedsel. Jaren terug bestond het bestand uit een 40 tal vissen. Dan is er een uitzetting gebeurd, ergens een vijver die overstroomde oid. Resultaat: een 300 tal vissen erbij, vooral dwerggroei schubs. Dus veel vis en weinig voedsel.

Maar: je mag maar vanaf 1 kant vissen. Plus het is een badkuip. Oever loopt relatief steil af naar 9 meter en zo blijft het tot in de overkant. Vroeger gingen we dan met de télé naar de overkant, om de vis uit het reservaat te halen waar je niet mocht vissen. Dan had je letterlijk binnen de 2 minuten beet.

In eigen kant ving je dan amper iets, laat staan overdag. Dit was toen er nog gevoerd mocht worden. Dan zijn ze actief beginnen optreden tegen de bootjes en werd het voeren in zen geheel verboden. Hoe denk jij single hookbait vis te gaan vangen op 9 meter diepte, ongeveer op 200 meter van waar de vis het liefst zit? Vissen toegestaan tot een half uur na zonsondergang. Heel geinig ja. Voorts heeft dat ook niks te maken met gesponsord verkregen vergunningen want het is gewoon openbaar water. Alleen eentje met een strikt politiereglement dat continue gecontroleerd werd door ene die dacht dat het van hem was.
Ik ben er sindsdien niet meer geweest. Was een heel leuk water om 's avonds effe een uurtje de batterijen van de télé leeg te trekken. En als de topvis van 25 kg naar 17 gaat wanneer er niet meer gevoerd werd, dan weet je ook genoeg.
philippe minnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-08-2018 21:20

21-08-2018 21:28

hoe is het momenteel aan het meer van rotselaar? Kan er weinig info over vinden dus alle info is welkom,

mvg
philippe
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

10-03-2019 22:55

Heb dit artikel dit jaar online geplaatst. Het geeft je misschien nog wat extra info die je nog niet had. http://dekarpervisser.be/het-meer-van-rotselaar/
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Plaats reactie